Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På 16.12.2017 den 10.55, Sphynx skrev:

Drapstrusler på jobb er så forbanna koselig. Føler med deg!

Min beste drapstrussel var fra en mann som ikke var fornøyd med fleshlighten sin (Fleshlight er et merke på masturbatorer). Det var ikke jeg som solgte den til han, men han kom innom dagen etter og sa den var ødelagt. Og en var ødelagt fordi han hadde fått med seg et silikonbasert glidemiddel. Han mente det sto i brosjyren som fulgte med leketøyet, at den kunne bli ødelagt om man brukte silikonbasert glidemiddel. Også står han å peker i brosjyren. Der står det at man ikke skal bruke den med et oljebasert gliddemiddel og at den kan bli ødelagt av det. Which is true. Note: han har ikke dratt fram fleshlighten ennå, men han står å sier at han skal ha en ny fordi den han kjøpte i går er ødelagt). Så jeg sier ''jammen dette løser vi, her står det oljebasert. Så du har flaks, dette er bare silikonbasert, no worries, MEN vi gjør det sånn her at jeg bytter den silikonbaserte mot en vannbasert av samme merket, også siden den er billigere så får du litt penger tilbake også, fordi vannbasert glid er mye mer opptimal for produkter som dette, så da vil det gli mye bedre'' Jeg var blid og fornøyd, for nå følte jeg at jeg var skikkelig snill mot kunden i og med at jeg kom til å ta imot et silikonbasert glid jeg ikke fikk solgt videre. Men jeg var visstnok ikke skikkelig snill, jeg var kjempedum fordi produktet var ØDELAGT for tenk!!! Han oppførte seg helt manisk og forlangte en helt ny fleshlight. Jeg stopper opp å blinker et par ganger imens jeg ser dumt på han og skifter stemme fra hyggelig butikkansatt til min vanlige, irriterte stemme og spørr hvordan ødelagt den er og om jeg i det minste får ta en titt på produktet. Joda, det var ok det, så han trekker den opp av veska og slenger den på disken og sier ''DER, ØDEALGT!!!!!!! :(:snurt::( '' jeg kremter og finner fram engangshansker. Han blir ennå mer stresset og spør hva jeg har tenkt til å gjøre. ''Jeg skal se inni den for å se hvordan den er ødelagt'' JAMMEN DEN ER BRUKT, DU TRENGER IKKE SE -''jeg er ikke redd, jeg har på meg hansker!'' Men før jeg i det heletatt får sett inni løsfitta, drar han den fra meg, stapper den tilbake i veska og går mot utgangen. ''Men nå fikk vi ikke gitt deg en annen glid'' sier jeg. ''DIN JÆVLA HORE, JEG VIL HA ET NYTT PRODUKT OG JEG HAR KRAV PÅ DET, NÅR DU GÅR HJEM FRA JOBB SÅ SKAL JEG VÆRE KLAR MED ONKEL SIN TRAILER OG VI SKAL KJØRE PÅ DEG NÅR DU GÅR HJEM OG VI KOMMER TIL Å DREPE DEG FORDI DU IKKE KAN JOBBEN DIN OG KUNDEN HAR ALLTID RETT BARE PASS DEG DU JFKDHNGKSJDFKFKL'' Også var han ute av butikken. Nå bare jeg ler jeg av det, men der og da var jeg så sint at jeg holdt på å eksplodere. Han trodde kanskje jeg var en dum ansatt som bare ville gi han en ny fleshlight til 800 kr uten at han skulle gi ifra seg den første han kjøpte. Er jo ikke sånn det funker med reklamasjon da... har så mange kunder som tror de ikke trenger å ta med seg den ødelagte vibratoren for å få en ny... Det er ikke gøy for oss å ta imot en brukt vibrator som slutta å funke, men det er sånn man må ha det når det er reklamasjon. :regler::roll:

 

Håper du anmeldte fyren? Eller har fått ham bannlyst fra å komme tilbake?

 

Anonymkode: ffad5...ae2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er pålagt å teste Gore-Tex sko som kunder mener lekker. Vi SKAL sette de i vannbad i minst 24 timer.  Vi lar de ofte stå lenger enn det, slik at den som er på vakt må ta de ut av vannbadet. 

Forrige uke var det et par jeg hadde fått beskjed om at hadde blitt testet og det kunne være kunden kom innom på min vakt. Sjefen min sa at de IKKE lakk. 

Heldig som jeg var kom kunden innom. 

 

Kunde: Hei, har dere testet skoene mine nå? De lekker ikke sant? 

Meg: Ifølge sjefen min så gjør de heldigvis ikke det nei. Jeg skal ta og hente dem så du kan kjenne etter selv. 

 

Jeg henter skoene og de er våt på undersålen. 

Kunde: *Tar på undersålen for så å ta oppi skoen* Kjenn her de er jo våt inni

Meg: Den fuktigheten du kjenner nå er p.g.a at du tok på undersålen og den er jo våt etter vannbadet.

Kunde: Men den er jo våt inni. 

Meg: Fordi du tok inni den med våte fingre, de hadde vært mye mer våt om det var sllk at de lekker. 

Kunde: Hvordan kan jeg egentig vite at dere har testet de?

Meg: Du må nesten bare stole på oss

Kunde: Men det gjør jeg ikke, så hvordan kan du bevis at dere faktisk har testet de. 

Meg: Jeg har ikke noe bevis annet enn å vise til at vi faktisk er pålaget av produsenten av Gore-Tex å gjøre det og jeg vet ikke hva slags bevis du vil ha? 

Kunde: Nei, det får dere finne ut av. 

Meg: Jeg tror det er best du kommer tilbake på dagtid i morgen og snakker med butikksjefen. Jeg kan ikke hjelpe deg mer. 

 

Altså hva vil hun vi skal gjøre? Ha 24-timers videooverføring av testen? 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle handle en del varer en dag, sto å la på varene mine, så kom det en mann bak å begynte å legge på sine varer som han sto og holdt igjen.  Ble ikke plass til mine varer, så da måtte jeg vente til noen var slått inn før jeg kunne legge på resten. Ikke gadd han å bruke skillepinne heller, så eneste som skilte varene våre var handa hans.

er det så vanskelig å vente til den foran er ferdig? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, #Sunrise skrev:

Skulle handle en del varer en dag, sto å la på varene mine, så kom det en mann bak å begynte å legge på sine varer som han sto og holdt igjen.  Ble ikke plass til mine varer, så da måtte jeg vente til noen var slått inn før jeg kunne legge på resten. Ikke gadd han å bruke skillepinne heller, så eneste som skilte varene våre var handa hans.

er det så vanskelig å vente til den foran er ferdig? 

Hvis det hjelper, så er slike hendelser blant mine topp 3 verste vanlige ting kunder gjør! *grøss* Jeg pleide demonstrativt å slenge skillepinnen mellom varene og av og til gi et lite blikk som bare; ... er det så vanskelig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Håper du anmeldte fyren? Eller har fått ham bannlyst fra å komme tilbake?

 

Anonymkode: ffad5...ae2

Nei det rakk jeg ikke. Har forsåvidt aldri anmeldt noen for trusler, men skjer det igjen, så prøver jeg nok på det. Tyverianmeldt en del personer og anmeldt en mann for blotting (jeg er så heldig!) :roll:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer kunder å ikke tørke av seg på bena når de kommer inn? Spesielt når de se meg står med vaskebøtte for å tørke opp å vaske slaps!!?? Blir helt matt av at folk bare driter i det. ''Dont mind me, jeg står bare her å uendelig tørker opp slaps som du ikke gadd å tørke av deg.'' Å banke bena på trappa eller benytte seg av de 6 (!!! DET ER SEKS JÆVLA MATTER TIL Å TØRKE AV BENA DINE PÅ, TA HINTET !!!) mattene må være forferdelig vanskelig! :grine: også sier jeg ennå ''det er veldig glatt på gulvet fordi jeg driver å VASKER det, så vær forsiktig så du ikke sklir'' imens de står på en matte. Ville trodd de bare oi shitt, ja lurt å tørke litt slaps av seg da, men neeeeida.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 16.12.2017 at 9:55 PM, AnonymBruker said:

Jeg er en dum kunde i disse juletider.

Betjening: Vil du ha med gavesker/innpakningspapir?

Meg: Ja, hvis du har så?!

Altså, de hadde ikke spurt hvis de ikke hadde gaveesker/innpakningspapir, men jeg klarer likevel å si den samme setningen gang etter gang. Tilgi meg🙄

Anonymkode: 3c3a1...624

Men er ikke det litt sånn høflighetsfrase? Som når du er på besøk hos noen og de spør om du har lyst på kaffe er det helt normalt å svare "gjerne det hvis du har". Jeg hadde hvertfall ikke tenkt over det om en kunde sa det til meg 😉

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg var helt ny og jeg hadde nettopp fått beskjed av nestlederen at det var alltid prisen i kassa som gjaldt. Uansett hva. Pga dårlig forklaring/uvissthet fra hennes side, visste jeg ikke at kunder skal få den prisen som står i butikken. Selv om kassa sier noe annet.

så kommer det en mann inn å vil kjøpe spylervæske. Jeg slår inn og sier beløpet. (Husker ikke helt beløpet, men si at det ble 100 kr.)

Kunde: 100 kr!?? Nei fyfaen det stemmer ikke!!!

meg: jo det står her på kassa....

kunde: det sto at de kostet 80 kr der ute!? 

Meg: å beklager, det må være en feil, men det er dessverre denne prisen som gjelder. 

Kunden, som allerde var hissig, ble enda sintere og skrek over disken: NEI DU TAR FEIL DU! Jeg har jobbet med akkurat sånne ting og kunden skal alltid ha det til den prisen som står! Så du SKAL slå av 20 kr til meg!

meg: beklager, det kan jeg ikke gjøre... jeg fikk nettopp beskjed om at det var prisen på kassa som gjelder.

kunde: fyfaen.... FY FAEN altså.... får vel bare kjøpe den til 100 kr jeg da.... 

Han setter inn kortet, og før jeg rekker å si noe mer, BRØLER han til meg: MEN DU MÅ SE Å TA VEKK DEN LAPPEN DER UTE! NÅ MED EN GANG!

meg: ja det skal jeg gjøre..

kunde: NÅÅÅÅÅÅÅ!!! Med EN ENESTE GANG!!!

da kokte det over for meg.før han hadde betalt ferdig, snerret jeg tilbake at «Ja greit, jeg skal det bort AKKURAT nå!» 

og dermed stampet jeg ut av butikken med hissige skritt og rev lappen av utenfor. Møtte han i døra på vei ut, da jeg var på vei inn og da freser han inn i øret mitt: DU MÅ SLUTTE Å VÆRE SÅ JÆVLA FREKK, DU!

ble så paff.... Ja, jeg gjorde en feil, men jeg  var helt ny og var bare hyggelig og ydmyk. For en mann altså. 🙄🙄

 

 

Endret av Suppetuppe
  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2017 den 10.23, Cottonball skrev:

Den velkjente 500 lappen! XD

Åpnet akkurat butikken. Det vil si at vi ikke har mengder med veksel i kassa.

Kunde handler en vare til 20kr. Betaler med 500 lapp. ..

Meg: har du mindre? Eller har du mulighet til å betale med kort? Vi har desverre veldig lite veksel i kassa så tidlig på morgenen. *smiler*

Kunde: Nei! Jeg vil betale med denne.

 

Whyyyy

 

Heldigvis kommer det en til på jobb i dag, så da kan jeg løpe for å veksle den 500 lappen 😂 haha huff.

 

 

Fordi man trenger småpenger og det er eneste måten å få tak i det på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kanutte skrev:

Fordi man trenger småpenger og det er eneste måten å få tak i det på?

Hvor tror du de butikkansatte får småpenger fra om de mangler? Jepp. De går i banken og henter. 

Banken er en mulighet for deg og.. Eller å vente til litt lengre ut på dagen når det er mer sannsynlig at folk har veksel i kassa?

Å komme inn som første kunde og betale med en 1000-lapp er egoistisk og utrolig dårlig gjort

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, altflyter skrev:

Hvor tror du de butikkansatte får småpenger fra om de mangler? Jepp. De går i banken og henter. 

Banken er en mulighet for deg og.. Eller å vente til litt lengre ut på dagen når det er mer sannsynlig at folk har veksel i kassa?

Å komme inn som første kunde og betale med en 1000-lapp er egoistisk og utrolig dårlig gjort

Jeg godtar det om man ikke har veksel, jeg. Men det er grunnen når jeg betaler med en stor seddel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2017 den 14.24, AnonymBruker skrev:

Ikke like dumt eller hjernedødt som eksemplene i tråden her, men jeg synes det er interessant å se hvor vanskelig det er for så mange av kundene å forholde seg til spørsmålet "trenger du pose?"

Meg: Trenger du pose? 

Kunden: *blir stum, får tallerkenøyne og ser ut som om det er første gangen i livet spørsmålet dukker opp og aner ikke hvordan man forholder seg til det* 

Hver dag. Hele dagen. 

 

Anonymkode: 6f497...c40

Når jeg handler dagligvarer for 1500 kroner og lager TÅRN på pakkebordet, så går det an å spørre "hvor mange poser tror du at du trenger, kanskje seks?". "Trenger du pose", ja jøss, tror du jeg skal putte det i lomma eller? 

Så er det sikkert noen gamlinger som har tatt vare på RIMI posen fra 1997 og tar med seg den til gjenbruk, men de fleste gjør ikke det altså.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kanutte skrev:

Jeg godtar det om man ikke har veksel, jeg. Men det er grunnen når jeg betaler med en stor seddel.

Så lenge du sier ja når den butikkansatte trygler deg om å betale med kort isteden, og du ikke kommer inn i butikken 1 min etter åpningstid og forlanger å betale med en tusenlapp, så er det ok. Bare husk at butikkansatte ber deg ikke pent betale med kort eller om du har mindre sedler for å være ekkel. Det er rett og slett fordi de ikke har nok veksel til deg evt at om de veksler, så har de ikke veksel i kassen i det hele tatt.

Husker en gang jeg fikk en mann inn i butikken 1 min etter åpning så klart. Han ville veksle en tusenlapp. Jeg sa som sant var at det hadde jeg ikke mulighet til, da jeg bare hadde noen få hundrelapper i kassa. Jeg hadde faktisk ikke 900 i sedler. Da slengte han en tyggispakke på disken og smilte lurt mens han gav meg tusenlappen (som om et kjøp på magisk vis ville trylle fram mer veksel hos meg). Smilet forsvant da han fikk 990 kr tilbake i 1,5 og 10-kroninger.... :P 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Guile skrev:

Når jeg handler dagligvarer for 1500 kroner og lager TÅRN på pakkebordet, så går det an å spørre "hvor mange poser tror du at du trenger, kanskje seks?". "Trenger du pose", ja jøss, tror du jeg skal putte det i lomma eller? 

Så er det sikkert noen gamlinger som har tatt vare på RIMI posen fra 1997 og tar med seg den til gjenbruk, men de fleste gjør ikke det altså.. 

Det er faktisk noen av oss som har med handlebag eller handlenett, og da er det greit at de i kassen spør om man vil ha pose. Synes ikke det er nødvendig av deg å være frekk. Og ikke alle som sitter i kassen holder øye med om kunden står med handlenettene i hånda, klare til å fylle dem opp med varer.

Anonymkode: ffad5...ae2

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Guile said:

Når jeg handler dagligvarer for 1500 kroner og lager TÅRN på pakkebordet, så går det an å spørre "hvor mange poser tror du at du trenger, kanskje seks?". "Trenger du pose", ja jøss, tror du jeg skal putte det i lomma eller? 

Så er det sikkert noen gamlinger som har tatt vare på RIMI posen fra 1997 og tar med seg den til gjenbruk, men de fleste gjør ikke det altså.. 

Det er faktisk flere som tar med egne poser enn man kanskje skulle trodd og mange av de igjen blir PISSED om man våger å ANTA at de skal ha poser. For det skal de nemlig IKKE og du kan bare DRITE I å prøve å LURE DE TIL Å BETALE FOR AT DE SKAL GÅR RUNDT Å VÆRE REKLAME FOR BUTIKKEN!!!!! 

 

Det er noen år siden jeg jobbet i dagligvare, men det er ca sånn jeg husker. Lærte rimelig fort å stille det mer nøytrale spørsmålet «trenger du pose?» Selv om noen ble sure for det også, men det er det jo alltid noen som blir.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, altflyter skrev:

Så lenge du sier ja når den butikkansatte trygler deg om å betale med kort isteden, og du ikke kommer inn i butikken 1 min etter åpningstid og forlanger å betale med en tusenlapp, så er det ok. Bare husk at butikkansatte ber deg ikke pent betale med kort eller om du har mindre sedler for å være ekkel. Det er rett og slett fordi de ikke har nok veksel til deg evt at om de veksler, så har de ikke veksel i kassen i det hele tatt.

Husker en gang jeg fikk en mann inn i butikken 1 min etter åpning så klart. Han ville veksle en tusenlapp. Jeg sa som sant var at det hadde jeg ikke mulighet til, da jeg bare hadde noen få hundrelapper i kassa. Jeg hadde faktisk ikke 900 i sedler. Da slengte han en tyggispakke på disken og smilte lurt mens han gav meg tusenlappen (som om et kjøp på magisk vis ville trylle fram mer veksel hos meg). Smilet forsvant da han fikk 990 kr tilbake i 1,5 og 10-kroninger.... :P 

Haha :P har gjort det samme selv. Men ja, det er ihvertfall ikke noe gøy å få store sedler tidlig på morgenen når man er alene på jobb med mange kunder i juletida, da har man ikke mulighet til å løpe for å veksle. Det verste er at vi er en liten butikk, og disse kundene forstår ikke at vi har lite veksel i kassa på morgenen. Vi er faktisk nabo med en matbutikk som har post i butikk, der man kan lettere veksle de store lappene sine 😊 .

Hadde en kunde en gang som ville ta ut 2000kr hos oss, og stressa og ble sinna når jeg ikke kunne gi ho 2000 kr. (Vi har ikke så mye kontanter i kassa en gang). Brukte veldig lang tid på å få ho til å gå bort i posten eller matbutikken for å ta ut pengene sine 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Cottonball skrev:

Haha :P har gjort det samme selv. Men ja, det er ihvertfall ikke noe gøy å få store sedler tidlig på morgenen når man er alene på jobb med mange kunder i juletida, da har man ikke mulighet til å løpe for å veksle. Det verste er at vi er en liten butikk, og disse kundene forstår ikke at vi har lite veksel i kassa på morgenen. Vi er faktisk nabo med en matbutikk som har post i butikk, der man kan lettere veksle de store lappene sine 😊 .

Hadde en kunde en gang som ville ta ut 2000kr hos oss, og stressa og ble sinna når jeg ikke kunne gi ho 2000 kr. (Vi har ikke så mye kontanter i kassa en gang). Brukte veldig lang tid på å få ho til å gå bort i posten eller matbutikken for å ta ut pengene sine 😅

Jeg jobbet på et senter hvor butikken jeg jobbet i var vegg i vegg med en bank..... Selv det ble en for lang gåtur for mange av kundene mine... "KUNDEN HAR ALLTID RETT".... Hvis du skriker enda litt høyere så har du sikkert rett.... :fnise: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2017 den 13.06, The Kitten skrev:

Kunde: Kan jeg spørre deg om noe? Nei, du vet det sikkert ikke. 

Meg: Bare spør du..:

Kunde: Du vet det sikkert ikke, men har du mer av X? Nei, det vet du sikkert ikke. 

Overraskende mange kunder forventer ikke at jeg kan/vet noe. «Du vet ikke tilfeldigvis hva denne størrelsen vil tilsvare i alder?» / «Hva ville du sagt denne str [...]» (cm-str) «Hva TROR du [...]» Muligens måte å ordlegge seg på men jeg blir litt sånn, blæh.. 

Harde dager på jobb om dagen. Gleder meg til jula er over og vi kan starte på salget:sarkasme:

Anonymkode: 6c251...a43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2017 den 10.23, Cottonball skrev:

Den velkjente 500 lappen! XD

Åpnet akkurat butikken. Det vil si at vi ikke har mengder med veksel i kassa.

Kunde handler en vare til 20kr. Betaler med 500 lapp. ..

Meg: har du mindre? Eller har du mulighet til å betale med kort? Vi har desverre veldig lite veksel i kassa så tidlig på morgenen. *smiler*

Kunde: Nei! Jeg vil betale med denne.

 

Whyyyy

 

Heldigvis kommer det en til på jobb i dag, så da kan jeg løpe for å veksle den 500 lappen 😂 haha huff.

 

 

Klassiker den der ja!  Jeg jobbet i en butikk i Oslo sentrum hvor det var både bank og postkontor ca 100 meter unna, men å gå dit for å få vekslet 500 eller 1000-lappene var som regel helt uaktuelt for folk.  Så da måtte vi ta turen dit og veksle da, om vi var to på jobb. 

De samme menneskene ble gjerne sure når jeg ikke hadde nok kontanter i kassa til at de kunne få ut kontanter når de spurte om det.  Banken 100 meter unna hadde minibank og det var også minibank inne på 7-Eleven kiosken rett over gata.  Men det var like uaktuelt å ta ut kontanter i minibank som det var å veksle i banken eller på Posten.

I butikken jeg jobbet i sist solgte vi mest kapitalvarer og det meste av omsetningen gikk via faktura og de kundene som betalte i butikken brukte kort.  Kontanter var det svært sjelden vi fikk inn.  Det var sjelden vi hadde returer, men jeg opplevde et par ganger at kunder som skulle returnere noe ble sure for at vi måtte overføre pengene til kontoen deres i stedet for at de kunne få tilbake kontanter der og da.  Det dreide seg om beløp på flere tusen kroner, men det var heeeeelt uforståelig at vi ikke hadde kontanter liggende som de kunne få.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg: Kan jeg hjelpe deg?

Kunde: Nei, tror ikke det, men hvor er...

eller

Kunde: Du kan sikkert ikke hjelpe meg, men..

Hvorfor i alle dager starter man samtaler som dette? Jeg får ikke akkurat lyst til å hjelpe deg.

Anonymkode: e3f68...47a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...