Gjest Fruktfat Skrevet 27. oktober 2006 #21 Skrevet 27. oktober 2006 diane inneholder mye østrogen. de nye p-pillene inneholder mindre og mindre østrogen, yasmin f.eks inneholder lite østrogen og anbefales framfor diane.
Lourdes Skrevet 27. oktober 2006 #22 Skrevet 27. oktober 2006 diane inneholder mye østrogen. de nye p-pillene inneholder mindre og mindre østrogen, yasmin f.eks inneholder lite østrogen og anbefales framfor diane. ← Det var det jeg lurte på. Tåler østrogen dårlig... (migrene og humørsvingninger)
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #23 Skrevet 27. oktober 2006 Er det slik at de jentene som har litt mer kviser og hårvekst (altså mer mannlige hormoner) tåler østrogen bedre siden de har underskudd på det? Var bare en tanke jeg fikk...Eller er jeg helt på viddene her?
fuerza Skrevet 27. oktober 2006 #24 Skrevet 27. oktober 2006 Er det slik at de jentene som har litt mer kviser og hårvekst (altså mer mannlige hormoner) tåler østrogen bedre siden de har underskudd på det? Var bare en tanke jeg fikk...Eller er jeg helt på viddene her? ← Det begynte jeg og å lure på. Og om det stemmer, vil det da si at Diane er mindre farlig for de som har underskudd på østrogen, ettersom de "trenger" østrogen?
Gjenglemt sykkellås Skrevet 27. oktober 2006 #25 Skrevet 27. oktober 2006 En lege jeg kjenner til sier at det er mange som går på diane i 14-15 år og/eller lenger.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #26 Skrevet 28. oktober 2006 Er det slik at de jentene som har litt mer kviser og hårvekst (altså mer mannlige hormoner) tåler østrogen bedre siden de har underskudd på det? Var bare en tanke jeg fikk...Eller er jeg helt på viddene her? Noen må nå vite dette her inne? Hadde vært veldig interessant å få svar på dette...Har søkt rundt på tidligere innlegg, men kan ikke se at noen har vært inne på denne problemstillingen.
Gjest Fruktfat Skrevet 28. oktober 2006 #27 Skrevet 28. oktober 2006 En lege jeg kjenner til sier at det er mange som går på diane i 14-15 år og/eller lenger. ← en tidligere kollega av meg har alltid gått på diane -hun var da 38- og ble litt betenkt da hun fikk høre om andre som ikke får gå på det mer enn ett år o.l... hun har lavt stoffskifte og fikk endel hårvekst av det, mulig medisinene og diane kombinert hjelper mot det?
FrøkenHobart Skrevet 30. oktober 2006 #28 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har brukt Diane i mange år. De er anbefalt av min hudlege, foreskrevet av min allmennlege og velsignet av min gynekolog. Gynekologen sier det er ingen betenkeligheter med å bruke Diane i mange år. Jeg hentet også ut nye for ca 14 dager og apoteket sa ingen ting om at de var trekt fra markedet. Var ikke det et annet merke?
Gjenglemt sykkellås Skrevet 30. oktober 2006 #29 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har brukt Diane i mange år. De er anbefalt av min hudlege, foreskrevet av min allmennlege og velsignet av min gynekolog. Gynekologen sier det er ingen betenkeligheter med å bruke Diane i mange år. Jeg hentet også ut nye for ca 14 dager og apoteket sa ingen ting om at de var trekt fra markedet. Var ikke det et annet merke? ← Jo, Trionetta forsvinner fra markedet fra januar. Jeg synes det er så utrolig teit at mange går rundt og er livredde for å bruke Diane - og at leger fører så ulik praksis på nettopp Diane.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #30 Skrevet 31. oktober 2006 hvorfor er diane velsignenet av gynokolog?
Gjest første gang.. Skrevet 21. april 2008 #31 Skrevet 21. april 2008 Hei! Lurer på litt om Diane. Pga hudproblem fekk gjekk resept for Diane idag hos legen og skal begynne på den imorgen, men eg lurer på hjelper den like masse som prevensjon som de andre pillene? Dere som har/bruker den hvordan er den?
Gjest js Skrevet 16. januar 2009 #32 Skrevet 16. januar 2009 skal bytte over til diane nå, og lurer på om det er farlig å røyke litt når man går på den? legen min holdt et langt foredrag om dette når jeg skulle få pillen.
helenen Skrevet 20. januar 2009 #33 Skrevet 20. januar 2009 har gått på Diane i 3 år, funker 100% på kvisene mine. Følte jeg hadde prøvd ALT før Diane, ingenting fikk det bort. Men nå er jeg kvisefri. Diane er ikke gått ut av produksjon, men Feminil er samme reia bare billigere. Når jeg går på apoteket med min Diane-resept kommer de ofte med Feminilen (som av en eller annen grunn IKKE funker like bra på meg selv om det liksom er det samme...) men da sier jeg jeg vil ha Diane selv om den er dyrere og at de må bestille den om de ikke har. Funker fett.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #34 Skrevet 21. januar 2009 Diane finnes ikke lenger. Nå får man istedet Feminil, som visstnok skal inneholde akkurat det samme som Diane. Jeg syns imidlertid at virkningen mot kviser er mindre med Feminil enn Diane - har fått fetere hud etter at jeg byttet (eller måtte bytte pga at den har gått ut). Tull og tøys! Har nettopp hentet ut min resept med Diane. Du får da tilbud om et rimeligere tilbud, men Diane er slettes ikke gått ut!
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #35 Skrevet 21. januar 2009 Har hørt at det er større sjans for blodpropp.. P-piller har jo blitt testet og mener Diana kom nederst.
Gjest Gjest_Jente19_* Skrevet 11. mars 2009 #36 Skrevet 11. mars 2009 jeg har gått på Diane siden jeg var 16, og er nå snart 20. Blitt nesten helt kvitt kviseproblemer osv (var derfor jeg fikk denne p-pillen). pga hjertesykdom i familien måtte jeg ta blodprøver som ble sendt inn for analysering før jeg i det hele tatt fikk begynne på p-piller. Uavhengig om det var Diane eller andre. Fikk etter ca et år noen personlige problemer og trodde depresjonen kunne skyldes p-pillene. Legen min sa nemlig at dette var en av de vanligste bivirkningene. Noen fler som har opplevd dette foresten? Derfor sluttet jeg og begynte på Yasmin. Gikk på den i 4 mnd og følte meg helt elendig!!! fikk tilbake menssmertene (som forresten har blitt helt borte etter at jeg begynte med Diane), kviser, mistet sex lysten osv. så gikk tilbake til Diane og har ikke merket flere bivirkninger siden. Er kjempe fornøyd! =) men det er nok lurt å ta en prat med en lege uansett hvilken pille man vil begynne på. Som min lege sa: det finnes så utrolig mange typer p-piller rett og slett fordi det finnes så utrolig mange kvinner. Alle er forskjellige =) Men det finnes nok en type som passer "akkurat deg" perfekt =)
Gjest theat Skrevet 15. mars 2009 #37 Skrevet 15. mars 2009 jeg har gått på Diane siden jeg var 16, og er nå snart 20. Blitt nesten helt kvitt kviseproblemer osv (var derfor jeg fikk denne p-pillen). pga hjertesykdom i familien måtte jeg ta blodprøver som ble sendt inn for analysering før jeg i det hele tatt fikk begynne på p-piller. Uavhengig om det var Diane eller andre. Fikk etter ca et år noen personlige problemer og trodde depresjonen kunne skyldes p-pillene. Legen min sa nemlig at dette var en av de vanligste bivirkningene. Noen fler som har opplevd dette foresten? Derfor sluttet jeg og begynte på Yasmin. Gikk på den i 4 mnd og følte meg helt elendig!!! fikk tilbake menssmertene (som forresten har blitt helt borte etter at jeg begynte med Diane), kviser, mistet sex lysten osv. så gikk tilbake til Diane og har ikke merket flere bivirkninger siden. Er kjempe fornøyd! =) men det er nok lurt å ta en prat med en lege uansett hvilken pille man vil begynne på. Som min lege sa: det finnes så utrolig mange typer p-piller rett og slett fordi det finnes så utrolig mange kvinner. Alle er forskjellige =) Men det finnes nok en type som passer "akkurat deg" perfekt =) Hvilke Apoteker i Oslo, fører Diane?? Og kan hudlegen skrive ut resept på Diane, hvis jeg går dit på grunn av huden?
Gjest Switch Skrevet 15. mars 2009 #38 Skrevet 15. mars 2009 Kan man droppe TR i tre mnd med Diane også? Man kan det med Microgynon, men er ikke sikker på om det gjelder alle merkene.
tomatsuppe Skrevet 15. mars 2009 #39 Skrevet 15. mars 2009 Je ggjør ihvertfall det med diane (eller, får utskrevet feminil eller zyrona som har de samme virkestoffer), og det går helt fint. For meg fungerer det bedre enn med microgynon, som jeg fikk mellomblødninger av når jeg utsatte. Tror det er fordi det er høyere hormoninnhold i diane.
Gjest Switch Skrevet 15. mars 2009 #40 Skrevet 15. mars 2009 Je ggjør ihvertfall det med diane (eller, får utskrevet feminil eller zyrona som har de samme virkestoffer), og det går helt fint. For meg fungerer det bedre enn med microgynon, som jeg fikk mellomblødninger av når jeg utsatte. Tror det er fordi det er høyere hormoninnhold i diane. Takk for svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå