Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #41 Skrevet 18. juli 2006 Kjøp eskene hos et flyttebyrå, evt. flyttebilfirma. Enkelt og greit. SÅ sinnssykt dyrt er det ikke. Og hva er et par tusenlapper oppi en flytteprosess? Det er jammen meg stress nok om ikke du skal gå rundt til butikker i ukesvis og samle inn en banankasse her og en banankasse der...
Malama Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #42 Skrevet 18. juli 2006 Tja, et par tusen er penger som kan bli utemøbler? Eller gassgrill... Mine prioriteringer er mine prioriteringer uansett...
Murf Skrevet 18. juli 2006 #43 Skrevet 18. juli 2006 Ser noen nevne bleiekasser; apoteket har ofte store mengder bleiekasser. Jeg har flyttet i dem mange ganger. Naboene må jo tro jeg er inkontinent Bare som et tips på hvor du kan spørre etter kasser.
abelille Skrevet 19. juli 2006 #44 Skrevet 19. juli 2006 Jeg bruker bananesker. De kan ikke butikkene legge i pappressa visstnok, så de er bare glad for å bli kvitt dem. Bagasjerommet i bilen vår passer forøvirg perfekt til bananesker. Men ikke fyll en hel ekse med bøker. Det blir litt vel tungt...
Malama Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #45 Skrevet 19. juli 2006 Vi har prøveløfta de bokkassene vi har, og de erikke for tunge (antakelig mest fordi jeg har "tusen" pocketbøker... ) Eska med servise derimot, den er for tung, så der må vi pakke om. Jeg må finne en annen kilde til banankasser enn min lokale butikk, evt finne ut av når de har dem (de må jo HA dem, men altså de setter dem ved postboksene, og jeg må innrømme, jeg har aldri sett kasser der hittil, så jeg handler kanskjepå feil tid på døgnet?) Fikk min kjære til å love å titte på jobb etter hva som finnes der da, for han sier der er noen esker, men at de kanskje er for små da. (få ham til å måle dem jeg tenker jeg *Sende mail*) Sånn i tillegg til de plastkassene som vi kan låne, men ikke før om ca tre uker. Ikke før vi får nøkkelen i alle fall, om 2,5 uke. (uggh, ikke lenge igjen, vi må få opp farta med pakking!)
Linn3c Skrevet 19. juli 2006 #46 Skrevet 19. juli 2006 Det er greit med nokre litt mindre kassar også, altså. Det er ikkje alt du har behov for å pakke i store, i alle fall ikkje eg.. Snakka med S i går og ho skulle legge av kassar til deg. Så er det berre å komme ut å hente dei Dei får mest varer på torsdagar, så torsdag eller fredag passa det fint å komme ut å hente.
Malama Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #47 Skrevet 19. juli 2006 Så fint (om du i så fall kanskje kan minne meg på HVOR dette er da...)
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #49 Skrevet 19. juli 2006 Du må begynne å spise mer bananer, Malama! Lykke til med kassejakt! (Kan anbefale banankasser). Ikke vrak esker fra kjærestens jobb fordi de er "for små"! Det er mye verre om kassene er for store!
liv Skrevet 19. juli 2006 #50 Skrevet 19. juli 2006 Skal en ha banankasser lønner det seg å være tidlig ute, rundt en time eller to etter butikken åpner.
Malama Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #51 Skrevet 19. juli 2006 Vi titta inn i butikken en liten time etter at den åpna, men da var der ingen kasser i alle fall. Problemet med å være der i den tiden sånn generelt er det at vi jobber, og dessverre ikke har ferie før vi flytter. Men kan møte opp der på lørdagsmorgen, det kan jeg! (og nei, jeg "forkaster" ikke kasser fra min forlovedes jobb, det erhan sm mente de var for små. Men vi skal nå få tak i noen der likeve, men det er ikke mange det er snakk om, dessverre. Men når iv kombinerer de vi har, de jeg kan få via Linn3c's bekjentskaper, de fra jobben hans, dersom jeg kan få (låne i alle fall) de jeg så på jobben min, de plastkassene vi SKAL låne fra jobben hns (et par ulemper med disse: de har ikke lokk, de kan ikke stables oppå hverandre, og vi kan bare ha dem i noen få dager, det er kasser som brukes til interntransport) og evt banankasser vi kan prøve å få tak i litt rundtomkring (god ide, et par timer etter åpning på rema nærmest jobben min... jeg kan forsøke å snike meg ut fra jobb, høre om de har kasser, ta med meg tilbake på jobb, lagre på kontoret, og vips... frakte dem hjem i bil når vi drar til byen for å hente andre kasser fra jobb? ) så håper jeg vi skal kommei mål. Litt avhengig av hvor mye vi får tak i de ulike plassene da.
Spirito Skrevet 19. juli 2006 #52 Skrevet 19. juli 2006 Vi fikk bananesker i butikkene. Det er bunn og lokk med hull i, og det følger med en papirbit man putter i bunnen. Vi kjøpte en blokk med A3-papir som vi skrev innholdet på og la under lokket slik at den var lesbar når lokket var på. Bananesker er lette å stable, og så er det så deilig å slippe all den teipen!
ringblomst Skrevet 19. juli 2006 #53 Skrevet 19. juli 2006 Banankasser er veldig praktiske og greie til flytting. Ellers ble det en del søppelsekker til klær og sko. Et godt tips for å få tak i andre typer og størrelser på pappesker, er å gå innom et kjøpesenter å spørre i forretningene om de har esker som skal kastes.
Gjest gjest1 Skrevet 19. juli 2006 #54 Skrevet 19. juli 2006 Jeg bestilte 20 kasser fra ryddflytt.no og betalte 700 og noe. Fine kasser som stables fint
liv Skrevet 19. juli 2006 #55 Skrevet 19. juli 2006 Du skulle bodd her nede så skulle du fått 15 bananesker av meg. Har stående på loftsboden!
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #56 Skrevet 20. juli 2006 Jeg bor i Bergen jeg da, så det blir litt langt å reise for noen kasser... ← Da kan du jo dra på IKEA, der har de finfine flyttekasser til 49,- for 2 stk. Du finner de her.. Jeg har brukt disse flere ganger, og de er solide, lette å lukke og har hull til håndtak på sidene.
Gjest gjest1 Skrevet 20. juli 2006 #57 Skrevet 20. juli 2006 har ikke les igjennom her, men savarer for det. Vi har flytta allt for mange ganger og bruker alltid banan ekser. Geniale og gratis
Malama Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #58 Skrevet 20. juli 2006 har ikke les igjennom her, men savarer for det. Vi har flytta allt for mange ganger og bruker alltid banan ekser. Geniale og gratis ← Jepp, men tudeligvis umulige å oppdrive heromkring. Jeg har vært innom flere butikker, til ulike tider, flere dager, og nei, de har aldri, de er stadig tom. Men jeg gir ikke opp altså, jeg fortsetter. På vei til jobb, i lunsjen og på vei hjem fra jobb, og gjerne en gang etter middag også. Før ellerden må jeg da kalre å komme inn akkurat FØR noen andre snapper en kasse som blir tom for varer på en butikk, når jeg dekkre pp alle døgnes tider, alle ukas arbeidsdager... (men jeg utvider også til andre butikker, for banankasser er visst ganske umulige å oppdrive dessverre) Og jada, jeg VET at vi kan kjøpe kasser. Men når så mang tipser om banankasser etc, så frister jo det langt mer. Poenget blir jo da å spare de par tusenlappene vi må ut med om vi skal kjøpe kasser til 25 kroner stykke fra ikea da (og kasser fra ikea hadde vi sist vi flyttet, de var elendige, så det firster ikke å kjøpe kasser derfra, selv om de kanskje har byttet patent nå da...)
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #59 Skrevet 20. juli 2006 Tja, et par tusen er penger som kan bli utemøbler? Eller gassgrill... Mine prioriteringer er mine prioriteringer uansett... ← Bevares! Klart det Ville bare gi deg et råd om en enkel og rask måte å gjøre tingene på.
Malama Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #60 Skrevet 20. juli 2006 Jada, den raske måten vet jeg om (jeg er jo ikke dum heller...), men jeg har det ikke så travelt (enda), og ender nok opp med å kjøpe noen kasser dersom vi ikke får tak i nok på en annen måte, men for meg er det altså verd "stervet" med å titte innom alle butikker jeg går forbi, dersom det betyr at jeg kanskje kan få bruke et par tusen kroner på noe som er mye mer verd for meg enn pappkasser...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå