The Kitten Skrevet 18. februar 2017 #10621 Skrevet 18. februar 2017 Kunde: Jeg kjøpte denne i høst og nå er den ødelagt. Meg: Har du kvittering? Kunde: Nei, men jeg betalte 300 kr for den. Meg: (Sjekker prisen) Når kjøpte du den, sa du? Kunde: I høst en gang. Meg: Og du betalte 300 for den? Kunde: Ja. Meg: Det er litt rart, for den har vært på tilbud til 100 kroner siden januar 2015. Kunde: Ja, men for helvete jeg sier jo at jeg betalte 300 for den! Meg: Da må du nesten bevise det. Kunde: Jævla drittservice... Stormer ut. 11
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #10622 Skrevet 19. februar 2017 På 18.2.2017 den 16.15, Raindrops skrev: Haha, man hører mye rart, i sommer brukte jeg noe som føltes som en evighet på å forstå hva RONN-DUPP (sagt på kav trøndersk) skulle være for noe. Det var selvsagt RoundUp, noe jeg helt ærlig mener jeg burde tatt på andre forsøk Åh shit, trodde det het Ronn-Dupp jeg! Oppvokst i Trøndelag med en trøndersk mor som jobbet en del i hagen med dette produktet. Alltid hørt det som "Ronn-Dupp". Tenkte aldri over at det kunne hete noe annet, selv om jeg snakker flytende engelsk. Anonymkode: b4e82...ede 11
Gjest Raindrops Skrevet 20. februar 2017 #10623 Skrevet 20. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Åh shit, trodde det het Ronn-Dupp jeg! Oppvokst i Trøndelag med en trøndersk mor som jobbet en del i hagen med dette produktet. Alltid hørt det som "Ronn-Dupp". Tenkte aldri over at det kunne hete noe annet, selv om jeg snakker flytende engelsk. Anonymkode: b4e82...ede Herlig
The Kitten Skrevet 21. februar 2017 #10624 Skrevet 21. februar 2017 Kunde: Har du mer av x? Meg: Nei, vi er dessverre utsolgt for x. Kunde: Men det er jo ingenting her. Nei, selvfølgelig er det ikke det hvis det er utsolgt. 17
Orbis Skrevet 21. februar 2017 #10625 Skrevet 21. februar 2017 Jeg er administrator på arbeidsplassens Facebook-side (bensinstasjon), begynner å bli lei av alle som sender melding til oss å spørr "Hvis jeg får x antall likes på en screenshot av denne samtalen, kan jeg få en gratis "insert random item"". GLEM DET 23
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #10626 Skrevet 21. februar 2017 1 time siden, Orbis skrev: Jeg er administrator på arbeidsplassens Facebook-side (bensinstasjon), begynner å bli lei av alle som sender melding til oss å spørr "Hvis jeg får x antall likes på en screenshot av denne samtalen, kan jeg få en gratis "insert random item"". GLEM DET Det samme gjør folk på facebooksida til jobben min (en stor bank). Tror de virkelig at banken bare skal gi de penger?? Anonymkode: 892ca...c3e 13
Gjest ElMona Skrevet 22. februar 2017 #10627 Skrevet 22. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det samme gjør folk på facebooksida til jobben min (en stor bank). Tror de virkelig at banken bare skal gi de penger?? Anonymkode: 892ca...c3e Å om du har konkurranser... da er det ikke måte på hvor mange tåredryppende historier som dras fram, der folk skamløst drlver å overgå hverandre med søvnproblemer/kreft/fattigdom (hva som nå måtte passe best til premien)
Brimi Skrevet 22. februar 2017 #10628 Skrevet 22. februar 2017 7 timer siden, ElMona skrev: Å om du har konkurranser... da er det ikke måte på hvor mange tåredryppende historier som dras fram, der folk skamløst drlver å overgå hverandre med søvnproblemer/kreft/fattigdom (hva som nå måtte passe best til premien) Også når de bare spør om et ja eller nei Prøvde å skrive en kommentar om at de bare trengte å si ja eller nei, men tror det ble slettet 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #10629 Skrevet 22. februar 2017 Jeg har tidligere jobbet i dagligvarehandel og kjenner igjen flere historier fra egen tid som ansatt... Blir så oppgitt! Men nå jobber jeg i helsevesenet, og det er skremmende å se samme type oppførsel fra pasienter og pårørende! Har jeg svært syke pasienter og det er noen andre pasienter som krever at jeg skal gjøre alt og være personlig assistent som varter opp for de i flere timer, så må jeg prioritere! Skulle gjerne hjulpet alle litt ekstra og hatt bedre tid, men jeg har ansvaret for å følge opp andre, vi driver ikke hotell, jeg hjelper gjerne med småting og er hyggelig og imøtekommende, men må prioritere når det gjelder liv og død, syke og svake. Stå på. Folk skulle møtt seg selv i døra. Anonymkode: 28e3c...4d0 5
The Kitten Skrevet 23. februar 2017 #10630 Skrevet 23. februar 2017 Hadde en kunde som kjeftet for at vi hadde for mange svarte sko. Hun var nemlig allergisk mot fargen svart, og mente hun fikk en fysisk allergisk reaksjon om hun tok de på seg. Visste ikke helt hvordan jeg skulle forklare kunden at hun mest sannsynlig ikke var allergisk, men hadde noen skruer løs i topplokket. 38
frksølekopp Skrevet 23. februar 2017 #10631 Skrevet 23. februar 2017 Ååh @the kitten jeg elsker gjenfortellingen dine 13
The Kitten Skrevet 23. februar 2017 #10632 Skrevet 23. februar 2017 13 timer siden, frksølekopp skrev: Ååh @the kitten jeg elsker gjenfortellingen dine Takk Har et par fra i dag. Kunde: Hvorfor har dere ikke solbriller? Meg: Fordi det er sesongvare, vi pleier å få inn nærmere påsken. Kunde: (hisser seg opp og skriker) NÅ HAR JEG SPURT ETTER DISSE SOLBRILLENE I EN EVIGHET: DERE KLARER JO FAEN MEG IKKE Å FÅ DE INN. Meg: For det første så hjelper det ikke å skrike til meg. For det andre, så finnes det helt sikkert andre butikker hvor du kunne fått tak i solbriller hvis det er så viktig for deg. Kunde: Ja, jeg vet jo det unge mann Meg: Og ikke er jeg en gutt eller mann heller. :snurt: Så hadde jeg en annen. Kunde: Hvilke neglelakkfjerne anbefaler du? Meg: Denne, og den er på tilbud så du får 2 for 40. Vanligvis koster de 45 for en. Kunde: Nei, jeg vil ikke ha den. Hva annet har du? Meg: (Viser kunde og svarer på tusen spørsmål) Kunde: Hvillke anbefaler du? Meg: Jeg anbefaler som sagt de første jeg viste. Kunde: Hvilke var det? Meg: (Viser igjen) og så syns jeg også denne (viser annen) er god. Kunde: Hvor mye koster den? Meg: Den er 32. Kunde: Og de andre? Meg: Da får du 2 for 40, vanligvis er de 45 per stk. Kunde: Må jeg kjøpe 2? Meg: Nei, du kan kjøpe en, men da får du ikke rabatt. Kunde: Hvor mye sparer jeg på å kjøpe 2 da? Meg: 50 kr. Kunde: Og hvor mye dyrere er det å bare kjøpe en istedenfor 2? Meg: 5 kr. Kunde: Hvordan kan jeg da spare 50 kroner? Meg: Fordi hvis du kjøper en i dag og en i morgen så har du brukt 90 kr når du kunne brukt 40 en gang. Kunde: Hvorfor skal jeg kjøpe i morgen hvis jeg kjøper i dag? Meg: En annen gang da, men det er opp til deg hva du vil ha. Kunde: Jeg tror jeg prøver de her jeg, siden du syns de er god. Så går vi til kassen. Jeg holder fremdeles neglelakkfjerneren til 32 kr og setter den fra meg, langt unna henne i kassen. Hun betaler og får varene sine i posen. Så strekker hun ut hånden og tar den til 32 kr, og legger den rett i vesken. Meg: Nå må ikke du ta den du ikke har betalt for med deg. Da kommer vakten vår etter deg. Kunde: (Tar den opp igjen) Ja, denne har ikke jeg kjøpt. Nei, det er jo derfor jeg sier du ikke kan ta den i vesken og gå. 34
Kvist Skrevet 24. februar 2017 #10633 Skrevet 24. februar 2017 21 timer siden, The Kitten skrev: Meg: Nå må ikke du ta den du ikke har betalt for med deg. Da kommer vakten vår etter deg. Kunde: (Tar den opp igjen) Ja, denne har ikke jeg kjøpt. Nei, det er jo derfor jeg sier du ikke kan ta den i vesken og gå. Hahaha! Sånn kunde har jeg vært en gang også. Prøvde masse sko i en skobutikk, den stakkars ansatte måtte fram og tilbake for å hente venstreskoen på lageret for meg. Da jeg til slutt fant et par som passet tok jeg på meg mine gamle sko, stappet tre høyresko som ikke passet ned i veska og tok med meg de jeg skulle kjøpe til kassa. Skjønte ingenting da hun som var så hyggelig nå nettopp ble sur og rar og somlet veldig da hun skulle slå inn skoene så jeg kunne betale. Plutselig var vakten der og ba om å få se veska mi som på mystisk vis var full av umake sko Den var litt lei å forklare. 18
The Kitten Skrevet 25. februar 2017 #10634 Skrevet 25. februar 2017 På 2/24/2017 den 19.31, Kvist skrev: Hahaha! Sånn kunde har jeg vært en gang også. Prøvde masse sko i en skobutikk, den stakkars ansatte måtte fram og tilbake for å hente venstreskoen på lageret for meg. Da jeg til slutt fant et par som passet tok jeg på meg mine gamle sko, stappet tre høyresko som ikke passet ned i veska og tok med meg de jeg skulle kjøpe til kassa. Skjønte ingenting da hun som var så hyggelig nå nettopp ble sur og rar og somlet veldig da hun skulle slå inn skoene så jeg kunne betale. Plutselig var vakten der og ba om å få se veska mi som på mystisk vis var full av umake sko Den var litt lei å forklare. Du var jo bare distrè, men jeg håper det ordnet seg greit. De skjønte vel at du neppe hadde noe nytte av en veske full av umake sko. (Skjønt det er en i Bergen som systematisk går gjennom butikker og stjeler høyresko i en butikk, og venstresko i en annen. ) Uansett: Jeg var en dum kunde på torsdag. Klarte å søle cola utover gulvet på vinmonopolet. Følte meg ganske dum da, men jeg sa ifra og tilbød meg å tørke opp etter meg. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #10635 Skrevet 1. mars 2017 Dette er kanskje noe av det rareste jeg har hørt om på lenge. Jeg jobber i en bokhandel og for noen dager siden ringte telefonen og samtalen som etterfulgte var ca sånn: kollega: Blabla-bokhandel, du snakker med *xx* kunde: åh, har jeg kommet til Blabla-bokhandel, så fint, jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med en ting! kollega: ja, det skal vi prøve! kunde: Du skjønner, jeg bor i Asker og har vært og ryddet og fant en gammel kåpe som jeg ønsker å gi til Herborg Kråkevik, jeg tror den ville kledd henne så godt. Jeg har hørt at hun har kontor i nærheten av dere, så jeg lurer på om dere kan kanskje finne telefonnummeret hennes for meg? (Min kollega var snartenkt og henviste høflig til Chat Noir!) Jeg hadde nylig en kunde som ønsket å kjøpe en bibel til en konfirmant, jeg går med henne til hyllen. Kunde: så dette er Biblene dere har? Jeg: ja, i begge disse hyllene, vi har både heftet og innbundet *peker* Kunde: hvem er det som har skrevet de? Jeg: øhm..? Hva mener du? (Tenker: en oldtidens religiøs tekst, mener du Gud?! Er dette et lurespørsmål?!) Kunde: ja, hvilke forfattere er det som har skrevet de forskjellige utgavene? Og så var det kunden som lurte på om vi hadde en bok - gjerne med bilder - om hun som spilte moren til Michael J Fox i den første Back to the future filmen, for henne kunne han godt tenkt seg å lese litt mer om.. Og så var det kunden som lurte på om vi solgte herretruser.. Anonymkode: fc685...3df 36
Gjest Emera Skrevet 1. mars 2017 #10636 Skrevet 1. mars 2017 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: kunde: Du skjønner, jeg bor i Asker og har vært og ryddet og fant en gammel kåpe som jeg ønsker å gi til Herborg Kråkevik, jeg tror den ville kledd henne så godt. Jeg har hørt at hun har kontor i nærheten av dere, så jeg lurer på om dere kan kanskje finne telefonnummeret hennes for meg? Anonymkode: fc685...3df Herlighet, så glad jeg er for at jeg ikke er kjendis! Så mange rare henvendelser de må få.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #10637 Skrevet 1. mars 2017 1 time siden, Emera skrev: Herlighet, så glad jeg er for at jeg ikke er kjendis! Så mange rare henvendelser de må få. Ikke sant.. Folk finner på de utroligste ting! 😄 Anonymkode: fc685...3df 3
rundtfingern Skrevet 1. mars 2017 #10638 Skrevet 1. mars 2017 Nå har faktisk jeg begynt å jobbe i dagligvare, og jeg har så mye rart... kunde : Hei! Kunne du hentet ut havregrynet til meg? Jeg synes det lå så langt nede på gulvet(i en hylle, vel og merke) og jeg har på meg litt for fine klær til å krabbe på gulvet. meg : *ringer på en kollega siden jeg sto med 5 stk i kø* (så kollegaen min skal krabbe på gulvet, men ikke deg selv?!) Annen situasjon: Sto i kassen og hadde nettopp hatt en kunde. Han driver å pakker posen sin, så åpner han hele frokostblandingsesken og gir meg esken og tar med seg posen med innholdet... Hadde også inne to gamle damer som kjøpte tre rundstykker og fikk ikke kvittering. 10min senere kommer hun inn. Kunden: hei! Jeg var nettopp og kjøpte disse, og synes de var litt vel dyre.. kostet de 79kr? meg: Okei, de kostet 39. kunden: nei de kostet 79! Du har vel den kvitteringen liggende rundt her en plass(vi skriver ikke ut kvittering dersom kunden sier nei). Meg: nei, jeg har den ikke. (Var veldig ny så jeg ringte på sjefen) etter mye frem og tilbake finner sjefen min kvittering, og skriver den ut. Kunde: jammen jeg betalte 79! Sjef: nå sjekker vi oppi lommeboka di, for du kom hit med en 200lapp. Og det stemte. Hun var bare frekk.. men altså, jeg husket prisen, og hun hevdet så det sang etter at det koster 79... da hadde hun altså hørt feil.. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #10639 Skrevet 1. mars 2017 Har flere kunder som har kommet til butikken vår, lagt en vare på disken uten byttelapp eller kvittering, og sier "hei jeg fikk denne til jul, vil gjerne ha byttelapp/pengene tilbake!".... "Beklager, kan ikke ta inn denne varen uten kvittering eller byttelapp... og vi fører heller ikke denne modellen/merket, er du sikker på at den er kjøpt her?"... "Nei jeg vet da ikke hvilken butikk den er kjøpt i, spiller det da noen rolle!!?" Har også opplevd eldre damer som finner en vare, viser den til meg og spør hvorfor den koster x-antall kroner. "Nei, det er jo et ganske kjent merke som lager de, og de er veldig populære for tiden!". Kunden spør meg igjen hvorfor den koster så mye, og jeg sier at det er prisen og at om hun vil ha den så er det det den koster, og det kan jeg ikke gjøre noe med. "Nei jeg skal jo ikke ha den, den var jo kjempestygg! Lurte bare på hvorfor den kostet så mye når den ikke var noe fin". Også gidder de ikke en gang putte varen tilbake til der de fant den, bare legger den fra seg ved kassa og går. Anonymkode: 2f76d...09e 9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #10640 Skrevet 1. mars 2017 1 time siden, rundtfingern skrev: Sto i kassen og hadde nettopp hatt en kunde. Han driver å pakker posen sin, så åpner han hele frokostblandingsesken og gir meg esken og tar med seg posen med innholdet... Dette er nok for å vise standpunkt mot unødvendig emballasje Anonymkode: 89917...8a2 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå