Gå til innhold

Petra Prøvedokkes liv som mamma!

Petra Prøvedokke

Anbefalte innlegg

Knerten er som regel en veldig blid fyr, som deler ut smil til alle og enhver og slår seg til ro hos hvem det måtte være. Men i navnefesten ble det for mye ja.

Synes det er så vanskelig. Vi har jo ingen familie her, så jeg forstår at tanter, onkler, besteforeldre, oldeforeldre vil holde når de først ser han. Kan jo gå både en og to måneder i mellom, men samtidig er dte jo ikke noe hyggelig for noen om babyen ikke liker det.

Forresten begynner han å bli litt mer mammagutt. Synes det er litt kos og jeg da. :rødme:

Synes forresten det var lurt å si det når dere ønsker velkommen. Om ikke alle har vært bortpå og holdt henne allerede da...

Kanskje du kan putte henne i et sjal, så kan de se men ikke røre. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig innom for å oppdatere meg, etter lang tid uten PC hjemme.

Godt å lese at dere har det bra alle sammen. Og lykke til med dåpen som nærmer seg. Spennende!

Ha en god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knerten er som regel en veldig blid fyr, som deler ut smil til alle og enhver og slår seg til ro hos hvem det måtte være. Men i navnefesten ble det for mye ja.

Synes det er så vanskelig. Vi har jo ingen familie her, så jeg forstår at tanter, onkler, besteforeldre, oldeforeldre vil holde når de først ser han. Kan jo gå både en og to måneder i mellom, men samtidig er dte jo ikke noe hyggelig for noen om babyen ikke liker det.

Forresten begynner han å bli litt mer mammagutt. Synes det er litt kos og jeg da. :rødme:

Synes forresten det var lurt å si det når dere ønsker velkommen. Om ikke alle har vært bortpå og holdt henne allerede da...

Kanskje du kan putte henne i et sjal, så kan de se men ikke røre. :fnise:

det er vanskelig å be folk "holde seg litt unna" når det er så sjelden de ser henne, ja... jeg synes igrunn det er rart at folk ikke er litt mer tilbakeholdne... :sjenert:

Endelig innom for å oppdatere meg, etter lang tid uten PC hjemme.

Godt å lese at dere har det bra alle sammen. Og lykke til med dåpen som nærmer seg. Spennende!

Ha en god helg! :klem:

takk :klem:

Nå er det kanskje på tide å endre navn på dagboka, eller...?

Helge :klem:

har gjort det nå! :)

Og bytte nabolag ;)

har forespurt om flytting :)

:jepp:

Ha en fin søndag, Petra :klemmer:

takk det samme :klemmer:

-----------------------------------------------------------

i går var vi i bursdag med masse folk, og det gikk kjempebra!! nå skal det sies at folk ikke var veldig oppi snuppa og skulle holde henne, men det er allikevel deilig når det går så fint. vi var flinke til å ta henne med ut - en gang i vogna og en gang i sjalet sånn at hun fikk litt "fri" fra alle folkene og fikk slappet av og sovet litt :)

i dag hadde vi besøk av et vennepar med to barn (på to og fire) og det gikk ikke like bra. selv om hun hadde sovet før de kom og de ikke var der veldig lenge. men det ble mye bråk og de var veldig ivrige på å snakke med snuppa, så det ble nok litt mye for henne.

ellers fikk hun flaske for første gang i dag! og det gikk kjempefint :) moro at mannen kunne gi henne litt mat og få den kosen som hører til :love: tenkte jeg skulle prøve å ikke ta henne med på jentekveld til uka, vi startet i halv syv tiden og hun legger seg jo klokken syv... får prøve litt mer med flaske frem til det sånn at vi er sikre på at det går fint! MEN; kan noen fortelle meg ca hvor mye mat vi burde ha tilgjengelig? i kveld fikk hun ca 100 ml og da fikk hun pupp etterpå. var tydelig ikke mett etter flasken...

ellers er hun så grei om dagen - det er så deilig at kolikken tydeligvis er et avsluttet kapittel :juhu: det er jo en helt annen baby. hvis hun nå bare kunne bli litt mer glad i å ligge i vogna så hadde ting vært helt strålende :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønningen er litt over 4 uker eldre enn din jente, men idag spiser hun ca 230 pr måltid. Tja, for 4 uker siden pleide jeg å lage 200 ml med erstatning pr måltid (tror jeg). Men jeg pleide å lage litt mer enn hva hun spiste opp normalt, fordi hun var veldig opp og ned i mengden pr måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har lest et sted at man regner ca 1/6 av kroppsvekta pr dag. Altså, veier bebisen 6 kg skal h*n ha ca 1 liter pr dag fordelt på antall måltider. Ved 5 måltider blir dte da 200 ml pr måltid.

Men det varierer helt sikkert fra baby til baby. Kos deg på jentekveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jentekvelden var i går, og det var ikke spesielt vellykket :gråte:

hadde ikke fått pumpet meg, så jeg ga henne mat før og la henne før jeg gikk. men hun våknet visst etter 15 minutter og det har hun aldri gjort før. mannen prøvde så godt han kunne, men tilslutt var det bare å sette snuppa i bilsetet og kjøre til mamma på jentekveld :sjenert:

dåpen var også et kapittel for seg selv. det er bare å innse at mitt lille gull ikke er spesielt glad i masse folk på en gang... ble sliten og survete og måtte stadig ut med pappan sin. mannen tok henne i moby-wrapen, og da roet hun seg :) men jeg er glad det er over!

ellers ser jeg at det nok en gang er en stund siden sist jeg var innom... blir ikke tid til KG nå heller, lillesnuppa krever såpass mye at jeg får tid og ro til å sette meg ned foran pc'n...

men siden sist har jeg kjøpt ny barnevogn :) jeg kjøpte jo en brukt vogn som er helt ok, men i morgen får jeg min nye; en TFK! gleder meg skikkelig :juhu:

blir ikke tid til noen dagbokrunde nå, men håper jeg kommer sterkere tilbake snart :klem:

Endret av Petra Prøvedokke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...