Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 18 år å hadde fått jobb på ett utested som hadde standup hver helg. Jeg skulle sjekke billetter og selge billetter i døren. Køen var endeløs og jeg var skikkelig stresset.Tidligere på kvelden hadde jeg fått spørsmål om jeg kunne legge av noen billetter noe jeg sa til,så disse ble hentet rett før kunden som ble misfornøyd. Kunden ville kjøpe en billett å ville betale med kort noe som dessverre ikke lar seg gjøre pga vi ikke har kortterminal.Kunden sier at hun kan gå ta ut penger hvis jeg bare kan holde av en billett. Det var bare 20 minutter til showet begynte å vi hadde nok blitt utsolgt uansett så jeg sa ifra at jeg dessverre ikke kunne holde av billett. Kunden går likevel å tar ut penger å kommer tilbake men da var vi utsolgt. Hun var ikke fornøyd med gikk fra stedet.

Dagen etterpå har kunden lagt ut klage på hjemmesiden til utestedet så alle kan lese det! Hun klager på at hun ble forskjellsbehandlet av meg fordi jeg hadde lagt av billetter til flere andre den kvelden men ikke til henne når hun spurte. Hun mente det bør være like regler for alle og ett eller annet om at det ikke fristet å komme tilbake etter den hendelsen.Viste seg at dette var en stamgjest som er på showene nesten hver helg,så endte med at sjefen ga 2 gratisbilletter til kunden. Det blir helt feil å belønne en kunde som klager når jeg ikke gjorde noe galt! Liker dårlig å få en klage på meg som alle kan lese på nettet! Hun nevnte riktig nok ikke navn men likevel! Har virkelig vanskelig for å være høflig mot henne etter dette.

Anonymkode: 13425...695

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var 18 år å hadde fått jobb på ett utested som hadde standup hver helg. (...) Har virkelig vanskelig for å være høflig mot henne etter dette.

Dårlig markedsføring med en slik grunnløs forskjellsbehandling. 

Sjefen din kan heldigvis hakket mer. Det finnes knapt mer fornøyde kunder enn de som klager og blir hørt. 

Anonymkode: 39f55...e40

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sjefen din kan heldigvis hakket mer. Det finnes knapt mer fornøyde kunder enn de som klager og blir hørt. 

Skulle hun absolutt klage så kunne hun sendt en melding på facebook i innboksen,men neida det er visst om å gjøre å sverte utestedet sitt gode navn og rykte!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle hun absolutt klage så kunne hun sendt en melding på facebook i innboksen,men neida det er visst om å gjøre å sverte utestedet sitt gode navn og rykte!

Det er helt vanlig å legge anmeldelser på feks trustpilot og lignende. Både positive å negative. 

Verste jeg vet er uprofesjonelle bedrifter som sletter dårlige anmeldelser på Facebook og fortsetter å lure kunder og fremstår som om alle kundene er fornøyd. 

Det er helt vanlig å iblant få ufornøyde kunder, såpass må man tåle, og når det skjer skal man være behjelpelig og ta imot kritikken. 

Å miste en kunde idag er dyrere enn å få nye kunder. Markedsføring 101.

Anonymkode: fc249...e74

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du visste hun var misfornøyd, du visste/burde visst hvorfor. Hun visste nok at du visste at hun var misfornøyd. Bedriften hadde mulighet for å rydde opp i situasjonen før den ble offentlig kjent. Dere sto over. Du forventer for mye av kunder hvis du forventer at de skal gi diskré tilbakemelding på noe bedriften allerede er kjent med og ikke har brydd seg om. 

Dumme ting kunder sier må heller være de som virker superfornøyd. Smiler bredt. For så å klage offentlig. De er litt i samme kategorien som et godt voksent menneske jeg møtte på i en sommerjobb for mange år siden. Hun hadde bestilt laks. Da jeg var innom og spurte om alt var fint så var hun blid og fornøyd med laksen sin. Knappe fem minutter etterpå kom hun inn på kjøkkenet (!!) med en tom tallerken og var sinna over at hun hadde fått en barneporsjon, og at hun nektet å betale full pris for den. 

Hun var ikke den eneste kunden den sommeren som ville klage på maten etter å ha spist opp alt. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Har jobba i mange forskjellige bransjer😅 

Kundeservice i energifirma

Kunde: Hei, er en del lyktestolper i ____ terrenget som er mørklagt. En ser ingenting om natta (dette var i en skog) 

(Jeg ber kunde om å gi meg stolpenummer, gateadresse, osv) 

Meg: Jeg skal ta å registrere disse og sørge for at disse blir fikset iløpet av neste uke. 

Kunde: neste uke? (er mandag) Dere må kunne ta dette langt tidligere vel? Har dere ikke folk på jobb denne uken? 

Meg: beklager, men vi har en del hastesaker som vi må få unnagjort før vi prioritere saken din. Men dette er selfølgelig noe vi skal få i orden neste uke. 

Kunde: JEG JOGGER ALLTID I DETTE TERRENGET HER OG NÅ ER DET ALLTID HELT MØRKT. HVIS JEG BLIR VOLDTATT SÅ ER DET DERES FEIL! 

-legger på- 

- Har også hatt kunder som ikke vil betale faktura og truer med å drepe oss

------- 

Cafe

(har en påsmurt disk som kunder kan velge ferdig smørbrød)

Kunde: Hei, kan jeg få den med laks og egg? 

Meg: selfølgelig ☺ *peker på den med laks og egg* denne her? 

Kunde: NEI!!!! Ikke den! LAKS OG EGG 

Meg: *peker på en identisk ved siden av* 

Kunde: ER DU HELT BLIND?!?!? 

Meg: *tar opp den første pekte på og viser den til han* Denne? 

Kunde: DEN JA! Var det så vanskelig? 

Meg: 🙂......

Annen kunde: Hei jeg vil gjerne bestille en cortado 

Meg : skal bli☺ 

Cortado = En kaffe som er halvt espresso og halvt melk

*serverer kunde* 

Kunde: *smaker* unnskyld men er det ikke vel mye melk i denne her? Jeg tenkte mer en liten "dash" jeg da. 

Meg: *forklarer kunden hva cortado er* 

Kunde: *stille* ... kan jeg få en kaffe med litt melk i? 

Meg: (dør innvendig) Tenker du på en espresso macchiato? Det er espresso med melk på toppen 

Kunde: ja 

-lager ny kaffe og serverer kunde- 

kunde: ÆSH HERREGUD SÅ BITTERT. HAR DU IKKE SÅNN SKIKKELIG KAFFE? E DET JEG ALLTID FÅR HER NÅR ____ PÅ JOBB. DEN SOM HUN TAR FRA KANNA

Meg: Du tenker på vanlig filter kaffe? og med litt melk 

Kunde: JA 

(fyfaen

Endret av Oddy
  • Liker 47
Skrevet

Også jobbet på noe lignende subway og noe jeg syntes er ubehagelig er de kundene som stirrer deg oppi ansiktet mens du smører sandwichen deres. Sjekker om du gjør alt til punkt å prikke. 

- Hatt en kunde som kun skulle ha 8 reker på sandwichen. Jeg måtte telle dem først og etterpå skulle han sjekke om det stemte.

- Hatt en kunde som ville jeg skulle ta av alt av småfrø på frokostbrødet mens det var svær kø. Dette kunne hun absolutt ikke gjøre selv. 

- Hatt en kunde som vil bestille 20 sandwicher og sier de må være klare innen en time. Dette var 1 time før vi stengte. 

- Når du driver å vasker gulvet 5min før stenging og foreldre tar barna sine inn og lar dem søle og grise rundt omkring. Hatt en kunde som jeg solgte en stor kjeks til som hun deretter ga sønnen sin som spiste den som en desperat hund. La oss bare si det ble en ekstra runde på gulvet. 

- kunder som blir sure for at vi ikke selger softis midt i desember

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en kunde som ble sint på meg fordi hun synes en vare var for dyrt og kunne få det billigere andre steder. Så kjøpte hun den uansett, kjeftet på meg igjen pga prisen og gikk... for å så komme tilbake et par minutter senere og ville ha pengene tilbake fordi det var for dyrt.

Hva skal man egentlig si til det? Har så lyst å bare si de kan handle der det er billigere om det er så jævla viktig, men blir jo litt teit...

Også fått flere hysteriske telefonanrop/kunder i butikk om Corona viruset, om hva man skal gjøre osv. Jeg jobber i en matbutikk, jeg er ikke en lege, så skjønner ikke helt hva de vil jeg som sitter bak kassa skal si? «Joa bare gjør dette du så er du immun»? 

Anonymkode: 45010...df3

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han fikk hvertfall kunden tilbake.

AnonymBruker
Skrevet
På 4.3.2020 den 22.16, AnonymBruker skrev:

*To kunder kommer inn i butikken 5 minutter før stenging*

Meg - Hei, hei!

Kunder - Hei! Vi skal bare ha en kjapp titt!

Meg - Helt i orden, gi beskjed om jeg kan hjelpe til med noe.

*Kunder finner utav at de vil prøve noen klær, går i prøverommet til klokken er 5 min etter stenging og kommer til kassen. Gjør ferdig handelen og ønsker dem en fin kveld videre. Kundene er på vei ut og stopper ved et bord.*

Kunde - Oj! Se så fin veske! Den MÅ jeg ha! Du må ha en du også Karen! Hei, du! *vinker til meg* Har du flere igjen?

*Jeg finner en veske til, og selger veske til begge kunder. Klokken er nå 10 min etter stenging.*

Kunde - Jeg ser dere har stengt, men det gjør da ikke noe for deg siden vi handler!

*Jeg, litt irritert, smiler så hyggelig jeg kan, og ønsker dem en fin kveld atter igjen.*

*Kunder er så på vei ut, da de stopper ved inngangsbordet...*

Kunde - Oj, Karen, se på den buksen! Ååh den hadde passet deg godt. Kan hun prøve den veldig kjapt?

Meg - *Smiler stivt* Joda det går fint, men hadde vært flott om dere kan skynde dere da jeg har noe jeg må rekke idag.

*Kunde prøver bukse.*

Kunde - Karen 2, kledde jeg denne her? Åh du forresten hvordan var det i Sverige med Roger? Bla bla bla bla! Bla bla!

*Etter en lengre samtale om Sverigeturen går kunde tilbake i prøverommet for å skifte, klokken er nå 20 min etter stengetid.*

Kunde til meg - Ja så heldig du var at vi handler enda mer, da var du jo bare heldig som måtte være her enda litt lenger!

Meg - He, he! Jeg har som sagt bare litt dårlig tid idag, men flott at dere fant dere noe fint.
Mine tanker - Jeg tjener ikke en dritt ekstra på det dere handler, nå er jeg snart en halvtime forsinket til avtalen! Where is the respect?

*Kunde kommer for å kjøpe buksen, og bestemmer seg også for å bytte til en annen farge enn vesken hun allerede hadde kjøpt. Kunder går ENDELIG ut av butikken over en halvtime etter stengetid uten så mye som et takk, og jeg må bli stående igjen og stenge butikken og ta et oppgjør som i tillegg tar 10 minutter ekstra. Rimelig irritert.*

Til de få kunder der ute som blir værende lenge etter en butikk har stengt, vær så snill å ha litt respekt for at når butikken stenger, så stenger den. Det skal ikke gå utover oss at dere kommer i siste liten, og mange av oss har avtaler eller busser vi må rekke. Også finnes det slike som meg som ikke klarer å jage folk utav butikken, og som blir stående for å være hyggelig selv om det ikke er greit. Til de fleste av dere som respekterer stengetidene, I love you.

Anonymkode: c4ae9...f0e

Men visste du ikke at folk generelt tror at du ikke har noe liv utenom jobb? Du har da vel ikke planer eller folk som skal møtes du?

Når du er ferdig for dagen så går du jo bare inn på et bakrom der du har madrass,do og klesskap siden du bor jo der? Eller har jeg misforstått totalt?

Anonymkode: 73fcc...a61

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet

Kunden har alltid rett? Ikke faen!

Når du ser hvor frekke mange er så lever jeg ikke etter den!

Fornuften er min levestil.

Aldri om jeg lar meg behandle som dritt i serviceyrket, er flere jeg har guidet ut av døra der jeg jobber slev om de klikker fullstendig. Dårlige kunder som ikke kan oppføre seg trenger jeg ikke!

Anonymkode: dbd9b...9fe

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stygg sak.

Jeg som postet lenger opp her, det verste kundene er faktisk kvinner på 50+. De tror at alle skal stå på pinne for de, kan behandle deg som dritt. Kreve helt urimelige ting, kjører hersketeknikker så det står etter.

Men nei, det funker ikke på meg! :) Det går på de fleste, men ikke meg. Jeg gir aldri etter, en kunde som ikke eier oppførsel er ikke en kunde for meg.

Anonymkode: dbd9b...9fe

• Liker 12
Skrevet

En kunde ble irritert på meg denne uken fordi jeg ikke visste hvilke type batterier fjernkontrollen til TVen hennes brukte..

Kunde: «Hvilke av disse er de vanlige batteriene?» mens hun peker på AA og AAA batteriene. 

Jeg svarte at begge typene er «vanlige» og at det kom an på hva hun skulle ha batterier til. 

Kunde: «Men hvilke passer til fjernkontroller?»

Jeg sier at det er forskjellig fra fjernkontroll til fjernkontroll. 

Kunde: «Det er til fjernkontrollen til TVen min!!!»

Jeg svarer at jeg ikke vet hvilken type som passer akkurat til hennes fjernkontroll...

Kunden blir tydelig oppgitt, hever stemmen og sier: «nei da får jeg vel bare prøve en da!» mens hun bokstavelig talt kaster esken med batterier på disken :) 

• Liker 27
Skrevet (endret)

Moren min pruter masse og får det alltid til. Jeg synes det er urettferdig at hun får spesialtilbud. Hun har flere ganger skjelt ut betjente. Husker for to år siden da vi handlet for jeg skulle flytte. En hendelse på kid og en annen på kremmerhuset. Den på kid var helt forferdelig. 

Jeg prøver å ikke handle med mamma lenger. Det er flaut måten hun spør hva ting koster til og med når det står skrevet. Noen ganger skjønner jeg man må spørre. Hvordan hun går rett ut når de ikke vil innfri prutingen. Når hun skjeller dem ut for å være ung eller uerfaren, eller at de ikke forstår hva hun spør om/snakker om. 

Den hendelen på kid var at mor spurte vagt om informasjon om et pledd eller sengetøy. Og det kan være lett å ikke forstå spørsmålet. Mor ble utålmodig og gikk i runden og sa at betjeningen var dårlig. Bare sekunder etter. Hun gav jo ikke damen noe tid til å forstå. Kvinne var overvektig og mor var i ferd med å kalle henne noe virket det som. Jeg skammer meg. Det var så trist fordi jeg så at damen ble flau og forlegen. Det verste var at jeg kjøpte noe puter der og hun betjente meg. Jeg prøvde å beklage stille rett før jeg dro, men det var vanskelig. Har mange ganger følt jeg må beklage før jeg går ut at butikken med mamma/mor.

Mamma er kvass og aggressiv i tonen. Om de ikke forstår blir hun strengere. Hun har prutet på billige ting i syden da hun var yngre. Det er en hendelse da hun fikk høre det.  

Selv pleier jeg å takke betjening selv om jeg ikke kjøper noe. Bare at de snakket med meg er nok. 

Endret av Dalmatian
  • Liker 17
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i kosmetillbransjen og hadde en kunde som på død og liv skulle vite alle ingredienser i en dusjsåpe, TROR DU VIRKELIG VI PUGGER ALLE INGREDIENSENE I ALT VI SELGER ELLER!? Blir forbanna bare jeg tenker på det. 

Anonymkode: 05e12...1fb

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
På 6.3.2020 den 20.06, AnonymBruker skrev:

Jeg var 18 år å hadde fått jobb på ett utested som hadde standup hver helg. Jeg skulle sjekke billetter og selge billetter i døren. Køen var endeløs og jeg var skikkelig stresset.Tidligere på kvelden hadde jeg fått spørsmål om jeg kunne legge av noen billetter noe jeg sa til,så disse ble hentet rett før kunden som ble misfornøyd. Kunden ville kjøpe en billett å ville betale med kort noe som dessverre ikke lar seg gjøre pga vi ikke har kortterminal.Kunden sier at hun kan gå ta ut penger hvis jeg bare kan holde av en billett. Det var bare 20 minutter til showet begynte å vi hadde nok blitt utsolgt uansett så jeg sa ifra at jeg dessverre ikke kunne holde av billett. Kunden går likevel å tar ut penger å kommer tilbake men da var vi utsolgt. Hun var ikke fornøyd med gikk fra stedet.

Dagen etterpå har kunden lagt ut klage på hjemmesiden til utestedet så alle kan lese det! Hun klager på at hun ble forskjellsbehandlet av meg fordi jeg hadde lagt av billetter til flere andre den kvelden men ikke til henne når hun spurte. Hun mente det bør være like regler for alle og ett eller annet om at det ikke fristet å komme tilbake etter den hendelsen.Viste seg at dette var en stamgjest som er på showene nesten hver helg,så endte med at sjefen ga 2 gratisbilletter til kunden. Det blir helt feil å belønne en kunde som klager når jeg ikke gjorde noe galt! Liker dårlig å få en klage på meg som alle kan lese på nettet! Hun nevnte riktig nok ikke navn men likevel! Har virkelig vanskelig for å være høflig mot henne etter dette.

Her kunne jeg ha vært denne dårlige kunden. Jeg hadde også følt meg urettferdig behandlet om noen andre fikk legge av billetter, men ikke jeg. Men jeg Skjønner at du kan bli stresset som ny og synes sjefen din løste det på en god måte.

Anonymkode: 59412...cdf

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

på sooubway

kunde: har du flere cookies?
Ansatt: jaa, har noen, hvilke vil du ha? *går for å sjekke hva som ligger der*
Kunde: har du sjokolade?
Ansatt: ja, jeg har 1
Kunde: har du 2?
Ansatt: jeg har 1
Kunde: har du noe annet da?
Ansatt: jeg har de som ligger der fra før av
Kunde: har du flere sjokolade?
Ansatt: jeg har 1 sjokolade, vil du ha den?
Kunde: ja, men har du noen andre en de som er her?
Ansatt: jeg har kun den ene med sjokolade igjen og bringebær
Kunde: nå skjønner jeg ingenting 
Venninne: har hun 2? spør om hun har 2!
Kunde: jeg skjønte ikke helt hva hun mente nå
Venninne: har du noe annet en det som ligger her?

Jeg måtte gå, fordi jeg hadde fått maten min, så aner ikke hva disse 2 jentene endte opp med. 

Anonymkode: 4cc97...199

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

^ De har jo noen ganger på lager, så det kan være det de hadde i tankene. Har flere ganger opplevd at betjening har hentet frem flere varer fra lager/bakrom, så det er ikke alltid tomt fordi om det ikke ligger i disken.

Anonymkode: a5613...124

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

på sooubway

Anonymkode: 4cc97...199

The Odd 1 Out-referanse?

Anonymkode: 60b41...ba2

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...