Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt var jo det at det VAR ikke dumt sagt av kunden. Han kom med mangelfulle opplysninger, det stemmer, men det er slik en samtale mellom mennesker ofte foregår. I stedet for at jeg holder et langt foredrag og håper jeg får med alt og hverken er for overfladisk eller for detaljert for den jeg taler til, sier jeg bare litt, mens den andre kommer med oppfølgingsspørsmål, og så videre. Sammen får vi da oppklart det som er uklart og hopper over det som for samtalepartneren er opplagt. Samtaleforma har dermed bevirket overføring av informasjon på en effektiv og smidig måte, i motsetning til en lang monolog, som synes være ditt ideal. Du påstår at du kjenner til hva en samtale går ut på, men etter ditt svar å dømme er forståelsen noe mangelfull.

Anonymkode: 2cc52...131

Igjen, du har fullstendig misforstått hele poenget med tråden. 😄

Jeg begynner å skjønne nå at du er fornærmet. Ikke så rart ettersom denne tråden handler om deg og dine likemenn. 

• Liker 43
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Batteri skrev:

Igjen, du har fullstendig misforstått hele poenget med tråden. 

Dette er en tråd om dumme ting som kunder sier. Det er vi vel enige om? Du synes at spørsmålet som kunden kom med var dumt og midt i blinken for denne tråden, mens jeg synes spørsmålet IKKE var dumt (og derfor ikke passet i denne tråden). Deri stikker uenigheten, ikke at vi har oppfattet poenget med tråden ulikt, som du kverner på, omatt og omatt.

Jeg avslutter her, for  ditt forrige svar avslørte slik hjelpeløshet at videre "økseskaft"-svar ikke frister.

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en tråd om dumme ting som kunder sier. Det er vi vel enige om? Du synes at spørsmålet som kunden kom med var dumt og midt i blinken for denne tråden, mens jeg synes spørsmålet IKKE var dumt (og derfor ikke passet i denne tråden). Deri stikker uenigheten, ikke at vi har oppfattet poenget med tråden ulikt, som du kverner på, omatt og omatt.

Jeg avslutter her, for  ditt forrige svar avslørte slik hjelpeløshet at videre "økseskaft"-svar ikke frister.

Ha en fin kveld videre! 🤗

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sto i frukta, og ei hyggelig dame spurte litt om grønnsaker og sånn til suppe. Vi tittet litt rundt, småpratet, og så skulle hun ha sellerirot, men mange av dem var veldig stygge/påbegynt mugl. Tonen er hyggelig hele veien, hun legger så klart merke til at noen av dem er dårlige, og hun sier "oi her var det kanskje lenge siden noen har ryddet..!" og jeg takker henne for at hun gjorde meg oppmerksom på det. Hun sa fra på en FIN måte og alt var trivelig og kult. Jeg tok det med en gang. 

Så kommer det en mann bort og brøler "Ja, det er visst faen lenge siden noen har vært noen som helst plass her i denne frukta! Se appelsinene! Har du sett appelsinene! appelsinene sier jeg!"

"Ok, skal se på dem når jeg er ferdig med dette :) " sier jeg, og tenker at jeg ikke orker å høre på ham når han er så frekk. Komme og brøle sånn... ape. Holder jo på med å fylle inn andre varer, kan ikke være over hele frukta samtidig. Men han gir seg ikke: 

"Ja se på appelsinene da!"

"Ja jeg skal det :) "

"NÅ!"

"Jeg skal se på dem etterpå." (Det er jo som å snakke til et barn, herlighet...)

Så gikk han bort til appelsinene, hentet én og tok den med helt bort til meg, og sa:

"Kjenn på den! Kjenn på den! Er den hard og fast kanskje! Nei! Den er slapp! Slappe appelsiner må vekk!"

"Ja, du kan jo kjøpe en av de andre kanskje..."

"Nei jeg skal ikke ha noen ting! Frekk du er!"

Ja, jeg var utrolig frekk altså..... :fnise:

Anonymkode: ef073...9e7

• Liker 46
Skrevet

Hvorfor blir så mange sure for at de må betale for poser? Er det ikke bare 1kr pr pose? I stede for å surve og være sure kan de jo ta med seg brukte poser! Folk kan være så lite løsningsorienterte:klo:.. 

• Liker 28
Skrevet
Et øyeblikk siden, melatonin skrev:

Hvorfor blir så mange sure for at de må betale for poser? Er det ikke bare 1kr pr pose? I stede for å surve og være sure kan de jo ta med seg brukte poser! Folk kan være så lite løsningsorienterte:klo:.. 

:fnise: enig

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, melatonin skrev:

Jeg har ingen anelse. Skal vel spare den kronen sin. Noen skal på liv og død gjøre alt de kan for å ikke bruke én krone for mye. Har hatt kunder som skal krangle og heve stemmen fordi de måtte betale noen få kroner mer enn de regnet med. Hadde ei som måtte skape kø midt i rush-tiden for den krona skulle hun ha tilbake. Var nesten så noen kunder fløy på henne. Skapte så mye oppstyr for 1 simpel krone. For et land vi bor i. Verste var at hun var kledd i dyre klær, dyr veske, velkledd dame på 50-60 år. :klo:

• Liker 2
Gjest Zeitgeist
Skrevet
8 timer siden, melatonin skrev:

Jeg bor i det store utlandet, og her koster en vanlig pose rundt om tre kroner. Kjøpte et handlenett i sånn der fallskjermstoff - veier ingenting og tar omtrent null plass i veska. Handlenettet tjente seg veldig raskt inn.Og jeg vil anta at det er viss miljøgevinst også med å ikke kjøpe plastposer.  

AnonymBruker
Skrevet

I går hadde jeg veldig mange kunder på kort tid der jeg slo inn varene, spurte om pose, kunde satt ned bankkortet og var klar til å betale også  kom med en "jeg vil ha en prince mild også", "kan jeg få ut 200 i tillegg", "jeg glemte en paracet" osv. 

Det er bare en liten ting men det er veldig irriterende når jeg må avbryte bankterminalen, gå tilbake, slå inn også skal kunden begynne å rote med kortet igjen. Hvorfor kan ikke folk si det med en gang og ikke etter de egentlig skulle ha betalt???? Liker vi å lage kø??

Anonymkode: 08c4e...3ca

• Liker 6
Skrevet
Den 4/12/2016 at 14.25, AnonymBruker skrev:

I går hadde jeg veldig mange kunder på kort tid der jeg slo inn varene, spurte om pose, kunde satt ned bankkortet og var klar til å betale også  kom med en "jeg vil ha en prince mild også", "kan jeg få ut 200 i tillegg", "jeg glemte en paracet" osv. 

Det er bare en liten ting men det er veldig irriterende når jeg må avbryte bankterminalen, gå tilbake, slå inn også skal kunden begynne å rote med kortet igjen. Hvorfor kan ikke folk si det med en gang og ikke etter de egentlig skulle ha betalt???? Liker vi å lage kø??

Anonymkode: 08c4e...3ca

Fordi de glemmer det. Det er menneskelig, selv om det kan være irriterende når man sitter i kassa.

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en kunde inne i dag som skreik og kastet penger veggimellom fordi han hadde fått småpenger istedet for 100-lapp i veksel, og vi hadde ikke flere 100-lapper igjen akkurat da. Trykket fort på alarmknappen til Securitas for å si det sånn. 

Anonymkode: 74395...bf2

• Liker 23
Skrevet

"Kan jeg kjøpe denne på bedrift?" 

- Ja, har du kundenr hos XXXX 

"Jeg har org. nr" 

- Men har du kundenr hos XXX?" 

"Jeg har .." dere kjenner regla. 

4x ganger. Man gir jo bare opp. Sa at han måtte ta kontakt direkte med bedriften som jeg jobber i, får ikke gjort så mye utenom det gitt. Det forstod ikke han, for å si det sånn. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på Oslo S for noen mnd siden og så en situasjon hvor en mann truet kvinnen bak kassen media han skulle vente på henne og voldta henne etter stengetid. Vi var flere som grep inn og holdt han på stedet til vektere kom og tok han med seg. Stakkars butikkansatt! Hun stod med et tappert ansikt helt til han ble ført ut av butikken og så brøt hun sammen. Det var ikke en alrigth opplevelse og kanskje den eneste gangen i livet jeg måtte beherske meg for å ikke kline til han. 

Anonymkode: 05481...5f5

• Liker 41
Skrevet

1. "Ojameg! Så bleik du er da!" Alltid en vinner!

2. "Du vet..pi.. Det er ikke bare i matematikken.."

(..............)

Meg: Ja.. Vil du låne doen..?

"Jatakk"

3. Hadde ei eldre dame som glemte hvor mye penger jeg hadde fått (betalte litt og litt og litt- det måtte da holde snart?!). Brukte smella i lang tid og køen vokste. Prøvde å få mer penger samtidig som jeg måtte forklare at hun ikke kunne få kvittering før ALT var betalt. Hun skulle aldri komme tilbake!!! Har sett henne seinere gitt

4. Kunder som er så smålige at de panter bare noen flasker om ganger for å tjene 50 øre! Jeg freser på innsiden!! Gjerne flere av de lappene, men hver for seg selvfølgelig!

5. Kunde kommer med to stk tyggegummi. Jeg slår inn begge. "Nei! Jeg skal betale i to omganger". 10,40=10,-, 10,40+10,40=21,-. "Én krone her og én krone der vet du!" *Blunk, blunk*

Rart det blir krig..

6. Stamkunde kalt "mensendama":

"Jeg trenger hjelp. Fått mensen i dag skjønner du. Skikkelig kraftig. Hvilke bind er best??" (Laaang samtale). Dette skjer jevnlig.

7. Er generelt overrasket over hvor mange som sliter med magen og tror vi er interessert i å høre om det! Herlig med detaljer...

• Liker 25
Skrevet

Mer!

Skrevet
Den 2.3.2016 at 15.25, Dwight skrev:

Åh nei du. Folk blir sure når vi spør og sure når vi ikke spør. Butikkansatte kan aldri vinne.

Jeg er en sånn som helst ikke vil ha hjelp, og som regel sier butikkansatte bare "Hei, vil du ha hjelp med noe?" og da kan jeg svare "neitakk, jeg bare kikker". Så lenge de gir seg med det, er det greit. De som FORTSETTER å følge etter meg og/eller mase når jeg prøver klær, er verre. Jeg har vært ganske stor, og det var vanskelig å finne klær som passet. Derfor måtte jeg prøve, og ofte passet de ikke i det hele tatt. Da er det ikke noe gøy at butikkansatte roper inn "Hvordan går det der inne!?". Skal jeg rope tilbake: "Det går ikke så bra! Jeg er dessverre fortsatt altfor feit! Får den ikke over leggene engang!"? ;) 

En annen ting er klær som henger langt oppe på veggene, så en MÅ spørre om hjelp for å i det hele tatt få se hva det koster eller hvilke størrelser som er. Da boikotter jeg butikken resten av dagen i frustrasjon. (Men jeg kjefter ALDRI på butikkansatte, altså...) :)

Sorry for avsporing!

• Liker 31
Skrevet

Kunde: Den jævla negeren stjal støvletten min! 

Meg: Hvordan ser støvletten ut? 

Kunde: (Holder opp en støvlett) Sånn som denne!

Meg: Du har den jo på deg. 

• Liker 23
Skrevet
1 time siden, The Kitten skrev:

Kunde: Den jævla negeren stjal støvletten min! 

Meg: Hvordan ser støvletten ut? 

Kunde: (Holder opp en støvlett) Sånn som denne!

Meg: Du har den jo på deg. 

øh, wtf? :ohmy:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...