Eeyore Skrevet 22. juli 2007 #2381 Del Skrevet 22. juli 2007 Hei Petra! Så koselig å se deg igjen Har du tenkt på allergi? En venninne av meg er veldig plaget med allergi selv, og fikk derfor testet sønnen sin allerede når han var 6 mnd. Da viste det seg at han var allergisk for egg, og det er det jo i nesten alt hun spiser... Stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 22. juli 2007 #2382 Del Skrevet 22. juli 2007 Koselig å se deg, Petra! Skjønner at det er mye frustrasjon når babyen ikke har det godt. Håper dere finner ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 22. juli 2007 #2383 Del Skrevet 22. juli 2007 Har hun vondt i magen på grunn av noe du spiser, eller på grunn av luft? Har du prøvd kolikkdråper (ja, jeg vet de plutselig ikke anbefaler de i Norge, men hjelper faktisk!)? Hva med å gi henne (grøss og gru) MME for to måltider en dag? Du må selvsagt pumpe deg selv, men da bør du fort finne ut om det er noe i melken din hun reagerer på. Noen barn reagerer selvfølgelig på MME, men dette er i alle fall noe jeg ville prøvd. Men hvis det er noe du spiser som hun reagerer på så må du nok bare skrive ned absolutt alt du spiser og skrive ned reaksjonen hennes 2-4 timer senere. Babyer kan reagere på absolutt alt fra hvitt brød til sjokolade, så du må kanskje prøve å utelukke én og én ting? Når det gjelder trøsting så er det forskjellige ting som fungerer for forskjellige mennesker og babyer, for å ikke nevne hva det skal trøstes for. Når Tiny har vondt i magen og sliter med å få ut luft/annet så er det best å putte i smokken og legge han på rygg på noe hardt. Er det vondt fordi maten fordøyes så hjelper det å legge han på brystkassa og vugge han opp og ned. Smokken er en selvfølge, men det er konstant bevegelse som hjelper her. Hvordan er vesla hvis dere tar henne med i bilen? Kolikkbarn blir spesielt beroliget av bevegelse og det er nok mange av disse som tilbringer mange timer hver natt i bilen Håper det ordner seg i alle fall. Det er grusomt når de små har vondt (hvis det blir veldig ille så er det noen som sverger til det å legge de små på magen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 22. juli 2007 #2384 Del Skrevet 22. juli 2007 Huff, det var leit å høre!!! Det er jo utrolig vondt for mor å se at den lille har det vondt også. Veldig dumt dere ikke har fått den hjelp dere skal ha. Vil bare gi deg en stor jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 22. juli 2007 #2385 Del Skrevet 22. juli 2007 Æsj da. Ikke gøy med babyer som har vondt i magen... For noen hjelper det å bli båret med magen ned mot gulvet, sånn at de får trykk på magen fra armen til den som bærer, hvis du skjønte. Ellers kan massasje av magen hjelpe hvis det er luft, sykle med bena hennes, presse bena hennes opp mot magen og så fra side til side mens de fortsatt er mot magen. Hørte også om noen som la babyen sin i bærebagen og svingte på den for å gi en rolig bevegelse. Vanskelig det der... Har du prøvd maltekstrakt? Det kan jo løsne litt på magen, hvis hun har problemer med å bæsje også. Ellers vet jeg at en del kolikkbarn ikke nødvendigvis har kolikk, men er litt skjeve i nakken sin, og da kan en fysioterapeut hjelpe. Håper dere får litt tid til å kose dere også da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 23. juli 2007 #2386 Del Skrevet 23. juli 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #2387 Del Skrevet 26. juli 2007 Eeyore: det er lite allergi både i min og mannens familie, så jeg har ikke tenkt så mye på det nei...men jeg skal ha det i bakhodet! du er gravid, jo!!! så fantastisk!!! gratulerer!!!! Kylling: takk snuppa! Mrs N: det er nok luftsmerter tror jeg. har kuttet ut alt som babyer reagerer på, og ingenting hjelper. håper vi ser en forbedring nå i forbindelse med akupunturen. hvis ikke skal jeg forsøke både disse minifom-dråpene og kiropraktor. har tiny vondt i magen sin han også? (rekker ikke innom dagbøker, så jeg får ikke med meg noen ting dessverre ) smile: takk! en til deg også! vannmelon: hun bæsjer masse, så magen virker løs nok trikset med å svinge på bærebagen har vi brukt et par ganger, det funker innimellom vi får tid til å kose oss også, altså. hun gråter ikke hele tiden. Pi@: ------------------------------------------------------- svigermor er her og tar tulla litt, så da rakk jeg en kjapp tur innom skal ha ferie en uke nå. blir deilig å ha mannen sammen seg hele uken, så får vi håpe tulla roer seg etterhvert... nå gråter prinsessen igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 26. juli 2007 #2388 Del Skrevet 26. juli 2007 God ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 26. juli 2007 #2389 Del Skrevet 26. juli 2007 Tiny slet litt med luftsmerter før, men han har blitt mye flinkere til å få opp luften nå. Det er bare å putte i smokken og massere han på ryggen så kommer det ut i ihvertfall én ende Kos deg med lillejenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 26. juli 2007 #2390 Del Skrevet 26. juli 2007 God ferie! Koselig at du har tid til å oppdatere oss. Håper snuppa slipper å bli plaget med magevondt særlig lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 26. juli 2007 #2391 Del Skrevet 26. juli 2007 Tror jeg vil anbefale deg å gi MME i tre fire dager.. Så kan du med sikkerhet si om det er noe du spiser eller ikke.. Det kan være så mangt de reagerer på! Ellers har jeg hatt god erfaring med Fenikkel-te til Skjønningen og Fenikkel-kapsler til meg. Dagen etter vi begynte med det så hadde hun ett voldsomt prompe-leven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 26. juli 2007 #2392 Del Skrevet 26. juli 2007 Ja, det ordner seg for snille jenter sier de, så da har jeg vel gjort noe så jeg fortjener det da Uff, ikke noe moro når de små sliter sånn. Håper dere finner ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 28. juli 2007 #2393 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg er ute på en oppdateringsrunde, og må bare legge igjen et spor som sier at jeg har vært her. Håper du finner ut av det med magen til lille sprett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 29. juli 2007 #2394 Del Skrevet 29. juli 2007 Håper det går bedre med magevondten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 5. august 2007 #2395 Del Skrevet 5. august 2007 Hvordan går det her? Er magen til prinsessa blitt bedre? Og har dere hatt en fin ferie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 5. august 2007 #2396 Del Skrevet 5. august 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 5. august 2007 #2397 Del Skrevet 5. august 2007 Håper det går bedre meg magen til lille prinsessa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 14. august 2007 Forfatter #2398 Del Skrevet 14. august 2007 hei jenter!! koselig at dere holder liv i boka mi. har foreløpig ikke tid til å være her inne, men jeg kommer sterkere tilbake! akupunktur funket ikke, men nå går vi til kiropraktor og det ser ut til å hjelpe. kiropraktoren fant en låsning i ryggen hennes, og vi merket bedring allerede etter første behandling. så nå håper jeg at vi går lysere tider i møte!! MEN - hun er fortsatt krevende - vil fortsatt sove på armen - ikke i bagen - på dagtid, så jeg sliter fortsatt med å få gjort elementære ting som ta en dusj, lage meg mat etc var på 6 ukers kontroll i forrige uke - snuppa har blitt stor jente. lagt på seg halvannen kilo og vokst 7 cm. ser enormt stor forskjell på henne, og hun er fortsatt verdens nydeligste (ihvertfall i mine øyne) -og hun smiler masse om dagen. det varmer en mors hjerte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 14. august 2007 #2399 Del Skrevet 14. august 2007 Kunne bæresjal eller Mei Tai vært noe for deg?? Da ville du fått hendene fri og jenta fått vært nær deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 14. august 2007 Forfatter #2400 Del Skrevet 14. august 2007 jeg har faktisk både lommeslynge, elastisk sjal og mei tai. problemet er å få et stk halvsur unge oppi der før hun starter å hyle... men vi har brukt det noen ganger, og det er helt supert. prøver meg frem, så blir hun nok mer komfortabel med det etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå