Gå til innhold

Petra Prøvedokkes liv som mamma!

Petra Prøvedokke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Liker ikke den fleskete gravidmagen min om dagen jeg heller, men tenker at om ikke lenge er den forhåpentligvis skikkelig fin og rund. :)

Håper du har hatt en fin dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en god dag! :klem:

takk smile :klem:

Diger :klem:

diger :klem: tilbake

Heia, håper formen er på tur opp og at du får en fin dag og ei fin uke. Stor kos :klem:

det går den rette veien, takk :klem:

Håper du har det fint :klem:

:klem:

Fleskete gravidmager er nå den minste bekymring synes nå jeg da. Er misunnlig uansett jeg... :sjenert:

:ler: hadde ikke hormonene regjert i hodet mitt så hadde jeg nok vært enig :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du dame med bra musikksmak.  :klem:  Hva annet enn Morrissey liker du?  :)

hei kylling :) må innrømme at jeg kjøpte mer musikk og gikk mer på konserter før. men jeg liker bl. a. the smiths (så klart), pearl jam er noen gamle helter, teenage fanclub, turboneger, gluecifer... etc. ikke så glad i "listepop". kan ikke fordra R'n'B.... siste nye jeg kjøpte må ha vært siste til keane og muse. dessuten har jeg litt dilla på kiss for tiden. (black diamond er en genial låt) :klem:

Håper du har det fint idag :klem:

Liker ikke den fleskete gravidmagen min om dagen jeg heller, men tenker at om ikke lenge er den forhåpentligvis skikkelig fin og rund.  :)

Håper du har hatt en fin dag.  :klem:

det håper jeg virkelig, froskevenn!! :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går var jeg på første kontroll hos legen. det var igrunn ikke veldig spennende, tok blodprøver, bloktrykk og fylte ut helsekort for gravide... -og så snakket vi litt om sykehusvalg. hun nevnte abc-klinikken på ullevål, men jeg vet ikke hvor klar jeg er for å ta et valg om å føde uten smertestillende. jeg vet jo ikke hva jeg går til, og jeg har ikke en veldig høy smerteterskel :sjenert: tror det får være et alternativ når jeg evt. skal ha nr. 2...

-og så ble jeg jo veid, da... det var ikke noe gøy. har gått opp 4 kilo allerede :grine: ikke rart at alle klærne har blitt trange når jeg har lagt på meg 4 kilo rundt midjen...

vel, vel - utover det så mente hun at jeg hovedsaklig burde gå til jordmor. så nå må jeg få ringt helsestasjonen i bydelen... (ikke så lett å få gjort det på jobb når man har kontor med pappvegger og sjefen i kontoret ved siden av....)

fredag er det julebord, og i stad prøvde jeg det jeg hadde planlagt å ha på meg. det var ikke vellykket! :riste: prøvedokka har vokst, og må ut på panisk shopping i morgen :ler: jaja - ønsk meg lykke til!

:klem: til alle god-jentene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Smiths og Muse står høyt på mi favorittliste. Ikke mye som slår The Smiths. Morrissey er et geni, og jeg elsker ham stort! Men det ser ut som konsertplanene mine går i vasken :tristbla:

Ikke bekymre deg over kiloene, du søte prøvedokke. Bare tenk på den fantastiske grunnen til at du har lagt på deg! Men det er jo kjedelig å måtte hasteshoppe nytt julebordtøy, det skjønner jeg veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for fine ord du veldig snille kyllingvenn!!! :klem:

morrissey er konge!! vi får dra på konsert en annen gang!! han holder ut litt til, han!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javisst gjør han det! Mannen er jo bare halvveis i karrieren! Han kan minst holde ut 20 år til.

Neste gang han kommer til Norge, så skal Kylling og Petra Prøvedokke stå på første rad! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei.. Uten smertestillende.. :hår:

Er kanskje lurt å se hvordan første fødsel går først ;)

Håper du finner noen stilige gravid-klær :sjarmor::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Heldig" du er da som går opp.. Jeg går fortsatt opp og ned 200 gram hele tiden. Er stort sett ikke noe forskjell på vekta mi, men jordmor mente det ikke var noe problem så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Javisst gjør han det! Mannen er jo bare halvveis i karrieren! Han kan minst holde ut 20 år til.

Neste gang han kommer til Norge, så skal Kylling og Petra Prøvedokke stå på første rad!  :sjarmor:

:hoppe: ja, det skal vi!! gleder meg allerede!!! :sjarmor:

Ånei.. Uten smertestillende.. :hår:

Er kanskje lurt å se hvordan første fødsel går først ;)

Håper du finner noen stilige gravid-klær  :sjarmor:  :klem:

ja, må prøve det ut før jeg kan ta en sånn avgjørelse! :Nikke:

jeg har jo ikke fått sånn fin gravidmage ennå, så det kan bli en utfordring å finne klær i dag...

"Heldig" du er da som går opp.. Jeg går fortsatt opp og ned 200 gram hele tiden. Er stort sett ikke noe forskjell på vekta mi, men jordmor mente det ikke var noe problem så :)

:ler: jeg føler meg ikke så heldig når hormonene raser og jeg griner fordi alle klærne er for trange... ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått plass på ABC, men så er jeg mer engstelig for at det skal oppstå komplikasjoner ved bruk av medikamentell smertelindring, at fødselen bare skal bli stress og mas fordi det er mye folk osv og at jeg skal føle meg utrygg pga dette enn jeg er for selve smertene.

Skal snakke med jordmor når jeg kommer dit, men tror jeg vil bruke akupunktur. Har fungert bra på meg for andre ting hvertfall.

Er likevel enig med deg i at å føde uten epidural høres skummelt ut, men så tenker jeg også på at jeg ikke vil påvirke barnet i magen med noe.

Jeg skal kjøpe meg badevekt forresten... :sjenert: Må følge litt med på hva som skjer tror jeg. Så jeg ikke får sjokk hver gang jeg er på kontroll. I en bok jeg fikk av legen står det at man ikke burde gå opp mer enn 4 kg innen utgangen av 4.måned. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man er jo ikke garantert epidural uansett, da... og det er vel andre former for smertelindring man får på vanlige fødestuer også..!?

problemet mitt er at jeg har en litt lav smerteterskel, og jeg kan ikke nå ta et valg om å føde uten smertestillende. regner ikke med at det er fullt kaos på fødestua selv om man ikke er på abc-klinikken!?

vel - hvis man ikke burde gå opp mer enn 4 kilo før utgangen av 4.måned så har jeg allerede gått på en smell :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet iallfall at når jeg engang skal føde så vil jeg proppes full med alt hva som er tilgjengelig av smertestillende!

Men jeg har stor respekt for de som mener å klare seg uten.

Lykke til på julebordklærshopping! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...