Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nok for å vise standpunkt mot unødvendig emballasje :) 

Anonymkode: 89917...8a2

Mye mulig det, men jeg tror faktisk ikke det. Mannen var gammel og det virka som han ble irritert over at pakken ikke passa i posen, så han rev den opp, ga den til meg og gikk...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag forklarte jeg forklarte jeg en kunde forskjellen på det amerikanke og det britiske flagget. Forsåvidt greit nok, men alt folk spør om... Jeg er ikke google. 

• Liker 20
Skrevet

Da jeg jobbet i kiosk så ble jeg oppmerksom på at det som regel er eldre mennesker som sniker i køen. Når vi hadde to kasser åpne og kø i begge kassene, så kom det ofte eldre damer eller menn og gikk midt mellom køene og la varene sine rett på disken. Når jeg forklarte dem på en fin og vennlig måte at det var kø i begge kassene, og at de måtte vente på tur, da ble de enten sure og kjeftet, eller så sukket og akket de seg over at de ikke fikk spesialbehandling. "Hvaaa?? Kø?! Men jeg skal jo bare ha denne sjokoladen og denne avisen?! Nei æææærlig talt...!!!" :fnise:

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
På 2.3.2017 den 0.27, rundtfingern skrev:

kunde : Hei! Kunne du hentet ut havregrynet til meg? Jeg synes det lå så langt nede på gulvet(i en hylle, vel og merke) og jeg har på meg litt for fine klær til å krabbe på gulvet.

meg : *ringer på en kollega siden jeg sto med 5 stk i kø* (så kollegaen min skal krabbe på gulvet, men ikke deg selv?!)

Det var jo en merkelig unnskyldning! Men kanskje kunden var syk? Selv har jeg leddgikt, og noen ganger er kroppen så stiv og vond at det å bøye seg ned til gulvet er helt umulig. Likevel, jeg forteller ikke om min sykdom til fremmede folk. (min unnskyldning ville nok vært at jeg hadde skadet ryggen eller noe.)

Anonymkode: dafa5...cd6

• Liker 3
Skrevet
På 28.1.2017 den 21.28, The Kitten skrev:

På et tidspunkt var det ganske lang kø i kassen i dag, men det gikk greit. De alle fleste sto fint og ventet pent på sin tur. Så det var det jo en da, som hadde fem andre foran seg i køen. 

Kunde: Kan du hjelpe meg nå? 

Meg: Jeg må nesten ta det etter køen. (Hjelper neste i køen) 

Kunde: Kan du hjelpe meg nå da? 

Meg: Du må nesten vente på tur som alle andre. (Hjelper neste) 

Kunde: Nå er det vel min tur? 

Meg: Hør her. Disse folkene er faktisk før deg i køen. Om du vil ha hjelp før dem, så må du nesten spørre dem om du kan få gå foran dem. Jeg kan ikke bestemme det. 

Kunde: Når er det min tur da? 

Når en treffer slike kunder, har en forbasket lyst til å skrike inn i en pute, for så å hoppe utav nærmeste vindu :alice:

• Liker 6
Skrevet

Kunde: Jeg trenger et laken 

Meg: Hvilke størrelse trenger du? 

Kunde: Det vet jeg ikke

Meg: Hvor stor er sengen din? 

Kunde: Det vet jeg ikke

Meg: Har du enkeltseng eller dobbeltseng?

Kunde: Vet ikke 

Meg: Da må du nesten måle sengen først 

Kunde: Men den er 150, eller 170 eller 190 og så bred (viser 30 cm med hendene). 

Meg: Jeg må nesten ha riktige mål for å kunne finne riktig størrelse til deg. 

Kunde: Du kan få se et bilde 

Meg: Det hjelper ikke. Som sagt er du nødt til å måle sengen din. 

Angrer på at jeg ikke så bildet, for jeg skulle likt å se en seng som er 190 lag og 30 cm bred. 

• Liker 35
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var jo en merkelig unnskyldning! Men kanskje kunden var syk? Selv har jeg leddgikt, og noen ganger er kroppen så stiv og vond at det å bøye seg ned til gulvet er helt umulig. Likevel, jeg forteller ikke om min sykdom til fremmede folk. (min unnskyldning ville nok vært at jeg hadde skadet ryggen eller noe.)

Anonymkode: dafa5...cd6

Jeg vet ikke, og selvfølgelig skulle hun få hjelp, men det virket ikke som om det var det hun fokuserte mest på, det var nemlig klærne. Selvfølgelig skjønner jeg jo at det kan være vanskelig å krabbe på gulvet, men hun var en dame i 40-årene, og så helt normal ut. Hun skyldte på klærne.

AnonymBruker
Skrevet

På jobben har vi tre kasser ved siden av hverandre, eneste som skiller hvert enkelt kassaapparat er sjokkselgere, slik at det på en måte blir 3 køer når vi er tre som ekspederer. Og jeg er så lei av at kunder steller seg i den nederste kassen og legger alle varene sine på disken der, mens de ser på meg som står alene øverst med en kunde. Sorry, køen er her hos meg, du kan bare glemme å bli sint og sur på både meg og køen fordi det var da "min tur nå, har jo stått her hele tiden".. Jada, vi har sett hverandre men køen er faktisk her hos meg, og det er vanlig å stille seg i kø, ikke forvente at jeg henter deg og varene dine nederst fordi du ikke gadd å vente.

Og også de som ser jeg står i den ene kassen, men likevel går nederst å legger på varene dine. Jeg står HER, hallo.. 

Anonymkode: e59c6...1f0

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
På 5. mars 2017 den 0.01, The Kitten skrev:

I dag forklarte jeg forklarte jeg en kunde forskjellen på det amerikanke og det britiske flagget. Forsåvidt greit nok, men alt folk spør om... Jeg er ikke google. 

Hos oss var det en kunde, som hadde vært på sopptur, som ringte inn og lurte på hva slaps type sopp han/hun hadde plukket. :fnise:

En annen kunde nektet å godta at vi ikke produserer kort med fargen X lenger. 

Kunde: jeg vil ha kort med farge X

Meg: Det er ikke noe kort med farge X lenger. De har byttet til farge Y og det er det du har fått

Kunde: Ja, jeg har kort med farge Y, men jeg vil ikke ha det. Mange venner har kort med farge X. Hvorfor får ikke jeg kort med farge X?

Meg: Kort med farge X er de gamle kortene og de er nå erstattet med farge Y. Kortene i seg selv er helt like. Farge X produseres ikke lenger, så det er kun mulig å få farge Y

Kunde: Nei, jeg vil ikke ha det. Jeg er kunde i bank XXX og jeg er interessert i farge X

Meg (begynner å bli smålig lei): det er ikke mulig å få kort med farge X lenger. Vi lager ikke kort med farge X, kun med farge Y

Kunde: Nei. Vennene mine fikk farge X

Meg: Ja, da har de eldre kort enn deg. De vil også få farge Y når de bestiller nye kort

Kunde: Nei. Dette er dårlig service. Jeg skal bytte bank

:bond:

Anonymkode: 892ca...c3e

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
På 7.3.2017 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Hos oss var det en kunde, som hadde vært på sopptur, som ringte inn og lurte på hva slaps type sopp han/hun hadde plukket. :fnise:

En annen kunde nektet å godta at vi ikke produserer kort med fargen X lenger. 

Kunde: jeg vil ha kort med farge X

Meg: Det er ikke noe kort med farge X lenger. De har byttet til farge Y og det er det du har fått

Kunde: Ja, jeg har kort med farge Y, men jeg vil ikke ha det. Mange venner har kort med farge X. Hvorfor får ikke jeg kort med farge X?

Meg: Kort med farge X er de gamle kortene og de er nå erstattet med farge Y. Kortene i seg selv er helt like. Farge X produseres ikke lenger, så det er kun mulig å få farge Y

Kunde: Nei, jeg vil ikke ha det. Jeg er kunde i bank XXX og jeg er interessert i farge X

Meg (begynner å bli smålig lei): det er ikke mulig å få kort med farge X lenger. Vi lager ikke kort med farge X, kun med farge Y

Kunde: Nei. Vennene mine fikk farge X

Meg: Ja, da har de eldre kort enn deg. De vil også få farge Y når de bestiller nye kort

Kunde: Nei. Dette er dårlig service. Jeg skal bytte bank

:bond:

Anonymkode: 892ca...c3e

Ja men herregud, kan du ikke bare trylle da? :roll:

Anonymkode: 11916...9fd

• Liker 10
Skrevet

"kan jeg få cheese burger uten ost?"

• Liker 9
Skrevet

Klassiker som har hendt alle som jobber i butikk: 

Ansatt: Hei

Kunde: JEG BARE KIKKER!

Djeeeeeez. Svarer de sånn hvis en de går tur? 

Bekjent: Hei

Turgåer: JEG GÅR BARE TUR!

• Liker 49
Skrevet

Så mye gøy å lese 😂 virker som at tråden fortsatt er aktiv, så jeg kan også dele noe.

Jeg jobber i en butikk der man kan bli medlem av en kundeklubb, og det er da selvfølgelig tilbud som kun gjelder de som er medlem. Men hvis det står varer på en hylle med stort skilt over, der det står "xxx 50%, for medlem" så ser de aller fleste kundene bare "50%", og blir sure når jeg sier at det er for medlem, men at kunden gjerne kan bli medlem.

Eksempel:

*kunde legger vare på disken*

Meg: er du medlem?

Kunde: NEI.

meg: har du lyst til å bli medlem?

"Nei det gidder jeg ihvertfall ikke, jeg har dårlig tid."

Meg: ok, men tilbudet på denne varen gjelder for medlemmer av kundeklubben. Vil du fortsatt kjøpe den?

Kunde: hva?! Jamen det står jo 50% over hele hylla der!

Meg: ja, men det står også at tilbudet gjelder kundeklubben...

Kunde: nei dette gidder jeg ikke. *kunde stormer ut av butikken*

Lignende situasjoner skjer ofte. Som regel vil de bli medlem da, men mange av kundene blir så sinte 😑

• Liker 15
Skrevet
40 minutter siden, Cottonball skrev:

Så mye gøy å lese 😂 virker som at tråden fortsatt er aktiv, så jeg kan også dele noe.

Jeg jobber i en butikk der man kan bli medlem av en kundeklubb, og det er da selvfølgelig tilbud som kun gjelder de som er medlem. Men hvis det står varer på en hylle med stort skilt over, der det står "xxx 50%, for medlem" så ser de aller fleste kundene bare "50%", og blir sure når jeg sier at det er for medlem, men at kunden gjerne kan bli medlem.

Eksempel:

*kunde legger vare på disken*

Meg: er du medlem?

Kunde: NEI.

meg: har du lyst til å bli medlem?

"Nei det gidder jeg ihvertfall ikke, jeg har dårlig tid."

Meg: ok, men tilbudet på denne varen gjelder for medlemmer av kundeklubben. Vil du fortsatt kjøpe den?

Kunde: hva?! Jamen det står jo 50% over hele hylla der!

Meg: ja, men det står også at tilbudet gjelder kundeklubben...

Kunde: nei dette gidder jeg ikke. *kunde stormer ut av butikken*

Lignende situasjoner skjer ofte. Som regel vil de bli medlem da, men mange av kundene blir så sinte 😑

Argh, sånn er det hos oss også! Mulig jeg har sagt dette tidligere her, men pytt! Coop hatt slike kuponger man får i appen, hvor det er 50 kroner i rabatt hvis man handler for mer enn 300 kroner etc. Den er det mange som ikke skjønner. Det står tydelig 50,- i rabatt ved kjøp over 300 kroner. Mange ser seg tydeligvis blind på femtitallet, og tror det står 50%. Verste jeg hørte var ei som handlet for over 4000 kroner, og deretter kom til kassa og ville ha femti prosent på alt... 

Jobbet i går, yey, og en utenlandsk kunde kommer til kassa mens han snakker et fremmed språk i telefonen. Kunden gir meg plutselig mobilen og sier at jeg må snakke med sønnen hans...vel, denne sønnen skulle da ha snus, og samtalen gikk som følger: 

Sønn: Har dere Epok snus? 

Meg: Ja, men bare den med mint. 

Sønn: Nei, gå og se i det andre skapet! 

Meg: Jeg står ved det skapet som har størst utvalg, og vi har kun en type Epok. Beklager. 

Sønn: Seriøst, gå til det andre skapet! 

Meg: Nei, det finnes ikke Epok i det andre skapet, vi HAR IKKE ANNET ENN MINT! 

Sønn: Skjerp deg, jeg vet at dere har!

Da ga jeg mobilen tilbake til faren, og ba ham få sønnen til å komme innom selv og se, for vi har kun en type av den snusen. Folk altså. Mistenker at denne sønnen også var for ung til å kjøpe, så heldig for meg at han oppførte seg som en dritt. 

• Liker 12
Skrevet

Kunde: Jeg vil gjerne ha en mørk gardin. 

Vi går bort til gardinene og jeg viser de med mørke farger og spør: 

Er det en spesiell farge du ser etter? 

Kunde: Nei, men en mørk gardin. 

Jeg viser flere mørke gardiner, både lystette og vanlige.

Til slutt ser kunden en han vil ha. Så han tar settet med de HVITE gardinene og går lykkelig til kassen. 

• Liker 20
Skrevet

Har en til 😄

Vi hadde en god del varer på salg i den perioden.

Det kommer en kunde inn og spørr om vi har noe på salg, så jeg viser henne salgshylla. 

Kunde: jeg har egentlig dårlig tid, for jeg har taxien stående ute å vente på meg. Huff

Jeg overlater kunden til seg selv siden hun ville kikke på salget, og ikke ville ha min hjelp. Hun er i butikken i en halvtime og finner seg varer som hun okkuperer disken med, for så å vandre rundt og kikke mer. (Noe som irriterer meg at mange kunder ikke gidder å bruke handlekurvene fordi de er sikre på at de ikke skal ha så mye)

Endelig kommer hun til kassen for siste gang, og sutrer litt over at hun brukte så lang tid i butikken. Det kjedelige er at akkurat DA valgte kassa å henge seg opp. Jeg var fortsatt ganske ny på ting da, og visste ikke hvordan jeg restarta kassa, men hadde nummeret hengende til noen service folk som jeg kunne ringe hvis kassa hang seg opp.

Meg: ojsann, jeg må beklage så mye, men nå har kassa her bestemt seg for å henge seg opp. Jeg er nødt til å ringe noen som kan hjelpe meg å restarte den, men det tar ca 15 minutter å få gjort dette.

Kunde: *får total panikk* jamen! Dette går jo ikke! Jeg har taxi stående å vente på meg ute! Huff dette blir dyrt for meg.

Meg: beklager så mye, men jeg får desverre ikke ekspedert deg før vi har fått restartet systemet her. 

Kunde: huff. Hva hvis jeg går på rema og handler i mens? Kan tingene mine bare ligge her på kassa?

Meg: ja det går helt fint.

Kunden forsvinner i retning rema, og jeg kontakter service folka, som alltid tar ting med god humor. 

Meg: hei det er butikknavn, kassa her har gått ut av seg selv og har hengt seg opp her... 

Service: håhå har den fått seg en ut av sæ sjæl opplevelse?

Jeg later som det er morsomt og etter en stund får de satt i gang restarten. Kassa ser grei ut igjen og der kommer kunden valsende inn igjen med remaposene sine. Jeg skal til å slå inn varene hennes, men der henger kassa seg opp igjen... jeg står et par sekunder og vurderer hvordan jeg skal fortelle kunden at alt går til hel****.

Meg: nei huff da, dette passet veldig dårlig. Nå hang kassen seg opp igjen...

Kunde: hva?! Jamen jeg var jo på rema for at dette skulle fikses når jeg var tilbake! Jeg har taxi utenfor og alt. Dette blir svindyrt for meg!

Meg: jeg beklager, men jeg er nødt til å ringe service igjen og få de til å restarte igjen. Du kan jo komme tilbake i morgen hvis du ikke har noe mer tid i dag

*kunde vil ikke gå, og vandrer frem og tilbake og mumler for seg selv.*

Meg: hei det er butikknavn igjen... kassa hang seg opp igjen. 

Service: det er murphys law vet du!

De får fikset problemet igjen og jeg får endelig ekspedert kunden.

Kunde: dette her er så dårlig!  Dette må dere som butikk gi meg en komposisjon for! Tenk hvor dyr den taxien har blitt for meg nå!! 

Meg: beklager det har jeg ikke autoritet til å gjøre eller vurdere. Det blir xxxkr.

Etter mye om og men og krangling betaler kunden endelig for varene og går.

Jeg står igjen og tenker at hvem har da råd til å la en taxi stå å vente på seg en times tid? Er det ikke bedre å bare bestille ny taxi når man er ferdig å handle hvis man absolutt må ta taxi til butikken? :o 

• Liker 32
Skrevet
9 timer siden, Cottonball skrev:

Har en til 😄

Vi hadde en god del varer på salg i den perioden.

Det kommer en kunde inn og spørr om vi har noe på salg, så jeg viser henne salgshylla. 

Kunde: jeg har egentlig dårlig tid, for jeg har taxien stående ute å vente på meg. Huff

Jeg overlater kunden til seg selv siden hun ville kikke på salget, og ikke ville ha min hjelp. Hun er i butikken i en halvtime og finner seg varer som hun okkuperer disken med, for så å vandre rundt og kikke mer. (Noe som irriterer meg at mange kunder ikke gidder å bruke handlekurvene fordi de er sikre på at de ikke skal ha så mye)

Endelig kommer hun til kassen for siste gang, og sutrer litt over at hun brukte så lang tid i butikken. Det kjedelige er at akkurat DA valgte kassa å henge seg opp. Jeg var fortsatt ganske ny på ting da, og visste ikke hvordan jeg restarta kassa, men hadde nummeret hengende til noen service folk som jeg kunne ringe hvis kassa hang seg opp.

Meg: ojsann, jeg må beklage så mye, men nå har kassa her bestemt seg for å henge seg opp. Jeg er nødt til å ringe noen som kan hjelpe meg å restarte den, men det tar ca 15 minutter å få gjort dette.

Kunde: *får total panikk* jamen! Dette går jo ikke! Jeg har taxi stående å vente på meg ute! Huff dette blir dyrt for meg.

Meg: beklager så mye, men jeg får desverre ikke ekspedert deg før vi har fått restartet systemet her. 

Kunde: huff. Hva hvis jeg går på rema og handler i mens? Kan tingene mine bare ligge her på kassa?

Meg: ja det går helt fint.

Kunden forsvinner i retning rema, og jeg kontakter service folka, som alltid tar ting med god humor. 

Meg: hei det er butikknavn, kassa her har gått ut av seg selv og har hengt seg opp her... 

Service: håhå har den fått seg en ut av sæ sjæl opplevelse?

Jeg later som det er morsomt og etter en stund får de satt i gang restarten. Kassa ser grei ut igjen og der kommer kunden valsende inn igjen med remaposene sine. Jeg skal til å slå inn varene hennes, men der henger kassa seg opp igjen... jeg står et par sekunder og vurderer hvordan jeg skal fortelle kunden at alt går til hel****.

Meg: nei huff da, dette passet veldig dårlig. Nå hang kassen seg opp igjen...

Kunde: hva?! Jamen jeg var jo på rema for at dette skulle fikses når jeg var tilbake! Jeg har taxi utenfor og alt. Dette blir svindyrt for meg!

Meg: jeg beklager, men jeg er nødt til å ringe service igjen og få de til å restarte igjen. Du kan jo komme tilbake i morgen hvis du ikke har noe mer tid i dag

*kunde vil ikke gå, og vandrer frem og tilbake og mumler for seg selv.*

Meg: hei det er butikknavn igjen... kassa hang seg opp igjen. 

Service: det er murphys law vet du!

De får fikset problemet igjen og jeg får endelig ekspedert kunden.

Kunde: dette her er så dårlig!  Dette må dere som butikk gi meg en komposisjon for! Tenk hvor dyr den taxien har blitt for meg nå!! 

Meg: beklager det har jeg ikke autoritet til å gjøre eller vurdere. Det blir xxxkr.

Etter mye om og men og krangling betaler kunden endelig for varene og går.

Jeg står igjen og tenker at hvem har da råd til å la en taxi stå å vente på seg en times tid? Er det ikke bedre å bare bestille ny taxi når man er ferdig å handle hvis man absolutt må ta taxi til butikken? :o 

Den taxiregningen må jo ha kommet på flere tusen kroner!

• Liker 6
Skrevet
På 21.3.2017 den 15.20, NumberSix skrev:

Argh, sånn er det hos oss også! Mulig jeg har sagt dette tidligere her, men pytt! Coop hatt slike kuponger man får i appen, hvor det er 50 kroner i rabatt hvis man handler for mer enn 300 kroner etc. Den er det mange som ikke skjønner. Det står tydelig 50,- i rabatt ved kjøp over 300 kroner. Mange ser seg tydeligvis blind på femtitallet, og tror det står 50%. Verste jeg hørte var ei som handlet for over 4000 kroner, og deretter kom til kassa og ville ha femti prosent på alt... 

Jobbet i går, yey, og en utenlandsk kunde kommer til kassa mens han snakker et fremmed språk i telefonen. Kunden gir meg plutselig mobilen og sier at jeg må snakke med sønnen hans...vel, denne sønnen skulle da ha snus, og samtalen gikk som følger: 

Sønn: Har dere Epok snus? 

Meg: Ja, men bare den med mint. 

Sønn: Nei, gå og se i det andre skapet! 

Meg: Jeg står ved det skapet som har størst utvalg, og vi har kun en type Epok. Beklager. 

Sønn: Seriøst, gå til det andre skapet! 

Meg: Nei, det finnes ikke Epok i det andre skapet, vi HAR IKKE ANNET ENN MINT! 

Sønn: Skjerp deg, jeg vet at dere har!

Da ga jeg mobilen tilbake til faren, og ba ham få sønnen til å komme innom selv og se, for vi har kun en type av den snusen. Folk altså. Mistenker at denne sønnen også var for ung til å kjøpe, så heldig for meg at han oppførte seg som en dritt. 

Huff 😅 skjønner ikke hvorfor så mange kunder har dårlig tid med å lese om tilbud. Benyttet meg av akkurat det tilbudet der for en liten stund siden. Og jeg husker at det sto 50kr i rabatt ved en handel over 300kr, og at det var totalsum uten øl og tobakk. Forskjell på 50kr og 50% ihvertfall 😋

Skrevet
11 timer siden, Cottonball skrev:

Syns disse kundene begynner å bli litt vel kravstore nå.. :fnise:

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, netpuppy skrev:

Syns disse kundene begynner å bli litt vel kravstore nå.. :fnise:

Beethoven ville kanskje stilt opp? :icon_lol:

Anonymkode: ecc13...3f2

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...