Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
39 minutter siden, altflyter skrev:

Der er jeg faktisk uenig med deg. Hvis jeg glemte å spørre kundene om de ville ha pose, så fikk de den gratis. Folk skal slippe å grave fram mynter eller betale en krone med kort fordi jeg glemte å spørre :) Min feil. Kunden ble ikke lastet for det. Men det er bare min mening.

Men til trådens tema. Når det kom til poser... 

Meg: Skal du ha pose?

Kunde: *ser i taket*

Meg: Vil du ha pose?

Kunde ...

Meg: Ingen pose altså? 

Kunde: nei

Meg: Ok. det blir x kroner

Kunde: *betaler* "godkjent" ...Og så må jeg få en pose

:bond:

Slike kunder krevde jeg betaling for posen av. De trenerte spørsmålet med vilje for å spare en krone. Når du ignorerer meg to ganger for så å si nei, men ombestemmer deg i det betalingen har gått igjennom... ja da er jeg like kjip som deg. 

Men jeg har ikke lov til å gi ut gratis poser, så det er derfor jeg må ta betalt :) Jeg er egentlig ikke uenig med deg, men kan ikke la være å ta betalt.

Jeg HATER de kundene du nevner der. Skal liksom "spare en krone" på å overse spørsmålet. En gang hadde jeg en kunde som ikke ville betale for posen(ala "det er hårreisende at jeg må BETALE for en pose med DERES logo på!!!!!"-typen), men ville ha boken pakket inn som presang. "Åja, er det en gave, skal jeg legge inn byttelapp?" "neida, jeg skal bare bære den ut i bilen. Det regner så fælt." :daane: 

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det juleferie, noe som betyr noen vakter i matbutikken. Har ikke jobbet siden i sommer, så gruer meg litt til å ha min første vakt på lenge nå midt i selveste julestria. Håper ikke det skjer noe som passer inn i denne tråden, men skal oppdatere her dersom ulykken skulle være ute😬

Ønsker alle som jobber i disse hektiske tider masse lykke til, stay strong🤶🏼👊🏻

• Liker 8
Skrevet

Jobber på apotek. Må si det er ukomfortabelt å stå å laste ned resepter, spesielt når de er lange, mens kunden står å utforsker ansiktet ditt ned til den minste detalj, mens de tror at jeg ikke merker at de gjør det :)))))

• Liker 5
Skrevet

En dame brøyter seg frem mellom andre kunder som står i kø, og avbryter den ansatte som snakker med en annen kunde.

- Hvor mye koster julepapiret? Hvor mye koster julepapiret, sa jeg! 

Ansatt: - Et øyeblikk, så skal jeg sjekke. 

Dame: - Nei, da får det heller værra!

*Stormer ut av butikken*

• Liker 14
Skrevet
28 minutter siden, Kelsi skrev:

En dame brøyter seg frem mellom andre kunder som står i kø, og avbryter den ansatte som snakker med en annen kunde.

- Hvor mye koster julepapiret? Hvor mye koster julepapiret, sa jeg! 

Ansatt: - Et øyeblikk, så skal jeg sjekke. 

Dame: - Nei, da får det heller værra!

*Stormer ut av butikken*

Jammen herregud skjønner du ingenting? Andre mennesker enn meg selv? Hva er det for noe? Jeg er en betalende kunde! Jeg betaler lønningen din! Jeg fortjener.... jeg KREVER prima behandling foran alle andre for jeg har sikkert dårlig tid eller noe slikt. Skal jo tross alt rekke å skrike til flest mulig mennesker i løpet av handleturen min. Kø? Hva er det for noe? Det angår sikkert ikke meg... :ironi:

• Liker 21
Skrevet
1 time siden, Tannkost skrev:

Jobber på apotek. Må si det er ukomfortabelt å stå å laste ned resepter, spesielt når de er lange, mens kunden står å utforsker ansiktet ditt ned til den minste detalj, mens de tror at jeg ikke merker at de gjør det :)))))

Se fort på dem helt til de stopper? 

Anonymkode: 3b661...5ba

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kunde: jeg skal ha denne (en boks erter) og 2 flakslodd. 

meg: Ok, flaksloddene må du gå i tippinga for, jeg skal ta det etterpå. Det blir 6 kr. 

Kunde: *gir meg 50-lapp, får igjen vekslepengene* men.. flaksloddene da? 

Meg: da må du komme rundt til tippinga. *scanner to flakslodd* det blir 50 kr. 

Kunde: men... den 50-lappen jeg ga deg skulle være til flaksloddene jo! Jeg har ikke mer penger.. 

Jeg må ta fuckings retur på den boksen med erter, han får tilbake 50-lappen, betaler hele 6 kr på kortet og jeg får igjen 50-lappen i tippinga. Fyren ble meeeget oppgitt. Skulle sikkert kjøpe flakslodd for noen andre, skal være så jævla vanskelig, han hadde jo garantert over 50 kr på kortet (godt voksen mann) 🙄

Endret av nutella
  • Liker 10
Skrevet
På 21.12.2017 den 21.09, Amawhatsnot skrev:

Jeg er sånn som har med handlenett, men blir selvsagt ikke sur om jeg blir spurt om jeg trenger pose. Likevel: Blir litt sur inni meg når jeg sier "Nei takk" til pose, men likevel får (og betaler for den, gidder ikke krangle på det.) Hør etter når du spør, tenker jeg da.  Men jeg tar den hekkans posen med hjem og bruker den til søppelpose, så det er ingen ekstensiell krise eller noe. 

Derimot er jeg rett som det er dum kunde når kortbetalingssystemet tar lengre tid enn forventet, da trekker jeg ut kortet fra betalingsterminalen før transaksjonen har gått igjennom, nærmest på automatikk, etter at "normal" tid har passert. Sikkert syykt irriterende for dere i kassa, så unnskyld meg, skal prøve å skjerpe meg. 

Enig, og det er enda verre når det går den andre veien og jeg må be om posen i etterkant. Da tror noen av de kassemedarbeiderne at man prøver å stjele til seg en pose og gir deg posen med den største skepsisen. Jeg sa jo ja takk til pose høyt og tydelig! 

Anonymkode: 3ef6c...804

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig, og det er enda verre når det går den andre veien og jeg må be om posen i etterkant. Da tror noen av de kassemedarbeiderne at man prøver å stjele til seg en pose og gir deg posen med den største skepsisen. Jeg sa jo ja takk til pose høyt og tydelig! 

Det er faktisk veldig vanskelig å høre hva kunder sier fordi de oftest snakker i skjermen eller at det er mye støy i butikken.. jeg gir feil poser/ikke poser mange ganger om dagen men det er jo bare fordi jeg hører feil :) ofte hører man bare "sdjtakk" "ngtak" fordi folk snakker fort og gjerne en annen vei... må spørre sinnsykt mange om hva det var de sa. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk veldig vanskelig å høre hva kunder sier fordi de oftest snakker i skjermen eller at det er mye støy i butikken.. jeg gir feil poser/ikke poser mange ganger om dagen men det er jo bare fordi jeg hører feil :) ofte hører man bare "sdjtakk" "ngtak" fordi folk snakker fort og gjerne en annen vei... må spørre sinnsykt mange om hva det var de sa. 

Men det er jo annerledes fordi du er klar over at det er du som kan ha hørt feil og at du i det hele tatt spør på nytt. Jeg sikter til de kassemedarbeiderne som tror at man prøver å stjele til seg en pose når det er de som ikke har hørt skikkelig etter. 

• Liker 5
Skrevet

Åååå når dere over her begynte å snakke om å høre dårlig....Da kom jeg til å tenke på hvor irriterende det er med kunder som snakker lavt. De snakker gjerne en annen vei, og nærmest hvisker det de skal ha. Ofte mumler de veldig også.

Kunde: »Skah... bugh...» 

Meg: Unnskyld? Hva sa du?

kunde: «bugh»

meg: Hm?

kunde: «bu sa jeg.» 

meg: Hæ?

Så fort kunden snakker tydelig og med normalt høy stemme, forstår jeg jo at han vil ha en burger... :fnise: Er jo flaut å spørre så mange ganger, men de snakker altså bare så lavt at jeg har ikke noe valg. Det bråker og durer så bak kassa her at jeg hører faktisk ikke så godt. 

Har forståelse for at noen kanskje sliter med feks angst eller andre ting, men jeg hører jo ikke noe bedre av den grunn.

Mitt inntrykk er uansett at de fleste som snakker lavt/mumler, gjør det fordi de er trøtte, sultne og drittlei etter en arbeidsdag😅

• Liker 8
Skrevet

Det var kollegaen min som fikk denne: Hun sa "God morgen og velkommen til oss"  Kunden svarte: "hold kjeft du da" Jeg bare overhørte det og viste virkelig ikke hva jeg skulle si 

• Liker 30
Skrevet

Kjæresten min skulle bestille pizzabagutt på Meny. Tror de ovnene de har der, bråker sånn som vi har, for jenta bak kassa trodde han sa middagspølse 😂 jeg sto 3 meter unna, og han hadde ryggen til meg, og jeg hørte at han sa pizzabaguett. Haha. Jenta i kassa bare: «beklager det bråker sånn her.» Forstår henne godt. 

• Liker 5
Skrevet

Sto å snakket litt med en veldig koselig dame. 

Da hun skulle gå sa jeg «god jul» og smilte.

Damen sitt smil forsvant som dugg for sola. Jeg så bare leppene hennes gli nedover til en sjokkert grimase. Jeg forsto ingenting. 

dame: sa du GOD jul?

meg: ja... altså, nå er det jo jul i morra da...

dame: ja det vet jeg jo. Men du kan jo ikke si GOD jul?

meg: .. eh... ikke det..?

dame: nei jul er jo helt forferdelig! Det er jo en grusom tradisjon! Det har jo ingenting med «god» å gjøre. 

Meg: ... nei, daså.... da må du ha en god dag hvertfall.

Dame smiler igjen: Tusentakk du også!

var litt rart.

• Liker 40
Skrevet

Var innom jobb i sivilt igår da en kunde stormer bort til meg, herregud dere kan da ikke være tom for penger i PiB'en (post i butikk) 

meg: Jo det er mulig, om mange tar ut penger og ingen setter inn blir den jo tom til slutt.

kunde: nei? Den gjør jo ikke det. Det er jo en bank, det kan ikke ha vært så mange som har tatt ut! Det nekter jeg å tro!!

meg: Det varierer hele tiden hvor mye vi har i cash guarden, som sagt det avhenger av hvor mye som folk har satt inn og betalt og hvor mye folk har tatt ut.

kunde: Ja da må dere se å få puttet på mer penger, jeg skal ha ut 20.000 nå!

Altså hallo? Vi er en bank i en butikk. Vi er ikke en bank. Bank i butikk har ingenting med vår butikk å gjøre annet enn at vi disponerer den. Vi kan ikke ta penger fra vår butikk safe og fylle på. Skjønner ikke folk at det ikke er kontinuerlig masse penger i en liten cash guard?! 

Anonymkode: 96a4c...5f5

• Liker 17
Gjest AvocadoMelon
Skrevet

Tv2 hjelper deg hadde test av ribbe sist uke. Hele denne uken har jeg fått leksjoner av kundene om hvordan ribben skal se ut.. ( jobber i ferskvare disk) det ligger buklist. ( nedre del av magen etter ribbeina har stoppet ) i disken ved siden av vanlig ribbe fordi det er det man bruker til å lage pålegg, sylte ect.. så mange kunder sier det der er ikke ribbe, fordi... også kommer de med den lange lista som de har lært etter å sett på TV 2. Neida sier jeg det er buklist til å lage pålegg av. De fleste hører ikke hva jeg sier, er bare opptatt av å få sakt det det selv skal leksjonere meg i. «Det er ikke ribbe! Ikke prøv å lur meg» meg: «Neida... det er...» kunden: «ikke ribbe!!». 

Skrevet

Hater folk som siterer noe de nettopp har pugget utenatt, som om de skulle hatt PhD i emnet. :fart2: Full medfølelse! 

Anonymkode: 15011...0b9

• Liker 7
Skrevet
3 timer siden, Suppetuppe skrev:

Sto å snakket litt med en veldig koselig dame. 

Da hun skulle gå sa jeg «god jul» og smilte.

Damen sitt smil forsvant som dugg for sola. Jeg så bare leppene hennes gli nedover til en sjokkert grimase. Jeg forsto ingenting. 

dame: sa du GOD jul?

meg: ja... altså, nå er det jo jul i morra da...

dame: ja det vet jeg jo. Men du kan jo ikke si GOD jul?

meg: .. eh... ikke det..?

dame: nei jul er jo helt forferdelig! Det er jo en grusom tradisjon! Det har jo ingenting med «god» å gjøre. 

Meg: ... nei, daså.... da må du ha en god dag hvertfall.

Dame smiler igjen: Tusentakk du også!

var litt rart.

Anonymkode: bbf69...e8d

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig der. Jeg sier jatakk ganske høyt. Hva vil de jeg skal gjøre?Skrike det? Allikavel er det mange som surrer og glemmer å gi meg pose og når jeg feks sier "har du den posen?" e.l så er det enkelte som blir veldige skeptiske...en sa t.o.m "Ja det blir en krone det!"med en ganske nedlatende tone,da viste jeg kvitteringen og pekte der det sto pose😂

Men det som irriterer meg med andre kunder er de som ikke sier hei/takk/ha det osv. Er det virkelig SÅ vanskelig?Er du så dårlig oppdratt?

Igår sto jeg forresten ved pakkedisken da en eldre dame kom inn uten å ha kjøpt noe i butikken og bare tar masse til/fra lapper og papir. Jeg kunne ikke dy meg og spurte " du skal vel ikke ha saksa og teiprullen og da?" De ansatte begynte å le og fortalte at det der skjedde hver dag. Noen hadde t.o.m tatt med saksa (de hadde ikke lenka den fast i benken). Hva er greia med å ta til/fra lapper o.l? Ikke kom å si "Kanskje personen ikke har så mye penger" for man kan få tak i sånt for 5kr ja t.o.m 1kr...

• Liker 8
Skrevet

Må slenge meg på den med at kunder prater lavt. Når man står bak i ferskvaren så er det ovner, vifter, varmeskap osv som bråker hele dagen. Trur ikke kunder er klar over hvor mye det faktisk bråker i en butikk :rope:

Slutt å prat inn i glassruta på varmeskapet. Løft blikket og prat tydelig! 

Anonymkode: e2fc0...b2a

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...