Fakse Skrevet 18. juli 2006 #21 Skrevet 18. juli 2006 forresten, Linn3c, du som står midt oppi dette, har du et ca anslag på hvor mange kasser man bruker? Altså, ikke nøyaktig, men sånn ca? Jeg antar det ikke er tusen, selv om det føles sånn, men...? ← Var ikke meg du spurte, men.. Kommer an på hvor mange ting man har, men fra 50 til 100 kasser pleier å være normalt. Kanskje noen færre siden dere muligens kommer til å bruke samme kassene flere ganger.
Krista83 Skrevet 18. juli 2006 #22 Skrevet 18. juli 2006 Jeg jobber i en expert butikk og når noen av oss flytter så samler vi esker for hverandre... Ellers så er det en del kunder som kommer innom og spør om vi har noen esker... Ikke vær redd for å spørre, det verste en kan få som svar er at dessverre vi har ikke esker akurat nå...
Linn3c Skrevet 18. juli 2006 #23 Skrevet 18. juli 2006 Minst tusen! Hmm.. Me som har så masse arvegods har brukt 13 kassar i stova allereie.. Og då har eg rekna utan cd/dvd/vhs-kassen som blir flytta på mediarommet etter flyttinga, men eg har inkludert pyntetinga eg hadde i gongen.. Vanskeleg å sei sånn heilt utan å vite kor mykje de har i forhold til oss som har MASSE, men eg vil tru at me kjem til å bruke oppimot 50.. Kanskje meir, kanskje mindre.. Kan komme innom i boka di og gje eit meir eksakt tal etterkvart som eg får kontroll på kva som står hos mampap også. Det er jo ein grei måte å få litt bukt med sin sjenerthet også, kanskje, å måtte ta seg saman for å spørre om noko slikt på butikken? Eg har jo så god kontakt med dei som jobbar på butikken her at å spørje her, gjer meg ingenting. (Har jo vore på dildoparty med ei av dei som jobbar der og alt! Ho er vert... Og silvius fiksa det til utdrikningslaget mitt. Tihi..) (Dessutan har me jo budd her i fem år, og butikkfolka kjenner igjen dei som blir over tid og som ikkje berre er innom som studentar i ti mnd av gongen..)
Malama Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #24 Skrevet 18. juli 2006 ER det ikke mer enn ca 50 esker totalt? vi har allerede knapt ti, og får altå låne drøyt 20 plastkasser fra hans jobb når det nærmer seg, men det er bare til de siste dagers pakking. Da mangler vi altså kanskje bare 20 kasser? (nåja, eller mer, for jeg synes det å pakke 20 kasser de aller siste dagene hørtes travelt ut...) Og siden vi får overtakelse en uke før vi flytter, og det bare er en halvtime unna, så planlegger vi å kjøre noen ting, pakke det ut (typsik det som skal inn i skap på kjøkken, soverom og bad, for det er jo de eneste møblene som finnes der) og ta med kassene tilbake også da, den uka (men ikke mye, vi er jo på jobb, så det er snakk om en tur på ettermiddagen noen dager) Jaja... jeg får skrape sammen litt mot og stikke innom butikken på vei hjem, kanskje...
Bobeline Skrevet 18. juli 2006 #25 Skrevet 18. juli 2006 Men, banankasser fra butikker skal altså være en mulighet. Får se om jeg kan spørre på en butikk eller to da. (liker ikke helt tanken, men det er pga min sjenerthet, og at jeg generelt hater å "be om noe", men det får jeg bare heve meg over) ← Med andre ord: Jeg må bare overkomme min aversjon mot å gå inn på butikken og spørre om de har noen banankasser vi kan få. (evt, hvilke ukedager de HAR banankasser som ikke er presset flate allerede?) Og gjøre det til en vane å tusle innom der disse dagne og få med meg banankasser. Ugg, gruer meg, men greit, jeg skal prøve å gjøre det da. For om de er så fortreffelige som alle sier, og alle andre pakker i dem, så kan jo ikke btikkfolka være ukjent med at folk vil ha dem da, og sikkert ikke se så dumt på meg som jeg føler at de vil... ← Når jeg samlet inn bananesker, sa kiwibutikken at de var glad for at noen kunne bruke eskene. For dem har ikke eskene noen verdi siden de ikke blir brukt igjen. Så de er bare glade for at noen kommer og tar eskene med seg Og eskene er populære så i værste fall får vi beskjed om at det ikke er flere esker igjen. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men kiwi på åssiden i drammen, og ica maxi på skøyen i oslo fikk jeg mange bananesker fra.
Malama Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #26 Skrevet 18. juli 2006 Men ja, god trening for min sjenanse å gå inn der, det stemmer det. Vet nå ikke om de kjenner igjen meg på bruikken, men jeg kjenneri alle fall igjen dem, og velger kasse etter hvem som sitter i den jeg, bare fordi det er et kjent ansikt, selvom jeg ikke akkurat prater med dem. Men ja, god trening for min sjenanse å gå innom minst en butikk på vei hjem (velger den nærmest hjemme da kanskje, siden jeg tross alt må bære kassene også... Ugg, jeg får jo ikke meg mange da! burde jeg hente bilen først?) Ok, dette er et "dagsforsett" (ikke nyttårsforsett, men 18. juli-forsett) at jeg skal prøve.... og når jeg skriver det her, så kan jeg vel ikke feige ut? for vi trenger altså etter disse anslag ca 20-30 kasser utover de vi har, og de vi får låne. Og så mange får jeg ikke tak i på jobb i alle fall.
Malama Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #27 Skrevet 18. juli 2006 Når jeg samlet inn bananesker, sa kiwibutikken at de var glad for at noen kunne bruke eskene. For dem har ikke eskene noen verdi siden de ikke blir brukt igjen. Så de er bare glade for at noen kommer og tar eskene med seg Og eskene er populære så i værste fall får vi beskjed om at det ikke er flere esker igjen. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men kiwi på åssiden i drammen, og ica maxi på skøyen i oslo fikk jeg mange bananesker fra. ← Jeg bor i Bergen jeg da, så det blir litt langt å reise for noen kasser...
Bobeline Skrevet 18. juli 2006 #28 Skrevet 18. juli 2006 Jeg tenkte at det kanskje ville være lettere å spørre når en vet de er glade for å bli kvitt eskene. Og det er lurt å ta med bilen for å få fraktet alle eskene. I en stor by som bergen er det sikkert lett å få tak i eskene du trenger.
Malama Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #29 Skrevet 18. juli 2006 Mm... det har du rett i, det er lettere når jeg vet at de kanskje synes det er greit, at de ikke synes jeg er vanskelig. Mm.. men jeg bør gå helt hjem og hente bilen og kjøre tilbake til butikken altså... Jaja, det går jo det også. (lettere å droppe det da enn om jeg bare tvinger meg til å gjøre det før jeg får "lov" til å gå hjem, men... det erjo begrensa hva jeg klarer å bære.) Men har de mange kasser der hver dag da?
Chica Skrevet 18. juli 2006 #30 Skrevet 18. juli 2006 Hvis du likevel går forbi butikken på vei hjem kan du jo stikke innom for å høre om de har esker. Har de noen få tar du de med deg hjem, og hvis de har mange henter du bilen først.
Malama Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #31 Skrevet 18. juli 2006 Hvis du likevel går forbi butikken på vei hjem kan du jo stikke innom for å høre om de har esker. Har de noen få tar du de med deg hjem, og hvis de har mange henter du bilen først. ← Lurt. Jeg GÅR nemlig forbi butikken på vei hjem. Og om jeg så bare får med meg en, så er det jo fremskritt, da har jeg en ny eske, og dessuten overvunnet et lite personlig problem. Så da er planen: gå innom min lokale Kiwi-butikk og høre om de har noen banankasser eller andre egnede kasser til pakking som jeg kan få. Om de bare har så mange at jeg klarer å bære dem, så tar jeg dem med meg, og om de mot formodning har mange, så kommer jeg tilbake om 5-6 minutter med bil. tusen takk for råd, hint og hjelp, alle sammen. Hadde trodd det skulle være behov for langt mer enn 50 esker egentlig, så egentlig er det litt betryggende å tenke at vi kanskje har pakket 1/10 allerede. (ser nå ikke bort ifra at det BLIR flere med oss da, føles som vi har enormt mange ting... Men vi skal ikke pakke med oss søppel da, og vi ER bare to mennesker!)
Chica Skrevet 18. juli 2006 #32 Skrevet 18. juli 2006 Uknuselig ting kan jo pakkes i kofferter og bager også. Vi fylte opp alle koffertene våre før vi tok over leiligheten, hang rett opp i klesskapet og tok med til gammelleiligheten for å fylle opp en gang til. Under sengene har vi plastesker på hjul som vi vanligvis har sengetøy, turklær etc i. Når vi flyttet pakket jeg sengetøyet i kofferter og hadde middagsservise etc i plasteskene.
Malama Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #33 Skrevet 18. juli 2006 Jepp, slik koffertbruk til klær har vi også tenkt. Og det som kan puttes i kjøkkenskapet (og det er pakket inn i håndklær i stor grad, så de går rett i baderomsskapet) skal også i den grad vi rekker det fraktes slik emd gjenbruk av esker mellom overtaklese og flytting. Men det er bare en uke, og vi jobber, det er siste uken før ferien (=travelt på jobb) så det kan bli litt lite tid til det grunnet lange dager på jobb. (min kjære er truendes til å jobbe til ti på kvelden, tenker jeg)
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #34 Skrevet 18. juli 2006 Det er jo veldig mye som kan pakkes i svarte plastsekker, sånt som klær, håndklær, duker, sengetøy., gardiner, ja, alt av "myke" ting. På Ikea selges det flyttekasser, men de er jo ganske dyre, kr. 49.- for 2 stk. Men de kan jo også brettes sammen og brukes senere. Håndtak har de også, og lokk.
Gjest lumina Skrevet 18. juli 2006 #35 Skrevet 18. juli 2006 Clas Ohlson har flyttekasser i 5pk til 98 Her ser du Clas Ohlson.. Der finner du alt du trenger, og en masse rask du egentlig ikke trenger og som du ikke viste at du hadde lyst på før du så det på Clas
Malama Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #36 Skrevet 18. juli 2006 Vel, min lokale butikk hadde i alle fall ikke kasser. "Beklager, vi setter dem ved postboksene fortløpende" sa han. Vel, jeg antar det betyr man kan fritt forsyne seg ved postboksene da, men der var jo ingen kasser. Får prøve igjen senere en gang og se om der er noen. Og... utvide til andre butikker evt, men da MÅ vi kjøre bil. Ikke at det er noe peoblem i seg selv da, men ettersom min elskede ikke er en enest grunn til at vi ikke bare skal kjøpe dem (til tross for at han er født på samme sykehus som meg, er det visst bare jeg som er "sunnmøring" av oss...) blir det kanskje noe slik likevel da. Men jeg turte i alle fall!
Knurr Skrevet 18. juli 2006 #37 Skrevet 18. juli 2006 Har brukt en del banankasser før - jobba i butikk lenge, og vi pressa aldri banankassene. De ble alltid brukt til noe helt annet. De andre pappeskene som kommer til butikken er sjelden brukelige til å pakke tunge ting i, ei heller stable. Sist jeg flytta pakka jeg i bleieesker fra sykehjemmet der jeg jobber. Vi setter dem av til sånt... Når de er tomme kalles de bare flyttepapp. Det er sinnsykt mange av dem, sykehjem kaster dem ikke (de blir stort sett alltid resirkulert), og de er solide. Hvis det er et sykehjem i nærheten kan du jo spørre? Det høres veldig rart ut, men det går sikkert greit.
Malama Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #38 Skrevet 18. juli 2006 Hmm... vet ikke om noe sykehjem, men her er nok mange. føler dog det var en stor nok "bøyg" å spørre etter banankasser (og det kommer jeg til å fortsette med) men bleiekasser... ikke når jg ikke kjenner oen på syukehjemmet i alle fall. Jaja, vi trenger mange kasser, så på ett eller annet vis skal vi nok få tak i dem
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #39 Skrevet 18. juli 2006 Malama: Jeg har jobbet i butikk, og det er HELT vanlig at folk spør om kasser. Veldig mange faktisk.Så de kommer garantert ikke til å se rart på deg.
Malama Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #40 Skrevet 18. juli 2006 Nida, han så ikke rart på meg, men avbrøt meg litt utolomidg" før jeg var ferdig å spørre med atr "nei, vi setter dem ved postboksene etterhvert" Jeg fikk litt følelsen av at han var lei av spørsmålene da, måten han svarte på, men uansett... de hadde ikke i dag, men ejg skal nok prøve igjen, og prøve andre plasser og for den del. For vi trenger jo tross alt masse kasser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå