AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #8821 Skrevet 4. desember 2015 Herregud, ja. Var så sliten da jeg dro hjem i dag at jeg bare hadde lyst til å legge meg ned og grine. Uforskammede mennesker med grafsefingre og dårlige manérer.Det verste er at folk kjøper fullstendig over evne og hamstrer flere års forbruk av varer de egentlig aldri bruker, slik at de uansett ender opp med å kaste mer enn halvparten av det de har kjøpt. De eier jo faen ikke skamvett!? Endte med å måtte sette opp begrensninger for alskens ræl. Jeg mener, hvem i helvete kjøper tolv bokser med vaniljesukker? Hva skal de med det? Grafse til seg flere titalls kilo mandler, som om de har mannen med ljåen i hælene, slik at det ramler mer enn en halvkilo mandler på gulvet som går direkte i svinn...For øvrig så vi nøyaktig den samme tendensen under alle de tre transportstreikene jeg har opplevd gjennom min butikkarriere; Først meg selv, så meg selv, så meg selv igjen...Joa, hadde det bare vært normale tilbud, så hadde jeg vært enig med deg.Problemet er bare det at over halvparten av kundene som regel ikke kjøper noe som helst annet enn det som er på tilbud, mange av de kundene vi "trekker" er også folk vi aldri ser igjen, evt bare ser hver gang det er ekstreme tilbud, hvor de som regel hamstrer et lass med varer som koster så og si ingenting. Pluss at slik dumping av prisene som vi opplevde i dag, utgjør helt ekstreme tilstander. Jeg synes det er direkte SKAMMELIG av toppsjefene som fant det på. De skulle hatt rundjuling hele gjengen, fra regionsjef til Reitan sjøl. Når varene koster mer å produsere enn de koster i butikken så er det bare flaut. Ærlig talt. Og når kundene går fullstendig mann av huse og handler som fulle sjømenn og hamstrer ting de absolutt ikke trenger når det er så mange i verden som ikke har noen ting, så blir jeg direkte kvalm. Bruttoen hos oss var så dårlig i dag at hvis vi hadde stengt butikken og heller gitt femti kroner til hver kunde som var innom, så hadde vi faktisk spart penger. -.- Gratis reklame er faen ikke mye gratis når vi må betale for den på den måten, og attpåtil bli overfalt av uforskammede kunder som oppfører seg som tasmanske djevler på syre.Vi endte som nevnt over også med å måtte sette begrensninger.Geisha-risen ble det så mye galskap over at vi til slutt måtte ta det lille som stod igjen på topphyllene inn på lageret.Folk klatret opp i hyllene for å hente ned fem-seks kartonger til seg selv på egenhånd, og i prosessen gikk det selvfølgelig ut over og annen tilfeldig vare som datt i gulvet.Det var også to damer som først fylte ti-tolv fruktposer med løse mandler, for så å dra med seg en hel eske i tillegg!Til de som ikke vet det, en slik eske inneholder TREDVE KILO mandler! Det aller verste med de to var at den ene dama kom tilbake et par timer seinere med halvparten av den mengden poser de hadde kjøpt tidligere, for å få tilbake pengene for dem fordi de visstnok ikke ville ha dem likevel. MEN HVORFOR I HELVETE KJØPTE DERE SÅ MYE DAAAAAHH?Frekkhetens nådegave og toppen av kransekaka gikk for øvrig til han fyren som kom ruslende inn i butikken en stund etter at han hadde vært og hamstret, og snakket med sjefen min.Han hadde nemlig kjøpt Geisha grøtsris (eller hva det nå var) en time tidligere, da risen kostet 3 kroner per pakke, men så hadde han fått høre at risen hadde gått ytterligere ned, til 1 krone per pakke.Så da hadde frekkasen faen meg baller nok til å be om å få mellomlegget i retur! (for han hadde naturlig nok kjøpt tredve-førti esker av galskapen så da kunne han jo spart over hundre kroner, må vite !)Sjefen min sa som sant var, at det var ikke aktuelt, og når kunden kverulerte som et uvær, ba sjefen han til slutt om å kontakte Rema sentralt.Det er virkelig ikke vår skyld eller vårt problem at du kjøper et helvete av en vare til spottpris og så går varen ytterligere ned i pris helt plutselig noen timer seinere.For det første ble vi helt matte av prisendringene selv i dag, da flere varer endret pris så ofte og så mange ganger at vi gav helt opp å skrive ut plakater, for det andre så er det ikke misvisende markedsføring og reklame når prisene endrer seg så plutselig at ikke engang VI skjønner hva som har skjedd før tjue minutter seinere. For det tredje er det virkelig ikke vår feil at prisene endrer seg, VI HAR INGENTING VI SKULLE HA SAGT!/end rant.ÅHHHH jeg kjenner meg sånn igjen i ALT!! Du bare får ut alle følelsene mine.Vi måtte gjemme stigene!! Folk er så frekke!! Vi hadde begrensninger og likevel kaos, så jeg kan bare tenke meg for fælt det var i butikkene uten begrensninger. Det må ha vært vilt. Hadde også en kunde som begynte å kjefte for at de 22 julebrusene hun hadde kjøpt til 5 kroner før på dagen, nå kostet 3 kroner. Tror virkelig kunden trodde hun skulle få pengene igjen så det var HERLIG å finne sjefen som fikk fortalt akkurat hvorfor det ikke kom til å skje Gruer meg rett og slett til jobb i dag hvis dette tar av enda mer...Ble nesten provosert når jeg kom hjem og fant ut at noen her hadde kjøpt 5 kg pepperkakedeig. Hva skal vi med 5 kg pepperkakedeig?? Vi kommer garantert ikke til å bake så mye og ja den kostet 3kr, men vi hadde da hatt rå til å kjøpe 1 pakke til 20 kr heller hadde vi ikke?:)))))) Flau over å ha dem i hus. Anonymkode: 08c4e...3ca 22
Nåleputa Skrevet 4. desember 2015 #8822 Skrevet 4. desember 2015 Ha ha! Jeg også! Det, og hvordan de greier å formere seg... Gi dem kondomer!!!! 1
Gjest janne m Skrevet 4. desember 2015 #8824 Skrevet 4. desember 2015 Jeg arbeider i bokhandel og det er overraskende mange snodige personer innom, men noe av det mest forbløffende er når noen ber meg hjelpe dem finne en bok, som er greit nok, men så kommer dette: "Jeg husker ikke helt hva den heter. Nei, ikke forfatteren heller. Omslaget har i hvert fall noe blått på seg. Tror den var ny for en liten stund siden." 1
missdior Skrevet 4. desember 2015 #8825 Skrevet 4. desember 2015 Hadde en kunde i går som var skikkelig... kort.Jeg stod i kassen.Meg - Heihei!Kunde - *legger varen på disken* pakkes.M - er det en julegave?K - ja, den skal pakkes.M - *pakker inn*K - *henter en ny vare* pakkes.M - ... koselig å snakke med deg da! 27
*Bumblebee* Skrevet 4. desember 2015 #8826 Skrevet 4. desember 2015 Jobber på et stort kjøpesenter, klokken var over 21.00 fredag kveld. Vi to som var på jobb var slitne etter x antall timer med julerush, og gledet oss til å bli ferdig med oppgjør o.l. og komme oss hjemover. På senteret annonserer de over høyttaleranlegget at NÅ stenger butikkene. Jeg skulle akkurat til å rulle ned gitterporten innenfra butikken, da et svært troll(bokstavlig talt) av et kvinnemenneske kom slentrende inn. Jeg kommenterer vennlig og høflig "hei! Du nå stenger vi" rakk ikke si "velkommen en annen dag" før det fæle dunderet nærmest spyttet ut i verdens hånligste tone "jaja!! Da blir det ikke noe salg på dere!!!!!!" før hun forsvant ut.Altsååå..hun holdt nærmest på å få porten i hodet, og hadde sett alle de andre butikkene rundt som stengte. Hva ER DET MED FOLK SOM IKKE KAN RESPEKTERE STENGETIDER?! Og at de ikke kan forstå at vi som er ansatte der gjerne også vil gå hjem..? 😠😠😑 42
missdior Skrevet 5. desember 2015 #8827 Skrevet 5. desember 2015 Jobber på et stort kjøpesenter, klokken var over 21.00 fredag kveld. Vi to som var på jobb var slitne etter x antall timer med julerush, og gledet oss til å bli ferdig med oppgjør o.l. og komme oss hjemover. På senteret annonserer de over høyttaleranlegget at NÅ stenger butikkene. Jeg skulle akkurat til å rulle ned gitterporten innenfra butikken, da et svært troll(bokstavlig talt) av et kvinnemenneske kom slentrende inn. Jeg kommenterer vennlig og høflig "hei! Du nå stenger vi" rakk ikke si "velkommen en annen dag" før det fæle dunderet nærmest spyttet ut i verdens hånligste tone "jaja!! Da blir det ikke noe salg på dere!!!!!!" før hun forsvant ut.Altsååå..hun holdt nærmest på å få porten i hodet, og hadde sett alle de andre butikkene rundt som stengte. Hva ER DET MED FOLK SOM IKKE KAN RESPEKTERE STENGETIDER?! Og at de ikke kan forstå at vi som er ansatte der gjerne også vil gå hjem..? 😠😠😑neeeineeei, når kundene ser at portene begynner å gå ned, så speider de etter butikker som av en eller annen grunn ikke har rukket å få porten ned enda. så en kunde her om dagen som nærmest løp til nabobutikken vår da vi tok ned gitteret.......... 20
Fashionistaen Skrevet 5. desember 2015 #8828 Skrevet 5. desember 2015 Klokken er over stengetid og jeg oppdager noen kunder som enda ikke har fått med seg de to stappfulle handlevognene sine der vi må kutte opp stoffet for de før de kan dra. De: "Vi tenkte vi kunne handle nå vi! Siden det er så få kunder her, så var jo dette en fin tid å komme på"Vel.. Dere kom jo over stengetid, så ikke akkurat så rart til at det er så få andre kunder.Etterpå lurte de på om vi var søndagsåpent. Da jeg svarte at: nei det er vi ikke, ble de furt og klagde på at de ikke fikk sydd noe til helgen pga. det. Vel, dere har to stappfulle handlevogner med tekstiler og helgen er ikke så lang altså... 27
Snadder Skrevet 5. desember 2015 #8829 Skrevet 5. desember 2015 I dag hadde jeg en skikkelig creepy kunde innom.K: Hei *navn* Jobber du her nå, ja du har jo jobbet der også ?M: Ja?K: Ja jeg vet jo hvem du er, har jo sett deg på den andre jobben din, og ja på facebook. Har vært en tur der å sett. Ja også var du jo i avisen (jeg var i avisen i FEBRUAR)M: Kan jeg hjelpe deg med noe?Kunden fortsetter å legge ut om livet mitt til meg. WTF 45
*Bumblebee* Skrevet 5. desember 2015 #8830 Skrevet 5. desember 2015 Creepy!!stalker × 2000.Jeg hadde en gang en særing som bombaderte med med meldinger på face, han fant meg også på snap. Jeg aante ikke hvem vedkommende var og spurte hvorfor han drev på slik han gjorde, og at jeg ikke la til ukjente på face på den måten. Etter hvert kom det frem at han hadde tatt nr på BILSKILTET mitt, han hadde sett meg snakke i tlf utenfor en butikk. Sånn hadde han funnet navnet mitt. Omg...😨Kan legge til at han var virkelig en særing,/freak, godt voksen og bodde visst med kattene sine. Uææhhh..! !!!! Blokkerte han fra alle medier, synes det var ubehagelig ja. 14
The Kitten Skrevet 5. desember 2015 #8831 Skrevet 5. desember 2015 (endret) Endret 5. desember 2015 av The Kitten Drittopplegg fra kg
The Kitten Skrevet 5. desember 2015 #8832 Skrevet 5. desember 2015 I dag hadde jeg en skikkelig creepy kunde innom.K: Hei *navn* Jobber du her nå, ja du har jo jobbet der også ?M: Ja?K: Ja jeg vet jo hvem du er, har jo sett deg på den andre jobben din, og ja på facebook. Har vært en tur der å sett. Ja også var du jo i avisen (jeg var i avisen i FEBRUAR)M: Kan jeg hjelpe deg med noe?Kunden fortsetter å legge ut om livet mitt til meg. WTFJeg hadde en lignende kunde en gang. Da spurte jeg rett ut "hvorfor tror du at mitt privatliv angår deg på noen som helst måte?" 13
Granneman82 Skrevet 5. desember 2015 #8833 Skrevet 5. desember 2015 Har utallige historier fra min tid som butikkansatt, men de to tingene jeg kommer på akkurat nå er; 1. Da en kunde kastet en stor innpakket fisk på en av kollegaene mine i kassen...........(husker ikke nøyaktig hvorfor, men hallo!?!?!)2. Når jeg som satt i kassa fikk kjeft fordi vinduene rundt inngangspartiet til butikken var så rene og pene...... Stakkars fuglene kunne jo ikke se vinduene og tenk om de fløy rett på dem og skadet seg..........Hva sier man til sånt liksom? 17
Cermet Skrevet 5. desember 2015 #8834 Skrevet 5. desember 2015 Kjære alle KGs butikkansatte og andre kundeansvarlige, HOLD UT! Forhåpentligvis har dere fri i morgen, klor dere mot lyset i enden av tunnellen som heter (litt over) stengetid i kveld. Dere er AWESOME! Hilsen tidligere kundeansvarlig, som aldri mer vil jobbe med kunder. P.S. Kondolerer til alle Rema-, Kiwi- og Coopansatte, samt andre som måtte være berørt av priskrigen. Hverdagshelter! 24
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #8835 Skrevet 5. desember 2015 Kjære alle KGs butikkansatte og andre kundeansvarlige, HOLD UT! Forhåpentligvis har dere fri i morgen, klor dere mot lyset i enden av tunnellen som heter (litt over) stengetid i kveld. Dere er AWESOME! Hilsen tidligere kundeansvarlig, som aldri mer vil jobbe med kunder. P.S. Kondolerer til alle Rema-, Kiwi- og Coopansatte, samt andre som måtte være berørt av priskrigen. Hverdagshelter! Vi har åpent i morgenen.... Etter 9 timer med kaos i dag, gleder jeg meg ikke til i morgen:))) eller mandag, eller tirsdag, eller resten av julen. Men takk<33 Satser på priskrigen er slutt på mandag. Så en del varer hadde gått opp igjen i dag, heldigvis! Anonymkode: 08c4e...3ca 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #8836 Skrevet 5. desember 2015 Som sikkert alle vet er/har det vært priskrig de siste dagene. Pga dette har vi MAX 3 på alle "tilbudsvarene". Dagens kunde går til kunden som i 15 minutter sto å kranglet med meg, hun mente max 3 betyde 3 for 1, og mente helt seriøst at hun skulle ha to av varene gratis. er det mulig??Hun klarte å dra min ekstreme tålmodighet ganske nær bristepunktet. Hadde mest lyst å skrike til henne og spørre hva faen problemet hennes var........ Anonymkode: 08c4e...3ca 39
Pepperbiff Skrevet 5. desember 2015 #8837 Skrevet 5. desember 2015 Men jeg synes egentlig det er litt rart med Max 3 på "tilbudsvarer" som du sier. Det er jo ikke tilbudsvarer(da hadde jeg skjønt det), men vanlige ordinære varer som butikken har valgt å dumpe prisen på. Ingen av butikkene har gjort det her i byen, og det er jeg glad for. Om jeg vil kjøpe 5 grøtposer med holdbarhet til 2018 så gjør jeg det. 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #8838 Skrevet 5. desember 2015 Men jeg synes egentlig det er litt rart med Max 3 på "tilbudsvarer" som du sier. Det er jo ikke tilbudsvarer(da hadde jeg skjønt det), men vanlige ordinære varer som butikken har valgt å dumpe prisen på. Ingen av butikkene har gjort det her i byen, og det er jeg glad for. Om jeg vil kjøpe 5 grøtposer med holdbarhet til 2018 så gjør jeg det. Ser den, men det må faktisk til for at det skal være nok til alle. Ellers får de 5 første kundene kjøpt 20 grøtposer hver, også får vi kjeft de neste 15 timene for at vi er tom for grøt. Folk klarer jo ikke begrense seg. Og det er iallefall ikke jeg som bestemmer prisene, så hvis man vil diskutere så er ikke jeg den rette personen... Anonymkode: 08c4e...3ca 31
Cermet Skrevet 5. desember 2015 #8839 Skrevet 5. desember 2015 Vi har åpent i morgenen.... Etter 9 timer med kaos i dag, gleder jeg meg ikke til i morgen:))) eller mandag, eller tirsdag, eller resten av julen. Men takk<33 Satser på priskrigen er slutt på mandag. Så en del varer hadde gått opp igjen i dag, heldigvis!Anonymkode: 08c4e...3caFøler med deg! Jeg jobbet også på et sted som hadde åpent på søndager, så jeg kjenner følelsen! 3
Populært innlegg #Sunrise Skrevet 5. desember 2015 Populært innlegg #8840 Skrevet 5. desember 2015 Jeg prøver så godt jeg kan, men når man har stått i 2 timer konstant i kassa, fått bekmerkninger etter seg fordi man ikke kan hjelpe alle, så gir jeg litt opp. Kan ikke dere som ikke jobber i butikk her, ei heller helger prøve å vise litt tålmodighet for oss som er alene i de "små"-rushene som er nå før jul? Eller hvertfall svare oss når vi snakker til dere? Er du hyggelig mot meg, er jeg hyggelig mot deg - og jeg gir så sinnsykt mye mer av meg selv når det kommer til kundeservicen du får. kan denne historien gi deg litt glede? :D sto i kø i en hobbybutikk, 2 lange køer og bare 2 stykk på jobb , en eldre dame går bort til kasseneldredame : kunne du hjelpe meg å finne teip?hun i kassen: det ligger i hylle nr 2 der borte*peker på hylla*eldredame: åhh har du ikke mulighet til og hjelpe meg? jeg ser så dårlig, det er så vanskelig og finne dethun i kassen: jeg kan dessverre ikke gå fra kassa nå, det er så lang køjeg: jeg kan hjelpe deg jeg, kom så går vi og ser*jeg går ut av køen, hjelper den eldre damen og finne den teipen hun vil ha, og går tilbake til kassa* 56
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå