Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nå er jeg heldigvis ferdig med å jobbe i servicebransjen, og det nesten synd man ikke har skrevet ned alle historiene man har opplevd, det kunne fyllt en bok. Heldigvis har man tråder som dette, hvor det samles, hehe. Kjenner godt igjen mange av disse historiene.

Det sagt tror folk fortsatt folk at jeg jobber i butikken jeg jobbet i i mange år, når jeg er innom. Enten det, eller så tror folk at jeg jobber i butikken over veien, selv om jeg aldri har jobbet der. Det er jo tross alt bare hyggelig da, at folk kjenner en igjen.

Har skrevet i denne tråden før, så husker ikke helt hva jeg har delt, men jeg har en liten historie fra den siste tiden jeg jobbet der.

Da jeg var yngre ble jeg stadig skjellt ut i kassen. Ja, du vet, de som oppsøker folk som er opptatt med andre kunder i kassen, og velger å klage og kjefte på den åpenbart yngste på jobb som sitter isolert i kassen. Disse kundene finnes fremdeles, og det skjedde med en yngre kollega enn meg, og jeg hørte over veggen at en var på gang mot han som satt i kassen. Det jeg har lært er at det beste er å gå inn i en slik situasjon med rak rygg og oppsøke de sånn. De er som regel så feige at de ikke forventer at noen skal blande seg inn.

Han mente at det var "elendig service her", "dårlig prisa", "umulig å finne det han skulle ha". Varen han skulle ha var noe vi aldri har hatt inne i butikken, selv om han hevdet det. Siden vi ikke hadde varen lot han frustrasjonen gå utover han i kassa, men gav seg fort da jeg forklarte han at vi ikke hadde det.

Ellers er det mange kunder som prøver å lure en med å si at det stod en annen pris i hylla. De avslører seg ofte fort ved å si prisen på varen før den blir skannet, eller følge ekstra godt med på skjermen på akkurat denne ene varen de har sett seg ut å få billigere enn det den koster. En av de faste "hurpene" som handlet der var veldig kjent for dette, og han prøvde å lure meg. Hevdet at noe som kostet 99, kostet 40 kroner. Heldigvis hadde jeg et par timer tidligere selv satt ut varen og hengt opp priser, så den kom hun ikke langt med.

Man skulle trodd at de ble flaue over sånn oppførsel, spesielt når de blir tatt i løgnen, men de svarer jo gjerne med å, om mulig, bli enda mer sure fordi de deres forsøk ble oppdaget. Eier ikke skam.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor går du å håper maten smaker? har dere ikke stolthet til å vite at maten dere serverer smaker godt?  Blir alltid så skeptisk til steder hvor servitørene bare krysser fingre å håper maten smaker. 

Anonymkode: 4cc97...199

Du har ikke så mye erfaring med restauranter og/eller god service og normal høflighet, nei? 

Anonymkode: 4332f...8a3

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor går du å håper maten smaker? har dere ikke stolthet til å vite at maten dere serverer smaker godt?  Blir alltid så skeptisk til steder hvor servitørene bare krysser fingre å håper maten smaker. 

Anonymkode: 4cc97...199

Blir du skeptisk til at folk ønsker deg en god dag og god jul også? Dvs. tror du de sier det fordi de mener noe grusomt kan komme til å skje med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor går du å håper maten smaker? har dere ikke stolthet til å vite at maten dere serverer smaker godt?  Blir alltid så skeptisk til steder hvor servitørene bare krysser fingre å håper maten smaker. 

Anonymkode: 4cc97...199

Jeg er ikke den du siterte, men det er jo en helt vanlig ting å si? Det er nok ikke ment slik du tror, at servitørene ikke har troen på at maten smaker godt, men heller at de håper kunden synes det er godt. Skjønner ikke hvorfor du blir skeptisk til et spisested på grunn av en kommentar du har laget deg din helt egen mening om.

Anonymkode: 1bdb1...fb2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Har du denne varen?

Meg: Nei, slike selger ikke vi. Vi har dessverre ikke noe som ligner heller.

Kunde: Men hva skal jeg gjøre da?

Meg: Du kan sjekke konkurrenten vår.

Kunde: De vil jeg ikke handle hos, du må nesten ta inn denne varen.

Meg: Dessverre er ikke dette i vårt sortiment, jeg kan ikke få tak i slike varer.

Kunde: Tusen jævla takk da!

Meg: Beklager så mye, men jeg kan ikke hjelpe deg.

Kunde: Kunden har alltid rett, du må skaffe denne varen.

Meg: Det eneste du kan gjøre er å følge med på nettbutikken vår om det kommer inn noe som ligner, men det kan jeg ikke garantere.

Kunde: Men hvordan gjør vi dette? Skal du prøve å ta inn varen for meg, ja eller nei?

Meg: Som sakt kan jeg dessverre ikke ta inn denne varen, den er ikke i vårt sortiment.

Kunde: Det er dårlig av deg, da synes jeg du kan bestille den fra nett og få den hit så jeg kan hente den her, jeg vil nemlig ikke bestille denne på nett å ha den hjem i min postkasse! Så når du ikke kan ta den inn, kan du iallefall hjelpe meg å få den hit.

Meg: ....det kan jeg selvfølgelig ikke gjøre....

 

Og hva var det han så desperat skulle ha? Joda, en masturbator med fitte og penis over vaginalåpningen.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk, Sphynx! 😂 Utrolig hvor frekke folk kan være, og så skulle han attpåtil ha en masturbator av det relativt kinky slaget. 😂

Anonymkode: ae139...131

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Sphynx skrev:

Kunde: Har du denne varen?

Meg: Nei, slike selger ikke vi. Vi har dessverre ikke noe som ligner heller.

Kunde: Men hva skal jeg gjøre da?

Meg: Du kan sjekke konkurrenten vår.

Kunde: De vil jeg ikke handle hos, du må nesten ta inn denne varen.

Meg: Dessverre er ikke dette i vårt sortiment, jeg kan ikke få tak i slike varer.

Kunde: Tusen jævla takk da!

Meg: Beklager så mye, men jeg kan ikke hjelpe deg.

Kunde: Kunden har alltid rett, du må skaffe denne varen.

Meg: Det eneste du kan gjøre er å følge med på nettbutikken vår om det kommer inn noe som ligner, men det kan jeg ikke garantere.

Kunde: Men hvordan gjør vi dette? Skal du prøve å ta inn varen for meg, ja eller nei?

Meg: Som sakt kan jeg dessverre ikke ta inn denne varen, den er ikke i vårt sortiment.

Kunde: Det er dårlig av deg, da synes jeg du kan bestille den fra nett og få den hit så jeg kan hente den her, jeg vil nemlig ikke bestille denne på nett å ha den hjem i min postkasse! Så når du ikke kan ta den inn, kan du iallefall hjelpe meg å få den hit.

Meg: ....det kan jeg selvfølgelig ikke gjøre....

 

Og hva var det han så desperat skulle ha? Joda, en masturbator med fitte og penis over vaginalåpningen.

Hadde vært morro og lagd en film som het «kunden har alltid rett» 🙈😂  bare sett hvor mye rart som måtte gjøres 😂 

Endret av #Sunrise
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som irriterer dere over folk som spør "Jobber du her?" til tross for at dere går i uniform med stor logo: jeg ser veldig dårlig og det gjør også en stor del av befolkningen. Da hjelper det ikke om dere så står i signal-gul uniform med logoen i panna. Man ser det ikke, og man har ikke akkurat lyst til å gå bort til folk å glo på dem for å være sikker på at de jobber der. Derfor er det greiere å spørre.

For å si det slik: 1/3 av de jeg spør jobber faktisk ikke på butikken. Og jeg har spurt veldig mange utstillingsdukker om hjelp (slike som står midt i butikken) 😅

Ellers er dette en av mine favoritt-tråder. Herlighet, så mye rart og dumt folk lirer av seg. Og hva har skjedd med normal folkeskikk?

Forøvrig så jobber jeg i resepsjon, og vi er den naturlige kjefte-stasjonen for alt gjestene ikke er fornøyde med. Ettersom det kun er oss de ser så er det vi som får høre det når de ikke er fornøyde med maten, renholdet, antall såpe-dispensere på badene, parkeringsplassen, været, temperaturen på vannet i elva, brus-utvalget på matbutikkene i sentrum, og dekningen på satelittene ute i verdensrommet.

Men, for å være litt mer konkret: de dummeste gjestene denne sommeren er de som vil krangle på grillforbudet. Brannvesenet her jeg bor har gått ut med totalforbud mot ALT som kan føre til brann. De er flere titalls små og store branner rundt omkring i fylket og nabofylker. Du er døvblind dersom du ikke har fått med deg at det er veldig stor brannfare for tida. Men grille, det skal de faen meg gjøre. "Ja, men herregud da, ikke ta alt så bokstavelig." er en gjenganger. Ok, hvordan ellers skal jeg tolke et totalforbud mot grilling?

Endret av Eun
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter denne tråden er jeg bevisst veldig hyggelig mot butikkansatte og generelt folk som må har direkte med kunder å gjøre. Keep up the good work 👍

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, WCKD skrev:

Selv om ⅓ av de du spør ikke jobber i butikk så er ikke ⅓ av befolkningen svaksynte 😂

Det var vel heller ikke det jeg sa 😊

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Eun skrev:

Til alle dere som irriterer dere over folk som spør "Jobber du her?" til tross for at dere går i uniform med stor logo: jeg ser veldig dårlig og det gjør også en stor del av befolkningen. Da hjelper det ikke om dere så står i signal-gul uniform med logoen i panna. Man ser det ikke, og man har ikke akkurat lyst til å gå bort til folk å glo på dem for å være sikker på at de jobber der. Derfor er det greiere å spørre.

For å si det slik: 1/3 av de jeg spør jobber faktisk ikke på butikken. Og jeg har spurt veldig mange utstillingsdukker om hjelp (slike som står midt i butikken) 😅

Ellers er dette en av mine favoritt-tråder. Herlighet, så mye rart og dumt folk lirer av seg. Og hva har skjedd med normal folkeskikk?

Forøvrig så jobber jeg i resepsjon, og vi er den naturlige kjefte-stasjonen for alt gjestene ikke er fornøyde med. Ettersom det kun er oss de ser så er det vi som får høre det når de ikke er fornøyde med maten, renholdet, antall såpe-dispensere på badene, parkeringsplassen, været, temperaturen på vannet i elva, brus-utvalget på matbutikkene i sentrum, og dekningen på satelittene ute i verdensrommet.

Men, for å være litt mer konkret: de dummeste gjestene denne sommeren er de som vil krangle på grillforbudet. Brannvesenet her jeg bor har gått ut med totalforbud mot ALT som kan føre til brann. De er flere titalls små og store branner rundt omkring i fylket og nabofylker. Du er døvblind dersom du ikke har fått med deg at det er veldig stor brannfare for tida. Men grille, det skal de faen meg gjøre. "Ja, men herregud da, ikke ta alt så bokstavelig." er en gjenganger. Ok, hvordan ellers skal jeg tolke et totalforbud mot grilling?

Viktig å påminne butikkansatte at ikke alle faktisk ser. Har ei synshemma venninne og noen butikkansatte er unødvendig frekke mot henne. Folk generellt faktisk. Når du ikke kan se på personen at han/hun er synshemma er det kanskje litt vanskelig, men man kommer langt med vanlig folkeskikk.

Kan forresten se for meg at det å jobbe i resepsjon er mye av det samme som å jobbe i butikk! Folk er udregelige! ;)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sphynx skrev:

Viktig å påminne butikkansatte at ikke alle faktisk ser. Har ei synshemma venninne og noen butikkansatte er unødvendig frekke mot henne. Folk generellt faktisk. Når du ikke kan se på personen at han/hun er synshemma er det kanskje litt vanskelig, men man kommer langt med vanlig folkeskikk.

Kan forresten se for meg at det å jobbe i resepsjon er mye av det samme som å jobbe i butikk! Folk er udregelige! ;)

Har aldri jobbet i butikk så jeg har ikke noe grunnlag til å sammenligne, men jeg vil tippe at det er litt det samme ja. Vi er kundens/gjestens tjener, vi tar alltid feil og vi kunne alltids ha gjort jobben vår bedre 😅  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha jobbet en del år i frokostserveringen på hotell, blir jeg veldig takknemlig for alle gjestene som ser oss som jobber der. Et hyggelig "takk for maten" eller "god morgen" setter jeg stor pris på. De aller fleste mestrer normal folkeskikk, men noen kikker knapt opp når jeg hilser de god morgen. En del har stirret stygt på meg, med en forventning om at jeg skal vite hva de vil.

Jeg fascineres ellers litt av hva folk tillater seg når de vet at noen andre rydder opp. Glass og kopper har jeg funnet på flere merkelige steder, barna griser over hele bordet, søppel flyter overalt på rommet. At man søler er selvsagt slikt som skjer, men si gjerne ifra slik at vi kan rydde opp.

Anonymkode: 570b7...fa4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Eun skrev:

Til alle dere som irriterer dere over folk som spør "Jobber du her?" til tross for at dere går i uniform med stor logo: jeg ser veldig dårlig og det gjør også en stor del av befolkningen. Da hjelper det ikke om dere så står i signal-gul uniform med logoen i panna. Man ser det ikke, og man har ikke akkurat lyst til å gå bort til folk å glo på dem for å være sikker på at de jobber der. Derfor er det greiere å spørre.

For å si det slik: 1/3 av de jeg spør jobber faktisk ikke på butikken. Og jeg har spurt veldig mange utstillingsdukker om hjelp (slike som står midt i butikken) 😅

Ellers er dette en av mine favoritt-tråder. Herlighet, så mye rart og dumt folk lirer av seg. Og hva har skjedd med normal folkeskikk?

Forøvrig så jobber jeg i resepsjon, og vi er den naturlige kjefte-stasjonen for alt gjestene ikke er fornøyde med. Ettersom det kun er oss de ser så er det vi som får høre det når de ikke er fornøyde med maten, renholdet, antall såpe-dispensere på badene, parkeringsplassen, været, temperaturen på vannet i elva, brus-utvalget på matbutikkene i sentrum, og dekningen på satelittene ute i verdensrommet.

Men, for å være litt mer konkret: de dummeste gjestene denne sommeren er de som vil krangle på grillforbudet. Brannvesenet her jeg bor har gått ut med totalforbud mot ALT som kan føre til brann. De er flere titalls små og store branner rundt omkring i fylket og nabofylker. Du er døvblind dersom du ikke har fått med deg at det er veldig stor brannfare for tida. Men grille, det skal de faen meg gjøre. "Ja, men herregud da, ikke ta alt så bokstavelig." er en gjenganger. Ok, hvordan ellers skal jeg tolke et totalforbud mot grilling?

Det er selvfølgelig greit å spørre om en oppriktig lurer på om noen jobber i den aktuelle butikken.

Men mange spør ironisk. 

Når man smiler og sier hei til kunden og kunden går forbi deg, stiller seg ved kassen, ser på deg og sier: «jobber du her,eller?»

Jobber i en interiør/møbelbutikk og pleier å gi kundene litt tid til å kikke. (Sier hei til alle dog)

Noen blir irritert fordi man spør om de trenger hjelp og noen blir irritert fordi man ikke spør de med en gang. 

Anonymkode: e3f68...47a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Eun skrev:

Det var vel heller ikke det jeg sa 😊

Poenget var at andelen som spør om jeg jobber i butikken er langt høyere enn svaksynte 😉 

Enda godt man er ferdig med den tida!

Endret av WCKD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 7/3/2018 at 11:52 AM, Sphynx said:

Eldre herremann innom på dildoshopping hvor han plukker med seg en sak til 599. Spør meg om den koster 500 hvor jeg sier, neeei, denne koster omentrent 600, prisen er 599. -''Jeg tar den for 500!'' Eh nei du. -''Gi meg en god pris, så tar jeg den.'' ....Neiii...? Den blir liggende på disken mens han titter rundt etter noe annet. Han tar med seg en penisring til 129 kroner og vil ha begge for 700, da han bare hadde en 500 lapp og en 200 lapp. Beklager, med totalsummen er 728, sa jeg. ''Er 28 kroner så mye for deg?'' -Ja, det koster 28 kroner som du ikke har, jeg kan ikke ta betalt mindre, men du får kjøpe dildoen å la penisringen være til neste gang, eller kjøpe en billigere. ''NEI, jeg vil ha begge!!!'' -Ok, men det har du ikke råd til. ''Jeg skal kjøpe begge for 700, jeg driver med salg selv, så jeg vet du kan gi meg rabatt, det gir jeg til mine kunder selv!'' Da klikket det litt for meg altså og jeg begynte å spørre han ut om hva han jobbet med og hvor mye rabatt jeg skulle få hos han osv. En smule uprofft. Men han ble litt sur når jeg sa ''Åja du driver med flislegging osv ja, ok, jeg skal ha hele badet mitt ferdig flislagt for 10.000!'' -''Nei det vil koste fra 100.000... men selvfølgelig får du opp til 30% på flisene av meg...'' -NEI du, jeg har bare 10.000 og jeg vil ha badet flislagt for den summen, det er bare det jeg har og JEG VIL!!!'' Da tok han poenget og sa han skulle komme tilbake med mere penger. Han var borte i 5 min og henta de resterende 28 kroner i bilen sin. Altså noen rabatter er mulig å få i noen butikker. Han tar ikke helt feil. Men forlanging og pruting i en butikk-kjede med faste priser gjør meg ganske irritert. Pruting skjer så ofte også, synes det er helt merkelig!

Haha jeg hadde aldri turt å skulle prute når jeg gikk på shopping av leketøy. Da hadde jeg hatt nok med å ikke tiltrekke meg unødvendig oppmerksomhet for så å komme meg raskest mulig ut igjen når jeg hadde det jeg skulle ha. :rodme:

Anonymkode: 5994f...fba

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har opphørssalg så vi har 20 % ekstra rabatt på det som allerede er nedsatt. 

Ufordragelig dame: Jeg skal ha disse, men da skal jeg ha 30 % på de. 

Kollega: De er ikke på salg, så jeg kan ikke gi noe rabatt på de. 

Ufordragelig dame: Men dere skal jo stenge, så da kan du jo gi meg 30 % på de. For dere vil vel bli kvitt de? 

Meg: Som du selv sa så legger vi ned, og det vi ikke får solgt sender vi til andre butikker, så vi klarer oss helt fint uten pengene dine. 

Ufordragelig kunde: Stormer ut i sinne. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dagligvareforretning.

Eldre kvinne (kunde) med rullator kommer rullende inn i butikken, setter kurs mot frukt-og grønt-avdelingen.

*snip*

Kunden: @$#$#×÷+!!!! :kjempesinna:*Ser ut som om hun snart skal eksplodere og ruller som et lyn ut av butikken*

Endte med at hun ble utestengt, ja.. (også pga. av tidligere episoder)

Anonymkode: 08ddc...fe6

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...