Gå til innhold

Petra Prøvedokkes liv som mamma!

Petra Prøvedokke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så koselig at du har tid til å stikke innom oss, og at det går bedre med snuppa. :)

Har du noe bæretøy? Froskestilling (hvor babyen sitter med knærne opp og føtene under rumpa, så beina danner en V) i sjal eller slynge skal være spesielt bra for kollikkbarn. I tillegg får hun være tett inntil mammaen sin, og det er også beroligende for en liten en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig med en oppdatering fra deg prøvedokka!

:klemmer:

kjempekoselig å ha tid til å stikke innom også!

Så koselig at du er innom. Og ikke minst så bra at det går bedre med snuppa! Håper dere koser dere masse :klemmer:

vi koser oss masse - du har virkelig noe å se frem til :hjerter:

:klem:

Så koselig at du har tid til å stikke innom oss, og at det går bedre med snuppa. :)

Har du noe bæretøy? Froskestilling (hvor babyen sitter med knærne opp og føtene under rumpa, så beina danner en V) i sjal eller slynge skal være spesielt bra for kollikkbarn. I tillegg får hun være tett inntil mammaen sin, og det er også beroligende for en liten en.

jeg har flere versjoner av bæretøy. i øyeblikket sover faktisk snuppa i det elastiske sjalet :) har vært litt trøblete å bruke når hun har vært veldig plaget - men nå ser det ut til å gå meget bedre!

Koselig å høre fra deg igjen :klem:

Åh så koselig å se deg her igjen, Petra! :klemmer:

-takk :) ekstra koselig når man ser at ting har skjedd!! gratulerer så utrolig mye!!!! :klem:

-----------------------------------------------------

rakk ikke hele dagbokrunden i går, snuppa sov bare i 20 minutter... hadde litt mageknip igjen.. dessuten ser det ut til at vi er den heldige (?) vinner av to (!) tenner! synes det er vel tidlig med tenner, men hun sikler masse, gnager på alt hun kommer over og er litt i ulage... har holdt på sånn et par uker, og nå ser det ut til at det kommer to tenner nede...

nei, nå skal jeg fullføre dagbokrunden jeg startet på i går... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenner allerede?? :overrasket: Det er vel faktisk de som er født med tenner også.... Skrekk og gru! Som om du ikke er sår nok på vorta fra før da!

Utrolig kjekt å høre fra deg igjen men jeg skjønner godt at du ikke har hatt tid. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei, vennen :)

Ja, det var tidli med tenner, men slett ikke uvanlig som de andre sier. :) Håper snuppa di føler seg bedre i dag.

Hvordan går det med deg da??

store :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg. Så bra at det går bedre med Sprett. Får håpe at de evt. tennene ikke blir altfor brysomme for deg da! :ler:

Det er utrolig hvor forskjellige barn er når det gjelder tenner. Kjenner et barn på 13 mnd som nettopp fikk sin første tann! :overrasket:

Ha en fin helg, Petravennen min! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

jeg var også 13 måneder da jeg fikk tenner :ler:

uff, nok en gang altfor lenge siden sist jeg var innom... MEN de gode nyhetene er at min lille datter har blitt flinkere til å sovne uten at hun ligger i sin mors armer. -både på dagtid og på kveldstid. det viktige er at hun ikke blir overtrøtt, i såfall er det ingen ting som funker... problemet er at hun blir overtrøtt veldig fort, men all fremgang er jo fantastisk :)

ellers er hun blid som en sol om dagen! gurgler og smiler og er helt skjønn :hjerter_rundt:

en stor :klem: til alle som har holdt liv her siden sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

iss: :klemmer:

glemte å si at vi skal ha dåp om to uker.. gruer meg litt. hun har så vanskelig for å roe seg ned når det er mange folk rundt henne, så jeg ser for meg at det blir et helvete med ett stk overtrøtt frøken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en overtrøtt liten fyr i dåpen. Han sov i bilsetet rett før og under dåpen. Jeg vil anbefale deg å f.eks. kjøre rundt med henne i bilsetet i 30 minutter før dåpen. Det er hvis hun sover i bilsete da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med dåp :) Kan bli spennende hvis hun har vanskelig for å roe seg. Folk tar ikke alltid så mye hensyn til det heller - "jeg kan vel få holde? Bare meg..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vi hadde en overtrøtt liten fyr i dåpen. Han sov i bilsetet rett før og under dåpen. Jeg vil anbefale deg å f.eks. kjøre rundt med henne i bilsetet i 30 minutter før dåpen. Det er hvis hun sover i bilsete da :)

hun sover i bilsetet, ja. må nok få henne til å sove både før og etter kirken - men jeg er mest bekymret for selskapet etterpå...

Lykke til med dåp :) Kan bli spennende hvis hun har vanskelig for å roe seg. Folk tar ikke alltid så mye hensyn til det heller - "jeg kan vel få holde? Bare meg..."

takk :)

nettopp det som bekymrer meg. at alle skal holde.. de har liksom null forståelse for at hun blir sliten av masse mennesker som skal holde og stå "oppi" ansiktet hennes..

vi vurderer å si fra når vi ønsker velkommen; at lilletulla ikke er den typen som kan gå fra arm til arm uten å bli overtrøtt og grinete....

:klemmer: Så koselig å se deg :klemmer: Blir spennende med dåp da!

takk :klemmer:

ja, det blir spennende! får håpe det blir hyggelig :)

Så koselig å høre fra deg igjen, og godt å høre at ting går bedre får dere :klemmer:

Lykke til med dåp, det går nok bra :)

takk :klem:

ja, det går nok fint. må nok bare passe på at snuppa får time-out fra folkemengden innimellom :ler:

Lykke til med dåp!

Har hun fått tenner???

takk :) ikke kommet tenner ennå, men det er som sist... de er nok på vei - hun sikler og er tidvis tydelig plaget....

-----------------------------------------------------

mitt lillegull har sovnet for kvelden. skikkelig deilig at vi får lagt henne i syv-tiden - så får vi litt kveld for oss selv :)

-og da får jeg tid til KG også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...