Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror mitt morsomste minne må være fra en elektobutikk. 

Kunde: "Hva koster denne?"
Ansatt: "Den koster <sum her, som jeg ikke husker">
Kunde: "Å ja................ Kan jeg låne <sum her> av deg?"

Det var hardt å holde den såkalte masken, for å si det sånn. 

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
50 minutter siden, etnavn skrev:

Jobbet i matbutikk, og gikk forbi en reol hvor det stod et par i 40 årene (vil jeg tippe), med en pose med mexikansk gryte i hånden. De diskuterte frem og tilbake.

Hun: Tror du vi trenger kjøttdeig i tillegg til denne?

Han: Men det er jo bilde av kjøtt på posen?

Hun: Ja, nei, men kanskje vi skal spørre, unnskyld, trenger vi kjøttdeig i tillegg til denne?

Jeg: Sikker på at dette ikke blir for avansert kokkekunst for dere?

Her var du jo bare frekk.

• Liker 43
Skrevet
Akkurat nå, The Kitten skrev:

Her var du jo bare frekk.

Det er noe med hva man skulle ønske at man hadde sagt.

Skrevet
På 23.3.2017 den 21.24, Sugar&Spice skrev:

Vi har knyttet kundenes medlemskap i kundeklubben opp mot mobilnummerenet deres, og jeg må taste inn manuelt på kassen for å registrere de inn. Og det plager meg så syyyyyyykt at noen mennesker sier mobilnummeret sitt så himla fort! JA HALLO slapp av litt da, jeg har bare fem fingre her! :fnise: Og så blir de oppgitt når jeg sier "oisann, det gikk litt for fort for meg, kan du si det en gang til?" - og svarer med å si nummeret sitt en gang til like raskt...

Ja, da er vi like langt.... :pinar:

Story of my life, hveeeer dag... Eller at de begynner å si nr mens jeg tar av alarmene på plaggene/slår inn plaggene , og ikke er i nærheten av å taste på tastaturet....

Forstår ikke vitsen med å være så frekk!

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Kara W skrev:

Sender deg en stor :klemmer: 

(også liker jeg signaturen din)

Takk! :klem:
Hvilken del av den? :o

Skrevet
24 minutter siden, Monstrum skrev:

Takk! :klem:
Hvilken del av den? :o

:hjerte: te, Star Wars, pledd, Harry Potter, kos, kjærlighet og latter :hjerte:

Jeg er mer ett hundemenneske og The Sims har jeg bare spilt en gang (selv om jeg ellers elsker simuleringsspill)  Alt annet får en stor tommel opp av meg  :tommelsmil:

Skrevet
17 timer siden, Kara W skrev:

:hjerte: te, Star Wars, pledd, Harry Potter, kos, kjærlighet og latter :hjerte:

Jeg er mer ett hundemenneske og The Sims har jeg bare spilt en gang (selv om jeg ellers elsker simuleringsspill)  Alt annet får en stor tommel opp av meg  :tommelsmil:

:laugh:

Viktigheten av koselige og hyggelige ting er undervurdert :hjerte:

Skrevet
På 22.3.2017 den 23.16, netpuppy skrev:

Syns disse kundene begynner å bli litt vel kravstore nå.. :fnise:

Altså når man krever at det skal komponeres sanger om at kjøper er misfornøyd med butikken, får kunden gjøre dette selv

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Honey Dew skrev:

Altså når man krever at det skal komponeres sanger om at kjøper er misfornøyd med butikken, får kunden gjøre dette selv

Pfff...har vi ikke noen komponister i dette landet som har litt tid til overs? De som skriver sanger til Eurovision f.eks. ? :laugh:

Anonymkode: ecc13...3f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjente jeg ble irritert på min nabobutikks vegne. Jobber på et senter og har et Apotek som "nabo". Vi stenger 21. De hadde tatt gitteret ned halvveis så kundene som var der kunne gå ut, men signalisere at ingen kan komme inn. 21.10 ser jeg en mann i gangen som løper for å gå inn på apoteket! Asså ser han ikke at de andre rundt er stengt?! Syntes synd på de ansatte. 

(Vi har forsåvidt et annet apotek i byen som er åpent lenger og vet jo tros alt ikke om det var livstruende) 

Anonymkode: 84597...371

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjente jeg ble irritert på min nabobutikks vegne. Jobber på et senter og har et Apotek som "nabo". Vi stenger 21. De hadde tatt gitteret ned halvveis så kundene som var der kunne gå ut, men signalisere at ingen kan komme inn. 21.10 ser jeg en mann i gangen som løper for å gå inn på apoteket! Asså ser han ikke at de andre rundt er stengt?! Syntes synd på de ansatte. 

(Vi har forsåvidt et annet apotek i byen som er åpent lenger og vet jo tros alt ikke om det var livstruende) 

Anonymkode: 84597...371

En venninne av meg ble utsatt for en eldre dame som krøp under gittret mens hun holdt på å ta det ned. 

Kunde: Nå var jeg heldig. Jeg rakk det akkurat!

Venninne: Nei, du var egentlig veldig uheldig, for jeg stenger nå. 

Kunde: Men jeg kom jo inn før gitteret var nede?

Venninne: Fordi du krøp under, det er det ikke meningen at du skal gjøre. Jeg har som  sagt stengt, du er velkommen tilbake en annen dag. 

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet
På 30.3.2017 den 0.46, The Kitten skrev:

En venninne av meg ble utsatt for en eldre dame som krøp under gittret mens hun holdt på å ta det ned. 

Kunde: Nå var jeg heldig. Jeg rakk det akkurat!

Venninne: Nei, du var egentlig veldig uheldig, for jeg stenger nå. 

Kunde: Men jeg kom jo inn før gitteret var nede?

Venninne: Fordi du krøp under, det er det ikke meningen at du skal gjøre. Jeg har som  sagt stengt, du er velkommen tilbake en annen dag. 

Det er så sykt irriterende med kunder som hele tiden tror de skal vinne på teknikaliteter. "Men jeg kom jo inn før gitteret var nede" - hvor i all verden står den regelen skrevet? :klo: 

Anonymkode: f20c3...216

• Liker 10
Skrevet

Okei da, 1. april ble ikke så ille på jobb som jeg fryktet :surprised:
Men noen ting som gikk igjen:

"Vil du ha kvi....."
"JA! Nå får man nemlig igjen på skatten! SÅDETSÅ!"
"Øhh... Her er kvitteringen, god helg"

"Ja, når begynner dere med selvbetjenting her da?"
"Unnskyld?"
"Ja, nå skulle jo alle polene begynne med selvbetjing i løpet av året!"
"Øh, da tror jeg du har hørt feil desverre. Sikker på det ikke er biblioteket du tenker på?"
"HAHEHEHEH, jasså ja, du gikk på den ja, måkke høre på sånt da, er jo 1.april da!"
".... Ha en fortsatt fin dag"

Altså, jeg elsker serviceyrket, men noen ganger... .:murvegg:

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Satt på kafe her en dag og det var rett før stengetid. Det kom ei og ville kjøpe to kaffe til å ta med. Bak kassen stod en jente som sikkert var 16-17 år. Dama som skulle ha kaffe spurte om kaffen var gammel. Jenta bak kassen som var kjempehyggelig og søt sa "Neida! Den er nesten helt ny." Så presterte dama og si "Hm. Jaja. Den ser litt gammel ut.." i en veldig nedlatende tone.

Skjønner ikke hvordan man evt. skal kunne se at kaffen er gammel. Den skifter ikke akkurat farge etger en timez tid liksom.

Anonymkode: b89ea...30e

• Liker 13
Skrevet
På 1.4.2017 den 16.36, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvordan man evt. skal kunne se at kaffen er gammel. Den skifter ikke akkurat farge etger en timez tid liksom.

Anonymkode: b89ea...30e

Jo? Man ser at kaffen har stått og blitt gammel. Den blir blassere og mindre klar i brunfargen, mindre rødtone og mer gråtone på et vis. Og fettet legger seg på toppen som et sånt ørtynt oljelag som også syns.

• Liker 13
Skrevet

Meg: "trenger du en pose?"

Fast kunde: "nei takk"

*to komma minus sekunder etter betalingen er gjennomført*

Fast kunde: "kunne jeg få pose allikevel?"

*inni meg: "åååh, nå var DU SMART ALTSÅ; nå slo du systemet! Åhhh tenker det var godt å spare den ene jævla kronen!"*

:bond:

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, Sugar&Spice skrev:

Meg: "trenger du en pose?"

Fast kunde: "nei takk"

*to komma minus sekunder etter betalingen er gjennomført*

Fast kunde: "kunne jeg få pose allikevel?"

*inni meg: "åååh, nå var DU SMART ALTSÅ; nå slo du systemet! Åhhh tenker det var godt å spare den ene jævla kronen!"*

:bond:

Når folk gjorde sånne ting som det der med vilje, da gjorde jeg meg like vanskelig som dem og krevde penger for posen... Ble så lei av å bli ignorert mens jeg spurte om de skulle ha pose helt til det øyeblikket de betalte...huff..

• Liker 5
Skrevet

Meg: vil du ha en pose?

Kunde: ja

*legger den lille tingen til kunden i en liten pose*

Kunde: får jeg ikke stor pose jeg da? *veldig misfornøyd*

Meg: jo du kan gjerne få en større pose om du vil det.

Kunde: ja! *sur* hva er de små posene godt for da liksom?? Det er bare å gå hjem å kaste den i søpla!

Meg: det er jo mange som foretrekker de små posene om de handler lite. *smiler og gir kunden en større pose*

Altså, selvfølgelig kan kunden få en større pose hvis han/hun vil, det er jo bare å spørre. Trenger ikke å bli sur og kranglete for den grunn 😅

• Liker 10
Gjest ElMona
Skrevet
1 time siden, Cottonball skrev:

Meg: vil du ha en pose?

Kunde: ja

*legger den lille tingen til kunden i en liten pose*

Kunde: får jeg ikke stor pose jeg da? *veldig misfornøyd*

Meg: jo du kan gjerne få en større pose om du vil det.

Kunde: ja! *sur* hva er de små posene godt for da liksom?? Det er bare å gå hjem å kaste den i søpla!

Meg: det er jo mange som foretrekker de små posene om de handler lite. *smiler og gir kunden en større pose*

Altså, selvfølgelig kan kunden få en større pose hvis han/hun vil, det er jo bare å spørre. Trenger ikke å bli sur og kranglete for den grunn 😅

Teite kunde! små poser er jo kjempekjekt :)

Skrevet

Jeg overhørte en samtale mellom en ansatt og en kunde da jeg var på butikken i dag og ble så irritert at jeg måtte bryte inn. 

Kunde: Hvor har dere troikaen som er på tilbud? 

Ansatt: Ved siden av kosmetikken der (peker) 

Kunde: Det er jo ikke kosmetikk. Hvorfor står den der? Hvordan skal jeg vite at det ikke er kosmetikk når den står der? 

Meg: Ved å bruke hjernecellene dine eller har du brukt opp alle på å tenke ut dumme spørsmål? 

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...