Rosa Sløyfe Skrevet 11. september 2023 #14621 Del Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): « tåle» ? Det er sikkert lov og bli frustrert og målløs i andre yrker også. Hvorfor deltar du i denne tråden egentlig? Anonymkode: 1ee65...ca8 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #14622 Del Skrevet 13. september 2023 Anonymkode: 56eb0...3be 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #14623 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Anonymkode: 56eb0...3be Ja... ha.... mhm..... åja... Anonymkode: 50e39...4ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #14624 Del Skrevet 15. september 2023 En ting som irriterer meg er kunder som tror at jeg har stålkontroll på vareutvalget til konkurrentene våre og blir sure og misfornøyde når jeg ikke kan svare på om en konkurrerende butikk har en konkret vare. Typisk samtale: -Har dere *vare*? -Nei, dessverre. *Vare* er ikke noe vi har i vårt sortiment. -Får dere det inn da? -Nei. Det kommer fra en leverandør vi ikke handler med. -Å ja. Vet du om *konkurrent* har *vare* da? -Nei, jeg har ikke oversikt over sortimentet deres, så det vet jeg ikke. -Så du vet ingenting du? Herregud, det er ikke mulig å få skikkelig hjelp i butikker nå til dags. Seriøst? Det er dårlig service at jeg ikke har oversikt over hva konkurrenten har i sortimentet sitt? Nei, vet du hva. Det får holde at jeg har kontroll på det vi har i butikken jeg jobber i og nogenlude oversikt over kjedens nettbutikk tenker jeg. Anonymkode: 4e972...d85 28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #14625 Del Skrevet 15. september 2023 En ting til som irriterer meg: Kunder som vandrer rundt i butikken mens de snakker høytlytt i mobilen, gjerne med med høyttaler funksjonen på. En ting er jo om de er i ferd med å avslutte en samtale, men enkelte virker som trekker inn i butikken for å slippe unna støyen ute i fellesarealene på senteret og vaser rundt i lengre tid mens de fører en høylytt samtale. Anonymkode: 4e972...d85 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #14626 Del Skrevet 18. september 2023 MarianneE skrev (På 5.9.2023 den 0.19): Der jeg jobber koster de fremdeles 2 kroner. Vi har ikke satt opp prisen på posene. Har inntrykk av at det stort sett er matbutikker som har økt prisen på poser Her jeg bor koster det 6 kroner! Anonymkode: 394b4...ee1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. september 2023 #14627 Del Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Her jeg bor koster det 6 kroner! Anonymkode: 394b4...ee1 Takk for opplysningen? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #14628 Del Skrevet 18. september 2023 On 9/5/2023 at 12:19 AM, MarianneE said: Der jeg jobber koster de fremdeles 2 kroner. Vi har ikke satt opp prisen på posene. Har inntrykk av at det stort sett er matbutikker som har økt prisen på poser Takk for informasjonen? 🙄 Anonymkode: 5e3dc...992 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #14629 Del Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her jeg bor koster det 6 kroner! Anonymkode: 394b4...ee1 Finnes det kun en butikk der du bor? Anonymkode: 1ee65...ca8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #14630 Del Skrevet 19. september 2023 Det er fem minutter til butikken stenger på lørdag og en kunde kommer til kassa med to av en vare som er på 70%. Varen er utgående og det står en plakat på podiet der den står om at den ikke byttes. Hver vare koster ca 30 kr etter rabatt. "Det er to gaver," sier kunden i et surt tonefall. "Du ønsker at jeg pakker dem inn?" spør kollegaen min mens hun slår inn varene på kassa. "Ja, jeg sa jo at det er to gaver. Og legg ved byttelapp." "Disse er utgående og byttes ikke, det står på plakaten på podiet." "Ærlig talt, legg ved byttelapp. Det er jo gaver." "Som sagt bytter vi ikke disse, de er utgående og selges ut på 70% fordi vi vil bli kvitt de vi har igjen." "Makan til elendig service. Ja, men se å pakk dem inn da. Og pent." "Ønsker du å kjøpe pose?" "Nei. Pakk inn da." "Det blir 60 kroner. Kort eller kontant?" Kunden vifter med kortet sitt. Kollegaen min trykker på "bank" knappen på kassa og kunden betaler. Mens kollegaen min pakker inn de to gavene gjør jeg resten av stengerutinene (tar inn varer vi har utenfor, sveiver inn markisa og tar inn plakatbukken). ------- I det kollegaen min er ferdig med å pakke inn gavene og rekker dem til kunden blir klokka stengetid. I samme sekund smetter en hel familie inn i butikken; mor, far med en baby i bæresele på brystet og en liten unge på maks 3-4 år. "Hei, nå er vi egentlig stengt," sier jeg. "Er det noe spesielt dere er ute etter kan vi hjelpe dere kjapt, men skal dere bare kikke må vi be dere komme tilbake i åpningstiden." "Vi må ha to like termokanner. Hvite." Jeg viser dem de to hvite termokannene vi har. De er ikke på tilbud og koster ca 700 kr per stykk. Det synes mor er for dyrt. "Har du ingen termokanner på tilbud?" "Vi har en sort en fra *merke* på 30%." "Ingen hvite?" "Nei, dessverre. Den som er på tilbud har vi kun i sort. Men om dere ikke er medlem i hundeklubben kan dere melde dere inn, så får dere 25% på det første kjøpet." De er ikke interessert i å være medlem i kundeklubben, vil ikke ha mailer osv. Mannen skyter inn at sort og hvit er jo nøytrale farger begge to, så han synes de bare skal kjøpe to av de sorte. Det er mor helt uenig i. Hun vil ha hvit, for det vil være penest til hvite duker. Minuttene går mens de diskuterer frem og tilbake. Når klokka nærmer seg 10 minutter etter stengetid får kollegaen min nok. "Nå er det nesten 10 minutter siden vi skulle stengt, så om dere skal ha noe må dere bestemme dere nå." "Vi tar de sorte," sier mannen. "Nei, vi må ha hvite," insisterer kona. "Kan vi ikke få 30% på en av de hvite?" sier hun henvendt til kollegaen min. "Om dere melder dere inn i kundeklubben får dere som sagt 25% innmeldingsrabatt på det første kjøpet." "Kan vi ikke bare få rabatten da? Vi orker ikke all spammen fra sånne klubber." På det tidspunktet var klokka nærmere 15 minutter etter stengetid og tålmodigheten min tok slutt. "Nå er klokka nesten kvart over og vi må stenge. Jeg har et tog å rekke og kollegaen min skal rekke en buss. Skal dere ha termokanner eller ikke?" "Nei, når servicen er så dårlig som her tar vi en tur til *konkurrent* på senteret," smalt det fra mor mens hun trampet ut døra med familien på slep. Anonymkode: 379a7...032 42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeffe Skrevet 19. september 2023 #14631 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Finnes det kun en butikk der du bor? Anonymkode: 1ee65...ca8 Usikker på om jeg bor på samme sted, men her er det flere butikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #14632 Del Skrevet 19. september 2023 Jeffe skrev (39 minutter siden): Usikker på om jeg bor på samme sted, men her er det flere butikker Du bor også et sted poser koster 6 kroner , men er usikker på om det er samme sted som den jeg siterte? Ok, har ikke hørt om steder med fastpris på poser, høres litt rart ut i forhold til kjedebutikker osv. Anonymkode: 1ee65...ca8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeffe Skrevet 20. september 2023 #14633 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (På 19.9.2023 den 13.12): Du bor også et sted poser koster 6 kroner , men er usikker på om det er samme sted som den jeg siterte? Ok, har ikke hørt om steder med fastpris på poser, høres litt rart ut i forhold til kjedebutikker osv. Anonymkode: 1ee65...ca8 Vet ikke hva posene koster her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #14634 Del Skrevet 20. september 2023 Jeffe skrev (2 timer siden): Vet ikke hva posene koster her. Okei. Nei, da bor du sikkert ikke på samme sted som den jeg siterte, men takk for nyttig svar. Anonymkode: 1ee65...ca8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeffe Skrevet 20. september 2023 #14635 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Okei. Nei, da bor du sikkert ikke på samme sted som den jeg siterte, men takk for nyttig svar. Anonymkode: 1ee65...ca8 Jeg mente egentlig å svare den du siterte men gikk litt i surr. Hva skrev han igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #14636 Del Skrevet 20. september 2023 Jeffe skrev (2 timer siden): Jeg mente egentlig å svare den du siterte men gikk litt i surr. Hva skrev han igjen? « her jeg bor koster poser 6 kr» skrev han. Var derfor jeg lurte på om det var 1 butikk der personen bor. Anonymkode: 1ee65...ca8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 20. september 2023 #14637 Del Skrevet 20. september 2023 Når en kunde har kjøpt ''halve butikken'', og i stedet for å pakke står og finstuderer kvitteringen, mens varene blir liggende og okkupere plass jeg sårt trenger til tredjemann i køen. Det er ikke så farlig på morgenen, med tre kunder i timen, men det er frustrerende når rushet er godt i gang. Det bør kunne gå an å pakke sammen tingene, flytte seg litt og studere kvitteringen et annet sted. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #14638 Del Skrevet 21. september 2023 FrankDrebin skrev (17 timer siden): Når en kunde har kjøpt ''halve butikken'', og i stedet for å pakke står og finstuderer kvitteringen, mens varene blir liggende og okkupere plass jeg sårt trenger til tredjemann i køen. Det er ikke så farlig på morgenen, med tre kunder i timen, men det er frustrerende når rushet er godt i gang. Det bør kunne gå an å pakke sammen tingene, flytte seg litt og studere kvitteringen et annet sted. Jeg er så enig! Dette var noe av det jeg opplevde som mest frustrerende i løpet av tiden min i dagligvare. 😅 Anonymkode: c0b1f...bf2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 21. september 2023 #14639 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er så enig! Dette var noe av det jeg opplevde som mest frustrerende i løpet av tiden min i dagligvare. 😅 Anonymkode: c0b1f...bf2 Det er helt klart en av tingene som noen ganger gjør det vanskelig å være høflig, ja. :lol: Må jo også elske de som alltid begynner med å legge de skrøpelige varene på båndet først. xD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 21. september 2023 #14640 Del Skrevet 21. september 2023 Når kunder på død og liv må legge nøkler, mobil og lommebok i handlekurven. Det er nesten som om de har lyst til å glemme dem. Hørt om lommer, hæ?? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå