Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ikke direkte dumt egentlig, men jeg hadde en kunde som handlet i morgenkåpe i går. Er det bare meg eller er det litt sært?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, The Kitten skrev:

Ikke direkte dumt egentlig, men jeg hadde en kunde som handlet i morgenkåpe i går. Er det bare meg eller er det litt sært?

Ordet morgenkåpe har vært brukt i alle årene jeg har levd, men den brukes jo til alle døgnets tider.

Hva kaller du det plagget da?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, EvaLena skrev:

Ordet morgenkåpe har vært brukt i alle årene jeg har levd, men den brukes jo til alle døgnets tider.

Hva kaller du det plagget da?

For det var liksom poenget...

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme kunder er det verste.

------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg ble utestengt fra Document fordi jeg kritiserte Hans Rustads dekning av Syria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, The Kitten skrev:

For det var liksom poenget...

Oooops, jeg skal lese bedre neste gang 😂

Det var sært plagg å handle i ja 😳

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, EvaLena skrev:

Oooops, jeg skal lese bedre neste gang 😂

Det var sært plagg å handle i ja 😳

Det går bra. :) Var ikke meningen å virke sur forresten. 

Ellers har de fleste kundene mine vært snille og greie i det siste, så jeg kommer tilbake når noen faktisk sier eller gjør noe dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for brudd på regelverket:

Sitat

* Diskriminerende, nedsettende eller hatefullt innhold. Med dette menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor en gruppe på grunn av deres hudfarge, kjønn, nasjonale eller etniske opprinnelse, religion eller livssyn, legning, leveform eller orientering, eller nedsatte funksjonsevne. Moderatorene tar utgangspunkt i Straffelovens § 135a, men på Kvinneguiden tillater vi heller ikke innlegg som inneholder oppfordringer til eller fyrer opp under hat.Vi forbeholder oss retten til å fjerne innhold Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med.

Edie, mod.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker da jeg jobbet i bensinstasjon. En dag var jeg alene på jobb, og det var fryktelig mye kunder!! Vi solgte propangass i sånne store beholdere, men de var låst inne i et skap, ute. Man måtte gå forbi pumpene og plassen foran stasjonen for å komme frem dit. 

Det var sykt lang kø, jeg hadde mat på grillen, mat i ovnen... En dame ville bytte noen tomme gassbeholdere med noen nye. Jeg sa vennlig at hun dessverre måtte vente en stund fordi jeg var alene på jobb og det var mye kø. Jeg skjønner at det var kjipt for henne, men ikke min feil at jeg måtte jobbe alene akkurat da... Hun ble skikkelig sur, og sa at hun kunne ikke stå her og vente, hun hadde fire barn som venta i bilen! Nei, dessverre altså, sa jeg. Jeg må faktisk vente.... Så litt frem og tilbake, hun skulle diskutere, og det var så synd på disse barna som var alene. Jeg prøvde å forklare at jeg måtte hente vest, nøkler, låse opp, hente, låse igjen osv og det må jeg ta når det er litt mindre kunder enn dette..

Så titter en mann fram fra bak damen. Med lav, nesten lys stemme sier han at han kan gå og låse opp skapet han, og hente nye beholdere, hvis han får lov. Jeg sa det var greit. Kjerringa betalte med et grynt. Hahaha det var sååå stereotypisk. Sinna kjerring og redd mann. Det jeg stusset mest på var at hvorfor måtte han mannen være med inn i butikken i stedet for å passe på ungene i bilen? Det var jo så synd for barna som var alene.

Anonymkode: f9780...a7c

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker da jeg jobbet i bensinstasjon. En dag var jeg alene på jobb, og det var fryktelig mye kunder!! Vi solgte propangass i sånne store beholdere, men de var låst inne i et skap, ute. Man måtte gå forbi pumpene og plassen foran stasjonen for å komme frem dit. 

Det var sykt lang kø, jeg hadde mat på grillen, mat i ovnen... En dame ville bytte noen tomme gassbeholdere med noen nye. Jeg sa vennlig at hun dessverre måtte vente en stund fordi jeg var alene på jobb og det var mye kø. Jeg skjønner at det var kjipt for henne, men ikke min feil at jeg måtte jobbe alene akkurat da... Hun ble skikkelig sur, og sa at hun kunne ikke stå her og vente, hun hadde fire barn som venta i bilen! Nei, dessverre altså, sa jeg. Jeg må faktisk vente.... Så litt frem og tilbake, hun skulle diskutere, og det var så synd på disse barna som var alene. Jeg prøvde å forklare at jeg måtte hente vest, nøkler, låse opp, hente, låse igjen osv og det må jeg ta når det er litt mindre kunder enn dette..

Så titter en mann fram fra bak damen. Med lav, nesten lys stemme sier han at han kan gå og låse opp skapet han, og hente nye beholdere, hvis han får lov. Jeg sa det var greit. Kjerringa betalte med et grynt. Hahaha det var sååå stereotypisk. Sinna kjerring og redd mann. Det jeg stusset mest på var at hvorfor måtte han mannen være med inn i butikken i stedet for å passe på ungene i bilen? Det var jo så synd for barna som var alene.

Noen kunder er bare vanskelige og legger ut om sykdom, barn og muligens en stakkars grandtante Gunda på bygda som ikke kan skifte disse gassbeholderne selv. 

Anonymkode: 3cf53...f9d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble spurt om å jobbe en dag i en butikk på en annen avdeling (kjede). Siden det var likt kassasystem og stengerutiner skulle det gå fint å gjøre dette alene. 

- Men jeg ble forklart av avdelingslederen der at jeg måtte være veldig rask med å låse dørene, slukke lys osv ved stenging, fordi det var nemlig en mann som svært ofte konsekvent kom akkurat etter stengetid 😳 Hvis jeg så han komme måtte jeg gjemme meg på bakrommet til han gikk. Han var ofte ufin og krevde bla avslag på ferskvarene fordi "det skulle jo kastes nå uansett". 😂

Møtte heldigvis ikke på denne mannen, men synes det var meget spesielt 🙈

Anonymkode: 6a31d...137

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor måtte hun vente, der var da hennes tur? Kunne ikke de andre kundene vente?

Anonymkode: efb94...d96

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber på Joker. Tidligere i dag kom det en kunde i kassen med en 50-kroner lapp, og sier "var den kanskje litt for slitt for deg eller? hvis ikke kan du bare kaste den.."Ja!. "For da kan jeg bruke kortet istedenfor 😄😄 😄 Jeg måtte bare le!.

Anonymkode: a7bed...d09

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor måtte hun vente, der var da hennes tur? Kunne ikke de andre kundene vente?

Fordi grunnen hun har skrevet i innlegget. Mat i ovnen og ting på grillen etc. Logistikk, rett og slett :)  Er man alene på jobb går ikke logistikken opp.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 8.4.2018 den 6.26, AnonymBruker skrev:

Jobber du i en butikk med dårlig utvalg siden dere ikke har laktosefri sjokolade? De aller fleste kjedene har laktosefri sjokolade nå.

Anonymkode: 79530...14c

Dette begynne rå bli noen år siden nå ;)

Anonymkode: a7bed...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en god en. Dette er ikke en kunde da, men en ansatt.

Står i kø på hm. Det er bare to stk foran meg som har handla masse klær, og ting tar lang tid. Jeg står bak dem og kikker litt rundt meg, fram og tilbake etter hvor hårstrikkene er. Jeg så dem ikke, men ble stående i køen. Jeg tenkte at jeg kan jo spørre når det e rmin tur. Plutselig snakker hun i kassa til meg. 

Ansatt: Kjeder du deg? 

Meg: Ehh..Nei, jeg gjør ikke det? Jeg ser rart på henne, jeg synes det virka som om hu var sur. 

Ansatt: Hvis du kjeder deg kan du gå på baren, ligger en rett borti gata her...

Meg: Jeg smiler og sier at det går helt fint, jeg venter her jeg. 

Kjente jeg bleveldig sur, fy for en oppførsel. Jeg gjorde ingenting galt. Begynte å lure på om jeg sa fæl ut, som en alkoholoiker eller noe, i og med at det virkert som om antok at dette var nok noe jeg hadde lyst til å gjøre, at jeg hadde lyst til å drikke, herregud. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, SnoopyBoy skrev:

Har en god en. Dette er ikke en kunde da, men en ansatt.

Står i kø på hm. Det er bare to stk foran meg som har handla masse klær, og ting tar lang tid. Jeg står bak dem og kikker litt rundt meg, fram og tilbake etter hvor hårstrikkene er. Jeg så dem ikke, men ble stående i køen. Jeg tenkte at jeg kan jo spørre når det e rmin tur. Plutselig snakker hun i kassa til meg. 

Ansatt: Kjeder du deg? 

Meg: Ehh..Nei, jeg gjør ikke det? Jeg ser rart på henne, jeg synes det virka som om hu var sur. 

Ansatt: Hvis du kjeder deg kan du gå på baren, ligger en rett borti gata her...

Meg: Jeg smiler og sier at det går helt fint, jeg venter her jeg. 

Kjente jeg bleveldig sur, fy for en oppførsel. Jeg gjorde ingenting galt. Begynte å lure på om jeg sa fæl ut, som en alkoholoiker eller noe, i og med at det virkert som om antok at dette var nok noe jeg hadde lyst til å gjøre, at jeg hadde lyst til å drikke, herregud. 

Butikkansatte har sin egen tråd :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
20 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Fordi grunnen hun har skrevet i innlegget. Mat i ovnen og ting på grillen etc. Logistikk, rett og slett :)  Er man alene på jobb går ikke logistikken opp.

OK, men da kunne den ansatte ha gjpr ferdig pågående matprosjekter og så tatt sge av damen FØR hun tok i mot nye bestillinger. Det var damens tur, hun skulle kjøpe en vare som var til salgs, på lik linje med de andre kundene. Unger i bilen = har ikke mulighet til å vente til absolutt alle andre kunder var ekspedert. Da får heller de vente.

Synes ikke dette var noen "dum kunde".

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker said:

OK, men da kunne den ansatte ha gjpr ferdig pågående matprosjekter og så tatt sge av damen FØR hun tok i mot nye bestillinger. Det var damens tur, hun skulle kjøpe en vare som var til salgs, på lik linje med de andre kundene. Unger i bilen = har ikke mulighet til å vente til absolutt alle andre kunder var ekspedert. Da får heller de vente.

Synes ikke dette var noen "dum kunde".

Vanligvis ja, men det er heller sjefens feil at h*n var alene på jobb. 

Anonymkode: 6a31d...137

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var en idiotkunde på Deli de Luca hin dagen.

Kø og dama foran meg skulle ha en calzone, guttungen bak disken la den pent inn i ovnen til oppvarming tok betalt og var klar til å ta i mot min bestilling. Jeg skulle ha en calzone med det samme innholdet, gutten tar en calzone og sier noe som i mine ører hørtes ut som " det hadde gått raskere om dere bestilte begge samtidig"  Dette syntes jeg var uhyre frekt og svarte at det er en smule spesielt å bestille sammen med en person jeg faktisk aldri hadde sett før, bare fordi hun var foran meg i køen.

Han ble tomatrød og forsøkte igjen å si hva han hadde sagt " jeg putter begge to inn i samme ovn for da går det raskere"

Stakkars lille søte gutten med opplæringsskilt på brystet, jeg beklager så inderlig at jeg ble frekk og hisset meg opp 😔

Anonymkode: 56352...0d1

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det "dum sjef", ikke "dum kunde". Ville valgt å betjene kundene etter tur, uansett om det er mer pes å hente denne varen fremfor å bli stående å ekspedere de som står foran kassa. Hva er det verste som kan skje? At noen av de andre kundene ble lei av å vente og forlot bansinstasjonen?

Endret av mmd
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...