AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #11001 Skrevet 4. juli 2017 7 timer siden, The Kitten skrev: Feil tråd? Kanskje ikke. Kanskje det er en vaskeekte "dum kunde" som uttaler seg Anonymkode: 37c38...7f1 28
Honey Dew Skrevet 4. juli 2017 #11002 Skrevet 4. juli 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes at Nauster grill i Volda har dårlig service. Ikke kjøp mat der! Anonymkode: c481d...eb9 Hva har dette med trådens tema å gjøre egentlig? 2
Gremlin Skrevet 4. juli 2017 #11003 Skrevet 4. juli 2017 Har enda en fra posten. Ei dame og noe jeg antar er mannen hennes skulle hente ut en såkalt "PUM". Dette er brev fra banken, og kan inneholde svært sensitive opplysninger. Disse brevene skal ikke under noen omstendigheter bli utlevert til noen andre enn den personen som står som mottaker på brevet, og for å sikre dette skal man ta kopi av brev og gyldig legitimasjon. Denne blanketten skal utfylles korrekt og signeres av både mottaker og kundebehandler, og skal sendes tilbake til banken som skal godkjenne dette. Det er med andre ord strenge rutiner for dette. Kvinnen hadde kun utenlandsk legitimasjon, og da trenger vi i tillegg bekreftelse av norsk D-nummer, noe hun ikke hadde med seg. Vi forklarte dette for henne, og at vi ikke kunne utlevere brevet før dette var i orden. Du og du for et leven som utartet seg! Både hun som skulle ha brevet og mannen hennes tok nesten fyr av sinne, det var like før de angrep oss over disken. Vi ble kalt horer og rasister og alt som var. Vi prøvde å forklare at dette var for å ivareta hennes sikkerhet, at alt hun måtte gjøre var å ta med seg et brev fra en offentlig etat som kunne bekrefte D-nummer, men det kom vi ikke langt med. Så gikk de til personangrep nok engang og fortalte oss at de aldri hadde sett så stygge mennesker før, at vi skulle brenne i helvete "jævla rasister", og at de håpet vi skulle dø en smertefull død, hele pakka. Det endte med at vi måtte kontakte politiet for å få dem ut, men de stakk heldigvis raskt da vi ringte. At noen orker å lage slikt leven over noe som kan løse seg så lett altså... 34
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #11004 Skrevet 5. juli 2017 Har en litt morsom en fra noen dager siden. Jeg jobber i en liten dagligvarebutikk. Jeg holdt på å satt unna varer, mens det sto noen turister (går jeg ut ifra) ved siden av meg å diskuterte mens de så på nesten hver eneste vare vi hadde. Hørtes ut som om de kanskje snakket Finsk eller noe lignende. De diskuterte og diskuterte, og det hørtes ut som om de ikke kunne bli enige om hva de skulle kjøpe eller i det hele tatt hva det var de så på. Jeg gikk rundt et hjørne for å sette i fra meg noe i ei hylle, og når jeg kom tilbake så jeg at de sto inne på et knøttlite lagerrom vi hadde og så på alle varene og diskuterte, diskuterte og diskuterte. Vi har en liten gardin som dekker til lageret til vanlig, men siden jeg holdt på med varene ved siden av hadde jeg latt den gardinen stå åpen. Jeg hadde mer enn nok å holde på med, så selv om jeg vurderte å si ifra at "duuuuh, dette er et lagerrom, ikke en del av butikken" så bestemte jeg meg for å vente litt. Kanskje ville de spørre meg om en spesifikk vare, men bestemte seg for å sjekke selv først? Kanskje kjente de sjefen, og hadde et avslappet forhold til lageret/butikken? Kanskje var en av de en ny ansatt som jeg ikke hadde møtt enda? Kanskje skjønte de hverken norsk eller engelsk, så mine tafatte forsøk på å forklare at dette ikke var en del av butikken hadde blitt veldig klønete og pinlig? Heldigvis gikk de ganske kjapt videre. Men synes det er rart at to voksne mennesker, enten de er fra Norge eller Finland (eller et annet Europeisk land) ikke klarer å se forskjell på store, ryddige, åpne butikkhyller og pittesmå, trange, mørke lagerrom med alle mulige slags varer, esker og uryddige vogner slengt overalt - delvis tildekket av en gardin. De fortsatte å diskutere, diskutere og diskutere gjennom hele resten av butikken. Jeg liker å tro at de den dag i dag går rundt og diskuterer seg gjennom alle Norges butikker, mens de roter seg inn på hvert lille lagerrom de kan finne, lite som stort. Anonymkode: b4e82...ede 23
MarianneE Skrevet 5. juli 2017 #11005 Skrevet 5. juli 2017 Jeg er tidenes verste menneske og kunden skal klage meg inn til hovedkontoret. Rett og slett fordi jeg påpekte at jeg trenger en kvittering for å bytte varen. 25
Haugenjenta Skrevet 5. juli 2017 #11006 Skrevet 5. juli 2017 4 timer siden, MarianneE skrev: Jeg er tidenes verste menneske og kunden skal klage meg inn til hovedkontoret. Rett og slett fordi jeg påpekte at jeg trenger en kvittering for å bytte varen. Takk, den har jeg opplevd og. Pleier å si; "Beklager, ikke jeg som bestemmer den regelen, det gjør de som sitter høyere oppe" så får de bare bli så sinte de bare vil. Vi må faktisk ha et fysisk kjøpsbevis (bankkontoutskrift og byttelapp, men skal de ha krav på pengene tilbake må vi ha originalkvitteringen). Begynt å opplyse ved hvert salg om å ta vare på den, ellers kommer man ingen vei. Helt utrolig hva folk kan få seg til å gjøre når det kommer til det der.. Er det varer fra 500,- og oppover så skjønner jeg det er litt surt, men når du begynner å hisse deg opp over en dusjbørste til 149,- slik at du blir utestengt fra senteret, da.. Ja.. 13
MarianneE Skrevet 5. juli 2017 #11007 Skrevet 5. juli 2017 19 minutter siden, Haugenjenta skrev: Takk, den har jeg opplevd og. Pleier å si; "Beklager, ikke jeg som bestemmer den regelen, det gjør de som sitter høyere oppe" så får de bare bli så sinte de bare vil. Vi må faktisk ha et fysisk kjøpsbevis (bankkontoutskrift og byttelapp, men skal de ha krav på pengene tilbake må vi ha originalkvitteringen). Begynt å opplyse ved hvert salg om å ta vare på den, ellers kommer man ingen vei. Helt utrolig hva folk kan få seg til å gjøre når det kommer til det der.. Er det varer fra 500,- og oppover så skjønner jeg det er litt surt, men når du begynner å hisse deg opp over en dusjbørste til 149,- slik at du blir utestengt fra senteret, da.. Ja..
Christiane_W Skrevet 5. juli 2017 #11008 Skrevet 5. juli 2017 (endret) I dag kom det en mann å hentet en hvitevare kona hans hadde bestilt. Først kjeftet han på meg pga at det var dyrere enn han hadde trodde og så var det visst min skyld at emballasjen var større enn han så for seg så han måtte rydde i bilen for å få plass til den. Trivelig type... Endret 5. juli 2017 av Christiane_W 22
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #11009 Skrevet 5. juli 2017 19 minutter siden, Christiane_W skrev: I dag kom det en mann å hentet en hvitevare kona hans hadde bestilt. Først kjeftet han på meg pga at det var dyrere enn han hadde trodde og så var det visst min skyld at emballasjen var større enn han så for seg så han måtte rydde i bilen for å få plass til den. Trivelig type... Det hadde sikkert vært bedre for blodtrykket hans om han turte å snakke i mot kona si i stedet Anonymkode: 2f6bb...b19 7
Kara W Skrevet 5. juli 2017 #11010 Skrevet 5. juli 2017 På 3.7.2017 den 20.47, AnonymBruker skrev: For noen år siden eide jeg eget firma som solgte motorsykler, atv, scooter, båter og mc utstyr. Jeg hadde et par kule motorsykler utstilt i butikken. Vi hadde satt opp skilt på motorsyklene om at det ikke var lov til å sitte på disse uten avtale med betjeningen(dette pga lett å velte de og skrape opp lakken). Men største problemet var småbarnsforeldre som kom innom med barn i 5-10års alderen....som syntes disse store motorsyklene var så kule og gjerne oppfordret barna sine til å klatre opp på de så de kunne ta et kult bilde av de....selv om at det sto klart og tydelig at all prøvesitting skulle avtales med oss først. Du aner ikke hvor mye kjæft og overhøvling på hvor lite kundevennlige vi var når vi påpekte at disse motorsyklene ikke var noe leketøy(veide flere hundre kilo og om den veltet...skadet barnet skikkelig...samtidig med at hele rekken med motorsykler ville ha veltet om en veltet pga at de sto tett sammen). Var mange foreldre som anså disse som det perfekte leketøyet for barna deres mens foreldrene kikket på andre ting. Anonymkode: aee7c...d9d Som mor missliker jeg veldig slike kunder. I sportsbutikken her er det store skilt på alle treningsapparatene om at man ikke må leke på treningsapparatene, likevel er det alltid barn på dem. Og så ender jeg opp med å være verdens verste mor som nekter barna mine å leke på dem når "alle andre får lov!". 8
MalloryK Skrevet 6. juli 2017 #11011 Skrevet 6. juli 2017 Altså, hvorfor i fittehelvete kan ikke "kunder" ta en kikk nedover på butikkens FB side før de klager over noe som 150 andre har sagt før? Er alle tilbakestående? Bare sjekk Rema 1000 sin side. 5
The Kitten Skrevet 7. juli 2017 #11012 Skrevet 7. juli 2017 Kunden kom med en sko hun ville ha, og jeg gikk og hentet den som hørte til. Da jeg kom ut igjen fra lageret sa kunden. "Jeg tror jeg går nå jeg." Meg: Så du skal ikke ha de likevel? Kunde: Jo, jeg skal ha de, men jeg tror jeg går nå jeg. Meg: Vil du jeg skal legge de av til deg? Kunde: Jeg går nå jeg. Oki du! Velkommen igjen. 18
Gremlin Skrevet 7. juli 2017 #11013 Skrevet 7. juli 2017 1 minutt siden, The Kitten skrev: Kunden kom med en sko hun ville ha, og jeg gikk og hentet den som hørte til. Da jeg kom ut igjen fra lageret sa kunden. "Jeg tror jeg går nå jeg." Meg: Så du skal ikke ha de likevel? Kunde: Jo, jeg skal ha de, men jeg tror jeg går nå jeg. Meg: Vil du jeg skal legge de av til deg? Kunde: Jeg går nå jeg. Oki du! Velkommen igjen. Haha, kanskje kunden fikk akutt diaré eller noe? 12
The Kitten Skrevet 9. juli 2017 #11014 Skrevet 9. juli 2017 Kunde: Hvorfor må jeg betale 199 kroner når venninnen min betalte 179 før prisen steg? Meg: Fordi venninnen din var her før prisen gikk opp. Kunde: Men venninnen min betalte bare 179 kroner for denne varen i fjor høst. Meg: Og nå er vi kommet til sommeren og prisen har dessverre steget. Kunde: Men venninnen min betalte bare 179 for den. Hvorfor må jeg da betale 199? Meg: Fordi det er det den koster. Skal du ha den eller ikke? Kunde: Ja, jeg skal ha den, men det er urettferdig at jeg skal betale 199 når venninnen min betalte 179. Var nesten så jeg var fristet til å gi henne en 20-kroning for å få henne til å holde kjeft. 33
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #11015 Skrevet 9. juli 2017 Jeg hadde en kunde en gang i kassa som sto i telefonen, jeg sier som vanlig "hei" får ingen reaksjon. Spør om han trenger pose, får et lite nikk, spørr om medlemskort, ingen respons. Han betaler, legger på telefonen og kjefter på meg for at jeg ikke spurte etter medlemskort. Noe som visstnok står i kontrakten min at jeg skal gjøre. Etter 8 år i dagligvare så har det blitt noen episoder. Det beste er de som spør om prisen for en vare, jeg går for å sjekke, men da roper de etter meg at om jeg ikke kan prisen, noe som faktisk er en del av jobben min, så kan det bare være. Med 6-7000 varelinjer så har ikke hodet mitt sjans til å huske alt. Anonymkode: 7c32a...5b1 14
The Kitten Skrevet 9. juli 2017 #11016 Skrevet 9. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en kunde en gang i kassa som sto i telefonen, jeg sier som vanlig "hei" får ingen reaksjon. Spør om han trenger pose, får et lite nikk, spørr om medlemskort, ingen respons. Han betaler, legger på telefonen og kjefter på meg for at jeg ikke spurte etter medlemskort. Noe som visstnok står i kontrakten min at jeg skal gjøre. Etter 8 år i dagligvare så har det blitt noen episoder. Det beste er de som spør om prisen for en vare, jeg går for å sjekke, men da roper de etter meg at om jeg ikke kan prisen, noe som faktisk er en del av jobben min, så kan det bare være. Med 6-7000 varelinjer så har ikke hodet mitt sjans til å huske alt. Anonymkode: 7c32a...5b1 Jeg sier alltid at jeg skal dobbeltsjekke prisen for å være sikker på at jeg ikke sier feil.
Gjest Njuta Skrevet 9. juli 2017 #11017 Skrevet 9. juli 2017 Respekt og kudos til dere som jobber i butikk altså! 😊
The Kitten Skrevet 9. juli 2017 #11018 Skrevet 9. juli 2017 1 minutt siden, Njuta skrev: Respekt og kudos til dere som jobber i butikk altså! 😊 1
The Kitten Skrevet 12. juli 2017 #11019 Skrevet 12. juli 2017 Mandag hadde jeg en gjeng med unge arabiske menn som omringet meg. Først kom han ene bort, og jeg trodde bare han skulle spørre om noe. Så begynte han å kjefte på meg om hvorfor jeg var rasistisk. To av mine beste venninner er marokkansk / thailandske (og jeg ellers venner fra mange andre deler av verden) og eksen min er fra Etiopia, men ja, ja... La oss kalle meg rasist. Mens han sto og snakket kom kompisene hans bort og de stilte seg i en halvring rundt meg, og sendte meg truende blikk. Jeg ignorerte dem og forhold meg til ham jeg faktisk snakket med. Hele situasjonen løste seg fint med at jeg hjalp ham med å finne noe han ville ha. Men altså... Hvem får det til å tro at det er greit å beskylde fremmede for noe? For det andre? I hvilken verden er det greit for 6 menn å omringe en kvinne på truede måte? Bare så det er sagt så hadde jeg syntes det var like ubehagelig om de var etnisk norske. Vanligvis er unge arabisk menn noen av de mest høflige kundene jeg har med å gjøre på jobb. 21
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #11020 Skrevet 12. juli 2017 For mange år siden jobbet jeg på et lite konditoriutsalg. Vi fikk inn varer fra bakeriet hver dag og hadde bare et lite pauserom bak. En dag kom det inn en dame som ville kjøpe en kake. Jeg viste henne de små kakene vi hadde for salg, større kaker måtte bestilles minst 1 dag i forveien. Men nei, hun skulle ikke ha en sånn liten, hun skulle ha en stor og med en gang. Jeg måtte forklare at det ikke gikk, men da mente hun at jeg bare fikk gå og lage en til henne og pekte på bakrommet. Akkurat som at jeg var en konditor eller hadde tilgang på det som trengtes for å lage en kake der. Ellers hadde vi en sånn kaffemaskin som man setter koppen under og trykker på det man skal ha. En dag kom det inn en kunde som ikke syns en kaffeporsjon var nok i koppen og som derfor trykte igjen. Men da rant det jo over i koppen og kunden fant ut at han da skulle trykke flere ganger for å få den til å stoppe. Noe som endte i at drypprennen ble fylt opp og det rant ned og utover gulvet. Anonymkode: 85523...44b 18
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå