Gå til innhold

Min prøvedagbok


måvite

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Må få ut litt tanker, frustrasjon og alt som følger med det å ha vært prøver i flere år. Nylig mistet vi vår lille spire og det gjorde fryktelig vondt :grine:

Vi har prøvd i over 2 år nå og hadde begynt å gi opp da den lille plutselig var der, for en kort stund... Vi fikk glede oss i en måned så var det over. Gud så tomt livet ble etterpå. Hadde ikke trodd jeg ville ta det så hardt siden jeg har to tennåringer fra et tidligere forhold, men der tok jeg sørgelig feil. Har aldri vært så deprimert og nedfor som det jeg er nå. Føler at det var siste sjangse så nå skal vi bo i et stort hus uten barn....

Jeg er snart 35 og min mann er 37. Han har ingen barn fra før, mens jeg som sagt har to på 15 og 17. Vi har vært sammen i 5 år og har det veldig bra foruten den lille som mangler. :tristbla:

Jeg går rundt å frykter at han skal finne seg en yngre dame som kan gi han det barnet han ønsker seg så mye. Føler meg totalt udugelig og det ble ikke bedre etter at vi mistet spiren....

Venter nå på min første tante rød etter MA'en slik at vi kan prøve på nytt. Tar ikke sjangsen på å forsøke før jeg har hatt en mens slik at jeg vet at alt er ok. Tok ei uke før jeg sluttet å blø etter utskrapningen og hadde store smerter i flere dager.

Dere skal få høre mer fra meg med jevne mellomrom for jeg har mange tanker som vil ut...

Stor klem fra meg. Spesielt til alle dere andre her inne som har mistet og alle som har prøvd leeeenge!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hverken mistet eller prøvd lenge, og kan ikke forstå hvordan det er å ha mistet etter å ha prøvd så lenge som dere, men ville bare gi deg en klem. Håper du har det bra og at en spire klorer seg fast hos deg om ikke lenge :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmen Anqelou, den varmet!

Og jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig å sette seg inn i en slik situasjon før man har prøvd det selv. Har hatt mange venninner som har opplevd spontanabort, men jeg har liksom bare tenkt at det var like greit siden det mest sannsynligvis er noe galt med barnet når slike ting skjer. Huff, jeg skammer meg når jeg tenker på det nå :tristbla:

Ellers er det fortsatt slitsomt her... Jeg er så rar for tiden. Har til og med følt meg så udugelig at jeg var sikker på at min mann skulle finne seg ei ny dame fordi vi mistet :grine:

Skal ikke være enkelt nei.... Får skrive mer senere har 100 ting å må ordne.

Vi snakkes!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagsjobb er pyton altså :tristbla: Er jo bare fire timer åpningstid, men det er bestandig noen som skal kjøpe en masse greier 5 minutter før stengetid så det blir en halv time ekstra....

Ellers går jeg mest rundt å gleder meg til TR er i rett gjenge igjen så vi kan kaste oss ut i prøvinga igjen. Jeg gir ikke opp! Vi SKAL få det til, vi MÅ få det til! Har til og med kjøpt babyteppe som jeg skal brodere :sjenert: Snakk om å håpe og tro inn i det lengste.....

Har tatt ringtest både på meg og min mann og den sier at vi skal få ei jente så jeg håper så inderlig at den er sannspådd, i alle fall at vi får et barn. Om det blir jente eller gutt spiller ingen rolle bare h*n er frisk og rask og vårt lille kjærlighetsbarn.

