Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest FrkMjau
Skrevet

Heii! Jeg skal betale litt cash og litt kontant 😂

Tok årevis før jeg innså hva jeg egentlig har sagt, men ingen har noensinne reagert heller så det må være innafor 😝

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja jeg er enig med kunden jeg da. Du kunnr fint blitt med rundt

Anonymkode: 20b85...041

Du leste bare det du ville eller? Man må faktisk vente på tur når det er flere kunder enn ansatte i lokalet. Denne kunden ble heller ikke oversett, vi snakket sammen. Og de aller fleste kunder liker faktisk å titte litt på egenhånd, uansett om de er bestemt på stil eller ikke før de kommer. 

Dessuten må man faktisk booke tid på forhånd dersom man trenger/ønsker en til en-veiledningstime dersom man har behov for slik hjelp, ved drop-in-besøk må du vente på tur. Også greit å ha i bakhodet at andre kunder i lokalet faktisk kan ha booket en slik time. Ting fungerer på noen områder litt annerledes i en faghandel enn f eks i matbutikker. 

Anonymkode: 3a95e...019

• Liker 19
Skrevet

Noe av det verste er kunder som ikke klarer å lese situasjoner rundt seg. 

Jeg er alene på jobb, det koker litt, jeg har løpt rundt for at alle skal få hjelp, i kassa står det 4-5 stk i kø bak denne personen som spør; "kan du pakke den inn?". DA kjenner jeg at jeg blir litt matt... 

Anonymkode: 06efe...051

• Liker 30
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg er alene på jobb, det koker litt, jeg har løpt rundt for at alle skal få hjelp, i kassa står det 4-5 stk i kø bak denne personen som spør; "kan du pakke den inn?". DA kjenner jeg at jeg blir litt matt... 

Det er så typisk, en variant er når kunden skal spørre om alle mulige ting som han eller hun egentlig ikke trenger informasjon om der og da, gjerne hypotetiske spørsmål, mens køen vooooookser bak ham eller henne. Jeg har også stått bak sånne i kø noen ganger, og det er forferdelig frustrerende. Vet egentlig ikke om det er det at de ikke klarer å lese situasjonen, eller at de rett og slett ikke bryr seg ...

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du leste bare det du ville eller? Man må faktisk vente på tur når det er flere kunder enn ansatte i lokalet. Denne kunden ble heller ikke oversett, vi snakket sammen. Og de aller fleste kunder liker faktisk å titte litt på egenhånd, uansett om de er bestemt på stil eller ikke før de kommer. 

Dessuten må man faktisk booke tid på forhånd dersom man trenger/ønsker en til en-veiledningstime dersom man har behov for slik hjelp, ved drop-in-besøk må du vente på tur. Også greit å ha i bakhodet at andre kunder i lokalet faktisk kan ha booket en slik time. Ting fungerer på noen områder litt annerledes i en faghandel enn f eks i matbutikker. 

Leste alt og er fortsatt enig med kunden

• Liker 2
Skrevet

Det er jeg enig i er tulletr

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Du mener at det er dårlig service at kunden måtte vente på tur?

Anonymkode: 5e3dc...992

• Liker 21
Skrevet

"Hallo?! Jeg er kunden!" + "Får jeg snakke med sjefen din" i samme setning.

Anonymkode: cd3c6...79e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så jeg skulle gått fra kunden jeg allerede hjalp, som var der først? Du gjør deg dum eller så prøver du bare å provosere.

• Liker 29
  • Nyttig 1
Skrevet

Kom forresten på noe annet; Har opplevd noen (få) ganger at kvinnelige kunder som får avvisning når de prøver å returnere noe hos oss sender mannen sin for å "ta" oss. Tør ikke damer å ta diskusjonen? Tror man utfallet blir annerledes fra butikkens side hvis det kommer en sur og kverulerende mann i steden?

Ser jo fra tid til annen at voksne kvinner nærmest er avhengige av gubben sin til å ordne opp i alt mulig på andre arenaer i livet også. Det er ganske patetisk og trist.

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.2.2023 den 7.30):

Så jeg skulle gått fra kunden jeg allerede hjalp, som var der først? Du gjør deg dum eller så prøver du bare å provosere.

Vedkommende er kanskje en dum kunde selv? 

Anonymkode: 191ee...a9b

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.2.2023 den 7.30):

Nope. Men utfra svarene dine skjønner jeg hvorfor folk reagerer på deg

Skrevet

Vedkommende er kanskje en dum kunde selv? 

Anonymkode: 191ee...a9b

Sjarmerende 

Skrevet
ti10 skrev (På 14.2.2023 den 19.25):

Det er så typisk, en variant er når kunden skal spørre om alle mulige ting som han eller hun egentlig ikke trenger informasjon om der og da, gjerne hypotetiske spørsmål, mens køen vooooookser bak ham eller henne. Jeg har også stått bak sånne i kø noen ganger, og det er forferdelig frustrerende. Vet egentlig ikke om det er det at de ikke klarer å lese situasjonen, eller at de rett og slett ikke bryr seg ...

Veldig ofte er det slike kunder som lager mest styr i en butikk.. 

synes også det er plagsomt når jeg er på store apoteker med lang kø og personen som er neste står mer eller mindre i andre enden av butikken. 

• Liker 2
Skrevet

Jobbet i blomsterbutikk på ett kjøpesenter for noen år siden, var tidlig høst og lyngen var begynt å innta butikken, kosta vell da tror jeg 39kr for en Erica lyngplante hos oss. Der kommer det gangende forbi ett eldre par, ca rundt 60+ ish. Og kona står å ser på disse, da herremannen presterer å HØYT OG T-Y-D-E-L-I-G påpeke at på REMA1000 KOSTER DISSE 19KR, DETTE ER ALT FOR DYRT!!! Joda, dyrere enn rema1000 sine, men det er dette vi jobber med, vi steller plantene her, og kan fortelle deg hvordan den skal stelles, osv... 🫠

Anonymkode: 95845...e57

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jobbet i blomsterbutikk på ett kjøpesenter for noen år siden, var tidlig høst og lyngen var begynt å innta butikken, kosta vell da tror jeg 39kr for en Erica lyngplante hos oss. Der kommer det gangende forbi ett eldre par, ca rundt 60+ ish. Og kona står å ser på disse, da herremannen presterer å HØYT OG T-Y-D-E-L-I-G påpeke at på REMA1000 KOSTER DISSE 19KR, DETTE ER ALT FOR DYRT!!! Joda, dyrere enn rema1000 sine, men det er dette vi jobber med, vi steller plantene her, og kan fortelle deg hvordan den skal stelles, osv... 🫠

Skjønner ikke hva de tenker at de oppnår med å gjøre det der😂

De fremstår jo bare som gjerrige idioter uten oppdragelse.

Anonymkode: 177e7...abc

• Liker 18
Skrevet

Det var for noen år siden da jeg jobbet i en sportsbutikk. Det kom inn en mann med sønnen sin og så på noen fotball strømper. Faren er småagressiv når han ber meg komme bort for å hjelpe, men jeg kommer med et smil.

Han spør litt rundt strømpene og jeg svarer. Han spør så hvilke størrelse jeg tror sønnen hans skulle ha og jeg sier da på en veldig hyggelig måte- " Det er vanskelig å si helt sikkert, men jeg tenker kanskje størrelse medium. Han må gjerne prøve". Da sier faren med en superfrekk tone- " Kan du ingenting eller, jeg forventer at noen som jobber i en butikk kan svare meg. Jeg håper ikke du har jobbet her lenge ". Jeg sier da- " Så du forventer at jeg er synsk og vet nøyaktig hvilke størrelse sønnen din bruker når du tydeligvis ikke vet det selv en gang? ". Faren svarer- " Herregud så frekt, vi kommer aldri tilbake igjen i denne butikken. Og jeg svarte- " Fint, du finner veien ut selv 👍 

Anonymkode: 7f931...115

• Liker 27
  • Hjerte 5
  • Nyttig 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke hva de tenker at de oppnår med å gjøre det der😂

De fremstår jo bare som gjerrige idioter uten oppdragelse.

Anonymkode: 177e7...abc

Han følte vell ett behov for å uttrykke sin misnøye 🫠👏🏻 Regner med han ikke har mange valg enn å komme tilbake den dagen fruen dør og han skal ha en båredekorasjon... eller han kanskje kjøper en liten fredslilje til 99kr på rema1000 og mener det blir fint 🙃

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 14.39):

Akkurat hatt en kunde innom nå, som pilte ut igjen i fullt sinne etter ti minutter. Grunn? For dårlig service fordi jeg ikke leide henne rundt i butikken tydeligvis. Jeg jobber i faghandel for fliser og baderom, ikke av de billigste kjedene, og vi skal selvfølgelig yte service deretter. Men vi er virkelig ikke nok ansatte til å leie kundene rundt i butikken og vise produkter på måfå når de selv ikke engang har en fjerneste idé om hva hun liker.

Alle ansatte var egentlig opptatt med andre kunder da denne eldre damen kom inn. Jeg går bort til henne og ønsker velkommen og hun sier hun skal ha fliser. Hva slags, spør jeg. Til bad, svarer hun, men hun vet ikke hvilken stil, farger osv. Da kan du bare begynne å titte rundt i utstillingene våre og se om det er noe du liker, sier jeg, så kommer jeg etterhvert. Hun smiler og observerer tydelig at både jeg og de andre ansatte hjelper andre kunder og at det også kommer ytterligere en kunde en av mine kolleger ordlegger seg omtrent likt til. Etter en liten stund, noen minutter, er jeg på vei til henne, men da har hun blitt drittsur og glefser athun takker for god service, men heller handler et annet sted. 

Altså, det er helt vanlig at vi sender kunder på egenhånd på en "inspo-runde" i butikken/showroomet hvis de ikke helt vet hva de ser etter, for deretter å hjelpe dem når de har tittet litt. Jeg fatter ikke hva som er galt med dette, spesielt ikke når hun ser at det er flere andre kunder i butikken og at samtlige ansatte er i samtaler med andre kunder.

Er ikke første kunden jeg opplever som er slik heller, som nærmest forventer guidet tur med oppvartning. 

Opplever også at kunder ber om rabatter fordi de selv synes de gjør et stort kjøp når de bruker 15000-50000 på fliser. Det ER mye penger, absolutt, men det er slettes ikke et stort salg for oss. (Et stort salg for oss er flere hundre tusen kroner.)

Minner meg om en episode fra da jeg jobbet som kjøkkenselger for noen år siden. 

Det var en hektisk lørdag med unormalt mange kunder innom butikken. Vi var to på jobb og begge var opptatt med kunder da det kom et par inn. Jeg gikk bort til dem og ønsket velkommen og spurte om det var noe spesielt de var på utkikk etter. Fikk til svar at de skulle bytte kjøkken og var på en titterunde for å orientere seg litt i markedet. Jeg ga dem en kjapp gjennomgang av de to kjøkkenmerkene vi førte, ramset opp hvitevareleverandørene våre til dem og ba dem ta en runde for  kikke. Det virket som det var greit, så jeg gikk tilbake til kundene jeg var i gang med å hjelpe.

Noen minutter senere gikk kundene jeg var opptatt med og jeg gikk til paret jeg hadde sendt på titterunde for å høre om det var noe de lurte på. Fikk surt til svar at vi hadde mye fint, men siden den dårlige servicen de hadde fått ga et dårlig førsteinntrykk var vi ikke aktuelle som deres kjøkkenleverandør. Så gikk de. Meg: 🤯

Anonymkode: 379a7...032

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nope. Men utfra svarene dine skjønner jeg hvorfor folk reagerer på deg

Fortell meg da, hvordan du ville løst situasjonen på en bedre måte. 

"Folk" reagerer sjeldent negativt på meg personlig, jeg er den som oftest får hyggelige tilbakemeldinger og blir omtalt som "hun blide" o l , jeg smiler og hilser på alle kunder som kommer og jeg var også blid mot denne kunden da vi snakket sammen. Så hva du klarer å tolke inn negativt her er jeg usikker på.

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...