AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #11701 Skrevet 23. desember 2017 Jeg har en lei tendens til å si "Ellers takk" (oppriktig og med et smil, altså, overhodet ikke spydig) fremfor "Nei takk" til dette posespørsmålet dersom jeg ikke trenger pose. Jeg prøver å lære meg selv å si "Nei takk" i stedet, for jeg skjønner at det hadde vært enda tydeligere, men dette er jo sånt man sier på autopilot uansett. Det overrasker meg likevel at så mange butikkansatte ser ut til å ikke ane om det betyr ja eller nei. Men får jeg en pose jeg ikke egentlig tenkte meg, da tar jeg den nå med og sier ikke noe på det. Her om dagen ble jeg forøvrig vitne til at en kunde prøvde seg på den unge jenta i kassen på matbutikken ved å spørre om hun snart var ferdig på jobb og i så fall hadde lyst til å dele six-packen han holdt på å betale for med ham. I bilen hans, av alle steder, så da virket det å være inkludert en ørliten promillekjøring også. Hun taklet det heldigvis greit fremfor å bli helt satt ut og sa ganske klart fra om at hun ikke var videre interessert i det. Anonymkode: 603a1...824 14
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #11702 Skrevet 23. desember 2017 3 hours ago, SunnivaOslo said: Enig der. Jeg sier jatakk ganske høyt. Hva vil de jeg skal gjøre?Skrike det? Allikavel er det mange som surrer og glemmer å gi meg pose og når jeg feks sier "har du den posen?" e.l så er det enkelte som blir veldige skeptiske...en sa t.o.m "Ja det blir en krone det!"med en ganske nedlatende tone,da viste jeg kvitteringen og pekte der det sto pose😂 Men det som irriterer meg med andre kunder er de som ikke sier hei/takk/ha det osv. Er det virkelig SÅ vanskelig?Er du så dårlig oppdratt? Igår sto jeg forresten ved pakkedisken da en eldre dame kom inn uten å ha kjøpt noe i butikken og bare tar masse til/fra lapper og papir. Jeg kunne ikke dy meg og spurte " du skal vel ikke ha saksa og teiprullen og da?" De ansatte begynte å le og fortalte at det der skjedde hver dag. Noen hadde t.o.m tatt med saksa (de hadde ikke lenka den fast i benken). Hva er greia med å ta til/fra lapper o.l? Ikke kom å si "Kanskje personen ikke har så mye penger" for man kan få tak i sånt for 5kr ja t.o.m 1kr... Jeg fikk nærmest kjeft en gang fordi jeg forsiktig sa "jeg tror ikke jeg fikk pose..?" "DU SA NEI TIL POSE!" (med så sur stemme!). Jeg sa jo faktisk ja takk, og jeg mumlet ikke Ble ganske satt ut, syntes det var veldig flaut, var jo masse folk der også. Jeg har jo aldri forsøkt å lure til meg en pose noen gang. Etter det har jeg blitt så redd for at det skal skje igjen så nikker og sier ja høyt og gjerne typ "ja takk 1 pose" eller noe. Hva man skal drive å stresse over altså. Folk som ruller til seg alt gavepapiret i sånne disker er altså så frekke at jeg har ikke ord! Eier ikke folk skam?? Før fikk man ofte gavepapir for ned i 1 kr rullen! Og handler man gavepapir etter jul eller rett før julaften så er det nesten alltid på salg, så har man til neste jul! Ingen av de jeg har sett grafse til seg gavepapir så det minste fattige ut (basert på innkjøpte gaver, fine vesker/klær osv) Anonymkode: de68c...138 9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #11703 Skrevet 23. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen av de jeg har sett grafse til seg gavepapir så det minste fattige ut (basert på innkjøpte gaver, fine vesker/klær osv) Enig med deg. Jeg tror ikke reelt fattige mennesker vil "oute" seg på den måten, enten det er gavepapir eller smaksprøver. De har mye skam i utgangspunktet, og ville neppe tiltrekke seg oppmerksomhet ved å oppføre seg helt idiot. De som gjør slik er nok bare ordinære gjerrigknarker, evt narsissister. Anonymkode: 15011...0b9 9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #11704 Skrevet 23. desember 2017 Jeg var vel en klein kunde i går. Gikk inn i butikken, så på sminken ved kassa. Fant egentlig ikke noe jeg likte men istedenfor å bare gå ut av butikken, ender jeg opp med å kjøpe noe jeg ikke trenger bare for å ikke virke en tyv.. Bortkasta 100kr. Anonymkode: 53b37...823 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #11705 Skrevet 23. desember 2017 Kundeservice over telefon. En innringer har tydeligvis tastet feil nummer, ringer altså til feil bedrift. Spør da om jeg kan sette over til den bedriften h*n egentlig skulle til. "Nei, det kan vi ikke, vi har ikke noe med den bedriften å gjøre". Kunde: "det var da faen så dårlig service. Helt utrolig dårlig!". Anonymkode: e15ec...42c 27
Minya Skrevet 23. desember 2017 #11706 Skrevet 23. desember 2017 On 12/21/2017 at 9:09 PM, Amawhatsnot said: *snip* Derimot er jeg rett som det er dum kunde når kortbetalingssystemet tar lengre tid enn forventet, da trekker jeg ut kortet fra betalingsterminalen før transaksjonen har gått igjennom, nærmest på automatikk, etter at "normal" tid har passert. Sikkert syykt irriterende for dere i kassa, så unnskyld meg, skal prøve å skjerpe meg. *DET* er ikke noe stress, for sånn gjør jeg også, og jeg jobber bak kassa Før det kommer opp godkjent fordi det er kø på linja til banken eller noe annet rart, har jeg allerede kvitrende spurt om kunden vil ha kvitteringen, fordi det har tatt "normal" mengde tid. Så tar det lenger tid da, enten fordi BBS er en kødd, eller banken til kunden er en kødd eller bankterminalen troller meg. Og kunden ser rart på meg fordi det tar noe lenger tid før "godkjent" dukker opp på skjermen. Men da sier de takk eller neitakk XD 1
Hedy Lamarr Skrevet 23. desember 2017 #11707 Skrevet 23. desember 2017 1 time siden, Minya skrev: *DET* er ikke noe stress, for sånn gjør jeg også, og jeg jobber bak kassa Før det kommer opp godkjent fordi det er kø på linja til banken eller noe annet rart, har jeg allerede kvitrende spurt om kunden vil ha kvitteringen, fordi det har tatt "normal" mengde tid. Så tar det lenger tid da, enten fordi BBS er en kødd, eller banken til kunden er en kødd eller bankterminalen troller meg. Og kunden ser rart på meg fordi det tar noe lenger tid før "godkjent" dukker opp på skjermen. Men da sier de takk eller neitakk XD Godt å høre! Hvis vi treffes i en kjøpssituasjon hvor kortbetaling tar mer tid enn normalt, ser jeg for meg at det kan bli temmelig festlig 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #11708 Skrevet 23. desember 2017 Jeg jobber på rema 1000. Plutselig ser jeg en mann slenger oppi haugevis av melk i en sekk. Han stresser fælt, kikker seg rundt for så å spurte ut av med et håp om at ingen så han. Jeg husker jeg lo godt. Dette er ikke noe noen har glemt. Det er rart hva folk stjeler! Anonymkode: a7bed...d09 6
Christiane_W Skrevet 23. desember 2017 #11709 Skrevet 23. desember 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Var innom jobb i sivilt igår da en kunde stormer bort til meg, herregud dere kan da ikke være tom for penger i PiB'en (post i butikk) meg: Jo det er mulig, om mange tar ut penger og ingen setter inn blir den jo tom til slutt. kunde: nei? Den gjør jo ikke det. Det er jo en bank, det kan ikke ha vært så mange som har tatt ut! Det nekter jeg å tro!! meg: Det varierer hele tiden hvor mye vi har i cash guarden, som sagt det avhenger av hvor mye som folk har satt inn og betalt og hvor mye folk har tatt ut. kunde: Ja da må dere se å få puttet på mer penger, jeg skal ha ut 20.000 nå! Altså hallo? Vi er en bank i en butikk. Vi er ikke en bank. Bank i butikk har ingenting med vår butikk å gjøre annet enn at vi disponerer den. Vi kan ikke ta penger fra vår butikk safe og fylle på. Skjønner ikke folk at det ikke er kontinuerlig masse penger i en liten cash guard?! Anonymkode: 96a4c...5f5 Var innom min lokale Rema 1000 for å hente en pakke på Post i butikk der og det tok sin tid fordi førstemann i køen stod og kranglet med den ansatte bak disken. Han skulle nemlig ha ut 10.000 kr og det var helt uforståelig at de ikke hadde nok penger tilgjengelig. Den ansatte forsøkte å tilby at han kunne få ut 2.000 kr der og ta ut de resterende 8.000 i en minibank ca 200 meter unna, men det var helt uforståelig at hun ikke bare kunne fylle opp med penger så han kunne ta ut alt der. 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #11710 Skrevet 23. desember 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Var innom jobb i sivilt igår da en kunde stormer bort til meg, herregud dere kan da ikke være tom for penger i PiB'en (post i butikk) meg: Jo det er mulig, om mange tar ut penger og ingen setter inn blir den jo tom til slutt. kunde: nei? Den gjør jo ikke det. Det er jo en bank, det kan ikke ha vært så mange som har tatt ut! Det nekter jeg å tro!! meg: Det varierer hele tiden hvor mye vi har i cash guarden, som sagt det avhenger av hvor mye som folk har satt inn og betalt og hvor mye folk har tatt ut. kunde: Ja da må dere se å få puttet på mer penger, jeg skal ha ut 20.000 nå! Altså hallo? Vi er en bank i en butikk. Vi er ikke en bank. Bank i butikk har ingenting med vår butikk å gjøre annet enn at vi disponerer den. Vi kan ikke ta penger fra vår butikk safe og fylle på. Skjønner ikke folk at det ikke er kontinuerlig masse penger i en liten cash guard?! Anonymkode: 96a4c...5f5 Skjønner ikke hvorfor noen mennesker absolutt skal ta ut 20.000 kr? Gå i banken da vel Anonymkode: 7333e...e3c 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #11711 Skrevet 24. desember 2017 Åh, det der med folk som grafser til seg gavepapir og pakkelapper som om det sto om livet, det husker jeg godt fra mine glade butikkdager Tror det tåpeligste jeg var borti var hun dama som jeg fersket i å prøve og stjele pennen som lå på pakkedisken. Jepp, en penn! En helt vanlig kulepenn med butikklogoen på, som vi hadde bundet fast med litt gavebånd for at folk ikke skulle stikke av med den. La plutselig merke til at det sto ei dame og svetta og fikla noe voldsomt borte ved disken, mens hun hele tiden skottet rundt seg for å sjekke om noen så hva hun gjorde. Da jeg kom nærmere så jeg at hun sto og rev febrilsk i knuten på gavebåndet, før hun kastet pennen fra seg og løp da hun skjønte at hun var oppdaget. Skjønner ikke hvorfor hun ikke bare klippet av gavebåndet med saksen som lå rett ved siden av Anonymkode: f66bb...804 38
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #11712 Skrevet 24. desember 2017 17 hours ago, AnonymBruker said: Var innom jobb i sivilt igår da en kunde stormer bort til meg, herregud dere kan da ikke være tom for penger i PiB'en (post i butikk) meg: Jo det er mulig, om mange tar ut penger og ingen setter inn blir den jo tom til slutt. kunde: nei? Den gjør jo ikke det. Det er jo en bank, det kan ikke ha vært så mange som har tatt ut! Det nekter jeg å tro!! meg: Det varierer hele tiden hvor mye vi har i cash guarden, som sagt det avhenger av hvor mye som folk har satt inn og betalt og hvor mye folk har tatt ut. kunde: Ja da må dere se å få puttet på mer penger, jeg skal ha ut 20.000 nå! Altså hallo? Vi er en bank i en butikk. Vi er ikke en bank. Bank i butikk har ingenting med vår butikk å gjøre annet enn at vi disponerer den. Vi kan ikke ta penger fra vår butikk safe og fylle på. Skjønner ikke folk at det ikke er kontinuerlig masse penger i en liten cash guard?! Anonymkode: 96a4c...5f5 PiB (Post i butikk) og BiB (Bank i butikk) er vel, eller var, to litt forskjellige ting (BiB er vel lagt ned nå?). Jeg jobbet i en butikk som hadde BiB, og hos oss var BiB-kassen en helt vanlig kasse som vi da også fylte penger på selv. Så teknisk sett så kunne vi dersom kassen hadde ganske lite penger igjen fylt på mer fra safen. Det gjorde vi også noen ganger, men da var det fordi vi hadde glemt oss litt og latt folk tatt ut for mye penger i BiB enn det vi burde - fordi kassen trengte jo fortsatt også nok penger for å håndtere "vanlige" kunder... men da måtte vi jo (1) gå til safen, og bruke koder for å starte nedtellingstiden (3 - 4 minutter fra en taster inn koden til safen faktisk kan åpnes), og så (2) starte påfyllingsprogram for kassen (som har enda en slik nedtellingstid), (3) faktisk fylle på pengene i kassen, for så å (4) skrive ut og ordne skjemaene som må fylles ut siden en tok ut penger fra safen... men uansett - om det var en bankkunde som ville hatt ut penger og kassen var tom så hadde dette uansett ikke gått; vi har jo ikke akkurat 10 000,- - 20.000,- safen. Men uansett - husk at for kunder så er det ikke nødvendigvis så logisk at butikken ikke kan fylle på en PiB-kasse. Jeg hadde trolig tenkt det samme selv om jeg ikke tidligere jobbet i butikk. Det enkleste er jo å bare si til kunden at dessverre så er PiB-kassen separat fra butikken forøvrig, og dermed ikke en kasse butikken kan fylle penger på i siden det da blir blanding av midler. I tillegg kommer det det at en slik prosess uansett ville ha tatt minst 15 minutter pga. åpning av safen, påfylling etc... Anonymkode: 92671...4e4 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #11713 Skrevet 24. desember 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på rema 1000. Plutselig ser jeg en mann slenger oppi haugevis av melk i en sekk. Han stresser fælt, kikker seg rundt for så å spurte ut av med et håp om at ingen så han. Jeg husker jeg lo godt. Dette er ikke noe noen har glemt. Det er rart hva folk stjeler! Anonymkode: a7bed...d09 Haha! Kanskje han skulle selge melk på svartebørsen😝 40kr for literen! Anonymkode: e3f68...47a 2
Suppetuppe Skrevet 26. desember 2017 #11714 Skrevet 26. desember 2017 En gang fikk jeg historiens verste mensensmerter mens jeg var på jobb. Jeg er så heldig at når dette skjer, får jeg feber, kaldsvetter og får helt blurrete syn, samtidig som jeg selvsagt har kramper fra helvete. Får jeg i meg Ibux pleier det å gå 30-60 minutt før jeg fungerer igjen. Er heldigvis ikke så ofte jeg får så ille smerter, men selvsagt måtte det skje en dag jeg var på jobb også.... midt i årets verste sommer-rush. Vi var allerde underbemannet, men jeg ble så dårlig at jeg måtte bare gå bak og legge meg ned mens jeg ventet på at ibuxen skulle virke. Plutselig kommer min stakkars kollega og sier det er helt kaos og at jeg er NØDT til å prøve å ta meg sammen. På dette punktet slet jeg med å holde meg bevisst, men jeg kavet meg ut, likblek, og forsøkte å ta unna de enkleste kundene som bare skulle betale bensin og slike småting. Så kommer det selvfølgelig en kunde fra helvete. Sur, frekk og snakket skikkelig utydelig rogalandsk. Hun, ramser opp: «EG SKA HA 5 burgere, den eine ska ikkje ha løg og ikkje dressing og dei to andre skal ikkje ha tomat, men bacon og ost.... og så skal eg ha pommes frites til to av dei... OG EG VIL HA TO GRILLPØLSER i brød og ei wiener i lompe med regesalat. Også skal eg ha .... bla bla bla.» jeg gikk helt i surr og slet med å forstå hva hun sa. jeg var så dårlig og jeg sier til henne at jeg dessverre ikke kan ta bestillingen hennes og henviser henne til den andre kassen, til min kollega. (Hun hadde bare trengt å flytte seg 1 meter bort.) Hun ble kjempesur og begynner å ramse opp det hun skulle ha på nytt. Jeg sier ydmykt enda en gang at «du kan ikke bestille det her. Hodet mitt funker dessverre ikke nå, jeg er ikke i form og jeg klarer ikke ta en så stor bestilling. Du må heller si det til han.» *peker på kollegaen min*... jeg var i så mye smerter og helt på gråten. Damen sukket høyt og oppgitt og smalt hendene på disken og brølte: «HØR PÅ MEG NÅ: EG SKA HA FEM BURGERE...» jeg ble så sliten at jeg begynte å gråte foran henne og løp ut. Skulle jo tro at folk hadde litt forståelse for at vi bak kassa er mennesker vi også, men Neida, hun ble så fornærmet og sa masse stygt om meg til kollegaen min. At jeg var helt håpløs og bla bla. Kollegaen min ble kjempesur og måtte visst sette henne på plass. Var den verste dagen på jobb i hele mitt liv🙄🙄 40
Bianconera Skrevet 26. desember 2017 #11715 Skrevet 26. desember 2017 Til alle dere som skal jobbe i morgen, dere har min største medfølelse og jeg håper dagen går bra. At ingen kunder påberoper seg kjøpsloven, at ting som skal byttes har byttelapp, at folk snakker høyt nok, at kundene kan stå i kø og at de innser at dere også er mennesker. Leverer min historie her: Jobbet i klesbutikk midt i Oslo og er lite imponert over IQ’en til folk.. Jeg jobbet i klesbutikk og opplevde mennesker på sitt værste alt for ofte.. Det værste var kanskje når en dame tisset i prøverommet og nektet for det.. eller hun med to dri**unger hvor ungene dyttet utstillingsdukker over ende og jeg gikk bort til mor med en regning på 100’ kr eller beskjed om å aldri komme tilbake. folk som kjøper varer på salg, og ombestemmer seg fire måneder senere og truer med advokat når de ikke får vilja si. folk som blander kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven.. folk som røyker og som ikke skjønner at det gjør et plagg uaktuelt å returnere.. 8
Suppetuppe Skrevet 26. desember 2017 #11716 Skrevet 26. desember 2017 Blir alltid litt oppgitt når folk bestiller en VANLIG pølse eller en vanlig bolle.... hva mener de liksom med en «vanlig» pølse? Vi har grill, wiener, ostepølse, baconpølse osv. Baconpølse feks er den pølsa vi selger mest av, og er mest vanlig å kjøpe. Men de fleste mener enten wienerpølse eller grillpølse. Ikke skjønner jeg hvorfor det er så vanskelig å bare si «en grillpølse, takk.» 😅 samme gjelder jo bollene. Vi har jo 6 forskjellige typer boller. Halvparten av kundene som bestiller en vanlig bolle mener jo selvfølgelig bolle MED rosin, det må jeg jo skjønne. Mens den andre halvparten mener hveteboller, altså boller uten noen ting😅 5
Husholdning1 Skrevet 26. desember 2017 #11717 Skrevet 26. desember 2017 57 minutter siden, Suppetuppe skrev: Blir alltid litt oppgitt når folk bestiller en VANLIG pølse eller en vanlig bolle.... hva mener de liksom med en «vanlig» pølse? Vi har grill, wiener, ostepølse, baconpølse osv. Baconpølse feks er den pølsa vi selger mest av, og er mest vanlig å kjøpe. Men de fleste mener enten wienerpølse eller grillpølse. Ikke skjønner jeg hvorfor det er så vanskelig å bare si «en grillpølse, takk.» 😅 samme gjelder jo bollene. Vi har jo 6 forskjellige typer boller. Halvparten av kundene som bestiller en vanlig bolle mener jo selvfølgelig bolle MED rosin, det må jeg jo skjønne. Mens den andre halvparten mener hveteboller, altså boller uten noen ting😅 Tar meg i å gjøre akkurat det samme selv når det gjelder grillpølser
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #11718 Skrevet 26. desember 2017 Jeg jobbet i butikk for noen år siden og opplevde noen ekstremt rare folk. En gang jeg hjalp en kunde fikk jeg hosteanfall, jeg hostet og fikk tårer i øynene og det sluttet ikke. Jeg prøvde i det lengste å fortsette å hjelpe han med det han skulle ha. Til slutt så bare hostet jeg så ile at jeg ikke klarte noen ting, skikkelig tørrhoste og tårene rant. Da spør han sint og oppgitt "Når slutter du å hoste jeg må ikke komme for sent til toget?". Jeg var så tørr i halsen da at jeg ikke klarte å svare og måte bare gå inn på bakrommet og finne vann. Han sto sint igjen. Null forståelse for at butikkansatte er mennesker. En annen gang ble en kunde rasende på meg fordi en vare lå på feil hylle. En vekt som noen hadde lagt fra seg på feil sted. Jeg forklarte at varer dessverre ofte ble lagt tilbake på feil sted av kunder som ombestemte seg og sa han kunne få vekten billigere. Han ble forbanna og krevde å få snakke med en mann, fordi kvinner ikke skal jobbe i butikk. Vidre sa han at han skulle komme tilbake neste dag og sjekke om alle varene lå på riktig plass og om de ikke gjorde det skulle han holde meg personlig ansvarlig. Da jeg fortalte sjefen min om fyren sa han at det var så ile at jeg skulle kontaktet vekter. Det var trusler han kom med. Heldigvis så vi han aldri igjen, men det var ubehagelig. Anonymkode: 1deb2...6cb 18
Christiane_W Skrevet 26. desember 2017 #11719 Skrevet 26. desember 2017 7 timer siden, Suppetuppe skrev: Blir alltid litt oppgitt når folk bestiller en VANLIG pølse eller en vanlig bolle.... hva mener de liksom med en «vanlig» pølse? Vi har grill, wiener, ostepølse, baconpølse osv. Baconpølse feks er den pølsa vi selger mest av, og er mest vanlig å kjøpe. Men de fleste mener enten wienerpølse eller grillpølse. Ikke skjønner jeg hvorfor det er så vanskelig å bare si «en grillpølse, takk.» 😅 samme gjelder jo bollene. Vi har jo 6 forskjellige typer boller. Halvparten av kundene som bestiller en vanlig bolle mener jo selvfølgelig bolle MED rosin, det må jeg jo skjønne. Mens den andre halvparten mener hveteboller, altså boller uten noen ting😅 Fikk et lite flashback til da jeg jobbet på Jernia når jeg leste denne. Hadde stadig kunder som spurte etter VANLIGE skruer, batterier, lyspærer og støvsugerposer for å nevne noen eksempler. Finnes jo en del forskjellige varianter av disse varene, men var veldig dårlig service at jeg ikke kunne gi dem det de trengte uten flere opplysninger. De skulle jo bare ha den VANLIGE...🙄 8
Populært innlegg The Kitten Skrevet 27. desember 2017 Populært innlegg #11720 Skrevet 27. desember 2017 siden andre har kommet med historier om folk som vil ta ut penger i butikk, så kom jeg på en historie. Kunde: Jeg skal ta ut 3000 kr Meg: Det er mer enn jeg har som minimumsveksel i kassen, så det går ikke. Kunde: Hvor mye har du da? Meg: Det kan jeg ikke si, men jeg har et beløp jeg skal ha i kassen og det må jeg forholde meg til Kunde: Hvor mye kan jeg ta ut da? Meg: Et par hundre maks Kunde: Ok, da skal jeg har ut 1000 kr Meg: Som sagt, du kan ta ut et par hundre her, vil du ha mer må du ta de ut i minibanken Kunde: Men jeg trenger de nå, og du har jo penger i kassen Meg: De pengene som er i kassen er vekslepenger til folk som betaler kontant, så de er jeg nødt til å ha Kunde: Hva gjør du da om jeg betaler denne tyggisen med en 1000-lapp? Meg: Da ville jeg først og fremst lurt på hvorfor det var så viktig for deg å ta ut penger hos meg. 56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå