Hirondelle Skrevet 27. januar 2016 #9181 Skrevet 27. januar 2016 50 minutter siden, luesveis skrev: Åh, den der har jeg også fått! I mitt tilfelle hadde jeg fått skuldra ut av ledd en dag eller to tidligere, og hadde avtalt med naboavdelinga (omtrent ti meter unna) at de skulle pakke inn hvis det kom noen. Forklarte situasjonen til de få som skulle ha noe innpakka og alle tok det helt fint. Helt til det kom ei som attpåtil jobber på samme senteret. Når jeg var på jobb skulle jeg værsågod pakke inn, ja! Tok vel bortimot ti minutter før jeg ble ferdig, og jeg takler fremdeles ikke trynet hennes Wow, kjerringoppførsel!!! Guri jeg hadde blitt så sint! 13
Populært innlegg The Kitten Skrevet 28. januar 2016 Populært innlegg #9182 Skrevet 28. januar 2016 Kunde: Har dere disse i størrelse 36? Meg: (Går og sjekker på dataen) Ja, det skal vi ha på lageret. Jeg skal hente dem til deg Kunde: Tar det lang tid? Meg: Maks et par minutter (er et lite stykke til lageret vårt) Kunde: Det vet jeg ikke om jeg har tid til Meg: Ok... Kunde: Burde ikke skoene vært her hvis dere hadde dem? Meg: Ideelt sett jo, men vi har dessverre ikke plass til alle størrelsene Kunde: Ja, men dere må jo sørge for at alle størrelsene er ute i butikk til enhver tid Meg: Ok, skal jeg gå og hente skoene for deg? Kunde: Jeg vet ikke om jeg har tid altså. De burde jo vært her om dere hadde dem... Hun brukte lenger tid på å fortelle meg at skoene burde burde stått i butikken enn det hadde tatt for meg å hente dem. 56
aurinko Skrevet 28. januar 2016 #9183 Skrevet 28. januar 2016 (endret) Dette er favoritt tråden min på hele kvinneguiden og jeg gleder meg hver kveld for å sjekke om det har kommet noe nytt...men blir en smule skuffet når jeg ser kun 1-2 nye poster...🙈 Skal prøve å bidra litt.. Det er en skikkelig ekkel kunde som er innom noen ganger i uken i butikken våres. Han er ca 60-70 år gammel, flassete og rød i ansiktet og går alltid i samme klær og lukter ikke spesielt godt. (Det er faren til en profilert person her i byen.....) Av en eller annen grunn kommer han ALLTID i min kasse og skal kommentere utseende mitt. Hadde en liten sløyfe i hestehalen og da sa han "Nå ser du ut som en av de playboyjentene vet du....." og han har blandt annet sagt "skulle likt å riset en sånn snerten liten jente som deg" "Den kroppen der skulle jeg likt å hatt" "du er en sånn søt liten asiater jeg kunne tenkt meg du...." (Jeg er halvt asiatisk..kanskje derfor han liker meg så godt😁) etter hvert ble det faktisk så ille at jeg gruet meg til å komme på jobb og jeg nektet å ekspeditere han - så sjefen min måtte til slutt ta en prat med han og sa at hvis han fortsatt ville være kunde her så måtte han behandle de ansatte med respekt. Han har ikke sagt et ord siden og jeg får lov til å gå fra kassen/posten når han kommer! Heldigvis! Endret 28. januar 2016 av aurinko 28
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #9184 Skrevet 28. januar 2016 To voksne (!) kunder går bort til nøtter løsvekt. For sånn ca hver nøtt som havner i boksen spiser de en. Så går de videre til smågodtet. Også der spiser de innpå selvom jeg sier "Unnskyld, det er ikke lov å spise løsvektsvarene før de er betalt". De later som de ikke hører/ser meg. Jeg kjenner jeg blir mer og mer provosert jo mer de spiser. Altså HVEM GJØR SÅNN?? Heldigvis har jeg en stiftemaskin i kassen som "tilfeldigvis" havnet sammen med snopet/nøttene de hadde tatt med seg når de skulle veies. Så fikk de betalt godt for seg likevel:)))) Er klar over at det ikke er helt innenfor men det er så heller ikke innenfor å gomle innpå sånn som de gjorde Også hadde jeg pose-heksen fra helvete i kassen min i dag. FOR en KJERRING! Men den historien får jeg spare på en liten stund, bare i tilfelle hun måtte lese her, ser for meg at hun er personen til å finne på alt mulig faenskap... måtte bare få det ut Hva gjør jeg feil i livet? Hvorfor kommer alle drittkunder akkurat til min kasse og akkurat når jeg er på jobb??? Anonymkode: 08c4e...3ca 45
Snadder Skrevet 28. januar 2016 #9185 Skrevet 28. januar 2016 I dag hadde jeg en kunde som kom med en pakke med julelys som hun ville bytte. Hun mente hun hadde fått 2 års garanti på den, noe som er veldig lite sannsynlig når det ikke er garanti på julevarer. Varen ble kjøpt for over ett år siden og noen pærer hadde gått. Så kommer hun til meg å slenger lenka i disken og krever pengene tilbake. Jeg prøvde å forklare at vi ikke har garanti på julevarer, og i dette tilfelle ser det ut til at noen av pærene har gått og da er det altså ikke noe galt med varen. Dette brånektet hun på og krevde penger tilbake. Vel det gikk som det måtte gå. Jeg forklarte reglementet mens hun sto å kjeftet meg huden full over hvor dårlig service det var og at her kommer hun med en vare som ikke funker helt også får hun ingenting igjen. Hun erklærte at hun aldri skulle handle hos oss og jeg svarte at det var helt greit. Så ble hun enda sintere og gikk mens hun bannet for seg selv. 16
sol87 Skrevet 29. januar 2016 #9186 Skrevet 29. januar 2016 16 timer siden, Snadder skrev: I dag hadde jeg en kunde som kom med en pakke med julelys som hun ville bytte. Hun mente hun hadde fått 2 års garanti på den, noe som er veldig lite sannsynlig når det ikke er garanti på julevarer. Varen ble kjøpt for over ett år siden og noen pærer hadde gått. Så kommer hun til meg å slenger lenka i disken og krever pengene tilbake. Jeg prøvde å forklare at vi ikke har garanti på julevarer, og i dette tilfelle ser det ut til at noen av pærene har gått og da er det altså ikke noe galt med varen. Dette brånektet hun på og krevde penger tilbake. Vel det gikk som det måtte gå. Jeg forklarte reglementet mens hun sto å kjeftet meg huden full over hvor dårlig service det var og at her kommer hun med en vare som ikke funker helt også får hun ingenting igjen. Hun erklærte at hun aldri skulle handle hos oss og jeg svarte at det var helt greit. Så ble hun enda sintere og gikk mens hun bannet for seg selv. Jeg forstår ikke helt hvordan dere kan velge å ikke ha "garanti" (altså reklamasjonsrett) på julevarer? Det er det vel forbrukerkjøpsloven som regulerer? Eller tar jeg helt feil? At en pære har gått, er vel kanskje ikke reklamasjon likevel (med mindre det er lovet at de skal vare så og så lenge) men reklamasjonsrett bør det jo være på alt man kjøper. Derimot er det ofte ikke bytterett på sesongvarer (og man plikter heller ikke å tilby noen bytterett på varer kjøpt over disk). 22
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #9187 Skrevet 29. januar 2016 Hva er det med salgs-kundene, egentlig? Er det så vanskelig å forstå at grunnen til at butikken selger det plagget du kjøper til STERKT reduserte priser, er fordi vi desperat prøver å få det unna så vi får plass til nye varer? Og det er ikke noe vits å se stygt på meg og marsjere surt ut av butikken uten å respondere på mitt "beklager, vi tar ikke inn igjen salgsvarer. Ehh ha en fin dag da!". Det at salgsvarer ikke byttes står nemlig klart og tydelig, både på kvitteringen din og i skilt i butikken. Hadde ei ordentlig godjente innom i går. Gikk å rotet i salgsstativene så klærne datt ned på gulvet. Spurte henne om hun trengte hjelp. "NEI." Ok.....jo, bare hyggelig. Så ringte telefonen hennes, og hun jabbet i vei. Så skulle hun plutselig ha hjelp likevel. MENS hun skravlet i telefonen.. Var nesten umulig å skjønne når hun snakket til meg og når hun snakket til vedkommende i telefonen. Jeg ble dirrigert hit og dit. "hent ditt, hent datt" "denne passet ikke, den kan du få tilbake" *slenge blusen i trynet på meg og fortsette skvaldringen i tlf* *slenge det hun skal ha på disken* "blablabla videre i tlf" Jeg piper inn klærne og bretter pent sammen, merker at kunden er stresset, åpenbart dårlig tid. Så skal hun ha 3 plagg pakket inn som presang. *pakke inn så raskt og effektivt jeg greier* Kunden ferdig i tlf og mumler ett eller annet om at parkeringslappen hennes snart går ut. *legge varene i posen, kunde snapper den til seg før jeg får rakt den til henne* "Hadetbra:)" ....ingen respons tilbake. Hilsen en som søker ny jobb Anonymkode: 6c867...dd1 29
Snadder Skrevet 29. januar 2016 #9188 Skrevet 29. januar 2016 7 timer siden, sol87 skrev: Jeg forstår ikke helt hvordan dere kan velge å ikke ha "garanti" (altså reklamasjonsrett) på julevarer? Det er det vel forbrukerkjøpsloven som regulerer? Eller tar jeg helt feil? At en pære har gått, er vel kanskje ikke reklamasjon likevel (med mindre det er lovet at de skal vare så og så lenge) men reklamasjonsrett bør det jo være på alt man kjøper. Derimot er det ofte ikke bytterett på sesongvarer (og man plikter heller ikke å tilby noen bytterett på varer kjøpt over disk). årsaken til at vi ikke har garanti på julevarer er hvordan mange behandler det. Det er selvfølgelig garanti på adventstjerne og ltt større elektroniske dingser. Men det er desverre alt for mange som knørver lyslenger sammen til en ball og legger i en kurv med masse ting oppå og ikke behandler varen med respekt om du skjønner? Så vi har fått beskjed fra kjedeledelsen at vi ikke kan ha garanti på julevarer. Men så ser vi jo også an situasjonen, om det er en kjent feil ved et produkt eller om det mest sannsynlig er noe kunden har gjort selv. Det hender jo vi er snill og lar de bytte, menda må de oppføre seg som mennesker og produktet kan ikke være utgått. Dvs: Vi må ha det på lageret vårt eller kunne få helt likt produkt sendt fra en annen butikk i kjeden.
Gjest Haaploes Skrevet 30. januar 2016 #9189 Skrevet 30. januar 2016 Den 1/28/2016 at 23.17, aurinko skrev: [...] Det er en skikkelig ekkel kunde som er innom noen ganger i uken i butikken våres. Han er ca 60-70 år gammel, flassete og rød i ansiktet og går alltid i samme klær og lukter ikke spesielt godt. (Det er faren til en profilert person her i byen.....) Av en eller annen grunn kommer han ALLTID i min kasse og skal kommentere utseende mitt. Hadde en liten sløyfe i hestehalen og da sa han "Nå ser du ut som en av de playboyjentene vet du....." og han har blandt annet sagt "skulle likt å riset en sånn snerten liten jente som deg" "Den kroppen der skulle jeg likt å hatt" "du er en sånn søt liten asiater jeg kunne tenkt meg du...." (Jeg er halvt asiatisk..kanskje derfor han liker meg så godt😁) etter hvert ble det faktisk så ille at jeg gruet meg til å komme på jobb og jeg nektet å ekspeditere han - så sjefen min måtte til slutt ta en prat med han og sa at hvis han fortsatt ville være kunde her så måtte han behandle de ansatte med respekt. Han har ikke sagt et ord siden og jeg får lov til å gå fra kassen/posten når han kommer! Heldigvis! Herregud, for et kryp! Enda godt at sjefen din sa fra, for din skyld skulle jeg ønske det hadde hendt enda tidligere. Sånne ting skal du IKKE finne deg i!
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #9190 Skrevet 30. januar 2016 *gir kunde tilbake 100kroner etter han har betalt* kunde: du har ikke en finere 100 lapp? neste kunde: har du en finere 100 lapp? neste kunde: kan jeg få en annen 100 lapp? neste kunde: jeg vil bytte 100 lappen. de 5 neste kundene: bytt den. gossshh.. vi har cashguard, siste 100 lapp inn er først ut, og 100 lappen funker like bra selv om det er en liten rift i den. endte meg jeg gikk bort i tippekassen og byttet den for å slippe...... Anonymkode: 08c4e...3ca 13
Snadder Skrevet 30. januar 2016 #9191 Skrevet 30. januar 2016 Hadde en i dag som skulle følge barnebarna til lekeparken men visste ikke hvor det var, så jeg tenkte jeg skulle være snill å vise de hvor det var. Så sier den først veldig hyggelige mannen "Kanskje du vil leke med meg du" og der gikk han fra å være en hyggelig gammel mann til en creep 7
Populært innlegg The Kitten Skrevet 30. januar 2016 Populært innlegg #9192 Skrevet 30. januar 2016 Tok en kunde i å stjele. Hun trodde tok våre klær utenpå sine egne, og trodde vi ikke skulle legge merke til det. Samtalen hun hadde med vekteren var hysterisk morsom. Kunde: Du så meg jo for en liten time siden Vekter: Det gjorde jeg, og da hadde du ikke det antrekket på deg Kunde: Jeg har fremdeles det antrekket på meg, men det er under disse klærene 70
dillyduzit Skrevet 30. januar 2016 #9193 Skrevet 30. januar 2016 1 time siden, The Kitten skrev: Tok en kunde i å stjele. Hun trodde tok våre klær utenpå sine egne, og trodde vi ikke skulle legge merke til det. Samtalen hun hadde med vekteren var hysterisk morsom. Kunde: Du så meg jo for en liten time siden Vekter: Det gjorde jeg, og da hadde du ikke det antrekket på deg Kunde: Jeg har fremdeles det antrekket på meg, men det er under disse klærene Hahahaha noen mennesker altså! 9
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #9195 Skrevet 5. februar 2016 Kunde kommer med en poteter i en plastpose som er priset til 10kr. Kunde: Hvorfor koster disse 10 kroner? **Jeg ser at det er mandelpoteter, og ikke er de vanlige løsvektspotetene ** Meg: Mest sannsynlig fordi noen har åpnet en av posene med mandelpoteter (5kg poser som selges HELE) og bare tatt akkurat det de ville ha. Det er ikke lov, men det er mange som gjør det likevel og derfor må vi selge resten slik. Kunde: Så du mener at kunder ikke skal få kjøpe de varene de vil her? Hvilken måte er det å drive butikk? Jo, selvfølgelig kan kunder få kjøpe det de vil. Men de kan ikke åpne en pose med et-eller-annet og ta ut bare akkurat det de trenger. Da velger du vektvarer/enkle, ikke fra hele poser. Det er vel de færreste som ville åpnet en chipspose og tatt ut 100g fordi det var alt de ville ha, så hvorfor i huleste synes folk det er ok med frukt?????? Tenker mitt når kunder kommer med enkle avokadoer når vi bare selger to-pakkninger. De burde føle skam når de står på frukten og river opp en forpakning fordi de bare vil ha en avokado..... Vi selger to-pakkninger!!!!!!!!! Anonymkode: 08c4e...3ca 30
Vox_populi Skrevet 5. februar 2016 #9196 Skrevet 5. februar 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker mitt når kunder kommer med enkle avokadoer når vi bare selger to-pakninger. De burde føle skam når de står på frukten og river opp en forpakning fordi de bare vil ha én avokado..... Vi selger to-pakninger! Det burde ikke være noe problem: Ta prisen for én pakning - om kunden vil kaste halvparten, bør han få lov til det, så sant han betaler for alt. Dette gjelder for såvel avokado som sjokoladeplate. 23
Feyfeyhey Skrevet 5. februar 2016 #9197 Skrevet 5. februar 2016 (endret) Den 2/4/2016 at 13.02, AnonymBruker skrev: Endret 31. juli 2016 av Feyfeyhey 10
Minya Skrevet 5. februar 2016 #9198 Skrevet 5. februar 2016 Gulrot i bunt er interessant sånn. Hvis det da kommer en skroting til kassa med en eller to løse gulrøtter, så er jeg like frekk som flatlusa og slår inn en hel bunt. Det står at det er x antall kroner PER BUNT, din snøsokk. 30
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #9199 Skrevet 5. februar 2016 Den 27.1.2016 at 19.42, luesveis skrev: Åh, den der har jeg også fått! I mitt tilfelle hadde jeg fått skuldra ut av ledd en dag eller to tidligere, og hadde avtalt med naboavdelinga (omtrent ti meter unna) at de skulle pakke inn hvis det kom noen. Forklarte situasjonen til de få som skulle ha noe innpakka og alle tok det helt fint. Helt til det kom ei som attpåtil jobber på samme senteret. Når jeg var på jobb skulle jeg værsågod pakke inn, ja! Tok vel bortimot ti minutter før jeg ble ferdig, og jeg takler fremdeles ikke trynet hennes hoho, du får snike deg bort på hennes butikk og være plagsom kunde tilbake Anonymkode: e525d...0fc 5
sofie777 Skrevet 5. februar 2016 #9200 Skrevet 5. februar 2016 46 minutter siden, Minya skrev: Gulrot i bunt er interessant sånn. Hvis det da kommer en skroting til kassa med en eller to løse gulrøtter, så er jeg like frekk som flatlusa og slår inn en hel bunt. Det står at det er x antall kroner PER BUNT, din snøsokk. Jeg hadde faktisk frivillig betalt buntprisen for 2 gulrøtter, for jeg trenger bare 2 gulrøtter. Irriterer meg at de ikke kommer i løs vekt. Derfor liker jeg Bunnpris' snål-produkter, for der er det av og til løse gulrøtter og andre ting. PS. Har aldri tatt gulrøtter fra bunt, men har gjort det med bananer. Hvorfor er de i løs vekt, forresten. Hvorfor kan ikke begge produkter være det? 20
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå