Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest incognita
Den 12.1.2016 at 22.48, Loveheartx skrev:

 

Kunde kommer inn og skal ha brød (jeg jobber på bakeri).

 

 

Jeg: "Det blir 40 kr, takk. Har du brødkort?"

Han: "Nei"

Jeg: "Vil du ha et? Da får du hvert åttende brød gratis :)"

Han: "Nei, jeg vil ikke ha noe jævla brødkort"

Jeg: "..."

Han: "Det der er bare noe jævla lurerier, RETT OG SLETT, jeg tror ikke på at man får et gratis brød. GRATIS brød du liksom, ingenting er gratis".

Jeg: "men du får faktisk hvert åttende brød gratis da, så det lønner seg..."

Han: "Nei! Det er bare tull! Det der gratisbrødet er uansett inkludert i prisen for de andre brødene. Hadde det ikke fantes sånn kort hadde brødene vært billigere"

Jeg: "Kanskje det, men nå er det sånn at vi har en slik ordning, og da lønner det seg å bruke et brødkort dersom du handler mye brød".

Han: "TULL"

Jeg: "Ok, du behøver ikke å ha et brødkort altså..."

Han: "Nei, sånne brødkort HATER JEG!!!" *stormer ut av butikken*

 

 

CHILL...

 

Jeg vet ikke om jeg er overtrøtt eller hva, men dette var bare så sykt god humor for meg akkurat nå. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 16.1.2016 at 13.30, AnonymBruker skrev:

Kunde: Hallooo...Er dere ikke flere på jobb??!

****Jo det er vi, men de har bedre ting å gjøre enn å løpe frem til kassen fordi du ikke gidder vente 30 sekunder til den ENE personen foran deg i køen er ferdig! Og jeg kan garantere at jeg iallefall ikke plinger på en ansatt til når du skriker det ut på den måten. Som alle andre steder i livet får man som oftest hyggeligere respons når man er hyggelig selv!***

Anonymkode: 08c4e...3ca

Haha den typen kunder! I jula var det tider da jeg ringte på andre ansatte, og to sekunde senere kommer det en kunde (typisk en dame i 50åra) "Halllooooo, er det ikke mulig å ringe på noen ansatte??". Jo, jeg gjorde det. To ganger. 

Greit at man ikke hører det, men likevel. Vi jobber her for å gi service, så selvfølgelig ringer vi når det er kø, vi er jo ikke dumme heller.. Men jeez, en kunde foran da gitt!

Den 17.1.2016 at 13.06, AnonymBruker skrev:

Har slått inn varer for en kunde for ca. 650,-, hun forsøker å betale, men har ikke nok. Hun sjekker nettbanken, og finner ut at hun må ta bort i alle fall én ting.

Kunde: Da tar jeg bare bort de nøttene (fra-nøttefabrikken-i-løsvekt-som-butikken-ikke-kan-legge-ut-igjen-i-butikken-slik-at-det-betyr-at-de-må-svinnes-og-kastet-alle-som-en), de koster sikkert 150 kroner!
Jeg: Ja, hehe... de koster 130. *tar bort nøttene*

Jeg vet at butikker må regne med å få slike tap, men om jeg selv hadde opplevd å ha for lite penger i en butikk, hadde jeg heller valgt å fjerne varer fra handelen som jeg visste butikken enkelt ville kunne legge tilbake på plass... f.eks. én av de tre sjokoladeplatene, én av pakkene med ris, eller et-eller-annet - bare ikke en stappfull nøtteboks!

Anonymkode: 92671...4e4

Her om dagen kom det noen og fjernet en smågodtposte til godt over 150 kr. Det er endel smågodt! Ble fest på lageret da, haha. 

Men har aldri tenkt på det sånn, jeg kunne sikkert lett lagt fra meg den nøtteboksen selv:P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som nevnt i klesbutikk og for to uker siden kom en kunde og ville bytte bukse i en annen størrelse. Grei den. Men, hun hadde og en genser fra H/M som hun ville bytte. Jeg sa at det måtte hun på H/M og gjøre. Kunden ble veldig overrasket over at jeg ikke kunne gjøre det for henne gitt! 

På onsdag kom det ei som ville returnere en vare og ha pengene igjen. Jeg sa at det skal vi da få til, men hvor hadde hun varen? Nei, den lå igjen hjemme hos henne. Men, hun hadde med kvittering altså! Jeg sa at da går det nok ikke. Snodige greier... 

😂 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
1 minutt siden, MarianneE skrev:

Jeg jobber som nevnt i klesbutikk og for to uker siden kom en kunde og ville bytte bukse i en annen størrelse. Grei den. Men, hun hadde og en genser fra H/M som hun ville bytte. Jeg sa at det måtte hun på H/M og gjøre. Kunden ble veldig overrasket over at jeg ikke kunne gjøre det for henne gitt! 

På onsdag kom det ei som ville returnere en vare og ha pengene igjen. Jeg sa at det skal vi da få til, men hvor hadde hun varen? Nei, den lå igjen hjemme hos henne. Men, hun hadde med kvittering altså! Jeg sa at da går det nok ikke. Snodige greier... 

😂 

Er det seriøst mulig??! :sjokkert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

[...]

- Egentlig irriterer alle kunder som kjøper flaxlodd meg. Har lyst å si til dem at sannsynligheten for at de vinner nesten er nada. 
[...]

Anonymkode: 08c4e...3ca

:fnise: Elsket denne midt inni alt det andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, MarianneE skrev:

På onsdag kom det ei som ville returnere en vare og ha pengene igjen. Jeg sa at det skal vi da få til, men hvor hadde hun varen? Nei, den lå igjen hjemme hos henne. Men, hun hadde med kvittering altså! Jeg sa at da går det nok ikke. Snodige greier... 

😂 

Du må da skjønne at hun selvfølgelig skulle ha igjen pengene OG beholde varen. Maken til dårlig service:opplyser:

 

 

 

(Håper alle skjønner at det var ironisk ment:sarkasme:)

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Orbis skrev:

Du må da skjønne at hun selvfølgelig skulle ha igjen pengene OG beholde varen. Maken til dårlig service:opplyser:

 

 

 

(Håper alle skjønner at det var ironisk ment:sarkasme:)

Ja... grusomt er det ikke? 

:lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en kunde i dag som var rett og slett dritt sur og på grensen til slem. Hun kjeftet og klagde så mye at til og med mannen hennes så flau ut, uten at jeg forsto hvorfor. Det var som om hun mente at alle problemer i livet hennes, og alle konflikter i verden, var min og butikken vår sin skyld. Og hva hadde jeg gjort? Ingenting. Smilte, sa hei, moste ikke varene hennes, gjorde ingenting. Selv om hun var frekk, var jeg (som alltid) hyggelig. Tror ikke noen andre i butikken hadde gjort henne noe heller. Hun bare var sur, alt var feil og jævlig.

Hun avsluttet med å stønneveldig høyt "Åhh jeg skal så klage til sjefen, dette er ikke greit!" når hun gikk fra kassen. Jeg hadde SÅ lyst å rope etter henne :rope:"Klag i vei, vil du ha nummeret?".

 

For heldigvis vet jeg at jeg har en sjef som mener at vi ansatte ikke skal tåle alt av hissige utspill, selv om det kommer fra kunder. Heldigvis har vi en sjef som mener ansatte skal ha det greit på jobb, og ikke er redd for å fortelle kundene det heller, hvis det er en grunn til det. Jeg gjorde henne virkelig ingenting, så jeg håper virkelig hun kjører på med klagen sin!! :hoho:

 

Jeg lurer derimot veldig på hva som får det som (tilsynelatende så ut som) en normal person til å være så sur og direkte slem med en tilfeldig butikkansatt, som sikkert kunne vært på alder med sin egen datter? Hadde du likt det hvis noen snakket sånn til din datter? Hadde du likt det om noen kjeftet på din datter så mye at hun nesten gråt etterpå? Tror ikke det du... 

 

 

 

 

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben min driver vi med "skreddersøm" av varer. Kundene får SMS om at varen er kommet, og at den delen som det skal monteres i, må leveres inn. Dette tar tid, opptil 2 timer, så kundene får ALTTID melding om at "nå er varen kommet, men HUSK å kontakte oss først for å sette deg på time til montering". Men, allikevel, flere ganger i uken, dukker kunden bare opp og forventer at montering skal skje NÅ! Timebestilling gjelder jo ikke for h*n siden de har jo kjørt så langt for å komme til oss. "Har du ikke lest meldingen om at du måtte ha time?" "Nei, men  det tar vel ikke så lang tid? Jeg er jo her nå!" Jo, opp til 2 timer kan det ta!! Og vi har timeboka full av folk som HAR BESTILT TIME! Også blir de pottesure etter å ha kjørt 1,5 time uten avtale, og må dra igjen med uforrettet sak. Og vi blir beskyldt for dårlig kundeservice. Jeg. Blir. Gal. :sprettoy:

Beste er når de ber oss "dytte" vekk personen som har time, til fordel for seg selv.

Mange folk tror rett og slett at verden roterer rundt dem ene og alene.

Anonymkode: 3caa2...b25

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var en kunde i dag som var rett og slett dritt sur og på grensen til slem. Hun kjeftet og klagde så mye at til og med mannen hennes så flau ut, uten at jeg forsto hvorfor. Det var som om hun mente at alle problemer i livet hennes, og alle konflikter i verden, var min og butikken vår sin skyld. Og hva hadde jeg gjort? Ingenting. Smilte, sa hei, moste ikke varene hennes, gjorde ingenting. Selv om hun var frekk, var jeg (som alltid) hyggelig. Tror ikke noen andre i butikken hadde gjort henne noe heller. Hun bare var sur, alt var feil og jævlig.

Hun avsluttet med å stønneveldig høyt "Åhh jeg skal så klage til sjefen, dette er ikke greit!" når hun gikk fra kassen. Jeg hadde SÅ lyst å rope etter henne :rope:"Klag i vei, vil du ha nummeret?".

 

For heldigvis vet jeg at jeg har en sjef som mener at vi ansatte ikke skal tåle alt av hissige utspill, selv om det kommer fra kunder. Heldigvis har vi en sjef som mener ansatte skal ha det greit på jobb, og ikke er redd for å fortelle kundene det heller, hvis det er en grunn til det. Jeg gjorde henne virkelig ingenting, så jeg håper virkelig hun kjører på med klagen sin!! :hoho:

 

Jeg lurer derimot veldig på hva som får det som (tilsynelatende så ut som) en normal person til å være så sur og direkte slem med en tilfeldig butikkansatt, som sikkert kunne vært på alder med sin egen datter? Hadde du likt det hvis noen snakket sånn til din datter? Hadde du likt det om noen kjeftet på din datter så mye at hun nesten gråt etterpå? Tror ikke det du... 

 

 

 

 

Anonymkode: 08c4e...3ca

Her bruker jeg å tenke at det er ikke oss det er noe feil med, men at personen har andre større problemer i livet, og vi er enkle mål å få ut litt frustrasjon på. For det som sies og gjøres er totalt irrasjonelt, og du vet at det ikke er deg. Klem! 

Anonymkode: 3caa2...b25

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene i kassen på blomsterbutikk, køen er plutselig ganske lang, og kunden skal ha en singel blomst å gi bort som gave. Viser henne alt vi har inne på kjølerommet. Kunden;"hold opp denne" "Hmmm,nei ikke den, ikke den,ikke den"osv... Køen blir lenger og lenger. Jeg; "kanskje du vil se litt selv å tenke på hvilken du vil ha, jeg står alene skjønner du" Kunden; "nei, jeg har dårlig tid! Jeg; "ok, denne da, eller denne,eller denne? Kjenner jeg begynner å bli lilla i ansiktet. Endelig bestemmer hun seg og jeg pakker inn i cellofan(gjennomsiktig plast) Ferdig innpakket å klar til å slå inn. Kunden; "jeg vil ha silkepapir rundt stilken" Jeg; kan ta litt utenpå cellofanen da, vi bruker egentlig ikke silkepapir rundt enslige snittblomster" Kunden; ok, det får vel gå da" Så er hun endrlig ute av butikken! Meeen etter to min. er hun tilbake!!!! Kunden; "synes ikke fargen på silkepapiret passer til blomsten jeg altså.... 

 

søndag,stengt og skal bare innom å hente mob som jeg glemte igjen dagen før. Plutselig er det noen som røsker i inngangsdøra. En mann står utenfor og ser inn med håndflatene mot glasset. så går han rundt hjørnet å banker på vinduet,"hallo" roper han gjennom vinduet,"har du stengt"- Neeeei,vi bruker å ha døra låst og gitterne nede når vi har åpent vi,tenkte jeg,men sa det ikke🙊

 

Vi har remabutikk som nærmeste nabo,og de selger blomster til den prisen vi må kjøpe de inn for,derfor sier det seg selv at vi ikke har mulighet til å  konkurere med dem i pris. Kunde; "jeg kjøpte disse rosene på rema,dine er så dyre!"kan du sette dem opp og pakke dem i cellofan for meg,er så mye finere å gi bort da"- Ehhh.....

 

kunde; " skal ha noen blomster som ikke trenger så mye vann" Du skjønner jeg er litt redd for å gå inn i stua så ofte,for vaktmesteren prøver å ta livet av meg ved å sende gift inn i lufteanlegget i blokka,og det røret går rett inn i stua mi" Jeg; " huff,det hørtes ikke noe særlig ut,vi har noen veldig hardføre grønnplanter her da".......

 

Anonymkode: fb3a4...757

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har remabutikk som nærmeste nabo,og de selger blomster til den prisen vi må kjøpe de inn for,derfor sier det seg selv at vi ikke har mulighet til å  konkurere med dem i pris. Kunde; "jeg kjøpte disse rosene på rema,dine er så dyre!"kan du sette dem opp og pakke dem i cellofan for meg,er så mye finere å gi bort da"- Ehhh.....

Anonymkode: fb3a4...757

Toppen av frekkhet!!!!!!!!!!! 

Anonymkode: 3caa2...b25

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har remabutikk som nærmeste nabo,og de selger blomster til den prisen vi må kjøpe de inn for,derfor sier det seg selv at vi ikke har mulighet til å  konkurere med dem i pris. Kunde; "jeg kjøpte disse rosene på rema,dine er så dyre!"kan du sette dem opp og pakke dem i cellofan for meg,er så mye finere å gi bort da"- Ehhh.....

 

Også er det de som kjefter på oss på matbutikken fordi vi ikke har cellofan eller noe annet å pakke dem inn i. "Har dere ikke noe å pakke dem inn i? Jeg skal jo gi dem som gave, du må jo forstå at jeg ikke kan gi de vekk sånn her..."

Kjære kunde, du får det du betaler for. Billige blomster på rema, vil du ha en fin innpakket bukett så går du på blomsterbutikken!! Ikke forvent billige blomster hos blomsterbutikken eller noe ekstra dilldall hos rema.

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunde kommer bort til tippingen og gir meg to gamle lottokuponger. Han sier ingenting. Jeg kjører dem gjennom på gjenta spill. 

Etter jeg har kjørt dem gjennom:

Kunde:  Du må lage to lotto og en joker.
Meg: Vil du ha to lotto i tillegg til disse, eller ville du bare gjenta de du hadde?
Kunde: Lag to lotto. 

Så jeg tolker det som at kunden vil ha to lotto til, og lager to lotto, i tillegg til de jeg allerede hadde kjørt gjennom på gjenta spill. 

Meg: Det blir 220 kroner :) 
Kunde: "%%"/#//&%%))=???? HVA FEILER DEG????  ER DU DUM? FAEN HELLER. JEG SKAL HA TO LOTTO OG EN JOKER OG DET BLIR 120 KRONER!!!
MEG: Åja, siden du sa jeg skulle LAGE to lotto ETTER jeg hadde gjentatt kupongene du hadde med, lagde jeg to I TILLEGG. Men det går fint, jeg kan bare annulere de to andre. 
Kunde: At det går an. Hvor vanskelig kan det være liksom?!!

 

Nei hvor vanskelig kan det være å svare på et spørsmål egentlig kunde?

 

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Nei hvor vanskelig kan det være å svare på et spørsmål egentlig kunde?

Anonymkode: 08c4e...3ca

Tippekunder er de verste kundene... 

 

Kunde: Eg ska ha to lotto og joker.

Jeg: Okei, så to lotto og to joker? 

Kunde: Ja...

*Trykker litt her og der* 

Kunde: Neeiii NO e det noe feil her!! No har du trykket feil!! 

Jeg: Ååh, beklager, skulle du ikke ha to av hver? 

Kunde: Høh..? Eg sa TO lotto og EN joker. 

(...nei, du gjorde vel strengt tatt ikke der, og jeg spurte deg også, men takk...)

Jeg: Åhhkai, skal ordne det jeg! 

Kunde: Det e ikkje noe vits å ha mer enn èn joker... men kan vel ikke forvente at du vet det... 

(...jeg ga deg faktisk to ulike tall i jokerne, slik jeg alltid gjør med folk som skal ha mer enn èn joker, for ja det er ikke så uvanlig!)

 

Noen sier to lotto og joker, og vil ha to av den første, og èn av den siste.

Andre igjen sier to lotto og joker, og vil ha to av begge delene. 

yihiygyughJhhtfgjj!!!! 

 

Anonymkode: 92671...4e4

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde en kunde som bestilte måltilpasset solskjerming hos oss, og jeg noterte flittig ned bestillingen, dobbeltsjekket med kunde, tok depositum og sendte bestillingen avgårde. 

Da varene kom, ble kunden fly forbanna. Han hadde bestilt 4 stk, ikke 3!!! Og jeg hadde bare med å sende avgårde bestillingen på siste fort som faen, for dette gikk ikke an! Jeg beklaget på det dypeste, men viste til bestillingen som var sjekket og bekreftet av kunde at det kun var 3, men skulle selvfølgelig sende bestillingen umiddelbart og gav kunden god rabatt på kjøpet. 

Varen kom for 3 måneder siden, kunden svarer ikke på telefon eller sms, og jeg er veldig sikker på at han faktisk ikke skulle ha 4. Jeg gir snart opp! 

Anonymkode: d978a...453

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg føler med dere.. Er det én ting jeg virkelig, virkelig, virkelig ikke savner fra gamlejobben så er det tipping.

Finnes ikke et mer selvsentrert, vanskelig folkeslag. "Dropp alt du har i henda og ta meg, fordi tippefristen er om 20 sekunder og jeg gadd ikke komme tidsnok og skjønner ikke at kundene som har stått i kassa før meg faktisk har førsterett".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ jo bare dele dette bildet som en kollega la ut... :'D Jeg dauer! Og det verste er at dette er IKKE første gang jeg ser nøyaktig det samme...

Skjermbilde 2016-01-21 kl. 15.42.15.png

Anonymkode: 0ae85...e03

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...