Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobbet lørdag i blomsterbutikken, super travelt grunnet morsdag og valentine. kø ut av butikken og fult trøkk i alle 3 kassene. Kommer kunden snikende inne fra siden og skal bare spørre om vi har single røde roser?

Hallo, det er faktisk 2 som går ute i butikken for å fyller på varer og hjelper kundene der, men de var vist opptatt med andre kunder de også. Som om ikke jeg var det...

Anonymkode: 8c94a...8ab

Dette er så typisk og så frekt!

Det er så mange kunder som kommer utenfra og rett til kassene, enser ikke køen, stiller seg rett foran meg og "skal bare" - selv om det er midt i rushet og køen er LANG.

Meg: Du må nesten stille deg bakerst i køen, så hjelper jeg deg når det blir din tur.
Kunde: Men hallo, jeg skal jo bare veksle penger/kjøpe denne ene ettellerannet/ha en røyk/spørre om noe/krangle/klage/bytte noe.

 

:sarkasme:

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er min favorittråd her inne, dere skriver så herlig. Og min største sympati , men jeg gleder meg til historier i forbindelse med påskerushet :ph34r:

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, melatonin skrev:

Dette er min favorittråd her inne, dere skriver så herlig. Og min største sympati , men jeg gleder meg til historier i forbindelse med påskerushet :ph34r:

Hahah! Pinseaften er vel egentlig den beste.

"Vi stengte 4 i dag og nå er klokken kvart over. Hvis det er noe du skal ha må vi be deg komme til kassen med en gang."

"HÆH, jeg har jo fri og skal shoppe!"

"Ja det har vi også nå, og vi vil hjem og nye finværet"

"Makan til service. Det er lørdag og dere bør være oppe lengre"

"Ja, normale lørdager så har vi det. Men i dag er rød dag, og pinseaften stenger butikkene kl 4."

"JO MEN JEG HAR FRI PGA PINSEAFTEN OG HAR GOD TID TIL Å SHOPPE NÅ. JEG SKAAAAAAL SHOPPE NÅ GODDAMMIT DRITTUNGER ØDELEGGER ALT  $(**!!&%/%)"$/)# :rasende:"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke kunder som kommer i siste liten og skal bare ha ditt og datt. Burde jo ta et hint når gitteret er halvveis nede og jeg er klar til å gå. Men neida! Kommer kunder inn kl 20.00, så sier jeg "Beklager, men vi har stengt nå" da skal de så klart kverulere og si "neei kl min er 10 på og jeg MÅ ha noe" Sorry, men jeg jobber ikke overtid og ikke får betalt. Pluss jeg har en buss å rekke. Kunder :rolleyes:

Anonymkode: 9b847...3ed

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke kunder som kommer i siste liten og skal bare ha ditt og datt. Burde jo ta et hint når gitteret er halvveis nede og jeg er klar til å gå. Men neida! Kommer kunder inn kl 20.00, så sier jeg "Beklager, men vi har stengt nå" da skal de så klart kverulere og si "neei kl min er 10 på og jeg MÅ ha noe" Sorry, men jeg jobber ikke overtid og ikke får betalt. Pluss jeg har en buss å rekke. Kunder :rolleyes:

Anonymkode: 9b847...3ed

Hadde stengt kassene, tippingen osv på lørdag og satt på kontoret for å ta oppgjøret mens kollegaen min låste senteret. Plutselig ser jeg på kameraet og ser en kunde valse rundt i butikken. Jeg hoppet opp og var veldig klar for å kjefte på kunden som jeg åpenbart trodde hadde krøpet under det nesten stengte gitteret, langt over stengetid. Men jeg fant ingen kunde:fnise: Fant et var opptak fra før på dagen på kameraet. MEN det hadde ikke forundret meg om noen hadde sneket seg inn for og "bare" !!

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det festligste er vel kunder som møter deg i døra når du skal stenge for kvelden og utbryter YES JEG RAKK DET!!

Nesten som man svarer nei, det gjorde du ikke. Men man gjør jo ikke det.

Anonymkode: 8c94a...8ab

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en søt kunde idag, en forfriskning i motsetning til alle som skal bare etter stengetid. Det var 8 minutter til vi stengte og vedkommende kom inn å spurte med en smil "kan jeg få ta en rask titt før dere stenger? :)))))" 8 min er mye sånn sett, så det var stas :fnise:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokhandel: Kunde tøfler inn døra, forbi de to store, tydelig merkede Mammutsalgpodiene, ser seg rundt, velger en helt ny bok fra nyhetspodiet som åpenbart ikke er merket med noe som helst slags tilbudspris eller kampanjemateriell. Går til kassa, boken blir slått inn, og den ansatte sier "det blir 399 kroner". Kunde: "Hæææææ, nei, det er jo sånn Mammutpris på alt nå!"

Bare...nei.

Anonymkode: a12c7...3f3

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bokhandel: Kunde tøfler inn døra, forbi de to store, tydelig merkede Mammutsalgpodiene, ser seg rundt, velger en helt ny bok fra nyhetspodiet som åpenbart ikke er merket med noe som helst slags tilbudspris eller kampanjemateriell. Går til kassa, boken blir slått inn, og den ansatte sier "det blir 399 kroner". Kunde: "Hæææææ, nei, det er jo sånn Mammutpris på alt nå!"

Bare...nei.

Anonymkode: a12c7...3f3

Hahahaha kjenner meg sååå igjen!!!! :fnise: 

 

og ikke minst kundene som spør etter pocketer... Spesielt litt før jul! "Du har den nye boken til Linn Ullmann kommet i pocket enda? Denne er jo ALTFOR dyr?! Den skal være en presang!" 

 

"Kom tilbake i mai......" Får jeg lyst til å svare da, men man må jo være litt hyggelig også :( 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det festligste er vel kunder som møter deg i døra når du skal stenge for kvelden og utbryter YES JEG RAKK DET!!

Nesten som man svarer nei, det gjorde du ikke. Men man gjør jo ikke det.

Anonymkode: 8c94a...8ab

Ordrett det jeg ville svart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også bokhandel:

På lørdag, altså siste åpne dag før mammutsalget begynte var det forståelig mye kaos i butikken. Alle som kunne var på jobb for å klargjøre, og det er store bord der stablene med salgsbøker legges ut, og får plast over seg med tilhørende plakater om at salget begynner på mandag. Var en del kunder som surt mumlet om at det var fryktelig forvirrende av oss å begynne å rigge så tidlig, det måtte vi da gjøre på mandag morgen før butikken startet. Altså... det er TUSENVIS av fysiske bøker som skal ut, det er MANGE bord som skal rigges og nesten 300 forhåndsbestillinger skal plukkes fra bordene. Det er umulig å få gjort dette mandags morgen.

De fleste kundene har dog forståelse for dette da, og snakket bare om at de gledet seg til det begynte. Hyggelige folk. Helt til en herremann kommer bort til meg og veiver med en bok oppi ansiktet mitt som han har tatt fra salgsbordet (og dermed bøyd seg under masse plastikk for å få tak i) og sier han skal ha denne til salgsprisen. Jeg beklager og sier at det er dessverre ikke mulig, men at jeg håper å se ham igjen på mandag, eller foreslår at han legger igjen en forhåndsbestilling. Da var det ikke måte på hvor frekk jeg var og hvor dårlig kundeservice vi praktiserer! Med en gang en bok har fått prislappen på seg er vi visst pliktig til å selge ham den til lavest mulig pris. Jeg forteller at hvis vi selger bøker til mammutpris før salget begynner så vil faktisk butikken min få en stor bot, og da sier han rolig og nedlatende "Nå står du faktisk og lyver opp i ansiktet mitt. Jeg vet hva du prøver på. Du er en løgner".

Altså... Tror enkelte kunder at jeg jobber på provisjon? Jeg får da ingenting ut personlig av å snyte kunden for billig pris, og jeg står i hvert fall ikke og lyver til dem. Blir så utrolig forbanna over slike nedlatende og frekke folk som bare antar at vi nekter å hjelpe dem fordi vi har en personlig agenda mot kunder.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
13 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Hahahaha kjenner meg sååå igjen!!!! :fnise: 

 

og ikke minst kundene som spør etter pocketer... Spesielt litt før jul! "Du har den nye boken til Linn Ullmann kommet i pocket enda? Denne er jo ALTFOR dyr?! Den skal være en presang!" 

 

"Kom tilbake i mai......" Får jeg lyst til å svare da, men man må jo være litt hyggelig også :( 

Altså, vi vanlige dødelige som ikke jobber med litteratur har ikke fullstendig oversikt over utgivelser til enhver tid. Jeg kunne funnet på å spørre "er denne kommet i pocket", eller "vet du når denne kommer i pocket". Du forventer vel ikke at kunder har oversikt over alle bøkene og utgivelsesdatoer på når henholdsvis hardback og pocket blir utgitt? :klo: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, incognita skrev:

Altså, vi vanlige dødelige som ikke jobber med litteratur har ikke fullstendig oversikt over utgivelser til enhver tid. Jeg kunne funnet på å spørre "er denne kommet i pocket", eller "vet du når denne kommer i pocket". Du forventer vel ikke at kunder har oversikt over alle bøkene og utgivelsesdatoer på når henholdsvis hardback og pocket blir utgitt? :klo: 

Jeg forventer absolutt ikke det! Men jeg forventer at kunder ikke blir oppgitte på meg når vi ikke har den i pocket en uke etter at boka ble utgitt, og når jeg forklarer at det kan ta ganske lang tid at det skjer. Det er dessverre overraskende ofte..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
Et øyeblikk siden, Librarian skrev:

Jeg forventer absolutt ikke det! Men jeg forventer at kunder ikke blir oppgitte på meg når vi ikke har den i pocket en uke etter at boka ble utgitt, og når jeg forklarer at det kan ta ganske lang tid at det skjer. Det er dessverre overraskende ofte..

At kunder blir oppgitt generelt er en uting, men det var ikke et slikt scenario @Sugar&Spice skisserte. Det var heller hun som ble oppgitt over hvor uvitende og dumme kundene er. Jeg synes det er en dårlig innstilling å ha til kunder. Jeg kunne lett plukket opp en bok som står under "nyheter" og tatt med meg denne til kassen og spurt "unnskyld meg, men finnes denne i pocket? :)" Men da er jeg visst dum som en spade skjønner jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet veldig med en fot i et års tid, da jeg ventet på operasjon, noe som førte til at jeg haltet veldig og jeg måtte tilslutt anstrenge meg for å gå "normalt" fordi kundene aldri sluttet å kommentere. Jeg har ikke tellingen på hvor mange kunder som bare: "Hvorfor går du så rart?", "Har du vondt i foten?", "Du kan vel ikke bære så tungt når du halter sånn?" etcetcetc. Listen er endeløs. Verre var det med de som sa noe direkte, istedenfor å stille spørsmål: "Du går jo veldig rart", "Herregud så vondt du har i foten" (som om de kan føle smerten, var jo ikke vondt engang). "Du kan ikke bære så tungt når du ikke kan gå ordentlig". Enkelte stirret også veldig stygt på meg og lo av meg. Det var til og med kunder som kom innom en tid senere og bare: "Har du enda ikke gjort noe med foten din?". Blei tilslutt nesten kjent som "Hun med foten", var spesielt vanskelig å holde maska til de som aldri holdt kjeft. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Hei! Kan jeg hjelpe deg med noe?"

"Eh... Nei, det kan du nok ikke lille venn. Jenter kan ingenting om verktøy. Du burde jobbe i en barnehage eller noe. Det er det dere damer kan."

:kvalm:

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
3 timer siden, maipai skrev:

"Hei! Kan jeg hjelpe deg med noe?"

"Eh... Nei, det kan du nok ikke lille venn. Jenter kan ingenting om verktøy. Du burde jobbe i en barnehage eller noe. Det er det dere damer kan."

:kvalm:

Når jeg leser sånt, så dukker Raga Rockers "Noen å hate" rett som det er opp i hodet mitt :klem:

Forøvrig hadde det vært morsomt om du sa til kunden: "Men kan du være så snill og fortelle meg hva du ønsker slik at jeg kan si ifra til den rette mannlige kollegaen min?". Og la oss så si at kunden skal ha en hammer. Da spør du følgende: "Hvilken hammer er det du ser etter. Vi har nemlig flere forskjellige typer, som f.eks. finèrhammer, gummihammer, blyhammer, trehammer, kulehammer, klohammel, kunststoffhammer, skiferhammer, hovhammer, taktekkerhammer, boltehammer, og et rekke utvalg av ulike typer feisel. Så hvilken var det du skulle ha. Jeg vet riktignok ingenting om verktøy siden jeg er jente, men jeg kan som sagt fortelle min mannlige kollega hvilken type hammer du vil ha". 

Jeg tør vedde på at misogynisten blir stående stum igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, incognita skrev:

At kunder blir oppgitt generelt er en uting, men det var ikke et slikt scenario @Sugar&Spice skisserte. Det var heller hun som ble oppgitt over hvor uvitende og dumme kundene er. Jeg synes det er en dårlig innstilling å ha til kunder. Jeg kunne lett plukket opp en bok som står under "nyheter" og tatt med meg denne til kassen og spurt "unnskyld meg, men finnes denne i pocket? :)" Men da er jeg visst dum som en spade skjønner jeg. 

Oi, jeg må ha formulert meg litt utydelig! Du er IKKE dum som en spade som spør når en bok kommer i pocket. Men om du huffer og blir oppgitt fordi den nye boken er "aaaltfor dyr og herregud det er en presang, kan ikke bruke 400kr på en bok da må du vite"(gjenganger hver dag i juletiden!), ja, da blir jeg faktisk irritert  

 

I juletiden har vi mange kunder innom som ikke pleier å kjøpe bøker til vanlig, og at de ikke helt vet hvor gamle bøker er eller hvor lang tid det tar før de kommer i pocket er fullt forståelig. 

 

Problemet mitt med disse kundene er at mange av de mener at å betale fullpris for en helt ny bok er helt avskyelig! Hvordan kan en bok koste 380kr?! Det er jo bare papir?! Altså, å produsere selve boken er jo "billig". Å skrive den, redigere den, utgi den, markedsføre den - sånne ting koster penger. Men kundene vil ikke betale det det koster, og -det- irriterer meg. At de ikke engang gidder å tenke at det faktisk koster det det koster! Og at jeg ikke kan gjøre en dritt med hverken pris eller boklov... 

Jeg syns det er en uting å klage på pris. Hvert fall til meg i kassa... Og fordi det viser at man ikke bryr seg om håndtverket, den kreative prosessen eller kvaliteten på det man kjøper. Og det gjelder samma om man kjøper en bok hos meg i ARK, en slipemaskin på Clas Ohlson eller en agurk på Kiwi. 

 

Vil presisere at jeg ikke syns du er dum, eller alle kunder som spør om nye bøker kommer i pocket, er dumme. Men når de slenger på rett etterpå at "alt er så dyrt og det gidder jeg ikke!"- ja DA blir jeg irritert... Inni meg. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en ekstremt sær kunde innom. Virker som hun nekter betale for bærepose. Det er så sykt komisk.

 

Meg: "Trenger du pose?"

Kunde: "hvor mye ble det sa du?"

Meg: "trenger du pose??"

Kunde: "Jeg spør, hvor mye ble det?!!??"

Meg: "og jeg spør deg om du trenger en bærepose.."

Kunde: "Nei!"

Meg: "Da ble det 345 kroner"

*kunde betaler*

Meg: "ønsker du kvittering?"

merkelig nok så trenger jeg ikke gjenta dette..

Kunde: "ja?!"

Kunde: "Du.. Jeg tror jeg trenger en pose likevel jeg..."

 

dette her er en daglig reprise, og her om dagen ble jeg lei! Jeg har alltid pleid å bare gi hun en pose, men nå sist sa jeg "ja, det blir 1 krone". Hun slang ett kronestykke på disken og gikk. 

 

Jeg forstår det er irriterende å betale for en pose når man handler, men vi må faktisk kjøpe inn disse posene også, og gir vi ut, taper vi jo penger. Bærepose er en vare på lik li je med det andre, man står fritt til å ha med seg pose hjemmefra om man ønsker det.

 

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...