Gå til innhold

Petra Prøvedokkes liv som mamma!

Petra Prøvedokke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må bare kopiere den vektøkningskurven som Ephemera hadde lagt inn på gravidforumet... har ikke veid meg siden jeg fant det ut, men nå må jeg jo nesten sjekke... spiser jo som en hest - har garantert gått opp :(

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

Endret av Petra Prøvedokke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veide det samme når jeg var på kontroll i uke 9 som jeg gjorde før jeg ble gravid. Har ikke veid meg siden, men tror ikke jeg har gått opp noe nå heller egentlig. Vurderer å kjøpe meg vekt, så jeg kan ha litt kontroll med dette. :ler: Føler meg ikke helt komfortabel med å skulle gå opp i vekt faktisk.... :sjenert: Sikkert litt tabu å si det ettersom man skal være så stolt av kroppen sin når man er gravid, men jeg vil bare ha en bitteliten mage, ingen større pupper og ingen strekkmerker. :ler:

...det er jo lov å håpe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veid meg fra august, altså siden før jeg ble graivd og til nå har jeg gått opp 3 kg. Akkurat etter kurven. Ikke så rart at jeg har lagt på meg, har aldri spist så mye i mitt liv før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 kg ti uke 5 :overrasket: Da er det jo ofte man ikke vet at man er gravid enda engang...

Jeg holder med Frida Frosk, men det er kanskje alles drøm :forvirret:

Ha en fin helg Petra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 kg ti uke 5 :overrasket:  Da er det jo ofte man ikke vet at man er gravid enda engang...

Dette er jo bare en gjennomsnitt da! I begynnelsen skyldes det vel mye pupper og andre generelle forandringer. Jeg la på meg ganske fort men så har jeg ikke fått vært så mye i aktivitet som i sommer heller så det er mulig det er en sammenheng der..?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*stjeler lista*

den er grei. jeg stjal den jo selv, så... :sjenert:

Er det meningen at man skal gå opp i begynnelsen også? Jeg tror jeg har gått ned.

vet ikke helt hva som er meningen, jeg... det er nok ganske individuelt - den listen er såvidt jeg har forstått et gjennomsnitt...

Jeg veide det samme når jeg var på kontroll i uke 9 som jeg gjorde før jeg ble gravid. Har ikke veid meg siden, men tror ikke jeg har gått opp noe nå heller egentlig. Vurderer å kjøpe meg vekt, så jeg kan ha litt kontroll med dette.  :ler: Føler meg ikke helt komfortabel med å skulle gå opp i vekt faktisk....  :sjenert: Sikkert litt tabu å si det ettersom man skal være så stolt av kroppen sin når man er gravid, men jeg vil bare ha en bitteliten mage, ingen større pupper og ingen strekkmerker.  :ler:

...det er jo lov å håpe...  ;)

jeg veide meg dagen etter jeg testet positivt, men har ikke turt å gå på vekta etter det :sjenert:

jeg vil også helst bare få en liten kul på magen - større pupper har jeg fått allerede, men strekkmerker håper jeg virkelig jeg klarer å unngå!!

Jeg har veid meg fra august, altså siden før jeg ble graivd og til nå har jeg gått opp 3 kg. Akkurat etter kurven. Ikke så rart at jeg har lagt på meg, har aldri spist så mye i mitt liv før!

:ler: det er godt det ikke bare er meg. jeg spiser som en hest for tiden...

2,5 kg ti uke 5 :overrasket:  Da er det jo ofte man ikke vet at man er gravid enda engang...

Jeg holder med Frida Frosk, men det er kanskje alles drøm :forvirret:

Ha en fin helg Petra :klem:

det er vel alles drøm, ja... :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Dette er jo bare en gjennomsnitt da! I begynnelsen skyldes det vel mye pupper og andre generelle forandringer. Jeg la på meg ganske fort men så har jeg ikke fått vært så mye i aktivitet som i sommer heller så det er mulig det er en sammenheng der..?? ;)

:sjenert: ja, kan vel ikke skylde alt på den bittelille i magen :ler: (ihvertfall ikke for min egen del... )

Håper du har en fin helg :klem:

takk - har hatt en finfin helg! :klem:

Hatt ei bra helg, Petramor?  :klem:

har hatt en bra helg, ja! du også håper jeg!? :klem:

:vinke:

:vinke:

Hei vennen,

håper du har hatt en fin helg.  :klem:

hei froskevenn! :klem:

så var det mandag igjen :tristbla:

men det har vært godt med helg. har slappet av og spist litt for mye godteri :sjenert:

nå må jeg skjerpe meg - jeg spiser jo ikke for to :riste: (bare for 1,1 :ler: )

nå skal jeg ta meg tid til en dagbokrunde - har ikke lyst å jobbe nå...

ha en fin mandag, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, vennen.

Ja, vektøkning i graviditeten er det jeg må passe mest på tror jeg. :ler: Er også veeeldig glad i mat.... :sjenert:

Men har ei venninne som la på sei 25 kg i begge svangerskapene, og hun er like flott og slank som før hun fikk barn!! :)

Hvordan er formen din ellers??

Ha en strålende mandag.

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har ei venninne som la på sei 25 kg i begge svangerskapene, og hun er like flott og slank som før hun fikk barn!!  :)

stor  :klem:

Godt å høre at det går an. Ser så mange som aldri får den kroppen de hadde før. Jeg er nok livredd for å bli en av de sistnevnte.... :(

Petra: Det er jo bare 4 dager til helg igjen!!!! :ler: Håper du får en fin arbeidsdag sel vom du ikke har så stor arbeidslyst! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...