Nå har min kjære laget ferdig middag til meg så jeg får gå å spise. Vi tastes senere.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Hei Måvite! :D

Grattis med nyåpnet dagbok her, det er deilig å ha et sted å skrive av seg saker og ting. Og så kan man utveksle erfaringer med folk i lignende situasjon, det er litt godt! :Nikke:

Hvordan har du det idag, Måvite? Håper du har gode dager innimellom også, og at du klarer å nyte sommeren sammen med de du er glad i. Men husk at du har lov å bruke tid på å sørge :kose: Snakk masse med din kjære, gråt og vær sint, og bruk gjerne oss her inne! Jeg har også mistet i MA, var 11+4 da det ble oppdaget, og vi var gravid for første gang etter to og et halvt år med prøving, så slaget var enormt.. Så jeg vet litt om hva du går igjennom nå.. :troest:

Glad for å lese at dere ikke gir opp håpet! Du har jo født to barn før, og vet at du kan få barn. Og du har blitt gravid med din kjære, men mistet desverre. Likevel er det positivt! Dere vet at dere sammen kan skape et lite liv! :hjerte: Jeg er sikker på det vil skje igjen, og tar det tid denne gangen også, så husk at det er hjelp å få. :klem:

Jeg mistet i november som var, men allerede i februar satt vi med en ny positiv test i hånden! Og nå er jeg godt og vel 26 uker på vei, og alt er bra med den lille som vokser i magen. Håper inderlig at det skjer med dere også - at dere blir gravide på nytt og at spiren vokser seg stor og sterk! Ønsker masse lykke til med prøvingen!

God klem, Epona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Eppona!

Det var utrolig godt å lese innlegget ditt. Det hjelper utrolig mye å høre om andre som har slitt med det samme som vi går gjennom og spesielt når det lykkes for dem i ettertid. Så glad på dine (deres) vegner :klem:

Det skal nok gå bra med oss også. Det begynner å føles litt bedre nå, mye takk være en fantastisk omtenksom mann.

Det som ikke er like bra er at jeg har mistet min fantastiske bestemor :grine: Hun var 91 og slet med store smerter mot slutten så det var nok det beste for henne, men det er trist uansett. Gruer meg noe enormt til begravelsen for jeg gråter og gråter og gråter..... Begravelser er forferdelig å komme gjennom. Håper bestandig at dette må bli den siste.... :tristbla: Huffe....

Ellers så venter jeg stort sett bare på at det skal bli tid for TR så vi får startet opp forsøkene igjen... :ler: Treningen er jo gøy den også da så vi trner ofte :sjenert:

Da snakkes vi senere.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at du har en så snill mann, og at dere hjelper hverandre gjennom dette. SÅ veldig stusslig å høre om bestemoren din, det hjelper ikke at de er gamle, det er like vondt uansett. de skal jo vare evig, de må jo skjønne det :grine:

Tenker på deg, håper du kommer deg gjennom begravelsen og at den blir fin - håper du har hatt nok sorg på ei stund nå, og at det snart kommer positive nyheter til dere også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en ny dag nesten omme.... Skjer ikke så mye om dagen. Går å gruer meg til torsdagen og begravelsen :tristbla: Blir fryktelig triste greier altså...

Ellers så venter jeg og lekter etter TR så vi får begynne å prøve igjen. Vanvittig hvor sent ukene går når man venter på ting :overrasket: Jeg skal kjøpe meg noen tester så jeg får sjekket når jeg har EL. Kan jo være greit å vite sånn ca når man skal kaste seg til sengs :sjenert:

Har forsøkt tidliger med dyre tester fra apoteket, men da fant jeg den ikke på to forsøk så nå skal jeg kjøpe meg noen billigere tester på nettet. Har tenkt litt på et termometer også.... men jeg vet ikke hvor sikker en slik test er?

Jeg håper bare at vi slipper å vente i over 20PP før vi lykkes nå... Håper på baby i 2007..... Men det vil jo tiden vise... Har laget meg kalender i min håndskrevne dagbok hvor jeg skal forsøke å holde rede på mine sykluser. Har ikke gjort det før så kanskje det kan hjelpe til med å gi en fulltreffer fort....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende at det hjelper ja, og med EL tester får du jo en pekepinn på når du er fruktbar også - så da er det jo bare full innsats i de periodene, så er du gravid igjen fortere enn du aner tror jeg :)

Uff, begravelse blir sikkert leit, håper den blir fin og at du kommer deg gjennom den på en god måte da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist med bestemoren din. Kondolerer.

Trist å lese at dere har mistet, sånt er forferdelig å komme igjennom. Vi har selv prøvd i flere år og jeg har mistet så jeg føler med deg og skjønner litt om hva du går igjennom. La deg selv få tid til å sørge for det trenger man. Ikke gi opp, jeg er sikker på at du en dag sitter med et lite vidunderlig nurk i armene dine som du og din kjære har skapt sammen.

En stor klem sendes til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var min kjære bestemor kommet i jorden og sorgen kan legge seg. Har fått noen småting som jeg har for å huske henne. Lukter mor og det er så vemodig at jeg aldri mer skal få kjenne den lukten :tristbla:

Så er det tilbake til ventingen på TR. Nå er det bare en uke igjen til hun bør være her om kroppen har kommet seg i orden... Blir sikkert å teste meg om den ikke kommer til vi drar på hyttetur neste lørdag. Er litt redd for å ha blitt gravid igjen sånn med en gang for det tror jeg ikke er noe bra. Men vi får ta det som det kommer....

Lurer på hva pokker jeg skal gjøre i dag. Knall blå himmel og helt nydelig! Men jeg er ikke noe glad i varme..... Rømmer inn i skyggen jeg.... Ikke har vi noen fin orntlig badeplass i nærheten heller og jeg setter meg ikke i bilen for å kjøre i flere timer når det blir så varmt. Får vel finne meg en bok å kose meg inne da.... Var lur å fikk gjort unna helgevasken i går etter jobb selv om jeg var kjempesliten. Hurra for meg :sjarmor:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmen shatika. Altid godt når noen bryr seg og gir klemmer... Vi har ikke gitt opp, men føler at årene springer fra meg... Blir 35 om bare ei uke :sur: Den som hadde vært bar 25 enda.... :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei måvite, og gratulerer med dagbok :klem:

Det er godt å ha ett sted å lufte tankene sine og får trøst og klemmer når man trenger det.

Ser vi er like gamle, men jeg har ingen barn fra før, og vi er nå i PP13, så vi har holdt på en stund.

Håper TR kommer snart slik at du kommer igang igjen :klem:

Endret av Yamaha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IKM nærmer seg.... om den blir rett da. Hadde jo tross alt en MA så det kan jo hende det tar litt tid før TR er tilbake, men om kroppen er den samme så etter mine fødsler så skal hun være her på fredag...

Skal på hyttetur neste uke så da blir det ikke noe skriving her, men det kan jo bli spennende om ikke TR dukker opp for da MÅ jeg kjøpe meg en test... Hadde en sånn magefølelse på at noe skjedde for ca ei uke siden :overrasket:

Bare det at det ikke var så lurt om det har skjedd så tidlig etter MAen. Vi burde jo ventet til jeg hadde hatt en periode i alle fall....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Yamaha :)

Det er tungt å må vente så lenge før man får det til. Mine andre to kom på 1 PP :overrasket: Men da var jeg jo "noen" år yngre...

Ønsker deg lykke til og sender litt babystøv over til deg (resten bare MÅ jeg ha selv ) :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til og sender litt babystøv over til deg (resten bare MÅ jeg ha selv ) :)

Takk for det måvite, får håpe det hjelper :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei.

Måtte bare gi deg en stor :klem: . Håper virkelig dere lykkes fort.

Krysser fingrer og tær for dere, virkelig. :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heisann.

Har blitt en stund siden sist nå, men jeg har hatt ei uke ferie ( helt utrolig deilig ) og etter jeg kom hjem har det vært vavittig mye å gjøre...

Sitter her på morran og jubler :) Har endelig fått TR så nå kan vi begynne å prøve igjen :sjenert: Aldri har vel hun vært så etterlengtet som denne gangen :ler:

Måtte stryke meg fra augustlisten, men nå er jeg aktivt med på septemberlisten og håper jeg slipper så mange lister før vi klarer det igjen :sjenert:

Ser for meg at helga rundt første september kan bli veldig sengeliggende :legrine: Får utstyre min mann med lindrende salve..... :sjarmor:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...