Gå til innhold

Diane p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei=) Jeg har gått på Diane i ca 2 mnd nå. Fikk dem pga kviser. Har endel kviser på ryggen. Ser ikke noen særlig forbedring hittil... Kan det være de ikke har effekt på meg, eller tar det lengre tid før det hjelper?? :sukk:

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_charlotte_*
Skrevet
Har du vurdert Yasmin? Jeg har brukt den i snart 3 år, og har nesten ikke hatt en eneste kvise på den tiden. Ikke har jeg merket noen andre bivirkninger heller :)

jeg vil ikke anbefale noen å begynne på yasmin, gikk på den i 3 år, hadde perfekt hud og alt var bra, bortsett fra forferdelig smerter i brystet, en slagt stikking.. Var veldig vond, og ingen leger skjønte hva det var ,men det stoppet med en gang jeg sluttet på de. De er dessuten den mest farlige p pillen, stor fare for blodpropp...

Gjest Gjest
Skrevet

har prøvd Diane, men det funket ikke på meg. Hverken hårvekst eller kviser ble det mindre av. Fikk ikke lov til å gå på Diane mer enn et år, pga det er større sjanse for å utvikle blodpropp med Diane, siden det er betydelig mer hormoner i denne p-pillen.

Så vil ikke anbefale personer som trenger p-piller og som kun har en eller to kviser i ny og ne å begynne på Diane.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Ingrid_*
Skrevet
Diane finnes ikke lenger. Nå får man istedet Feminil, som visstnok skal inneholde akkurat det samme som Diane. Jeg syns imidlertid at virkningen mot kviser er mindre med Feminil enn Diane - har fått fetere hud etter at jeg byttet (eller måtte bytte pga at den har gått ut).

Jeg fikk resept på Diane for to dager siden, det heter Diane enda, det kan være at apotekene bestiller fra forskjellige leverandører som har annerledes navn på produktet. Men Diane finne, bare som det er sagt ! :goodbye:

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_Nora_*
Skrevet

Har hørt at Diane egentlig er mot kviser, og at prevensjon er en bivirkning, har Diane de samme "bivirkningene" som vanlige p-piller som f.eks. mindre og regelmessige blødninger, og mindre menstruasjonssmerter?

Vil gjerne begynne på Diane pga. kviser, må jeg til hudlege for å få resept på disse, eller vil en fastlege eller en helsestasjon også skrive ut resept?

Skrevet
Har hørt at Diane egentlig er mot kviser, og at prevensjon er en bivirkning, har Diane de samme "bivirkningene" som vanlige p-piller som f.eks. mindre og regelmessige blødninger, og mindre menstruasjonssmerter?

Vil gjerne begynne på Diane pga. kviser, må jeg til hudlege for å få resept på disse, eller vil en fastlege eller en helsestasjon også skrive ut resept?

Fastlegen skrev ut Diane til meg, og jeg fikk gå på Diane i to og et halvt år. Byttet p-pille nettopp pga at jeg tror Diane hadde utslag på humøret mitt - mener jeg ble mer humørsyk og lettrørt (stakkars kjæresten min...).

For meg ble blødningene mer langvarige med Diane, men så har jeg særdeles korte og uregelmessige blødninger når jeg ikke bruker p-piller. Har også lite menstruasjonssmerter uten p-piller, men tror det er enda litt mindre med Diane. Ellers synes jeg pillen hadde god effekt på uren hud (jeg har brukt de billigere preparatene også uten å merke forskjell), men jeg har ikke lagt merke til om de har noen effekt på ymse hår.

Fastlegen min sier at Diane er et kvisemiddel som er såpass kraftig at de har vært nødt til å lage det som en p-pille også, så det skal være en fullverdig p-pille. Eneste negative var at jeg av og til ikke fikk den gratis da vi hadde gratis-p-pille-prøveprosjekt.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_linn_*
Skrevet
Diane finnes ikke lenger. Nå får man istedet Feminil, som visstnok skal inneholde akkurat det samme som Diane. Jeg syns imidlertid at virkningen mot kviser er mindre med Feminil enn Diane - har fått fetere hud etter at jeg byttet (eller måtte bytte pga at den har gått ut).

jeg får den fremdeles men de spør om jeg er interessert i feminil som er en billigere type. men jeg velger fremdeles diane;) kanskje du må prøve et annet apotek :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

IKKE BRUK PREVENSJON!

Dette ødelegger guds skaperverk, med at mye verdifull sperm går tapt.. man må heller vente til man ønsker barn med å ha samleie..

• 3 måneder senere...
Gjest Advarsel
Skrevet

Vil advare alle mot å bruke Diane!!

Jeg fikk store problemer jeg må leve med resten av mitt liv pga. av det :(

Jeg fikk hår på lårene og i ansiktet. I tillegg fikk jeg leverflekker i ansiktet.

Jeg visste ikke at det kom fra pillene før jeg snakket med en kollega og hun spurte meg om hvilke p-piller jeg gikk på og sa at det hadde skjedd med en venninne av henne. Så snakket jeg med andre og dette var ikke så uvanlig..

Leverflekken i ansiktet er borte men hårene må jeg leve med :( :(

• 2 måneder senere...
Gjest Jente23
Skrevet

Diane finnes i tillegg til Feminil. Det er bare et billigere merke som man blir tilbudt å kjøpe på apoteket. Jeg syntes heller ikke det fungerte like bra, så derfor bruker jeg bare Diane nå.

Gjest lolita___
Skrevet

Vil advare alle mot å bruke Diane!!

Jeg fikk store problemer jeg må leve med resten av mitt liv pga. av det :(

Jeg fikk hår på lårene og i ansiktet. I tillegg fikk jeg leverflekker i ansiktet.

Jeg visste ikke at det kom fra pillene før jeg snakket med en kollega og hun spurte meg om hvilke p-piller jeg gikk på og sa at det hadde skjedd med en venninne av henne. Så snakket jeg med andre og dette var ikke så uvanlig..

Leverflekken i ansiktet er borte men hårene må jeg leve med :( :(

bare tull diane skal forminske hårveksten.Så det skyldes nok ikke diane.

• 1 måned senere...
Gjest anonym
Skrevet

er det noen som har no erfaring med vektøkning når de begynte på diane?

for har lyst å begynne på de, men tør ikke pga jeg er redd for å gå opp i vekt..

Skrevet

IKKE BRUK PREVENSJON!

Dette ødelegger guds skaperverk, med at mye verdifull sperm går tapt.. man må heller vente til man ønsker barn med å ha samleie..

hahaha, er da ikke opp til deg om folk vil burke p-piller eller ikke. denne kommentaren måtte jeg virkelig le av :P så ekstremt kristen at det bare blir dumt

• 2 uker senere...
Gjest Libaz
Skrevet

De som har PCOS får anbefalt Diane, ettersom den minsker hårveksten.

• 1 måned senere...
Skrevet

Lurer på å skifte over til Diane, de skal visst være bra for uren hud også. Stemmer det? Hvordan elles er desse p-pillene bra? Noen erfaringer? Jeg klarer aldri å bestemme meg p-pille merke...

Gjest solgunn vartdal
Skrevet

hei ! :) jeg fikk de for litt siden pågrunn av at jeg har så uren hud, jeg føler ikke at de hjelper sannsuper mye igrunn, men litt kansje :P

Skrevet

hei :)

Var til legen i forrige uke å sa at jeg ville ha Diane fordi jeg har både kviser og en del uønsket hårvekst. Legen fant ut at tanta mi hadde hatt blodpropp for maaange år siden, og av den grunn så ville hun ikke skrive ut resept til meg, fordi Diane inneholder så sterke hormoner. Jeg måtte ta blodprøver, og når jeg får svar på de, så får jeg respept på Diane hvis svaret er positivt. Blodpropp er visstnok arvelig, selv om det er litt ut i slekten.

Så hvis noen i familien din har hatt blodpropp, så anbefaler ikke legene at du skal gå på Diane p-piller, men foretrekker heller litt svakere p-piller (altså p-piller med mindre hormoner) :)

• 1 måned senere...
Skrevet

fungerer diane selv om man skal bruke utsettelse piller for mensen, eller må man ta en pause med p-pillene da? :s og hvis man bruker utsettelse piller, kan man bli gravid da?

• 1 måned senere...
Skrevet

fungerer diane selv om man skal bruke utsettelse piller for mensen, eller må man ta en pause med p-pillene da? :s og hvis man bruker utsettelse piller, kan man bli gravid da?

Jeg har selv gått på Diane siden jeg var 16 (er 21 nå), og fikk de først og fremst mot kviser, at de fungerer som prevensjon er jo en fin bonus ;)

For å hoppe over mensen kan du bare fortsette på et nytt brett med Diane med en gang, ikke ha en pille-fri uke. Du trenger altså ikke utsettelsespiller.

• 6 måneder senere...
Gjest løve89
Skrevet

0jeg begynte å få kviser da jeg var rundt 14 år. litt etter litt. da jeg var 16 var ansiktet mitt stappfullt. jeg prøvte alt: begynte med milde produkter som vicky, mn det hjalp ikke. gikk over på div andre hudprodukter, dermalogica osvosvosv, jeg har prøvt ALT. ingenting virket. jeg fikk nye kviser hver eneste dag, det var helt forferdelig, og jeg hadde omtrent INGEN selvtillit, og kan ikke huske å ha bli tatt noen bilder av i den perioden. jeg prøvte laserbehandling, det fungerte greit mot de kvisene som hadde kommet, men hindret ikke nye å kome. dessuten var det extremt vondt og veldig dyrt. jeg fikk råd av laserlegen at jeg burde bruke diane, men mamma ville ikke jeg skulle begynne på p-piller helt enda, så derfor fikk jeg heller noe gelé-greier (differin) og en tube med en slags spritlignende ting jeg skulle ta direkte på kvisene (dalacin). det hjalp meg veldig, men jeg merket at dette tørket ut huden min veldig og jeg følte huden min ble slappere og så eldre ut. men, kvisene forsvant i et par og og jeg var førnøyd. da jeg var 20 kom de tilbake igjen, og denne gang virket ikke differinen og dalacinen. jeg var helt fra meg (siden de var de eneste som hadde fungert) og ønsket ikke oppleve de tenårene med kviser igjen. jeg gikk så til en lege på helsestasjonen (siden diane ikke kan skrives ut av helsesøster) og spurte om det var sjangs for å begynne på diane. han sa ja med en gang (og det var t.o.m en periode med lide kviser). jeg ble veldig glad, men litt sjokkert også at det varså lett og få siden jeg tidligere hadde blitt fortalt av den andre legen min om å prøve alt annet først. SÅ, det er visst veldg forskjell på leger. jeg er bare redd noen leger skriver de for lett ut, siden noen leger tviholder på dem. jeg fikk også beskjed på apoteket om at jeg måtte passe meg for solen når jeg gikk på diane og helst bruke så høy solfaktor som mulig. det er litt dumt, siden jeg liker å sole meg (spesielt når jeg er i syden). det som er litt rart er at de fleste apotekere og leger ikke informerer om dette og at det ikke står noe spesielt på vedlegget. men det sies at du kan få pigmentflekker i ansiktet som kommer tilbake hver gang du soler deg :S

det jeg også lurer på er hvor lenge man gå på disse før det er FOR lenge? på vedlegget står det du skal gå på den 3 mnd om gangen og kontakte lege om annet. blir litt redd fordi det virker jo som om disse er veldig mye farligere enn andre?

MEN nå alt dette er sagt er det disse som har hjulpet meg mest med acne-problemene mine, og jeg er totalt kvisefri <3 håper bare ikke de kommer tilbake hvis jeg slutter.

hilsen ei som har prøvd ALT!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...