Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
MalloryK skrev (På 5.1.2021 den 12.24):

Jeg så noe merkelig igår. Kunden foran meg hadde en stor plastpose med masse forskjellig frukt, så hun ansatte måtte ta ut en og en frukt for å veie og så legge de løse på båndet. 3 bananer, 2 grønne elper, en tomat osv osv.

Hva er vitsen med det? Ville kunden spare plast? Tok jo en evighet for hun ansatte

Hun burde bare sett hva som var dyrest i posen og slått alt inn som det.

Anonymkode: 9ef2b...8de

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vel fordi byggebransjen er kjent for å ha gode marginer. En venninne av meg jobber med kjøkken og hun sier at alt annet enn 40% rabatt er for dyrt.

Anonymkode: 79530...14c

Tja, mulig det gjelder kjøkken, vi kan hvertfall ikke drive butikk med fortjeneste med sånne rabatter. 

Anonymkode: 3a95e...019

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun kan jo ikke veie det med øynene 

Anonymkode: 55670...412

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg jobber i en flisebutikk og vi selger bl a dyre ting som servanter, baderomsmøbler, speil m m. En komplett løsning kan fort komme på mange, mange tusen kroner, så jeg forstår at det er mye penger for folk. Veldig mange spør om rabatt og akkurat dette har jeg litt problemer  med faktisk. Hvorfor ikke bare akseptere prisen eller velge noe man synes har akseptabel pris for lommeboka? Jeg synes ikke det er så greit at det skal lønne seg å være småfrekk. Gjelder ikke bare hos oss, men overalt.

Har vi en utstillingsmodell som skal bort til fordel for noe nytt, kan vi selge med god rabatt. Men for enkelte er ikke dette bra nok, de skal prute enda mer. Enkelte forstår faktisk ikke fullt ut av varene også koster oss noe inn, faktisk ganske mye, og hvis vi skal få solgt med litt fortjeneste, er det en smertegrense for hvor langt ned vi kan gå i pris. Vi ønsker selvfølgelig verken å selge med tap eller å gå i null, vi driver butikk og skal tjene penger. Det er usjarmerende og frekt med gjerrige kunder som pusher og pusher for å få rabatt på allerede nedprisede varer. 

Anonymkode: 3a95e...019

Det skyldes nok at det er veldig vanlig at byggvareforretninger osv gir rabatter, særlig om man handler mye. 

Anonymkode: efb94...d96

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

La oss si du har epler, pærer og bananer i en pose. Pærene er dyrest. De koster 20 kr pr stykk, mens eplene og bananene koster 5. Hvis du da slår alt inn som pærer vil det koster mer enn å slå dem inn hver for seg. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Heh, det hadde jeg glatt gjort.

"Åh, er det ikke bare eksklusive, organiske Deluxe-pærer i posen altså? Ja, da bør du nok legge de i separate poser neste gang 😊".

• Liker 13
Skrevet
MalloryK skrev (På 5.1.2021 den 12.24):

Jeg så noe merkelig igår. Kunden foran meg hadde en stor plastpose med masse forskjellig frukt, så hun ansatte måtte ta ut en og en frukt for å veie og så legge de løse på båndet. 3 bananer, 2 grønne elper, en tomat osv osv.

Hva er vitsen med det? Ville kunden spare plast? Tok jo en evighet for hun ansatte

Jeg har noen gang sett at kunder har blandet frukt/grønnsaker, men det har gjerne ikke vært en full pose da, men så lite at det er en enkel sak å veie en og en grønnsak uten å åpne posen.

Anonymkode: 2f6bb...b19

• Liker 2
Skrevet

Men det tar en evighet. For butikkarbeideren og alle som står i kø.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2021 den 10.34):

Det hintet sa meg ingenting. 😆

Anonymkode: 78726...c0a

Rituals, tipper jeg 

Anonymkode: d33f1...914

• Liker 4
Skrevet
On 1/12/2021 at 4:55 PM, AnonymBruker said:

Tror ikke du skjønte kommentaren 

Anonymkode: 79530...14c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har noen gang sett at kunder har blandet frukt/grønnsaker, men det har gjerne ikke vært en full pose da, men så lite at det er en enkel sak å veie en og en grønnsak uten å åpne posen.

Anonymkode: 2f6bb...b19

Det går sikkert greit hvis det er sånn typ ett eple og én pære i en standard fruktpose, men slik jeg forsto det opprinnelige innlegget var det langt mer og større variasjon som gjorde det fryktelig tidkrevende.

Anonymkode: 3e488...a3b

• Liker 9
Skrevet
On 1/12/2021 at 4:45 PM, AnonymBruker said:

Da blir det feil på innkjøp/salgslistene i butikken, og ved telling vil det være for mye av det som er slått inn med feil kode, og for lite av den varen som har koden som er slått inn.
Prisen i kassa blir bestemt av koden som er slått inn, hvis man slår inn prisen manuelt vil det også bli feil, og over tid kan det faktisk bli veldig mye feil.

