Gå til innhold

Petra Prøvedokkes liv som mamma!

Petra Prøvedokke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på deg, hvordan er formen?

Dette er det lengste jeg kommer trim :hoppe: så nå er jeg innom her for å bli kvitt dagens inntak av 3 marsipanpølser :hoppe:

NÅ CSI Miami..... :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke er bare meg som ikke er så sunn. Trodde jeg kom til å leve på fisk og grønnsaker når jeg ble gravid, men jammen har det ikke blitt mye godis i det siste... :sjenert:

Skjerpings. Magen er på plass, men føler meg litt småfeit og ikke så gravid egentlig. :ler: Kommer vel skikkelig mage etterhvert får jeg tro. Sånn hard og rund og fin. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lubelillenx2: formen er fin, takk. :klem: fryktelig kvalm på morgenkvisten i dag, men nå har det roet seg litt. sovnet under CSI i går, jeg... :sjenert:

kylling: ja, ikke sant? :ler:

smile og Mrs N: :vinke:

Frida Frosk: jeg skulle også være supersunn da jeg ble gravid, men den planen gikk i vasken gitt :sjenert: får vel bare lytte til kroppen sånn foreløpig, håper jeg får litt mer kontroll etter hvert.

hard, rund og fin mage gleder jeg meg også til! foreløpig er det hverken hardt, rundt eller fint :riste: men det kommer vel! :klem:

rekker ingen dagbokrunde akkurat nå, men skal forsøke å få det til i løpet av dagen... ønsker alle en finfin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kylling, Yamaha, Liljen og Mrs N: :kyss:

er det sånn at det er lov å være litt usunn i 1. trimester hvis man skjerper seg litt i 2. ?? satser på det, jeg... formen er så snodig for tiden, så jeg må liksom bare følge kroppen. blir jo kvalm av de rareste ting; da er det enklest å spise det man har lyst på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst! Det synes jeg i alle fall.

Det er selvsagt grenser for hvor usunn du skal være, men jeg er helt klart for dette med å spise det du har lyst på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er vi enige!!

jeg er faktisk ikke så usunn som jeg kanskje høres ut, altså :ler:

spiser jo grovt brød med pålegg til frokost og lunsj, vanlig middag og sånt. er bare det at jeg får lyst på litt usunt i tillegg.... :sjenert:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2.trimester.... hm.... ja, det var det da.... Nei det er vel ikke så ille men det som er så dumt er at jeg får så innmari lyst på noe søtt til kvelden, et lite kakestykke eller aller helst potetgull. Kan vel ikke skylde på graviditeten for jeg elsket jo det før også.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man skal leve som man alltid har gjort jeg, selv om man er gravid (med mindre man var veeeeldig usunn før da...) Det eneste man oppnår med å ikke leve opp til sunnhetsidealet er dårlig samvittighet.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt sagt, Eyore. Det viktigste er jo at den lille får de næringsstoffene og vitaminene den trenger, og skulle en liten sjokoladebit finne veien ned i magen i samme slengen så kan da ikke det være såå farlig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, litt sjokolade gjør nok ikke noe :)

Jeg prøver å spise sunt, men har jeg ikke våget meg på grovbrød ennå :sjenert: Det var en av de tingene jeg absolutt ikke kunne spise på grunn av morgenkvalme (tror det ble for tørt), så har litt dårlig samvittighet for det...

Men prøver å få fiber fra andre ting som pastinakk (er det det den heter i Norge? heter parsnip her og ser ut som en hvit gulerot).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott idè, ja - lubelillen :ler:

smile: du har jo akkurat startet på 2. trimester, da! dessuten så kan det da ikke skade med litt kake?? :sjenert:

Eeyore: enig med du!! problemet er bare at jeg vanligvis er litt flinkere til å holde meg unna godsaker enn jeg er nå for tiden... men det er jo bare en overgangsfase :klem:

Frida Frosk: jeg er opptatt av at man skal få i seg næring og vitaminer, så det burde være i boks. litt sjokkis da får bare være en bonus :ler:

Mrs N: hvis du baker grovbrødet selv så er det langt fra tørt... men kjøpebrød har jo en tendens til å bli det... men man kan jo få i seg fiber på andre måter også. broccoli har jo masse fiber - jeg er såååå glad i broccoli :) tror forøvrig det du snakket om heter pastinakk på norsk, ja!!

Vannmelon: det er godt å høre :)

------------------------------------------------------------------------------

:sjenert: det er ingen ting på tv, og mannen har dratt på trening. da er det godt man har KG :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...