Gå til innhold

KvinnehaterGuiden


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Så lenge man holder seg innenfor reglene, synes jeg det er galt å sensurer noen.

Det står jo helt fritt for meg å svare eller ikke - til og med la være å lese, kan jeg velge - som andre har sgat før meg.

Og jeg liker dårlig å sette folk i båser, på hyller eller degge dem i skufer med merkelapper. Det er ofte så mye mer med et menneske enn det man først ser, og det er fort gjort å plassere noen i feil skuff.I et forum som dette avslører man seg bare med det man vil andre skal se, så også ut fra den betraktiningen er merkelapptendensen litt farlig.

Uenig med folk - det kan jeg gjerne være - og noen ganger er det artig å bryne seg på - for meg - håpløse argumenter - bl.a. for å sjekke om egne argumenter er holdbare.

Og i noen diskusjoner - av de mer seriøse - kan det avgjort være nyttig å prøve å ta mange perspektiv når man svarer. Det er fort gjort å bli rimelig en eller toppen todimensjonal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også merket at det er kommet til flere "waco" lignende typer her inne, men jeg klarer fint å leve med det.

Selv om vi er dypt uening i og blir provosert av påstandene deres så synes jeg ikke vi skal kaste dem ut.

Som flere andre har sagt så er det da jaggu en del mannehat ute å går på disse sidene også. Og når til og med motstandsrørsla mot disse kvinnehaterene, plasserer oss i "hyllesystem" så spørs det om ikke denne manne-, kvinnehatsaken i utgangspunktet er tapt.

Jeg har også lest tråder her inne som er bortimot gjennomsyret med mannehat, så jeg synes ikke vi på noen måte skal gjøre oss noe bedre enn det vi er. De ferreste kvinner er slik waco påstår, men vi er kanskje ikke så skinnhellige som enkelte liker å hevde heller. JEG er det i hvertfall ikke. Vi kommer i alle slags varianter i begge kjønn. Den største forskjellen er vel egentlig at waco & Co er mer konsentrert i sine uttalelser, vi jenter tar det ofte i mindre etapper.

La folk få si, tro, mene det de vil, og la dem fortsette å provosere. De som ikke ønsker å la seg provosere kan jo rett og slett bare la være å lese disse innleggene. Det er faktisk ikke verre enn det.

Om noen er redd for at dette skal påvirke andre til å få samme kvinnesyn så tror jeg de skal gi de fleste menn litt mer kreditt enn det. De aller fleste av dem er i stand til å tenke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle burde ha lov til å poste her på KG. Men jeg mener at man kan bruke selvjustis ved å overse og ikke svare på innlegg som kun er skrevet for å provosere kvinner.

Så min oppfordring er:

Boikott diskusjoner som er usaklige og nedverdigende. Så skal vi se at disse sløve gutta gir opp etterhvert!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
hehehe.... personlig Mirabella?.... Nei, jeg tar ikke ting så personlig, men det er morsomt å se reaksjoner på det en skriver... Er ikke alt som er som det virker som veit du...  :wink:  

Videre er det vanskelig å ta meninger som er så gjennomført negativt og destruktivt  ladet som Mirabella sine seriøst synes jeg... Og da må hun regne med svar i samme stil  :wink:  

Til slutt vil jeg kommentere at mange tråder her inne er preget av eb tendens til å utpeke mannen som syndebukk uten å vite nok til å kunne gjøre det.... Tenker spes på emnet samliv... Deter greit å skrive råd, men mange tar "parti" vel, fort og gir "råd" deretter... Hva med et scenario der han faktisk ikke ER syndebukken og den som lager problemer? Da får han mer problemer dersom hun følger rådene herfra...  

Men det var kanskje emnet til en ny tråd?

Saken er den; Lasse, at når enkelte skriver inn her så er det dette vi har å forholde oss til. Enten det er mann eller kvinne som skriver inn.

Da er det etter min mening ikke vår oppgave å bestride innskriverens hensikter eller troverdighet. Har man ikke noe konstruktivt å komme med så bør man holde kjeft etter min mening.

Jeg regner ihvertfall ikke med at du har kompetanse til å skille sannhet fra løgn. Man kan da ikke unnlate å gi råd av redsel for konsekvensene..Den er det alltid innskriver som må ta, ellers hadde det vært ansvarsfraskrivelse.

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Og en annen ting(som alle vel er klar over, men som likevel kan presiseres):

Dette er IKKE et fagforum der man kan forvente råd fra proffesjonelle rådgivere. Selv om mange har mye positivt og konstruktivt å bidra med. Det vil derfor alltid være opp til den enkelte å vurdere de svarene de får. Og også de som må ta ansvaret for de handlinger de eventuelt skulle foreta seg.

Og om det sitter proffesjonelle rådgivere her så ville det jo være en skam for deres stand om de bevisst ga gale råd.

Mirabella

Som har stor tro på menneskets evne til å tenke sjøl - med litt hjelp av og til!

Ps: jeg valgte å skrive dette fordi jeg fikk inntrykk av at Lasse sterkt betvilte folks vurderingsevne og troverdighet - kanskje spesielt kvinnenes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det èn person ser på som et konstruktiv innlegg, kan av en annen bli sett på som noe som er helt ute på viddene. Det finnes en drøss med forskjellige mennesker her inne, og det ville jo blitt utrolig kjedelig og rutinepreget dersom alle skulle være enige om alt.

Det er utrolig viktig å ikke kneble andres meninger - bortsett fra det som oppfattes som direkte angrep på person.

Folk som ikke klarer å diskutere uten å bruke personangrep, blir for dumt, og kan heller ikke forvente at andre gidder å holde liv i en debatt.

Jeg har forstått at enkelte her inne ynder å provosere, og antakelig får mental orgasme av å se hvor irritert folk blir. Jo mer sint vi blir, jo kulere synes dem det er.

Den beste medisin skal visstnok være å ignorere dem, men jeg kan ikke si at jeg aldri vil svare på et provoserende innlegg, selv om jeg vet at det beste ville være å overse...

Jeg slutter meg til "fruenges" kommentar jeg: Skån meg ikke fra noen, jeg hopper bare glatt over...

-SS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...