• Liker 5
Skrevet

Okei, blande epler og pærer på vekten er no bueno - gotcha.

Kan vi gå tilbake til dumme ting kunder sier nå?

• Liker 32
Skrevet

Noen merkelige skruer av noen kunder har vel jeg også hatt «glede» av å møte!

- Veldig religiøs dame i 50 åra begynte å kaste bananer på en annen kunde, en ung jente 18-23 år med miniskjørt. Hun mente at hun kledde seg uanstendig. Husker ikke akkurat hva jeg gjorde etter at jeg kom over det første sjokket, prøvde vel å si fra og få henne ut. Stakkars jenta, husker at jeg beklaget til henne. 
Samme dama syntes jeg så gravid ut og spurte om jeg hadde «gjort syndige ting» utenfor ekteskap. Ikke at hun hadde noe med det å gjøre, tror det var en beltespenne under genseren 😅

- det var en annen kunde med et litt spesielt (ekstremt merkelig) produkt spørsmål. Hvis vi ikke kan svare pleier vi å kontakte leverandører/produsenter slik at de kan få vite det. Problemet i dette tilfellet er at hun krevde svar der og da.. produsenten var kanadisk og klokka var 4 eller noe der borte. Og det hadde samlet seg kø bort til inngangen. Hun ble fly forbanna på at jeg ikke ringte.. vel, hun mente hun var viktigere enn tidsforskjellen.. og folk som sover.. ikke snakk om at jeg kunne kontakte henne med et svar senere på dagen

Anonymkode: 52a9d...487

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2021 den 23.50):

La oss si du har epler, pærer og bananer i en pose. Pærene er dyrest. De koster 20 kr pr stykk, mens eplene og bananene koster 5. Hvis du da slår alt inn som pærer vil det koster mer enn å slå dem inn hver for seg. 

Jeg har aldri opplevd at frukt selges til noe annet enn kilopris, så lenge man er i en vanlig matbutikk.

Anonymkode: 5701e...dc8

Skrevet

Jobber ikke i butikk, men i kundeservice for en kjede. Er så lei av folk som er forbanna fordi jeg ikke kan fornye gavekortene deres som har gått ut på dato. Folk kjefter og skriver så mye stygt, anklager oss for å stjele penger og skal anmelde til forbrukerrådet. Jeg er alltid veldig beklagende for at vi ikke har mulighet for dette, men får alltid slengt tilbake at "vi har selvfølgelig mulighet, vi bare VELGER å være kjipe".

Nei, vi har faktisk ikke mulighet. Har gavekortet gått ut på dato er pengene borte. For å eventuelt erstatte et gavekort på 1000 kroner må vi i så fall betale 1000 kroner for å lage et nytt gavekort.

Anonymkode: c3b87...b36

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg har aldri opplevd at frukt selges til noe annet enn kilopris, så lenge man er i en vanlig matbutikk.

Anonymkode: 5701e...dc8

Men hvis epler koster 10kr/kg og pærer koster 15kr/kg (aner ikke, bare tok tall ut av luften) og kunden har kjøpt 1kg av hver, vil det være til pass for kunden som har blandet epler og pærer i samme pose om den ansatte slår inn 2kg pærer i stedet for å sortere frukten ut av posen for å slå inn korrekt kilopris 😉

Anonymkode: 3e488...a3b

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2020 den 11.52):

Som kvinne, som har jobbet i ulike butikker med å selge verktøy, byggemateriell og maskiner i flere år: "kan jeg få snakke med en mann.."

Det morsomme er at det er ofte de som ikke har peiling som stiller dette spørsmålet først. Typisk familiefedre på 35 som skal bygge platting for første gang. Skikkelige arbeidskarer med oljeskifthender og vernesko forstår godt at jeg har peiling når jeg begynner å snakke med dem.

Anonymkode: 96d01...72d

Og så har du en del mannlige kolleger som ikke har tatt meg seriøst når jeg skal handle. 

'Haha skal DU sette opp lister/skifte kledning osv osv. Kanskje best om mannen din kommer hit istedet!' 

Jeg tuller ikke. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei, vi har faktisk ikke mulighet. Har gavekortet gått ut på dato er pengene borte. For å eventuelt erstatte et gavekort på 1000 kroner må vi i så fall betale 1000 kroner for å lage et nytt gavekort.

Anonymkode: c3b87...b36

Jeg skjønner i grunn at folk kan bli irritert på gavekort som går ut på dato.

Ja, selvsagt bør man sjekke fristen, og forholde seg til den. Men pengene er jo betalt inn. De blir ikke bare borte, de går til bedriften som har mottatt dem. Og blir ikke gavekortet brukt, har bedriften fått pengene gratis. 

Gavekort uten utløpsdato hadde i grunn vært en fin ting. 

• Liker 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...