globalagogo Skrevet 21. oktober 2015 #8681 Skrevet 21. oktober 2015 Det dumme er at: De som klager på at de ikke får kjøpt uendelige mengder av tilbudsvarene, er de samme som klager og kjefter og smeller når vi er tomme for tilbudsvarer generelt i slutten av uka..! Hallo, ser de ikke sammenhengen??? 22
NumberSix Skrevet 21. oktober 2015 #8682 Skrevet 21. oktober 2015 Ja, for oss som jobber i butikk så er det lett å skjønne, men med tanke på hvor mange sider denne tråden har eller bare personlig erfaring med kunder i butikken så er det absolutt ikke en selvfølge for alle. Jeg har ikke sagt at kunden burde få den til til tilbudsprisen, men at det er feilmerking når man kun har pris på en av to lignende varer. Kunder misforstår tilbud hele tiden og når det da ikke engang henger pris på en lignende vare som står sammen med den som er på tilbud er det ikke så rart. Hos oss f.eks har vi ofte 5 for 99 på freia sine storplater, selv om vi har en stor eksponering med bare freias storplater med plakater med bilde og tekst, går allikevel noen kunder til et helt annet sted i butikken å finner frem nidar sine storplater og tror det er med på tilbudet. Hadde de stått på samme eksponering som freia sine uten å ha vært priset hadde enda flere trodd de var med på tilbudet.Anonymous poster hash: 9edb6...098 Kunder "misforstår" som regel enten fordi de: 1) Ikke leser og setter seg godt nok inn i hva som faktisk er på tilbud. Altså ikke leser plakater og merking uansett. 2) "Misforstår" med vilje, for å få en dyrere vare til billigere pris. De håper at det å lage en scene vil gi uttelling fordi den ansatte ikke orker å forholde seg til en kunde som trasser som en toåring. Det er uten unntak slike tilfeller jeg har vært borti når det gjelder kunder og tilbud. Og jeg har jobbet 6 år i butikk. 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #8683 Skrevet 21. oktober 2015 Når det ikke står pris på en vare er det ikke feilmerking, men manglende merking. En leser på plakaten, og ser at disse-og-disse varene er med, og da ser en jo at varen som står rett ved ikke er med på tilbudet, uansett om den mangler pris. Om kunden ikke får det med seg, får han likevel ikke varen som sto rett ved til samme pris, fordi enhver logisk person ville forstått at den ikke var med. Men ja, kunder leser det de vil lese. (Og med dette har jeg ikke sagt at manglende merking er greit, det er det ikke). Anonymous poster hash: 85e0b...466 Da er vi helt enige for jeg har aldri ment at kunden skal få den til tilbudsprisen:) Hele poenget mitt er at nettopp fordi noen kunder misforstår av forskjellige årsaker, derfor bør man passe på at alt av varer har pris så man kan unngå noen misforståelser:)Anonymous poster hash: 9edb6...098 1
superdupermeg Skrevet 21. oktober 2015 #8684 Skrevet 21. oktober 2015 Haha hadde en videregående elev i kassen min i storefri idag som skulle ha røyk. Jeg spør om legitimasjon, han viser meg bankkortet sitt uten bilde. Bilde og fødselsdag er ikke viktig, det er jo vanlig visa og ikke electron som de under 18 har.... 5
Meaty Skrevet 21. oktober 2015 #8685 Skrevet 21. oktober 2015 Merkelig det der med varer og pris...mange kunder tror varene priser seg selv bare man knipser med fingrene. Det er ikke lenge siden jeg fikk kjeft av ei dame for varer som ikke var priset. Det at jeg faktisk holdt på å pakke ut disse varene der og da, og ikke hadde rukket å lage hylleetiketter enda, hadde hun ingen forståelse for. 2
-ssi Skrevet 21. oktober 2015 #8686 Skrevet 21. oktober 2015 Kunder leser akkurat det de vil lese... Joker hadde lenge 6-pk Evergood kaffe til 99,50. 99,5 % av kundene leste det som at alle 6-pakninger med kaffe uansett merke kostet 99,50. "Jamen, jeg liker Friele bedre enn Evergood..." 6
dillyduzit Skrevet 21. oktober 2015 #8687 Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Merkelig det der med varer og pris...mange kunder tror varene priser seg selv bare man knipser med fingrene. Det er ikke lenge siden jeg fikk kjeft av ei dame for varer som ikke var priset. Det at jeg faktisk holdt på å pakke ut disse varene der og da, og ikke hadde rukket å lage hylleetiketter enda, hadde hun ingen forståelse for. Oh my god. Har sikkert pakket opp 10 paller denne uka, og har selvfølgelig 5 igjen. De kommer omtrent rennende inn, dvs - jeg pakker opp og hjelper til med kundeservice, men fordi jeg er rask, skal de andre "prøve" å holde kundene unna meg. Jeg har i dag forklart til 10 kunder at, nei, varen priser seg ikke selv. Dette sier jeg mens jeg står med hodet opp fra pallen, med fulle esker og pakkseddel i henda. Like.. what the actual fuck? Edit: mer. I dag måtte jeg fortelle en kunde 10 ganger at jeg var utsolgt for den ene lyspæren i den høyeste wattstyrken, men jeg hadde to-pakk. Hennes svar: høyere styrke? En? Mens hun spiste en jævla lion sjokolade så det falt smuler på hånda mi. Når jeg endelig blir ferdig ser jeg sjefen stå å flire. Etter x antall slike kunder på 4 dager har sjefen nå gitt meg tillatelse å si: sorry, jeg kan ikke hjelpe deg. Og til deg med støvsugerposen som gjorde at jeg måtte jobbe overtid. Du skal være veldig fornøyd med at jeg ikke bare gikk, når du stod og snakket nedlatende til meg. Eeeeeeer det muuuulig Endret 22. oktober 2015 av dillyduzit 6
Gjest Gjest_frisk Skrevet 23. oktober 2015 #8688 Skrevet 23. oktober 2015 Kunde: Jeg skal ha ut 500 kroner Jeg: Ja. Men du må nesten kjøpe en ting for å ta ut penger Cue raserianfall som ender med at kunden stormer ut døra .... Vi er ikke en bank. Og jeg blir heller ikke lei meg for at du da "tar handelen et annet sted". Helt ærlig er jeg glad for å se drittsekker gå. 6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #8689 Skrevet 23. oktober 2015 Kunde: Jeg skal ha ut 500 kroner Jeg: Ja. Men du må nesten kjøpe en ting for å ta ut penger Cue raserianfall som ender med at kunden stormer ut døra .... Vi er ikke en bank. Og jeg blir heller ikke lei meg for at du da "tar handelen et annet sted". Helt ærlig er jeg glad for å se drittsekker gå. Minner meg på de som kommer midt i rushet å vil enten 1. Ta ut masse penger og ha dem vekslet til mynter/enere eller 2. Betale med 9281738 enere. Også blir de sur når jeg sier at jeg selvfølgelig kan veksle 1000 lappen til enere, men de må vente til det ikke er folk i kø. Vi har cash-guard som gjør at om du skal veksle en 1000 lapp til mynter så må du først veksle 1000-lappen, så de to 500-lappene, så 200 og 100 lappene osv. Det er litt av et prosjekt. Anonymous poster hash: 50b78...caf 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #8690 Skrevet 23. oktober 2015 Vi har en minibank på senteret der jeg jobber. Det er et lite senter, men er masse folk som tar ut penger i den. Uheldigvis er dette en ekstremt ustabil minibank, som titt og ofte ikke fungerer. Jeg jobber i matbutikken, og det er der kundene kommer å kjefter når minibanken ikke fungerer. "blablaabla herregud minibanken deres er ødelagt nå igjen, blablabla dette er helt elendig..." Det hjelper ikke å si at vi ikke har noe som helst å gjøre med den minibanken, ingenting, absolutt ingenting. Etter å ha kjeftet litt på meg for at den ikke funker "må de selvfølgelig få ta ut penger hos meg i stedenfor". Uheldigvis har vi ikke ubegrenset med penger i kassen og det funker bare ikke når x-antall kunder vil ta ut masse kontanter, når minibanken er nede er det faktisk helt ekstremt hvor mange det er snakk om. Da må vi si nei, ellers går vi helt tom. Da blir kundene enda sintere :hjerte:Jeg må jo forstå at de SKAL ta ut kontanter her når minibanken "vår" ikke fungerer, hva skal de ellers gjøre liksom?? Anonymous poster hash: 50b78...caf 8
Gjest Gjest_frisk Skrevet 23. oktober 2015 #8691 Skrevet 23. oktober 2015 Vi har en minibank på senteret der jeg jobber. Det er et lite senter, men er masse folk som tar ut penger i den. Uheldigvis er dette en ekstremt ustabil minibank, som titt og ofte ikke fungerer. Jeg jobber i matbutikken, og det er der kundene kommer å kjefter når minibanken ikke fungerer. "blablaabla herregud minibanken deres er ødelagt nå igjen, blablabla dette er helt elendig..." Det hjelper ikke å si at vi ikke har noe som helst å gjøre med den minibanken, ingenting, absolutt ingenting. Etter å ha kjeftet litt på meg for at den ikke funker "må de selvfølgelig få ta ut penger hos meg i stedenfor". Uheldigvis har vi ikke ubegrenset med penger i kassen og det funker bare ikke når x-antall kunder vil ta ut masse kontanter, når minibanken er nede er det faktisk helt ekstremt hvor mange det er snakk om. Da må vi si nei, ellers går vi helt tom. Da blir kundene enda sintere :hjerte:Jeg må jo forstå at de SKAL ta ut kontanter her når minibanken "vår" ikke fungerer, hva skal de ellers gjøre liksom?? Anonymous poster hash: 50b78...caf Ååh, jeg kan se det for meg... Føler med deg. 3
globalagogo Skrevet 24. oktober 2015 #8692 Skrevet 24. oktober 2015 Ååh, jeg kan se det for meg... Føler med deg. Ja jeg også. Altså, om vi i butikk hadde kunne trylle frem penger, så hadde vi ikke jobbet i kassa lenger for å si det sånn folk tror vi kan knipse med fingrene og plutselig er det mer penger der. 2
Hirondelle Skrevet 24. oktober 2015 #8693 Skrevet 24. oktober 2015 Kunde: "jeg skulle gjerne bestilt mat til klokken 12.30!" Meg: "avdelingene våre åpner ikke før kl 14, så da leverer vi så fort som mulig etter det. Går det greit?" Kunde: "NEI JEG SKAL HA MAT HALV ETT!" Meg: avdelingen -åpner- klokken to..." Kunde: "HVA SKAL DU GJØRE MED DETTE?!?" Meg: det er dessverre ikke så mye jeg kan gjø...." Kunde: "FY FAEN SÅ DÅRLIG SERVICE!" *kunden slenger på røret* BARE FIRE VAKTER IGJEN PÅ PIZZAEN, DERE. FIRE VAKTER IGJEN. 23
Hirondelle Skrevet 24. oktober 2015 #8694 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg har flere Kunde(oftest eldre damer/menn i disse situasjonene: "ja, også vil jeg gjerne ha en pizza med biffkjøtt! Men du, det er meeget viktig at den er uten hvitløk!" Meg: "den pizzaen er uten hvitløk, så det blir ikke noe problem." Kunde: "ja du skjønner, jeg blir så dårlig i magen av hvitløk! Og jeg har jo ikke lyst til å sitte på do å bæsje resten av dagen! Heheh, ja, du vet hvordan det er. Så UTEN HVITLØK, altså" Meg: "........." HVORFOR forteller kunder dette. HVORFOR. 17
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #8695 Skrevet 24. oktober 2015 Anonymous poster hash: 88d7b...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #8696 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg var en sånn dum, oversharende kunde her en dag på apoteket. Skulle ta ut medisiner, har gått på disse pillene i noen år nå, så når en apoteker for første gang for ikke så lenge siden begynte å "advare" meg mot bivirkninger hadde jeg plutselig full kortslutning i hjernen. Apoteker: Ja, har du tatt disse før? Meg: Ja, er godt kjent med de. Apoteker: Husk at en av bivirkningene kan være.. ehm.. *snakker lavere* forstoppelse.. *ser veldig utilpass ut* Meg: *kortslutning* ja, og det passer meg utmerket, det er litt derfor jeg tar dem også, du vet, hehe, to fluer i en smekk? Apoteker: eh.. Meg: *hjernen begynner så smått å restarte* Sliter med det motsatte.. Apoteker: Meg: ehmja.. ja, har crohns.. Apoteker: .. jah.. okei.. *går* Det stakkars mennesket hadde virkelig ikke trengt å vite en dritt (haha) av dette!! Kunne bare ha sagt ja ha og okei, takk og ha en fin dag! Men neida.. Anonymous poster hash: 8aa66...dad 29
Gjest Emera Skrevet 24. oktober 2015 #8697 Skrevet 24. oktober 2015 BARE FIRE VAKTER IGJEN PÅ PIZZAEN, DERE. FIRE VAKTER IGJEN. Jeg gleder meg med deg, men det er litt synd også. For den jobben din har skjenket oss så mye moro!
SkjultBruker Skrevet 24. oktober 2015 #8698 Skrevet 24. oktober 2015 Kunde: "jeg skulle gjerne bestilt mat til klokken 12.30!" Meg: "avdelingene våre åpner ikke før kl 14, så da leverer vi så fort som mulig etter det. Går det greit?" Kunde: "NEI JEG SKAL HA MAT HALV ETT!" Meg: avdelingen -åpner- klokken to..." Kunde: "HVA SKAL DU GJØRE MED DETTE?!?" Meg: det er dessverre ikke så mye jeg kan gjø...." Kunde: "FY FAEN SÅ DÅRLIG SERVICE!" *kunden slenger på røret* BARE FIRE VAKTER IGJEN PÅ PIZZAEN, DERE. FIRE VAKTER IGJEN. Måtte du aldri forsvinne fra KG☺ Herregud som jeg har ledd/kjent meg igjen i mange av dine historier. 1
SillyFlamingo Skrevet 25. oktober 2015 #8699 Skrevet 25. oktober 2015 En bedrift som holder til i Bodø, ringer meg flere ganger i året å ønsker besøk av oss angående ett oppdrag til max 2000 kr... Vi holder til i Oslo! Han ringer å lurer på pris, forklarer gang på gang at siden han er den eneste kunden i Bodø må vi ta betalt for reise. Bedrift: Men dere kjører gratis til f.eks Bergen? Meg: Ja, der har vi ca 90 kunder. Vil en av dem ha besøk utenom de faste rundene må de også betale for reise! Bedrift: Men det er ikke han sin feil at vi ikke har kunder i Bodø! Meg: Det stemmer, men vi har valgt å ikke kjøre lengere nordover enn Trondheim da det blir for høye kostnader siden eventuelle kunder der ikke vil betale litt ekstra for at vi må reise så langt! Bedrift: Men han må få dette gjort straks, å står på nettsiden våres at reise er inkludert så vi har bare å komme! Meg: Det står på nettsiden at reise er inkludert i våre faste runder, vi har ikke faste runder i Bodø da vi ikke har kunder der! Bedrift: Men jeg er en fast kunde! Meg: Vi har aldri levert noe eller vært hos deg. Bedrift: Men han vil bli fast kunde, det er vi som nekter å komme! Meg: Hyggelig det, men jeg kan uansett ikke sende to mann til Bodø for en jobb til 2000 kr uten å få dekt reise. Da taper vi penger... Bedrift: Men det er strengt talt ikke han sitt problem. Meg: Nei, men vi driver butikk å tar ikke oppdrag som vil koste oss penger. Bedrift: Fy f... for ett useriøst firma. Vil ikke ha noe med dere å gjøre! *klikk* Skulle tro at han som driver en bedrift skjønner at vi ikke kan tape penger på oppdrag! 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå