Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 timer siden, missmcbeal skrev:

Jeg bruker ofte handlenett fordi det er mye behageligere og enklere å bære på, ved at man kan ta de opp på skuldra. Så man bruker ikke bare handlenett fordi man ikke trenger pose :)  Dersom det f.eks. hadde regna så hadde det jo vært greitt å ha en pose til å ha garnene oppi før man tar det i handlenettet, slik at garnet ikke blir vått. 

Men, når det er sagt, hadde det vært meg og tilfellet, så hadde jeg jo selvfølgelig sagt tydelig i fra om at jeg ønsket en pose!! Verre er det ikke :)

Har tenkt den tanken i ettertid, selv om det ikke regnet ute den dagen. Men som du sier, det er ikke verre enn å takke ja til den posen 😅 det virket som om denne dama forventet at jeg skulle vite hvem hun var og at når hun handlet garn så skulle hun ha pose på garnet uten å bli spurt 😅 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, Devilheart skrev:

Hvis luftputekonvolutt = konvolutt med bobleplast inni, kan du neste gang også henvise til bokhandelen. De har også sånne type konvolutter.

Skulle sende en gave til venninne stund siden, og i postkranken hadde de ikke store nok. Ble henvist til bokhandelen, og der hadde de jammen meg mer enn stor nok også. Men selvsagt, innen jeg var ferdig med å handle der, hadde køen i posten blitt 4-5 personer. Just my luck...:dry::rolleyes:  Og attpåtil kom gaven aldri frem. Umulig å vite hvorfor, og hadde selvsagt glemt å skrive avsenderadresse bak.

Jeg jobber i bokhandelen :fnise: 

• Liker 14
Skrevet
På 3.12.2017 den 12.47, missmcbeal skrev:

Kom på en historie fra når jeg jobbet i bar. Folk blir jo ekstra ufyselige når de er fulle. Husker det var en sånn "pen" eldre dame som kranglet en gang på at drinken hennes ikke smakte sånn som det skulle, den var for svak og ikke sånn som hun var vant med. Nei beklager at jeg følger retningslinjene, men jeg har fulgt oppskriften og det er målebeger for brennevin, på 4 cl. Hun var så vanskelig og kranglete at jeg ikke orket å krangle med henne, det var kjempemye folk der og sinnsjukt kø, så helte i en ekstra 4 cl for å få henne til å holde kjeft. Ubehagelig å ikke følge retningslinjene, men herregud. Hun var så påståelig. Ikke min feil at hun blander drinkene sine sterkere til vanlig. Dersom folk følger alkoholloven så smaker ikke drinken sterkere enn det, men hun var så overbevist om at jeg var udugelig og ikke hadde blandet drinken hennes rett. 

På 3.12.2017 den 14.54, RødeDrage skrev:

Jeg jobber i bar og får en sånn hver uke. "Dette smaker ikke Smirnoff Vodka!" Nei, unnskyld meg, men du ba om vodka, så meg helle det fra smirnoff-flaska og rett i glasset, blande det med red bull som du ba om og gav det til deg. Hva vil du at jeg skal gjøre? "Men det smaker feil!" Så da lager jeg en ny en på nøyaktig samme måte, med nøyaktig samme ingredienser i samme mengder, og på magisk vis er alt bra.. 🙄 Ble en gang beskyldt for å vanne ut vodkaen/helle billig vodka på smirnoff-flasker og selge det som smirnoff. Viste seg at dama ikke viste at pepsi og cola smaker litt forskjellig, enda jeg sa ifra om at jeg bare hadde pepsi.. 

Det er så kjekt med sånne kunder som vet og kan alt mye bedre enn vi som jobber med det. Ja, vi har bare gjort dette hver dag i flere år, gått på kurs og blitt opplært i henhold til div. retningslinjer fra produsenter, tilsyn av ulikt slag og gud vet hvem, men det er klart at du som er kunde og har gjort dette tre ganger i din egen stue vet dette MYE bedre enn oss!

Skrevet

Syns det er ekstremt irriterende med kunder som ikke skjønner at de noen ganger må pusse litt på chipen på kortet sitt for at det skal fungere. Noen ganger står det "Ta ut kortet å prøv igjen", da hjelper det sm regel ikke å bare ta det ut også inn igjen med en gang.

Dame: "Ta ut kort å prøv igjen?! Hva i ALLE dager?"

Jeg: "Du må.." *blir avbrutt"

Dame: Ta ut kort og prøv stripe?? Hva?! Jeg brukte det jo nettopp på butikken. Det er bare noen timer siden!"

Jeg: Prøv å puss...*blir avbrutt*

Dame: Nei, i alle dager, jeg tror jeg bare må komme tilbake med kontanter senere!"

*Endelig får jeg komme til*

Jeg: "Kan jeg få lov å prøve?

Jeg gnir litt på chipen også funker det. Folk blir helt paniske med en gang dette skjer. Man skulle jo tro at folk vet om dette så lenge som bankkort har eksistert.

Anonymkode: b89ea...30e

• Liker 31
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er ekstremt irriterende med kunder som ikke skjønner at de noen ganger må pusse litt på chipen på kortet sitt for at det skal fungere. Noen ganger står det "Ta ut kortet å prøv igjen", da hjelper det sm regel ikke å bare ta det ut også inn igjen med en gang.

Dame: "Ta ut kort å prøv igjen?! Hva i ALLE dager?"

Jeg: "Du må.." *blir avbrutt"

Dame: Ta ut kort og prøv stripe?? Hva?! Jeg brukte det jo nettopp på butikken. Det er bare noen timer siden!"

Jeg: Prøv å puss...*blir avbrutt*

Dame: Nei, i alle dager, jeg tror jeg bare må komme tilbake med kontanter senere!"

*Endelig får jeg komme til*

Jeg: "Kan jeg få lov å prøve?

Jeg gnir litt på chipen også funker det. Folk blir helt paniske med en gang dette skjer. Man skulle jo tro at folk vet om dette så lenge som bankkort har eksistert.

Anonymkode: b89ea...30e

Jeg opplevde det motsatte en gang. som kunde. 
Sto at jeg måtte det ut og prøv igjen. Så jeg tok den ut og skulle pusse chippen. "Nei du må sette den inn igjen" *Han tar kortet fra hendene mine*.
Fikk samme beskjed og han skulle til å nappe ut kortet igjen. Jeg var raskere og skulle til å pusse. "Men herregud da, du må jo sette den inn!" ropte han nesten i trynet mitt. Skulle til å ta den fra hånden min igjen. Rakk så å pusse den og satt den inn. Det funket. Orket ikke å si noe så jeg bare gikk. 

Anonymkode: b2244...0dd

• Liker 13
Skrevet

Jeg var på julebord med jobben lørdag og hadde meldt meg frivillig til å stenge sammen med en annen før julebordet. Vi fikk beskjed av sjefen om å skifte og gjøre oss klar før vi stengte siden de andre ventet på oss. Så 2 minutter før stengetid var vi helt klar til å gå, vi hadde t.o.m tatt på oss ytterjakkene våre.. 

Så kommer det en kunde inn... Selvfølgelig! 

Jeg går bort til henne. 

Hei, kan jeg hjelpe deg med noe før vi stenger klokken 8?

Kunde: Skal du til å stenge nå?

Meg: Ja, men hvis du vet hva du vil ha så kan jeg finne det til deg. Du har ikke tid til å prøve i butikk, men det er åpent kjøp frem til midten av januar på alt. 

Kunde: Jeg skal bare skikke litt

30 sekunder før stengetid går jeg bort igjen og sier:

Unnskyld, men nå stenger vi. 

Kunde: Har dere denne i størrelse X?

Meg: Det har vi kanskje i morgen, da er vi søndagsåpen så kom tilbake da. Nå stenger vi. 

Kunde: Ja, men det er en julegave og jeg tenkte jeg skulle bli ferdig i dag. 

Meg; Vet du hva, beklager men vi har noe vi skal rekke og butikken har vært åpen i 10 timer, sorry men du er for sen i dag. 

Hun skal sende klage til sjefen vår... Som ba oss om å stenge presis uansett.

• Liker 49
Skrevet

Kunde på jobb idag

"Er det ikke sånn Æ mere?"

meg "jo? Ble den ikke registrert? *ser på kvitteringen hennes*

meg: jo den har registrert.

hun: ja men den har ikke trukket fra, det her er varer jeg handler ofte!

meg: jo men Æ trekker 10% av de varene du bruker mest penger på.

kunde: Nei det er ikke sånn det er!

meg: jo det er det. Æ trekker 10% av på de varene du bruker mest penger på og 10% på fruktkorg grønt. 

Kunde: nei! Det er feil! *kikker på annen kunde* bare lureri det her.

meg: se her, ta en brosjyre så kan du lese.

kunde: *kikker i brosjyren* ja men da har denne brosjyren her trykkfeil!

altså det er ikke min feil at du har oppfattet feil. Tenk å lage så mye ut av det, isteden for å bare innrømme feil.

Anonymkode: 96a4c...5f5

• Liker 23
Skrevet

Trykkfeil, faktisk. I akkurat den brosjyren. :D 

Men var det ikke sånn i starten at det gjaldt de varene man handlet oftest og/eller brukte mest penger på? Mener det var litt forvirrende kommunisert i februar og mars i alle fall. De rettet det fort opp da. 

Anonymkode: 15011...0b9

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trykkfeil, faktisk. I akkurat den brosjyren. :D 

Men var det ikke sånn i starten at det gjaldt de varene man handlet oftest og/eller brukte mest penger på? Mener det var litt forvirrende kommunisert i februar og mars i alle fall. De rettet det fort opp da. 

Jeg trodde det var de ti varene jeg kjøper oftest, jeg :klo: Er det ikke sånn?

Anonymkode: f20c3...216

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ble jeg i tvil. Jeg scrollet nederst på topp 10-listen i appen og leste "slik fungerer 10-på-10". Jeg siterer: "Æ legger inn de 10 varene du har brukt mest penger på til sammen de siste 10 handleturene." Så da har de vel gjort om på det igjen. :vetikke: 

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ble jeg i tvil. Jeg scrollet nederst på topp 10-listen i appen og leste "slik fungerer 10-på-10". Jeg siterer: "Æ legger inn de 10 varene du har brukt mest penger på til sammen de siste 10 handleturene." Så da har de vel gjort om på det igjen. :vetikke: 

Det har vært slik siden Æ ble lansert i januar.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var slik først, men så har de endret det til de varene du bruker mest penger på. Så ja, det er ikke akkurat rart at kunder kan gå i surr. 

Anonymkode: 3ef6c...804

• Liker 2
Skrevet

Det er noen år siden jeg jobbet i butikk nå, men jeg husker at en plastpose kostet 80 øre på den tiden. Hvis du betalte med kort ble altså prisen 80 øre akkurat, men betalte du kontant ble det rundet opp til 1 krone. På denne tiden hadde jeg en kunde som alltid ba om en pose for mye. Hun betalte med kort (altså betalte hun 80 øre for posen). Da hun ikke endte opp med å bruke den skulle hun ha den i retur. Det skulle hun ha ut kontant - altså én krone. På den måten "fikk" hun 20 øre fortjeneste. Som hun pleide å si "En krone her, en krone der". Hun var svært gammel. Jeg har aldri møtt noen som har vært så gnien før.

Anonymkode: 9a86d...d81

• Liker 46
Skrevet
1 minutt siden, Suppetuppe skrev:

Jeg jobber på bensinstasjon og var på jobb da det kom en dame inn å ville betale bensinen sin med mastercardet sitt.

*SNIP*

Så endte det med at hun betalte kontant da. 

Det hadde RABLA for meg om noen sa "er det ikke en voksen her" til meg når jeg stod på jobb  :dany:Fy faen! Og så skylder hun på alderen din (eller mangelen på den, da....) fordi HUN ikke gidder å høre etter?!

Iddiot. :opplyser:

• Liker 35
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Det hadde RABLA for meg om noen sa "er det ikke en voksen her" til meg når jeg stod på jobb  :dany:Fy faen! Og så skylder hun på alderen din (eller mangelen på den, da....) fordi HUN ikke gidder å høre etter?!

Iddiot. :opplyser:

Ja, det er helt krise. Hun har vært innom flere ganger, og det er alltid noe galt.... alltid har hun noe (eller noen) å klage på. Det verste er at hun jobber i en butikk selv, hvor hun er skikkelig lite hyggelig. Tror ikke hun har det så godt med seg selv egentlig, så sånn sett er det jo kanskje litt synd på henne?

Endret av Suppetuppe
  • Liker 4
Skrevet

Har flere historier.

Det kom en kunde bort til meg, ganske så hissig og klaget på toalettet.
Kunde: Det toalettet deres..... altså... det har ikke vært vasket I HELE DAG!!! (kl var sånn 13, vi åpnet rundt 7.)
Meg: ååå? sier du det? 
Han: JA! NEMLIG! Jeg kan se at at det ikke har blitt signert siden kl 7 i dag!!? 

Jeg ble ganske overrasket, siden jeg hadde vasket det på morgenen, og sjekket det hver time etter det. Da hadde toalettet vært helt rent, men jeg vet at enkelte kunder kan grise skikkelig mye, (tisser på kanten, bruker ikke søpla til papir etc) så jeg tenkte at i løpet av den siste timen med rush, måtte det ha vært et par slike "grise-kunder" innom.

Så jeg sa: beklager. Det har vært ganske mye å gjøre i dag, men jeg har sjekket det tidligere, og da var det rent... jeg skal gå å vaske med en gang! 

Kunde: ja fint!

Kunde går, jeg tar veien mot toalettet, åpner døren og forventet totalt kaos. Derfor ble jeg rimelig paff da toalettet faktisk var HELT rent. Luktet friskt, ingen papirbiter på gulvet... til og med speilet, som har lett for å bli flekkete, var helt rent! Doen var også helt ren. Det så rett og slett nyvasket ut. 

Da forsto jeg at kunden faktisk hadde kjeftet på meg for at jeg ikke hadde signert på doen, og at det rett og slett bare var det som var galt.

Ja, jeg vet at doen burde blitt signert, men når jeg har masse annet jeg skal rekke innenfor et tidskjema og jeg SER at doen er ren, er det ikke alltid jeg får prioritert å løpe tilbake til kassa for å hente en penn og signere på klokkeslettene. Det er lov å være menneske, er det ikke? :fnise:

• Liker 19
Skrevet
22 minutter siden, Suppetuppe skrev:

Ja, det er helt krise. Hun har vært innom flere ganger, og det er alltid noe galt.... alltid har hun noe (eller noen) å klage på. Det verste er at hun jobber i en butikk selv, hvor hun er skikkelig lite hyggelig. Tror ikke hun har det så godt med seg selv egentlig, så sånn sett er det jo kanskje litt synd på henne?

Sånne mennesker er det faktisk synd på ja 😢 Selv om det er litt vanskelig å huske på det mens man står midt oppi det 😂

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...