Gå til innhold

KvinnehaterGuiden


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

nei Lea, vi bestemmer ikke hvem som skal få skrive hva her, men dersom akkurat samme innleggene hadde blitt skrevet, med kun EN liten endring; endre tema fra kvinner til f.eks utlendinger, eller handicapede, eller pensjonister, eller jøder etc etc. Da hadde det plutselig ikke vært lov til å si slike ting, det hadde ikke vært lov å provosere med det da, det hadde blitt slettet!

Hvorfor er det lov å rakke ned på noen grupper mennesker men ikke andre? Hvorfor er det lov å slenge uberetiget dritt mot kvinner, mens det blir fullt opprør dersom det samme gjøres mot en pakistaner?

Jeg setter meg ikke på min høye hest å bestemmer hva som er dumt, men i mitt hode og i mine tanker så er fordommer, dømming og generalisering like ille uansett hvem du retter det mot! Og, kommer av enten bitterhet eller mangel på forståelse for den part man dømmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Kg bør ikke være ett sted der menn skal få utløp for alt sitt hat mot kvinner. Det er jo tom. personer her som mener at voldtekt er helt ok.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erm... jeg er enig med Lea her.

En viss frihet til å poste hva man vil burde gjelde, også for KG.

Dessuten blir det jo bra debatter av det - etterhvert? Det skyldes jo ikke nødvendigvis at utgangstemaet er bra, men det engasjerer i alle fall?

Vi har jo også en sjanse til å gi stakkaren(e?) noen annerledes tanker å bryne seg på - så et visst "frelse"-potensiale er det også :ler:

De mest dølle kommentarene får sjelden stå uimotsagt lenge, så jeg tror neppe det vinnes mange tilhengere over til de anonyme gjesters arkaiske verdensbilde.

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lumbajack
Hva med dunket bowlingkulebagen i hodet da ?

du har helt rett, det er like ille begge veier. allikevel er det ingen tvil om at veske i hodet forekommer oftere i likehet med kvinnevold generelt. dette må det ikke skapes aksept for - det er du vel enig i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lumbajack
Kg bør ikke være ett sted der menn skal få utløp for alt sitt hat mot kvinner. Det er jo tom. personer her som mener at voldtekt er helt ok.

Milla

hva med kvinner som får ut sitt mannshat da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke svare på dumme innlegg jeg. Bare :hoho: høyt av dem!

Hvis ingen gidder å reagere gir de gjerne opp av seg selv..

Livet er for kort til å kaste bort tid i ergre seg over innlegg fra folk som bare er ute etter provosere eller kommer med usaklige uttalelser, enten de er kvinner eller menn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
De menn som er på Kg kan deles inn i 5 grupper.

1. De snille som respekterer oss og faktisk kan diskutere på ett intelligent nivå.

2. Ensomme patetiske menn med tvilsom kropphygiene og null estetisk sans som kun kan få kvinner fra laveste hylle. Og som er så fulle av bitterhet og hat at de knapt kan se klart.

3. Menn med meninger som høres ingensteds hjemme og som kun er her for å spre hat og kvalme. Bruker forumet aktivt for de vet at de ikke kan få utløp for sine ytringer noe annet sted.

4. Menn som nylig har opplevd enten skilsmisse eller utroskap og nå tror at alle kvinner er som deres ekser.

5. Waco.

Milla

Jeg syns ærlig talt ikke at Waco har vært så ufin i innleggene sine i det siste. Han har faktisk vært grei og høflige på mange jeg har lest nå :D

Milla, om sånne som du lot være å hisse seg opp over tulleinnlegg, så hadde det kanskje ikke vært så mye kriging her i verden. Det handler om å O V E R S E :ler:

Jeg er helt enig med Englepusen her, jeg! Bare tull å plukke på småting som ikke betyr så mye, om man bare tenker seg litt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Milla!!

Må bare si att når man poster ett innlegg som dette så må man være bered på att det kan kommer en del reaksjoner særlig fra de mannlige leserne. Du inviterer jo til provokasjon, og angriper både menn og kvinner med dine innlegg.

Hva er dette for nått???

Bør Kvinneguiden være åpne for menn som liker å spre kvinnehat?

Eller om jeg vender på stekken: Bør Kvinneguiden være åpne for kvinner som liker å spre mannshat? Dette er kun en refleksjon fra min side.

De menn som er på Kg kan deles inn i 5 grupper.

2. Ensomme patetiske menn med tvilsom kropphygiene og null estetisk sans som kun kan få kvinner fra laveste hylle. Og som er så fulle av bitterhet og hat at de knapt kan se klart.

Milla

Hva er dette?

Jeg lurer bare hva som gir en retten til å sette seg over andre kvinner? Hmmm

Vi lever i en demokrati der trykkfrihet å ytringsfrihet er privilegert hvert individ, dette må vi verne og tare vare på, for og få en sund balanse. Sen er de opp til oss hvordan vi vill påvirkes av det vi ser eller leser.

God nytt år til dere alle fra meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt "sær" - men jeg må si at jeg liker like dårlig menn som absolutt MÅ "flørte" med alle kvinner, som må "innynde" seg, som de som sprer kvinnehat.

Om man kommer litt under huden på disse "kjekke gutta" så er det ikke sikkert det er så fint lenger..Og når det gjelder de som stadig sprer "kvinnehat" - de vet man ihvertfall hvor man har!

Min respekt går til de mannlige debattanter som klarer å forholde seg saklige i en diskusjon med kvinner, og som behandler dem som likeverdige. Ikke som søte kattepuser...

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Jeg har valgt min avatar med omhu....

Vibeke

deter mulig det Vibeke, men det er også kjekt med humor, og det er ikke alt som er som noen ser ut til å tro når det gjelder fokus på avatarer i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Milla, hva mener du med "kvinner fra nederste hylle"? Hva slags kvinner er det?

Trodde ikke det gikk an å sette mennesker på hylller, jeg. Alle har vel noen gode og noen mindre gode kvaliteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg er stor jente og trenger ingen sosialistisk hånd som skal bestemme om hvem jeg skal slippe inn på mitt forum eller ei. Jeg overser de jeg vil og snakker med de jeg vil.

Skån meg ikke fra noen, jeg hopper bare glatt over.

Nei til kollektivt enighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

...jeg har ennå ikke opplevd ett eneste tilfelle hvor en mann her inne har forsøkt å "innynde" seg hos meg...

Tvert imot så har jeg møtt flere mannlige brukere som har fått igang tankevirksomheten min og gitt meg noe å bryne meg på. Vært uenige med meg, utfordret meg og vært helt klare på sine egne oppfatninger.

Samtidig med dette, så har jeg opplevd at de aller fleste av disse gutta greier å se forbi det at vi kan være uenige om enkelte temaer og samtidig ha respekt for den andre. Har også møtt en drøss med kvinner her inne som er slik.

Det jeg derimot har opplevd er flere tilfeller hvor kvinner har gått i skyttergrava og blitt direkte hatske mot meg fordi jeg ikke har snakket dem oppover ryggen. Sier dette noe om kvinner generelt? Sier waco's innlegg noe om menn generelt? Synes ikke det.

Det jeg derimot synes er at det blir enormt selvmotsigende å kategorisere menn i båser fordi de er menn samtidig som man plasserer kvinner på hyller.

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deter mulig det Vibeke, men det er også kjekt med humor, og det er ikke alt som er som noen ser ut til å tro når det gjelder fokus på avatarer i det siste...

For å unngå eventuelle misforståelser: Kommentaren om avataren min her var en smule selvironisk mht. Mirabellas uttalelser angående det å ikke ville bli behandlet som en liten, søt kattepus av meddebattanter (som jeg jo har sagt meg enig i).

Dette er ingen utpreget adferd jeg møter her på KGs diskusjonsforum heldigvis; og avataren min er heller ingen invitasjon til det.

Regner med du tok den, Lasse, men jeg benytter anledningen til å forklare meg likevel, siden kommentaren min ble kommentert.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Og jeg vil få understreke at min kommentar om "søte kattepuser" ikke ble nevnt for å henge ut noen her, eller noens avatar. Bare så det er sagt.

Mirabella

Ps; Antar at den følelsen jeg fikk da jeg leste at Lasse "elsket meg" var lik den han fikk da han leste mitt innlegg i den debatten han hadde startet.

Han tar jo alt så personlig.... :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe.... personlig Mirabella?.... Nei, jeg tar ikke ting så personlig, men det er morsomt å se reaksjoner på det en skriver... Er ikke alt som er som det virker som veit du... :wink:

Videre er det vanskelig å ta meninger som er så gjennomført negativt og destruktivt ladet som Mirabella sine seriøst synes jeg... Og da må hun regne med svar i samme stil :wink:

Til slutt vil jeg kommentere at mange tråder her inne er preget av eb tendens til å utpeke mannen som syndebukk uten å vite nok til å kunne gjøre det.... Tenker spes på emnet samliv... Deter greit å skrive råd, men mange tar "parti" vel, fort og gir "råd" deretter... Hva med et scenario der han faktisk ikke ER syndebukken og den som lager problemer? Da får han mer problemer dersom hun følger rådene herfra...

Men det var kanskje emnet til en ny tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...