Gå til innhold

Knøttet er ventet i september :)


Pepita

Anbefalte innlegg

GRATTIS MED 31 UKER!!!!!!!

Tror det er veldig variabelt det med vugge/sprinkelseng!

Vi har satt vugga i stua og tenker bruke den til dagsoving. Så har vi lurt på å la bebisen sove i vognbagen om natta og bare ha den stående i senga den første tiden! Men det er nok bare smak og behag som bestemmer dette!

Håper formen din er bedre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cr@sh: :klem:

Skytte: :klem: Har kommet meg hjem og spist litt lunsj, så formen er stigende, men blir nok en liten blund på sofaen etterpå kjenner jeg...

Tror jeg vil ha vugga nede jeg også, slik at h*n kan sove der på dagtid!

Kjeder meg!!!!

Masse jeg skulle gjort, som å rydde og greier, men orker ikke.

Ikke enda!

Vil på Ikea eller reise å kjøpe vogna, men orker ikke dra alene og sambo driver på tomta. Er jo viktig det da, så jeg får klare meg alene.

Ingen andre som er hjemme å får blitt med meg heller! :sur:

Men tror jeg slapper av litt først, og så får jeg leke husmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IdaC: :klem: Ja, jeg prøver på det! :)

Har ligget 3 timer i senga og sovet...

Måtte kjappe meg på apoteket å få tak i noe mot magen.

Fungerer ikke helt om dagen... :sjenert:

Litt skeptisk til avføringsmiddel, men får prøve det.

Bedre enn å stoppe opp alt og få hemorider eller noe! :overrasket:

Jeg har bestemt meg, det blir både vugge og sprinkelseng.

Litt mye mas hvis jeg må opp å legge den lille på dagtid, trappa opp er nemlig veldig bratt, skummelt bratt, så greit å slippe det for ofte!

Var så klart tomt for den sprinkelsenga på Ikea nå, men kommer vel inn igjen får vi håpe.

Skal snart opp til svigers å spise middag bare sambo er ferdig med gravinga, ting tar tid amma! Men jeg vil jo gjerne ha kloakk, strøm, vann og telefonkontakt inn i det nye huset, så det får gå greit! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Vi skal også ha ei seng oppe og ei nede den første tida - blir for mye stress å ha han sovende oppe på dagtid - da får jeg jo sikkert ikke gjort annet enn å fly opp og ned den trappa for å se til han... :sjenert:

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bertine: :klem:

Kverula: :klem: Det er noe i det ja, får jo ikke gjort noe hvis man hele tida må løpe å sjekke; noe jeg regner med jeg kommer til å gjøre ja... :sjenert:

På jobb, like varmt som i går, enda jeg hadde trodd det skulle bli litt kjøligere siden det regnet og tordnet sånn i natt, men neida!

Ikke sovet så godt i natt, aner ikke når jeg begynte å løpe på do i natt pga tablettene jeg tok, men har løpt en del ganger ja.

Men det trengtes nok!!!

Knøttet i magen har vært stille og rolig et par dager nå...

Kanskje varmt for h*n også.

Satse på det er det som er grunnen.

Sambo hadde funnet igjen sprinkelseng, så da trenger vi bare ny madrass til den!

Hørtes ut som vi skulle dra å ordne noen av sakene denne uka, jeg og søs skal se på sakene hun har etter gullungen etter jobb i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille kan også bli roligere av forstoppelse. Så det er nok bra å få det ut både for deg og den lille. For avføring er jo avgiftsstoffer som skal ut, og de kan være skadelige hvis de blir for lenge inne og. Også tror jeg nok at de små merker varmen godt og, og blir litt roligere av det og.

Hvilke tabletter var det du tok? Trodde ikke det var noen vi kunne ta, trodde det bare var laktulose jeg :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IdaC: Fikk noe som heter Dulcolax på apoteket, kanskje det var skadelig???

Sto at det ikke var funnet noe skadelig virkning for gravide, men at en burde kontakte lege før bruk... Noe jeg ikke gjorde.

Tok 2 tabletter i går, så mer blir det nok ikke.

Sto man kunne ta dem en uke, men hallo, jeg må vel ha fått ut det værste nå!!!!

Vil ikke kaste i meg for mye dritt!!!

Så håper det går greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går det sikkert bra hvis du har fått beskjed om å kunne bruke dem. Det holder nok å ta det når du føler at du trenger det.

Men sånn fremover hvis det stopper opp igjen, så er det sikreste du kan ta Laktulose, det er sukker i flytende oljeform, og den er ikke skadelig for fosteret, da det eneste den gjør er å smøre tarmene. Og den går det an å ta litt av hver dag for å holde systemet i gang. Men jeg syns det er litt ekkelt søtt kliss jeg da, men må man så må mann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaa..Ny dagbok! Ja, da ble det straks lettere å følge med på deg og ditt :ler:

Gratulerer med 31 uker! Og innkjøp er morro, men at dem ikke hadde service :forvirret: Slikt er viktig. Håper du finner deg alt du trenger uansett. Åssen vugge har dere tenkt på? Vi får en hjemmelaget en vi, gleder meg til å se..

Så godt at det turner i magen! Leser inne på SM at det er mange som er urolige i varmen, for babyene er mye mer rolig. Så det stemmer nok.

Hvor kjenner du sparkene forresten? Her har det roet seg betraktelig med spark, jeg som kjente det i alle retninger og bauer - nå er det bare noen som "piller" meg på blæra :ler: (regner med hun har lagt seg med hodet ned, at det ikke er føtter som sparker på den). Har du kjent det? Stikker i blæra, kjennes ut som man kommer til å tisse på seg :sjenert: Ellers er det ikke spark noen plasser.. Glad jeg skal til Jordmor om en uke igjen, så jeg kan spørre..

Ja, ble et lite sidespor der :sjenert:

Håper du har det fint i varmen! (her oppe i Nord er det laaangt fra varmt!).

:klem:

Endret av Lita84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går det sikkert bra hvis du har fått beskjed om å kunne bruke dem. Det holder nok å ta det når du føler at du trenger det.

Men sånn fremover hvis det stopper opp igjen, så er det sikreste du kan ta Laktulose, det er sukker i flytende oljeform, og den er ikke skadelig for fosteret, da det eneste den gjør er å smøre tarmene. Og den går det an å ta litt av hver dag for å holde systemet i gang. Men jeg syns det er litt ekkelt søtt kliss jeg da, men må man så må mann :)

:klem:

Da får jeg huske å kjøpe Laktulose!

Ahaa..Ny dagbok! Ja, da ble det straks lettere å følge med på deg og ditt  :ler:

Gratulerer med 31 uker! Og innkjøp er morro, men at dem ikke hadde service  :forvirret:  Slikt er viktig. Håper du finner deg alt du trenger uansett. Åssen vugge har dere tenkt på? Vi får en hjemmelaget en vi, gleder meg til å se..

Så godt at det turner i magen! Leser inne på SM at det er mange som er urolige i varmen, for babyene er mye mer rolig. Så det stemmer nok.

Hvor kjenner du sparkene forresten? Her har det roet seg betraktelig med spark, jeg som kjente det i alle retninger og bauer - nå er det bare noen som "piller" meg på blæra  :ler: (regner med hun har lagt seg med hodet ned, at det ikke er føtter som sparker på den). Har du kjent det? Stikker i blæra, kjennes ut som man kommer til å tisse på seg  :sjenert:  Ellers er det ikke spark noen plasser.. Glad jeg skal til Jordmor om en uke igjen, så jeg kan spørre..

Ja, ble et lite sidespor der  :sjenert:

Håper du har det fint i varmen! (her oppe i Nord er det laaangt fra varmt!).

:klem:

Har sett på ei hvit vugge, får bare tro jeg får den til slutt!!!!

Godt å høre at det er flere som opplever rolige babyer i magen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på jobb, en tur hjemmom mor for å ta inn posten og nedom søs på båten.

Kost litt med tanteungen.

Ble bedt med på båttur i morgen etter jobb, så satse på at været holder seg...

Huskeliste:

Bursdagsgave til M, N og K&K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slappet av litt da jeg kom hjem.

Eller et par timer på sofaen faktisk...

Etterpå betalte jeg regninger og fylte ut siste skjema mottat fra Mor&Barn undersøkelsen.

Var forresten innom å hentet ny sykmelding etter jobb, aktiv sykmeldt til 20 august!

Spiste deilig middag med sambo, kyllingfilet, ris, brokkoli og creme fraiche saus.

Kjørte en tur for å snakke med de som har forskalingskassetene vi skal ha til grunnmuren.

Men de var ikke hjemme, så må ta det en anna dag.

Sambo reise videre for å besøke et vennepar i byen, men jeg ble hjemme for jeg lovet å se etter minste tanteungen mens mammaen er på trening.

Sambos bror hjelper til såpass mye på tomta og greier så synse jeg skal gjøre litt tilbake!

Har satt på en 60 graders vask, ryddet litt på klesrommet, fylt 2 svartsekker med klær/sengetøy som skal gies bort og er straks klar til å reise opp.

Hadde tenkt å gå, så sambo kunne hente meg, men nå sprutregner det og tordner!

:sur:

Planen i mårra:

*Jobbe

*Båttur med søs og familien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så langt du er på vei nå :overrasket:. Det har gått så sinnsykt fort!

Jeg vil forresten også anbefale Laktulose...det var det min bestis' mamma ga meg og hun er apotektekniker...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmelmy: :klem: Tida flyr egentlig ja... Kan huske jeg var 6 uker på vei... og nå er jeg plutselig 31 :overrasket:

Ble ikke noe barnepass i går, litt feil kommunikasjon tror jeg...

Jeg og sambo så litt på kjøkken, Ikea-tegneprogram er knall.

Men har vanskelig for å bestemme oss.

Det jeg tegna i går kom på 70000 inkl alle hvitevarer (dvs. komfyr, keramisk topp, mikro, ventilator, kjøleskap og oppvaskmaskin). Kjøkkenet er på 19,7 kvm, så er ikke så ille pris egentlig.

Står vel egentlig mellom krem, hvit og bjørk når det gjelder farger.

Men forhørte meg så kommer noe nye fronter og farger i den nye katalogen i august, så det blir spennende å se.

La meg og leste litt før jeg sovna ved 11 tida.

Oppe igjen 5 på do, men fikk sove igjen til 6, da begynte krampene i begge leggene! :frustrert:

Sovna til slutt igjen og våkna litt før kl ringte kl 8.

Har spist frokost og er nå på jobb.

Men kjenner det blir kort dag i dag også.

Trykkende varmt, kroppen er vond og hodet verker....

Knøttet i magen er veldig rolig om dagen.... det er ikke så gøy....

Bli liv!!!!

I ettermiddag skal vi på båttur hvis været holder seg, satser på det.

Kanskje det blir en liten dukkert også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Arbeidslysten er skikkelig laber i dag!!!

Sitter mer på kg enn det jeg jobber... :sjenert:

Men det er jo sååå varmt og jeg er så sliten i hodet...

I morgen skal jeg ha fri da.

Jeg og sambo skal avsted å kjøpe vogn, se på vugge og kjøpe madrass til sprinkelsenga vi fant igjen.

Må sjekke at den er i orden først da...

Ikea får jeg/vi ta neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IdaC: :klem: Har begynt å skye over, så er litt spent, men håper på det beste.

Har ligget noen kvelder nå uten å få sove, og da løper tankene.

En gang håper jeg jo at vi gifter oss.

Kanskje reiser bort med hele familien + nærmeste venner til sydligere strøk, og så en hagefest med spekemat når vi kommer hjem hvor vi ber "alle"!

Men hvor reise, hvem skal betale alt...

Blir jo dyrt hvis vi skal betale reise for alle da.... :overrasket:

Også vil jeg jo gjerne ha ordentlig brudekjole, men da omsær ha den på festen???

Og hvor reise for vielsen?

Kan man vies på stranden f.eks noe sted?

Det er langt fram, har jo ikke ring enda en gang! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...