Gå til innhold

Petra Prøvedokkes liv som mamma!

Petra Prøvedokke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Støttestrømper ikke så dumt å bruke nei men jeg er så varm på beina om dagen så jeg vil helst gå barbeint men da blir det ekstra varmt med knestrømper.....

Det er kanskje greit det er igjen noen dager siden barnerommet ikke er ferdig? Skjønner du begynner å bli utålmodig på å få det ferdig. Har fortsatt noen runder på småtteri som ikke er ferdig her som mannen er litt treg på. Nå har jeg begynt å drømme og svette om det om natta så jeg synes virkelig det er på tide å få det ferdig!!!!! :sur:

Ha en fin tirsdag!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg til evt støttestrømpebruk  :overrasket:. Har ennå friskt i minnet jobben i hjemmesjukepleien da jeg svetta og dro på de gamle damene støttestrømper. De ser ikke akkurat fine ut....hvis det er de samme som gravide damer bruker da.

:klem:

de jeg har ser ut som sorte knestrømper, så du burde heller grue deg til å få de på deg. det er vanskelig nok uten stor mage :ler:

Hei hei :)

Innom med en diger mandags- :klem:

en kjempe :klem: tilbake

Jeg har faktisk aldri måttet bruke støttestrømper, men jeg har gått til innkjøp av sko med borrelås da :ler:

De gjør livet så mye enklere ;)

Utenom påkledning av sokker og sko synes jeg det er ganske vanskelig å barbere leggene. Armene rekker liksom ikke frem (jeg mistenker egentlig at armene mine driver å krymper :overrasket:)

Jeg håper lille Sprett kommer etter du har fått ferdig barnerommet da. Greit å ha et sted å legge ungen når man kommer hjem ;)

jeg hadde faktisk støttestrømper fra før, jeg. har brukt de på lange flyturer - hadde nemlig spenstige elefantlegger etter en flytur fra thailand en gang :sjenert:

nå skal faktisk ikke lille sprett bo på rommet sitt i starten, men vi skal ha stellebordet og klærne hennes der. dessuten er det greit å bli ferdig med maling - og fått luftet det ut ordentlig - før hun kommer :)

Tiden framover kommer nok til å gå kjempefort! jeg personlig er veldig glad for at man nå får tak i sorte,alrighte støttestrømper :ler:  Har en mistanke om at jeg kommer til å trenge dem ;)

støttestrømper er veldig kjekt - ihvertfall på dager hvor jeg vet jeg skal stå/gå mer enn vanlig... men helst skulle det vært så varmt at jeg kunne klart meg med å være barbeint i sandaler :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg burde kjøpe meg støttestrømper før ferien??

Det må jeg prøve å huske. Kan jo være kjekt å ha ialle tilfelle.

Ha en fortsatt fin mandag :)

du burde absolutt kjøpe deg et par og ha på flyturen :Nikke: ta de på deg før turen - hovne føtter er ikke digg! jordmor sa også til meg før vi dro på tur at det var lurt å bevege seg litt under flyturen - gå litt frem og tilbake i midtgangen!

:)

Støttestrømper ikke så dumt å bruke nei men jeg er så varm på beina om dagen så jeg vil helst gå barbeint men da blir det ekstra varmt med knestrømper.....

Det er kanskje greit det er igjen noen dager siden barnerommet ikke er ferdig? Skjønner du begynner å bli utålmodig på å få det ferdig. Har fortsatt noen runder på småtteri som ikke er ferdig her som mannen er litt treg på. Nå har jeg begynt å drømme og svette om det om natta så jeg synes virkelig det er på tide å få det ferdig!!!!! :sur:

Ha en fin tirsdag!!! :klem:

barbeint er best, ja :Nikke:

mannen ble ferdig med pussingen i går, så i dag skal han støvsuge og legge ut malepapp og sette igang med malingen. så du skal se vi blir ferdige en gang :ler:

ha en fin tirsdag du også :klem:

----------------------------------------------------------------------------

sol og blå himmel! måtte det fortsette sånn utover dagen! :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du burde absolutt kjøpe deg et par og ha på flyturen :Nikke: ta de på deg før turen - hovne føtter er ikke digg! jordmor sa også til meg før vi dro på tur at det var lurt å bevege seg litt under flyturen - gå litt frem og tilbake i midtgangen!

Det er vel egentlig ett generelt tips uansett om man er gravid eller ikke det. Har ikke hatt problemer med at jeg har hovnet opp i beina før, men nå kan jo kroppen reagere litt anderledes. Men flyturen er da ikke mer enn 3 timer heller, så det burde gå greit.

Håper også solen holder seg, selv om jeg er hjemme og pleier mitt syke legeme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har du nok rett i, men det er nok ekstra viktig når man er gravid :)

god bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel egentlig ett generelt tips uansett om man er gravid eller ikke det. Har ikke hatt problemer med at jeg har hovnet opp i beina før, men nå kan jo kroppen reagere litt anderledes. Men flyturen er da ikke mer enn 3 timer heller, så det burde gå greit.

Håper også solen holder seg, selv om jeg er hjemme og pleier mitt syke legeme.

Jeg har aldri hovnet opp før jeg ble gravid jeg heller. Hverken når det har vært varmt eller jeg har vært på lange flyturer, men nå har plutselig føttene min fått en helt annen form enn tidligere. Så anbefaler absolutt støttestrømper ja. :)

Ha en fin dag, Petra. :klem: Går jo framover med barnerommet da, og vi må jo satse på at lille Sprett skal ligge i magen din noen uker til. Så det blir nok bra skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin dag, Petra.  :klem: Går jo framover med barnerommet da, og vi må jo satse på at lille Sprett skal ligge i magen din noen uker til. Så det blir nok bra skal du se.

takk, froskevenn :klem: lille sprett må nok pent bli i magen min en stund til, ja :)

Hvordan står det til i dag? :vinke:

alt vel her, takk :)

:kyss:

:kyss:

-----------------------------------------------------------------------------

i dag er det ny legetime, får håpe han er enig i at jeg fortsatt skal jobbe 50%. jeg er ikke klar for å gå tilbake til 100% ihvertfall :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan aldri tenke meg at en lege tvinger tilbake ei høygravid dame som sier hun ikke orker. De gangene jeg har vært sjukemeldt så har legen min tatt veldig hensyn til hva jeg sjøl føler rundt det å gå tilbake til jobb. Det er jo helt klart best å jobbe, men klarer man ikke så klarer man ikke, og det VET man best sjøl. Min mening i allfall :sjenert:. Vi er jo ingen unnasluntrere heller ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller ikke legen din vil gå tilbake på sykemeldingen. Du blir jo ikke akkurat mindre gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan aldri tenke meg at en lege tvinger tilbake ei høygravid dame som sier hun ikke orker. De gangene jeg har vært sjukemeldt så har legen min tatt veldig hensyn til hva jeg sjøl føler rundt det å gå tilbake til jobb. Det er jo helt klart best å  jobbe, men klarer man ikke så klarer man ikke, og det VET man best sjøl. Min mening i allfall  :sjenert:. Vi er jo ingen unnasluntrere heller ;).

:riste: vi er ingen unnasluntrere nei :riste:

Tror heller ikke legen din vil gå tilbake på sykemeldingen. Du blir jo ikke akkurat mindre gravid...

nei, det har du rett i. var og spiste middag med en venninne i går, og hun mente at nå hadde jeg skikkelig badeballmage :ler:

Håper legetimen gikk bra i går :klem:

det gikk kjempefint :):klem:

-----------------------------------------------------------------------------------

legebesøket mitt gikk kjempefint i går. han kommenterte at jeg hadde vært veldig sliten sist jeg var der, men at jeg så mye gladere ut nå :) så da ble vi enige om at 50% fortsatt var lurt - jeg er da 50% sykmeldt frem til permisjonen starter (om kun to og en halv uke :overrasket: )

var litt lenge på jobb i går, så det får bli en kort arbeidsdag i dag. får ta en kjapp dagbokrunde og kaste meg over oppgavene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra legen forsto :hoppe:. Håper jeg også klarer å jobbe (i allfall litt) helt fram til permisjonen :). Imponerende :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så bra legen forsto :hoppe:. Håper jeg også klarer å jobbe (i allfall litt) helt fram til permisjonen :). Imponerende  :klappe:

:Nikke: flink lege! er glad jeg orker å jobbe litt nå, for jeg tror jeg ville flydd på veggen om jeg skulle gått hjemme lenge og ventet på lille sprett. er så godt å komme seg opp om morgenen, og få litt ut av dagen :) men å jobbe redusert er gull verdt, altså. 100% hadde nok slitt meg helt ut, og det er jo ikke så lurt :sjenert:

:)

Er det bare 2,5 uke til du går ut i permisjon altså :overrasket:

Må begynne å lage tippelsite du også da ;)

ja, jeg har siste arbeidsdag fredag 1. juni :overrasket:

det er bare å begynne å tippe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg venter på at noen andre har tippet før jeg våger meg på det. Det er i alle fall ikke noe vits i min tippeliste f.o.m lørdag ;)

Har du noe spesielt planlagt for permisjonen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...