Gjest Lanyah Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 Lurer på å skifte over til Diane, de skal visst være bra for uren hud også. Stemmer det? Hvordan elles er desse p-pillene bra? Noen erfaringer? Jeg klarer aldri å bestemme meg p-pille merke...
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 Diane er vel i utgangspunktet et hudpreparat som i tillegg fungerer som prevensjon. Er ikke sikkert legen vil gi deg det hvis du ikke har ganske stor hudproblemer eller problemer med skjemmende hårvekst (som Diane også tar seg av). Men jeg er i hvertfall kjempefornøyd med effekten det har på huden min. Bivirkningene jeg har opplevd er litt vektøkning (kanskje én kg), større, ømme pupper og kanskje litt nedsatt sexlyst. Ikke noe veldig plagsomt egentlig. Kan leve med det så lenge huden er perfekt.
Gjest gjest1 Skrevet 20. juli 2006 #3 Skrevet 20. juli 2006 Lurer på å skifte over til Diane, de skal visst være bra for uren hud også. Stemmer det? Hvordan elles er desse p-pillene bra? Noen erfaringer? Jeg klarer aldri å bestemme meg p-pille merke... ← Yep, stemmer det at de har en gunstig virkning på huden. Jeg merket med en gang jeg sluttet på dem at huden min ble verre. Ikke det at jeg hadde veldig problem hud, men endte opp med noen par kviser. Har ikke legen din anbefalt deg noen p-piller?
Gjest Lanyah Skrevet 20. juli 2006 #4 Skrevet 20. juli 2006 Jeg har bare gått til helsesøster og da spør hun alltid om jeg vil forsette med de jeg har eller om jeg har ett annet ønske...! Kan ikke helsesøster gi ut Diane?...
Frank Skrevet 20. juli 2006 #5 Skrevet 20. juli 2006 Nei, det kan helsesøster ikke! Det er veldig få piller en helsesøster har lov til å skrive ut. Du må nok gå til en lege...
honey21 Skrevet 20. juli 2006 #6 Skrevet 20. juli 2006 Jeg tar også Diane og det hjelper utrolig godt på huden. Har svært sjelden kviser
Gjest Gjest_Lydia_* Skrevet 20. juli 2006 #7 Skrevet 20. juli 2006 Er det sant at man får mindre hår med Diane? Og når begynner man å se forskjell?
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Dette er jeg også ganske spent på... Går ikke selv på Diane, men har en del hårvekst. Hvor raskt ser man forbedring på kvisene, og hvor raskt ser man forbedring på hårveksten?
Nilma Skrevet 26. oktober 2006 #9 Skrevet 26. oktober 2006 Er det sant at man får mindre hår med Diane? Og når begynner man å se forskjell?←Visstnok, men jeg har brukt dem i flere år, uten å merke noen forskjell. Men det er klart, det varierer nok fra person til person hvor godt ulike midler virker.
Minien Skrevet 26. oktober 2006 #10 Skrevet 26. oktober 2006 Diane finnes ikke lenger. Nå får man istedet Feminil, som visstnok skal inneholde akkurat det samme som Diane. Jeg syns imidlertid at virkningen mot kviser er mindre med Feminil enn Diane - har fått fetere hud etter at jeg byttet (eller måtte bytte pga at den har gått ut).
Gjest Gjest_Lotta_* Skrevet 26. oktober 2006 #11 Skrevet 26. oktober 2006 Vet du mer om når Diane går ut? Jeg fikk nemlig Diane på apotket nå i forrige uke uten at de sa noe om at den skulle utgå... Kan det være sånn at de har den lenge på lager, selv om den er utgått og ikke produseres mer??
Gjenglemt sykkellås Skrevet 26. oktober 2006 #12 Skrevet 26. oktober 2006 Diane har vel ikke gått ut. Det er vel det at det har kommet et billigere alternativ på markedet som de ansatte på apoteket spør deg om du vil ha istedet for Diane når du skal hente nye på resepten. Feminil skal for øvrig ha akkurat det samme innholdet og virkningene som Diane.
Gjest Gjesta Skrevet 26. oktober 2006 #13 Skrevet 26. oktober 2006 Trodde heller ikke Diane hadde gått ut. Men patenten deres har gått ut, slik at andre selskap kan produsere nøyaktig samme pille. Jeg skal begynne på den nå, har litt hudproblemer som jeg håper vil ordne seg. Skal visst også hjelpe mot skjemmende hårvekst på kroppen og paradoksalt nok mot håravfall! Ikke noe jeg sliter nevneverdig med, men det er velkomne "bivirkninger" det. Trodde det skulle være litt vanskelig å få Diane (med mindre man hadde alvorlige hudproblemer), men jeg sa bare til legen min at jeg ville ha p-piller, hvorpå hun spurte hvilke jeg ville ha. Jeg sa Diane og hun sa "Okay!". Men det er vel forskjell på leger.. den forrige jeg hadde målte blodtrykket mitt og ga meg et halvtimes foredrag om farene med p-piller og røyking da jeg skulle få ny resept på Trionetta i fjor. Var jo såvidt jeg fikk den..
Minien Skrevet 27. oktober 2006 #14 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg får hvertfall ikke Diane på de to apotekene jeg har vært innom. Får ikke noe valg - de har bare Feminil.
Najs Skrevet 27. oktober 2006 #15 Skrevet 27. oktober 2006 Har du vurdert Yasmin? Jeg har brukt den i snart 3 år, og har nesten ikke hatt en eneste kvise på den tiden. Ikke har jeg merket noen andre bivirkninger heller
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #16 Skrevet 27. oktober 2006 Nå kan det godt hende at jeg husker feil, men jeg mener at jeg fikk Diane for 15 år siden når jeg bodde i USA. Jeg husker at legen sa at den var fin for meg, for da ble jeg kvitt kviser osv i tilegg. Når jeg kom hjem så fikk jeg ikke lov å få denne av min lege her, da han heller ville at jeg skulle bruke en "snillere" pille. Fikk intrykk av at det var mye hormoner i denne, men dette var ikke den yngste legen akkurat.. Gå og snakk med lege og få råd på hva som passer deg best. Og skikkelige apotek burde kunne ta inn det du trenger, så om de ikke har det du har resept på, så be de om å bestille! (Eventuelt finn ut hvilket som har og få de til å sende i post, det gjør jeg med noen spesielle legemidler som tas inn fra utlandet og kun to-tre apotek fører)
Gjest Fruktfat Skrevet 27. oktober 2006 #17 Skrevet 27. oktober 2006 leger skal være forsiktige med å skrive ut diane. som noen skrev tidligere, det er vel i utgangspunktet et hudpreparat hvor prevansjon er bivirkningen. svigerinnen min fikk diane pga kviser, men fikk ikke gå på det mer enn et år. når det gjelder hårvekst kan diane hjelpe mot dette, men man kan ikke vente resultater før etter minst et halvår.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #19 Skrevet 27. oktober 2006 Cyproteronacetat 2 mg, etinyløstradiol 35 μg + hjelpestoffer. Se på www.felleskatalogen.no for mer info...
Fantasia Skrevet 27. oktober 2006 #20 Skrevet 27. oktober 2006 Diane inneholder mye horomoner. Ikke noe man bør bruke over lengre tid, spesielt ikke hvis det er blod/hjerteproblemer i slekta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå