Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2006 #1 Del Skrevet 15. juli 2006 Hei! Har noen av dere fitnessball? Er det noe bestemt hvor hardt den skal blåses opp? Hvor ofte bør jeg bruke den og hva bruker dere den til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Landra Skrevet 17. juli 2006 #2 Del Skrevet 17. juli 2006 Hei! Litt vanskelig å forklare, men jeg prøver. Når du sitter på den skal den fortsatt være ganske rund. Jeg bruker den til å trene mage, lår, rygg og ellers sitter jeg på den mens jeg ser på tv osv. Håper svaret mitt var til hjelp. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2006 #3 Del Skrevet 17. juli 2006 Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ice Skrevet 2. august 2006 #4 Del Skrevet 2. august 2006 Husk når du trener på ball og ta vare på ryggen og tren riktig! Ved ALLE øvelser på ball skal du sette på "magelås", dvs. å trekker navlen mot ryggraden uten å svaie ryggen, og samtidig puste!! Puste er viktig!! All trening på ball styrker indre mage- og ryggmuskulatur! Forslag til øvelser: Knebøy; ha ballen mellom korsryggen og vegg, ta knebøy, husk tær foran knær Lårcurl/bakside lår;ligg på gulvet, hæla på ballen, løft kroppen og rull ballen innunder deg med beina Triceps/bakside overarm;ligg med skuldre på ballen,beina plantet på gulvet,stiv av mage/rygg,ta tricepspress med smae albuer med vekt etter ønske Biceps/forside overarm;sitt på ballen og bruk vekter Lår;tren innside lår ved å stå på knærne på ballen,først står du med både hender og knær,så begynner du å slippe med hendene når du får inn balansen Situps/mage; ha ballen i korsrygg og ta situps Nedre del mage;Ligg på ryggen på gulvet,ha ballen mellom føttene,før så strake bein opp fra gulvet, husk og stramme mage/rygg! Sånn, da kan vi trene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinken Skrevet 26. september 2006 #5 Del Skrevet 26. september 2006 Som det ble nevnt over her så er pusten noe av det viktigste du har med deg, så jeg anbefaler deg å enten ta en time på ditt lokale treningssenter eller anskaffe deg en video/dvd for å få tips og lære riktig pusteteknikk slik at du får mest nytte og glede av ballen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå