Stellia Skrevet 9. juni 2017 #10941 Skrevet 9. juni 2017 Jobber i bank, og har hørt en del sært opp i gjennom. En gang fikk jeg telefon fra ei dame som var fly forbanna pga. kodebrikken hennes var ødelagt. Lurte på hvorfor i alle dager vi ikke hadde sendt ut kodebrikke FØR den gamle var ødelagt. Ja, for det vet banken...... Hadde også en kunde som klikka fordi han ikke fikk se kvitteringen fra Kiwi i nettbanken. Han var overbevist om at alle andre banker hadde oppført hva han hadde kjøpt i butikken (i nettbanken). 14
Cottonball Skrevet 9. juni 2017 #10942 Skrevet 9. juni 2017 1 time siden, ElMona skrev: Haha jobba på bensinstasjon og folk innbiller seg at vi har massevis av sedler liggende... Mann ber om å få veksle en 1000-lapp, og jeg sier at det kan jeg dessverre ikke veksle, men mindre han vil ha ruller med kronestykker (noe vi selvfølgelig ikke vil gjøre, for vi betaler jo for å få vekslet til mynt i banken, og trenger dem til helga). Han blir sur, men får da den lyse ideen om å kjøpe en pakke tyggis...og betale med 1000-lappen, akkurat som om dét skulle gjøre at jeg fikk mere veksel -_- Og så har du de som tror omsetningen på en bensinstasjon er stor nok til at de kan få tatt ut 3000kr når de vil Det er så dumt 😅 har også hatt de som vil veksle, og når jeg sier at det kan de desverre ikke pga lite sedler i kassa, så spør de "hvis jeg kjøper denne sjokoladen da?". Haha. Hadde en gang ei dame som ville ta ut 4000 hos meg. Lille butikken vår har ikke 4000 i kassa en gang, vi har kanskje mellom 1500- 2000 i kassa, og det er vårt dyrebare veksel xD hun endte med å få ta ut 200kr hos meg 😅 og jeg prøver alltid å forklare alle disse kundene at posten er rett der borte, og der kan man ta ut litt penger 😅 1
altflyter Skrevet 9. juni 2017 #10943 Skrevet 9. juni 2017 3 timer siden, Cottonball skrev: Uff jaa alle de tingene der altså 😑 lurer på hva som får kunder til å oppføre seg slik. Det er så kjedelig å finne varer i butikken med revnet emballasje... har også funnet knuste kubbelys dyttet under hyllene. Det er ikke så vanskelig å si i fra om at de var uheldig og mistet et lys 😅 Og så de kundene som absolutt skal betale med en 1000 lapp når en ting koster 63 kr fordi de vil veksle, og nekter å betale med mindre lapper når jeg spør. Gir de med vilje ekstra mange enkroninger og smått tilbake da posten er liksom 10 meter fra butikken der jeg jobber. De veksler alltid penger for folk. Og vi har som regel ikke kjeempemasse veksel i kassa heller 😅 *grøss* kunder som skal veksle tusenlapper ja... Det kommer skrikende tilbake til meg... Har ikke jobbet i butikk på noen år nå, men noen ting går ikke an å glemme Gjorde som deg. Husker godt en skikkelig gjøk en gang som ville veksle en tusenlapp to minutter etter åpningstid... selvsagt visste Einstein råd da jeg sa nei og ville kjøpe en tyggis til 50 øre og betale med en tusenlapp. Da sa jeg faktisk rett og slett nei. Jeg nektet ham å kjøpe den rett og slett fordi jeg kunne se at han hadde både mynter og mindre sedler i lommeboken sin. Skulle jeg gitt ham veksel, så hadde jeg ikke hatt penger i kassa annet enn tusenlappen hans.... Ellers ved sånne hendelser så fikk de bra med enkroninger og femtiøringer i retur når de ble vanskelig, spesielt hvis jeg kunne se at de faktisk hadde mindre sedler.... utrolig hvor mange som plutselig har veksel likevel når du begynner å telle opp enkroninger foran dem 8
altflyter Skrevet 9. juni 2017 #10944 Skrevet 9. juni 2017 44 minutter siden, Cottonball skrev: Det er så dumt 😅 har også hatt de som vil veksle, og når jeg sier at det kan de desverre ikke pga lite sedler i kassa, så spør de "hvis jeg kjøper denne sjokoladen da?". Haha. Hadde en gang ei dame som ville ta ut 4000 hos meg. Lille butikken vår har ikke 4000 i kassa en gang, vi har kanskje mellom 1500- 2000 i kassa, og det er vårt dyrebare veksel xD hun endte med å få ta ut 200kr hos meg 😅 og jeg prøver alltid å forklare alle disse kundene at posten er rett der borte, og der kan man ta ut litt penger 😅 Jammen å ta ut penger er jo min RETT som kunde! Herregud. Kunden har alltid rett vet du! Det står tross alt i kundeloven/forbruksloven/kjøpsloven/butikkloven etc at jeg har RETT på å få ut penger. Akkurat som at jeg har LOVFESTET rett på å få pakket inn gaver, bytte varer, få pengene igjen og å behandle deg som dritt. For kunden har alltid rett og jeg kjenner noen som har hørt om noen som studerer jus så jeg vet hva jeg snakker om. Dessuten betaler jeg lønningen din med varen til ti kroner som jeg prøver å prute på, så du MÅ gjøre som jeg sier 46
Cottonball Skrevet 10. juni 2017 #10945 Skrevet 10. juni 2017 2 timer siden, altflyter skrev: *grøss* kunder som skal veksle tusenlapper ja... Det kommer skrikende tilbake til meg... Har ikke jobbet i butikk på noen år nå, men noen ting går ikke an å glemme Gjorde som deg. Husker godt en skikkelig gjøk en gang som ville veksle en tusenlapp to minutter etter åpningstid... selvsagt visste Einstein råd da jeg sa nei og ville kjøpe en tyggis til 50 øre og betale med en tusenlapp. Da sa jeg faktisk rett og slett nei. Jeg nektet ham å kjøpe den rett og slett fordi jeg kunne se at han hadde både mynter og mindre sedler i lommeboken sin. Skulle jeg gitt ham veksel, så hadde jeg ikke hatt penger i kassa annet enn tusenlappen hans.... Ellers ved sånne hendelser så fikk de bra med enkroninger og femtiøringer i retur når de ble vanskelig, spesielt hvis jeg kunne se at de faktisk hadde mindre sedler.... utrolig hvor mange som plutselig har veksel likevel når du begynner å telle opp enkroninger foran dem Haha ja de blir så sure når de får tilbake i smått 😂 men hva forventer de når de blir sure på meg når jeg spør vennlig om de har mindre lapper 😅 huff 2 timer siden, altflyter skrev: Jammen å ta ut penger er jo min RETT som kunde! Herregud. Kunden har alltid rett vet du! Det står tross alt i kundeloven/forbruksloven/kjøpsloven/butikkloven etc at jeg har RETT på å få ut penger. Akkurat som at jeg har LOVFESTET rett på å få pakket inn gaver, bytte varer, få pengene igjen og å behandle deg som dritt. For kunden har alltid rett og jeg kjenner noen som har hørt om noen som studerer jus så jeg vet hva jeg snakker om. Dessuten betaler jeg lønningen din med varen til ti kroner som jeg prøver å prute på, så du MÅ gjøre som jeg sier Haha åå har hatt noen av de ja 😅 hadde ei her om dagen som ville at varen hun kjøpte skulle pakkes inn som gave. Og uheldigvis for ho så var vi faktisk tomme for gavepapir (sånn stor rull vi har bak kassa). Da forlangte ho at jeg skulle ta gavepapir fra butikken og bruke det og pakke inn for ho, for ho akta IKKE å kjøpe rullen med gavepapir selv. Når jeg fortalte at jeg ikke hadde myndighet til å gjøre sånt ble ho fly forbanna fordi ho skulle jo rett i barnebursdag med ungen sin, og gaven måtte jo være pakke inn! 😅 Joda jeg kunne nok sikkert ha tatt en rull fra butikken og slått den inn som internforbruk, men når dama kom med den holdningen og den sure minen der så slo jeg meg litt vrang sa ikke det til ho da. 13
sunflower Skrevet 10. juni 2017 #10946 Skrevet 10. juni 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet i klesbutikk da jeg var litt yngre. Jeg var akkurat fylt 18. Jeg ser ganske ung ut for alderen, og dermed tror folk at jeg ikke vet.. Det var en dame som kom inn i butikken og ville ha t skjorte, og lurte på hvor de hang. Jeg svarte at det kommer litt an på hva slags t skjorte hun vil ha, det er forskjellige områder etter hva slags stil osv.. Hun ble sur og sa "har du ikke t skjorter?!" Jeg svarte "jo, men som sagt henger de litt rundt om kring i butikken. Hva slags type vil du ha? Jeg kan vise deg hvis du bare..." "Kan du ikke bare peke Da?!!!" Ropte hun. Jeg pekte på nærmeste t skjorte samling med basic t-skjorter. "Der." Tok et par minutter..."er det de eneste du har???" Da gikk jeg. Det var sikkert feil av meg. Jeg skulle vist henne dem med engang, men dette var en av mine første jobber så jeg var nok litt uerfaren. Dette var min første sure kunde. Anonymkode: 82e0f...f5d Jeg synes ikke du gjorde noe feil her. Jeg jobbet i klesbutikk før, og hvis en kunde kom inn og skulle ha en bukse, spurte jeg jo selvfølgelig hva slags type bukse kunden så for seg... på samme måte som en bukse ikke er en bukse, er jo ikke en t-skjorte en t-skjorte. Nei, her var kunden skikkelig teit. 13 timer siden, Monstrum skrev: Når folk kjøper 5-6 flasker.. Meg: Vil du ha en sånn pappeske å ha dem i? Vi tar alltid vare på noen, denne er det plass til 6 i. Kunde: Høh, men dere er da ikke tomme for poser vel? Meg: Neida, men det er mange som synes det er mer praktisk med en sånn. Så står det litt stødigere i bilen også Kunde: Herregud, vil du få meg til å se ut som en alkoholiker eller? Kan jo ikke gå ut av POLET med en ESKE til flaskene? Meg: Nei, du får selvfølgelig pose hvis du heller vil ha det.. Eller: Meg: Vil du ha to poser kanskje? Kunde: Hva er vitsen med poser om man ikke får plass til noe i dem?? Meg: Du får selvfølgelig èn pose hvis du vil ha det, tenkte bare at det ble mindre tungt å fordele det i to Kunde: Tåler ikke posene deres noenting eller?? Butikkansatte kan ikke vinne, det er galt uansett hvor hyggelig man er 4
mmd Skrevet 10. juni 2017 #10947 Skrevet 10. juni 2017 På 8.6.2017 den 1.03, AnonymBruker skrev: Nei! Man legger den etter. Ikke vær en kjip kunde. Når du har lagt på alle varene dine legger du skillepinnen på båndet slik at nestemann kan starte å legge på sine varer. Du er nærmere, og dette er vanlig kundeskikk. Det verste er når kunder står ved siden av båndet der hvor pinnen er helt til siste sekund før de skal betale. Tenker disse på noen av de andre i køen? Neppe. Anonymkode: 3216e...eef Mulig det er lokale tradisjoner her, men her i byen legger ALLE - uten unntak - på skillepinne FØR varene sine. Har aldri vurdert å legge på TO skillepinner, altså en før og en etter varene mine. Har aldri forventet at kunden før meg skal legge på skillepinner etter sine varer. Høres helt merkelig ut. 6
Hattivatti Skrevet 10. juni 2017 #10948 Skrevet 10. juni 2017 1 time siden, mmd skrev: Mulig det er lokale tradisjoner her, men her i byen legger ALLE - uten unntak - på skillepinne FØR varene sine. Har aldri vurdert å legge på TO skillepinner, altså en før og en etter varene mine. Har aldri forventet at kunden før meg skal legge på skillepinner etter sine varer. Høres helt merkelig ut. Jeg legger konsekvent pinne etter meg slik at de bak meg kan få legge på sine egne varer tidligere. De kan være vanskelige å nå til og det koster meg så utrolig lite å gjøre det for å være grei med nestemann. Jeg synes det høres merkelig ut at det er så vanskelig å se det fornuftige i det. 42
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #10949 Skrevet 10. juni 2017 Da jeg jobbet på cafe/restaurant var det en fyr som ville bestille pizza uten bunn. Jeg forstod jo selvfølgelig ikke helt hva han mente med det. Men nevnte for han at biffpizzaen hadde samme fyllet som det som var i biffsnadderen (biff, paprika og champignon), så foreslo jo da at han kunne kjøpe biffsnadder. Han ville ikke ha pommes frites, salat, bernaise, ris eller noe, så han fikk da servert bare en tallerken med biffsnadderblanding. Jeg gikk tilbake til kjøkkenet og plutselig så kommer han å spør meg hva det der skulle være for noe. Han ville jo selvfølgelig ha tilbehør! Da skulle han plutselig ha pommes frites og salat alikevel.. Var også en fyr som en gang kun ville ha ost på pizzaen sin. Ikke saus eller noe annet fordi han ikke likte "rennende" ting. Etter at jeg hadde servert den så ville han ha ketchup Anonymkode: b89ea...30e 11
Minya Skrevet 10. juni 2017 #10950 Skrevet 10. juni 2017 Alt snakket om folk som kommer med tusenlapper, fikk meg til å huske en fyr fra gamlejobben. Han var noe spesiell, manglet litt på en meter liksom, aner ikke hva som feilte han, men han kom nå da innom to-tre ganger i uka, alltid før ni (butikken åpnet åtte) og betalte nesten utelukkende med tusenlapper. Han kjøpte selvfølgelig aldri for mer enn en hundrelapp av gangen, og selv om jeg noen ganger kunne veksle, skjedde det mer enn én gang at jeg ba han pent om å slutte å komme med tusenlapper så tidlig. Til slutt begynte selv skiftlederen å kjefte litt på han fordi han som oftest måtte inn i safen og veksle den forbanna tusenlappen hver gang, og man har litt andre ting å gjøre om morgenen, men skrotgnomen fortsatte med tusenlappene sine. Enden på visa var at vi fikk ham bortvist fra butikken på livstid og anmeldt for nasking, fordi vi oppdaget at det var han som plukket økologiske tomater ut av plastpakka si, gjemte plasten dårlig ett eller annet sted, og betalte for vanlige løsvekt tomater i kassen. Vi hadde funnet disse plastpakkene rundt omkring i butikken i et års tid, og plutselig en dag var det en av oss (husker ikke hvem) som oppdaget at han gjorde dette. Det var da en enkel sak å få sjekket kameraene de siste gangene han hadde vært innom, og da ble det påvist at han "stjal" tomater hver gang. 10
mmd Skrevet 10. juni 2017 #10951 Skrevet 10. juni 2017 (endret) 6 timer siden, The Silence skrev: Jeg legger konsekvent pinne etter meg slik at de bak meg kan få legge på sine egne varer tidligere. De kan være vanskelige å nå til og det koster meg så utrolig lite å gjøre det for å være grei med nestemann. Jeg synes det høres merkelig ut at det er så vanskelig å se det fornuftige i det. Da har vi bare ulikt syn på logikken. Båndet er mer enn nok langt til at begge får tak i skillepinner like greit. Her i byen ville folk sett rart på deg om du la skillepinnen før varene deres, ville antagelig tolket det som du syntes de somlet, ville markere noe el.l. Tydeligvis et kulturelt fenomen, artige greier. Altså, om noen av dere itrriterer dere over at folk ikke legger skillepinne ETTER varene dine, så kan dere gå ut fra at de ikke tenker på at det et naturlig - selv om dere gjør det. Endret 10. juni 2017 av mmd 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #10952 Skrevet 11. juni 2017 På 10.6.2017 den 1.22, altflyter skrev: *grøss* kunder som skal veksle tusenlapper ja... Det kommer skrikende tilbake til meg... Har ikke jobbet i butikk på noen år nå, men noen ting går ikke an å glemme Gjorde som deg. Husker godt en skikkelig gjøk en gang som ville veksle en tusenlapp to minutter etter åpningstid... selvsagt visste Einstein råd da jeg sa nei og ville kjøpe en tyggis til 50 øre og betale med en tusenlapp. Da sa jeg faktisk rett og slett nei. Jeg nektet ham å kjøpe den rett og slett fordi jeg kunne se at han hadde både mynter og mindre sedler i lommeboken sin. Skulle jeg gitt ham veksel, så hadde jeg ikke hatt penger i kassa annet enn tusenlappen hans.... Ellers ved sånne hendelser så fikk de bra med enkroninger og femtiøringer i retur når de ble vanskelig, spesielt hvis jeg kunne se at de faktisk hadde mindre sedler.... utrolig hvor mange som plutselig har veksel likevel når du begynner å telle opp enkroninger foran dem Også har vi 500-lapp mafiaen Eldre folk som kun betaler med femhundrelapper Anonymkode: e6ea4...ae0 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #10953 Skrevet 11. juni 2017 Sitat Jobber i bank, og har hørt en del sært opp i gjennom. En gang fikk jeg telefon fra ei dame som var fly forbanna pga. kodebrikken hennes var ødelagt. Lurte på hvorfor i alle dager vi ikke hadde sendt ut kodebrikke FØR den gamle var ødelagt. Ja, for det vet banken..... Du må da skjønne at når dere sender ut visa-kort før det gamle er helt utslitt, så må dere også sende ut kodebrikker før de går i stykker Anonymkode: 6f900...8f2 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #10954 Skrevet 11. juni 2017 Jeg jobber på billettkontor på en flyplass, og det er ikke alltid like enkelt. Jobben min er i hovedsak å endre/selge billetter + bagasje/overvekt/utstyr og hjelpe når folk ikke rekker flyet videre pga forsinkelser/andre hendelser i selskapet f.eks. Det jeg ikke har ansvar for er: Flybytte, gatebytte, sikkerhetskontrollen, restaurantene, passkontrollen, innsjekk/bagasje, boarding, NSB, flybussen, andre flyselskaper forsinkelser, at passasjerene sovner/ikke følger med, politiet, +++. Som sikkert de fleste vet anbefaler de fleste flyselskaper å være ute i GOD tid før flyet går. Her snakker vi da rundt 2 timer før sånn at du skal rekke å sende bagasje, komme deg igjennom sikkerhetskontrollen, gå til gaten og komme deg ombord. Det er mye annet som skjer bak i kulissene som gjør at vi ikke bare kan holde igjen flyet eller åpne dørene igjen når gaten er stengt. Noen eksempler på situasjoner kommer her: ''Maskinen virket ikke, jeg har kranglet med den i over 10 minutter'' - For det første: Hvem gidder å krangle med en maskin i 10 minutter? For det andre så kommer det opp en melding om at du må kontakte personalet om det ikke fungerer. For det tredje så har du ikke vært her i god nok tid om du har brukt 10 minutter på maskinen og ikke rekker det. ''Det var lang kø i sikkerthetskontrollen'' - Så var det dette med tiden da.. Du skal være på flyplassen helst 2 timer før, for vet du hva? Kø i sikkerhetskontrollen er faktisk helt normalt, og du kan ikke regne med at du får løpe igjennom der. ''Jeg satt på gate, men jeg sovna'' - Her er det faktisk mange som blir overrasket når jeg sier at de må kjøpe nye billetter. Jeg vet ikke helt om jeg tror på de eller ikke, men noen mener tydeligvis at det er en god nok grunn til at de skal få nye billetter. ''Jeg var på gaten 21.30, det var da flyet skulle gå'' - Beklager, men det er ikke som å kjøre buss. Gaten stenger 10-20 minutter før (noe som står opplyst på nettsiden våres + at boardingtiden står på boardingkortet ditt) og da er det ikke mulighet for å bli med. Når gaten sier at alt er klart er det mye forberedelser som starter inne i flyet, blant annet at dørene sikres og vi får ikke åpnet de igjen uten mye styr. Jeg har heller ikke noe kontakt med de inne på flyene så jeg kan ikke ''bare'' ringe og be de kjøre tilbake selv om flyet fortsatt ''bare'' står der. Anonymkode: ffdcd...054 23
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #10955 Skrevet 11. juni 2017 Var egentlig ikke ferdig med teksten over, så noen eksempler til: ''Taxien/bussen/toget var forsinket'' - Igjen det er faktisk ikke min skyld at NSB/flybussen/whatever er forsinket. Det er igjen ditt ansvar å dra tidlig nok slik at en liten forsinkelse ikke skal ødelegge resten av reisen. ''Jeg kjørte med SAS/Norwegian/Ryanair/Air Baltic/Finnair og de var forsinket'' - Beklager, men vi samarbeider ikke med andre flyselskaper. Vi kan ikke stå til ansvar for at de var forsinket, og derfor må du kjøpe ny billett. Disse tingene forteller vi da at reiseforsikringen muligens kan dekke, men at de fortsatt må kjøpe nye billetter. Dette er ikke noe vi har skyld i, og man må da kjøpe nye billetter. Jeg har full forståelse for at det er kjipt, men sånn er det bare. Så noen enkle regler for dere som skal reise nå i sommer; 1. Beregn god tid. Spesielt nå som det er sommersesong så er det alltid lange køer overalt, enten om det er bagasje eller sikkerthetskontrollen. Jeg anbefaler å være PÅ flyplassen ihvertfall 2 timer før, og kanskje litt mer også. Ta heller en flybuss/et tog tidligere en det du kanskje tenker først, fordi du vet aldri når en forsinkelse dukker opp. Er det ikke bedre å kunne sette seg ned i en times tid, spise frokost eller ta seg en øl? 2. Følg med på tavlene angående hvilken gate du skal på. Sjekk dette jevnlig fordi dette kan endre seg helt frem til avgangstid. Dette er det flyplassen som styrer og ikke flyselskapene. Flyselskapene pleier også å sende ut melding, men det er ikke alltid de rekker å sende det før det er for sent. 3. Ikke sovn på gaten og ikke forvent at du blir ropt opp - På OSL roper de ikke opp passasjerer og man har selv ansvar for å følge med på om de starter boardingen og komme seg på flyet. 4. Bagasje. Les deg opp på hva som er greit å ha med seg av håndbagasje og innsjekket bagasje. Ting tar bare lengre tid for deg og de rundt om du må begynne å styre med det også Anonymkode: ffdcd...054 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 Populært innlegg #10956 Skrevet 13. juni 2017 Jeg jobbet på en kafe på et kjøpesenter på sommeren, og da er det ofte veldig få kunder når det er fint vær, så var satt opp alene på jobb mesteparten av dagen. Samme dag skjedde det et stort utendørs arrangement i nærheten, med mange hundre folk. Plutselig ut av intet begynte det å pøsregne, så alle folkene kjørte over til kjøpesenteret og det ble en eksplosjon av kunder, og alle skulle ha varm kaffe etter å ha stått i regnet. Stakars meg stod der alene med en kø som jeg sverger var 15 meter, den stod langt ut av butikken, og jeg jobbet som en gal, svetten rant, jeg ekspederte sikkert fire kunder om gangen. Og der jeg står, alene og jobber livet av meg begynner klagene. "Hallo, det står noe på bordet kan du ikke komme å tørke det av?" sier noen mens køen står ut av døra. "Nå har jeg ventet 15 minutt i kø, også sier du at det kommer til å ta enda lenger tid å lage drikken min!?!?" sier noen andre samtidig som de ser jeg har seks kopper med drikke jeg allerede holder på å lage. "Er du tom for bagels? ja se til å lag en ny da!", "Synes det er utrolig dårlig at disken din er tom, gjett om jeg skal sende mail til sjefen din!". Og det verste er de som sier at det min feil at de har ventet lenge i kø. Unnskyld meg, men når du frivillig stiller deg i en kø som går ut av lokalet til butikken, så er det ingen andre en din feil at det tar lang tid før du får drikken din. Det er ikke min feil at halve byen plutselig har lyst å kjøpe kaffe! Gikk til slutt tom for kopper, fordi jeg ikke hadde mulighet til å hente oppvasken fordi det var evigvarende kø. "Om det går fint at jeg får pappkopp? Sykt dårlig service, er her for å drikke ut av en ordentlig kopp!". Fikk ringt en kollega og skreik i panikk at hun måtte komme å hjelpe meg, og når jeg endelig fikk satt meg ned så sovnet jeg på pulten på kontoret fordi jeg var helt utslitt. Hvis det er til noen trøst så hadde vi omsetningsrekord den dagen det var til og med noen kunder som syntes så synd på meg at de samlet sammen masse oppvask og satt det inn i vaskemaskinen for meg, og til og med en som gikk på butikken og kjøpte fire store sjokolader til meg... men flesteparten var drittsekker likevel. Anonymkode: 2f76d...09e 66
Christiane_W Skrevet 14. juni 2017 #10957 Skrevet 14. juni 2017 Hadde en kunde som hadde avtalt å hente en stor, tung vare som forutsatte hjelp med truckkjøring for å få lastet den på henger her om dagen. Jeg hadde gjort avtale med nabobedriften vi leier lager av om at en av de ansatte der skulle bistå, noe de jevnlig gjør. På morgenen hentedagen kom sjefen der inn til oss og sa fra at på grunn av ferieavvikling og sykdom var det ingen på jobb den dagen med truckførerbevis, så de kunne ikke hjelpe oss med lastingen allikevel. Men resten av uka skulle det gå greit. Jeg ringte kunden min umiddelbart, forklarte situasjonen og spurte om de hadde mulighet til å komme en annen dag. Han klikket og kalte meg både det ene og det andre. Makan til udugelighet fant han seg ikke i. Han hadde en avtale om henting og jeg hadde å fikse det.. Å hente dagen etter var helt uakseptabelt for ham. Personalutfordinger på grunn av sykdom hadde han null forståelse for. Enden på visa ble at jeg tilbød ham kostnadsfri hjemkjøring i et forsøk på å roe ham ned (ved bestilling hadde han valgt å ikke betale for det pga at han mente det var alt for dyrt). Men på grunn av at jeg ikke kunne få det til før dagen etter var det overhodet ikke bra nok. Han hadde avtalt å hente den dagen og det var helt utrolig uprofesjonelt at vi ikke klarte å stå for det vi lovet. Først etter mye om og men gikk han omsider med på å la oss levere varen dagen. Jeg blir så oppgitt over sånne folk. Ja, jeg skjønner at det er surt at ting ikke ikke går som planlagt, men sykdom får man jo ikke gjort noe med og det er jo ikke alltid man klarer å trylle frem en vikar på sekundet. *river meg i håret* 10
Bloodless Skrevet 14. juni 2017 #10958 Skrevet 14. juni 2017 På 10.6.2017 den 18.43, Minya skrev: ...men skrotgnomen fortsatte med tusenlappene sine. Fra nå av skal alle kalles skrotgnomer. 13
TinyBean Skrevet 14. juni 2017 #10959 Skrevet 14. juni 2017 Blir frustrert over folk som ikke gidder å bruke skillepinnen. Jeg er ganske heldig når det gjelder kunder i vår butikk, de fleste er veldig hyggelige, ungene er veloppdragne og jeg gjør mitt beste for at folk får en fin handletur, men akkurat dette er så irriterende. Skillepinnen er rett foran deg og du klarer fint å legge den ned selv. Pass på egne varer, jeg har fokus på varene til personen jeg betjener. Noen folk kikker til og med på pinnen men legger den ikke ned. Vær så snill, bruk den. Våre skillepinner er veldig enkle å få tak i og, med mindre du er et lavt barn. Får inntrykk av at folk legger fra seg all intelligens, både sosial og annen type, fra seg ved inngangsdøra. Eller kanskje de bare ikke tror at folk som jobber i kundebehandlingsyrker har følelser eller fortjener noe høflighet eller respekt. Har du en så dårlig dag at du må kjefte ut en uskyldig person som bare prøver å gjøre handleturen din hyggelig, bør du skaffe hjelp. 2
Sugar&Spice Skrevet 15. juni 2017 #10960 Skrevet 15. juni 2017 Lørdagsvakt i bokhandelen. Jeg står alene, og det er fullt kaos med femten meter kø. De aller fleste kundene er kjempetålmodige og ser at jeg jobber som en hest, jeg gir alltid 100% på lørdagene! Så kommer det en dame som skal handle bursdagspresanger og spør om jeg kan pakke inn boken og ballen for henne i to forskjellige presanger. Jeg er vennlig, men bestemt og sier "akkurat nå har jeg ikke mulighet til å pakke inn fordi det er så lang kø, og jeg er alene i to timer til. Men du skal selvfølgelig få med deg papir og bånd, det er ikke noe problem"*viser henne papiret vi har* Hvorpå dama da svarer "Jeg jobber i butikk selv, og dette er uakseptabel service! Selvfølgelig skal du pakke inn for meg!" Jeg sverger, øyebryna mine steg en meter Jeg skal fader tute meg ikke noe som helst! Og det aller verste er at jeg syns det å pakke inn presanger bare er koselig, gøy og det gir meg mye glede! Ofte, når det er stille, står jeg og prater med kundene om festen/middagen/bursdagen/bryllupet de skal levere presangen i, og jeg gjør meg alltid flid med nok bånd og fine kanter... Jeg simpelthen elsker å pakke inn! Men når det er femten meter kø må jeg faktisk prioritere den køen... Det hender ofte jeg sier til kunder at hvis de har andre ærender i handlegaten kan jeg pakke inn når jeg får tid, og så kan de komme tilbake om et kvarter og hente varene Jeg foreslo ikke det til henne. 48
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå