Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg jobbet i "gamledager" på en bensinstasjon som hadde mange kunder som kjørte langtransport.

Vi hadde et lite bord i et hjørne med en kaffekanne og gjerne en bolle med kjeks som disse kunne forsyne seg fritt av. Stasjonseierne så på det som God business å gi dem gratis kaffe osv, for ellers dro de jo like gjerne til bensinstasjonen litt lenger ned i dalen, og vi ville jo ha omsetningen selv.

Det var selvsagt mange kunder som ikke kjørte langtransport som også forsynte seg av kaffe/kjeks, men det gjorde jo ikke noe, man tilbyr jo det samme til alle kunder.

Ei eldre dame forsynte seg ofte grovt, jeg så flere ganger at hun stappa kjeks i veska. Det toppet seg imidlertid en dag hun kom til kassen og ba meg skrive ned hvilke typer kjeks hun likte best, for hun var ikke så glad i de vi serverte.

Hvorfor stappe veska full da???

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:fnise:

Anonymous poster hash: 88d7b...7d5
  • Liker 1
Skrevet

Ja, skjønner virkelig ikke at du er overrasket :fnise:

Anonymous poster hash: c3edc...7c4

Bare hatt flaks jeg da som har fått klementiner som ikke mangler en båt  :fnise:

Skrevet

Det var jo ikke noe feil med merkingen. Det var kunden som hadde sett feil...

Anonymous poster hash: 50b78...caf

Nei det trenger det ikke være feil, men om kunden ser feil, så kan det være kunden syns det er dårlig merka, og da kan du oppfordre til å sende klage :) 

Anonymous poster hash: 3aa17...180

• Liker 1
Skrevet

Jobber på en søppelplass, og der har vi klassikeren "har noe søppel jeg skal levere jeg". Gjerne sagt med etterfølgene latter av seg selv. Bruker bare å svare "ja da har du kommet til riktig plass", ler med og later som jeg ikke hører den 20 ganger om dagen...

Når du kjører ut må du også signere på en kvittering, og da er klassikeren "ja vil du ha nummeret mitt i samme slengen da?". Som regel kommer dette fra 50-ish år gamle menn, jeg er en 20 år gammel jente.

• Liker 7
Skrevet

I forhold til bota for naskeri, tror jeg butikkene kunne innført en ganske så stivt priset spis-alt-du-vil-mens-du-handler-meny, som kan slås inn i kassen, til stor glede for alle i kassakøen med et minimum av folkeskikk...

Og hva er det med foreldre som lærer unger at det er greit å spise ting inne i butikken?

Noe galt er det, det er det ingen tvil om. Ikke der jeg jobber, men i en annen butikk så jeg en gang to barn på kanskje 5-6, som løp rundt i smågodthyllene og puttet ting i lommene. Med hendene. Foreldrene bare lot de holde på.  :murvegg:

De "beste" kundene jeg har er de som konsekvent sier feil, og så kjefter på meg fordi jeg gir dem akkurat det de ba om. F.eks:

Kunde: jeg skal ha 20 prince.

Meg:*tar opp 20 rød prince, slår inn på kassen og spør om det skal være noe mer*

Kunde: Dette er feil, jeg skal ha den hvite, jeg sa jo det!!

Meg: *leker "kunden har alltid rett"* Åja, beklager!

.....

Samme kunde like etterpå: Forresten, gi meg et chess-kort på 150 også...

Meg: *tar opp chess 150*

Kunde: Jeg SA NETCOM!!

:sur:

• Liker 12
Skrevet

Noe galt er det, det er det ingen tvil om. Ikke der jeg jobber, men i en annen butikk så jeg en gang to barn på kanskje 5-6, som løp rundt i smågodthyllene og puttet ting i lommene. Med hendene. Foreldrene bare lot de holde på.  :murvegg:

De "beste" kundene jeg har er de som konsekvent sier feil, og så kjefter på meg fordi jeg gir dem akkurat det de ba om. F.eks:

Kunde: jeg skal ha 20 prince.

Meg:*tar opp 20 rød prince, slår inn på kassen og spør om det skal være noe mer*

Kunde: Dette er feil, jeg skal ha den hvite, jeg sa jo det!!

Meg: *leker "kunden har alltid rett"* Åja, beklager!

.....

Samme kunde like etterpå: Forresten, gi meg et chess-kort på 150 også...

Meg: *tar opp chess 150*

Kunde: Jeg SA NETCOM!!

:sur:

ÅÅåå  :sur: Sånne kunder burde ikke få gå inn i butikker i det hele tatt.... 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært på jobb én dag så langt, og allerede har jeg fått ubehagelige folk. Det er de forbaska østeuropeerene som virkelig HAMSTRER inn tårnevis med bleier for å selge til egen vinning i hjemlandet sitt. Vi hadde fått ny regel om max 3 pakker per person, og de hadde med seg 8. Jeg sa ifra, også begynte de å snakke litt hånete seg i mellom, og nevnte navnet mitt, så på meg og flirte! Jeg BLE så sint og så så stygt på de! Også forklarte jeg at det er sjefen sin avgjørelse, og jeg gjør bare jobben min. Men nei, de bare flirte mot meg. De kommer inn nesten HVER dag og prøver seg! Ååååå, jeg blir så sur! Det er samme type folk som prøver seg på kiwi-avtalene i vår butikk, uten hell som regel og utnytter kundeservicen til det ytterste!

For all del, jeg har opplevd verre, men selvfølgelig skjer det noe dritt første dagen..

Anonymous poster hash: 9b84e...f91

• Liker 2
Skrevet

Ja, enig i det. Men hvis dere har en pall med cola zero på tilbud og en pall med cola som ikke er på tilbud, det henger tilbudsplakat der med prisen på zeroen, men ingen plakat med prisen på colaen. Da har ikke de som setter opp plakater hos dere gjort jobben sin riktig, fordi det er bare pris på en av to varer. Det er ikke feilmerking på plakaten til zeroen, men det er fortsatt feilmerking fordi det mangler en pris.

For en vanlig kunde som ikke har jobbet i butikk selv så kan det se ut som disse to type colaene koster det samme fordi de står sammen og det kun er en pris der. Skjønner?

Anonymous poster hash: 9edb6...098

Ja, kunden kan godt klage på at det mangler en plakat, den er grei. Men når det står på den plakaten som er der: "TILBUD! Cola Zero!" da mener jeg at det sier seg selv at det kun er Zeroen som er på tilbud. Hadde begge vært på tilbud så hadde det vært spesifisert, og stått "TILBUD! Coca Cola og Cola Zero". Hvis kunden var usikker så kunne vedkommende spurt noen i butikken. 

• Liker 3
Skrevet

Ja, kunden kan godt klage på at det mangler en plakat, den er grei. Men når det står på den plakaten som er der: "TILBUD! Cola Zero!" da mener jeg at det sier seg selv at det kun er Zeroen som er på tilbud. Hadde begge vært på tilbud så hadde det vært spesifisert, og stått "TILBUD! Coca Cola og Cola Zero". Hvis kunden var usikker så kunne vedkommende spurt noen i butikken.

Enig,man trenger ikke å ha jobbet på butikk for å forstå at colaen ikke er på tilbud når det ikke står noe om det på plakaten.

Det er temmelig dumt å krangle på det når det blir sjekket opp og gjentatt flere ganger,men noen tror vel at hele verden er ute etter å lure dem :)

Anonymous poster hash: b082f...fe2

• Liker 6
Skrevet

Jeg har vært på jobb én dag så langt, og allerede har jeg fått ubehagelige folk. Det er de forbaska østeuropeerene som virkelig HAMSTRER inn tårnevis med bleier for å selge til egen vinning i hjemlandet sitt. Vi hadde fått ny regel om max 3 pakker per person, og de hadde med seg 8. Jeg sa ifra, også begynte de å snakke litt hånete seg i mellom, og nevnte navnet mitt, så på meg og flirte! Jeg BLE så sint og så så stygt på de! Også forklarte jeg at det er sjefen sin avgjørelse, og jeg gjør bare jobben min. Men nei, de bare flirte mot meg. De kommer inn nesten HVER dag og prøver seg! Ååååå, jeg blir så sur! Det er samme type folk som prøver seg på kiwi-avtalene i vår butikk, uten hell som regel og utnytter kundeservicen til det ytterste!

For all del, jeg har opplevd verre, men selvfølgelig skjer det noe dritt første dagen..

Anonymous poster hash: 9b84e...f91

Bleiehamstrere kan være grusomme.

Det syns jeg generelt om alle kunder som ikke vil forstå hva "Maks (sett inn antall) per person" f.eks betyr. Hva vil de vi skal si? "Ja, det er egentlig maks 2 stk per person, men det går helt fint at du kjøper 100!"?????

Skulle tro det sa seg selv at butikken må si nei, og insistere på at det er en maksgrense per person - hvis ikke blir det jo ingen andre kunder som får benyttet seg av tilbudet.

• Liker 1
Skrevet

Jobber som hotell resepsjonist og husker en spesifikk gjest. Gammel, grå og gretten mann.

Når en kollega hadde sjekket han inn så hadde gjesten sagt at oppholdet skulle faktureres.

I etterhånd fant en annen kollega ut av at det IKKE skulle faktureres.

Når jeg tok imot mannen ved utsjekk og informert han om at vi ikke kunne fakturere oppholdet på grunn av at det manglet bekreftelse fra bedriften (som "skulle" faktureres), og at vi dermed trenger et kort som vi kan belaste for oppholdet.

Til alt det sa han bare "men det er ikke mitt problem". Hæ? Fortalte han at han måtte jo betale for seg. Men han ga seg ikke. Vurderte å kalle på vekter, men heldigvis var kona der som tilslutt sa "bare betal for deg! vi kan ikke stå her hela dagen!".

Skrevet

Bleiehamstrere kan være grusomme.

Det syns jeg generelt om alle kunder som ikke vil forstå hva "Maks (sett inn antall) per person" f.eks betyr. Hva vil de vi skal si? "Ja, det er egentlig maks 2 stk per person, men det går helt fint at du kjøper 100!"?????

Skulle tro det sa seg selv at butikken må si nei, og insistere på at det er en maksgrense per person - hvis ikke blir det jo ingen andre kunder som får benyttet seg av tilbudet.

Noen dager i sommer hadde vi maks to pakker koteletter per kunde pga mangel fra leverandør. 

"Bare to? Hæ, nei det funker ikke, jeg skal jo ha middag, jeg skal ha alle, er ikke varene her for at jeg skal kunne kjøpe dem, hvorfor er det sånn? Hvorfor?".

:balltre:

• Liker 1
Skrevet

Noen dager i sommer hadde vi maks to pakker koteletter per kunde pga mangel fra leverandør. 

"Bare to? Hæ, nei det funker ikke, jeg skal jo ha middag, jeg skal ha alle, er ikke varene her for at jeg skal kunne kjøpe dem, hvorfor er det sånn? Hvorfor?".

:balltre:

ELLER DISSE:

Store plakater henger ved vare der står at du maks kan kjøpe så så mange av et eller annet pga en eller annen grunn. 

Meg: "Det er bare to xxxx per kunde dessverre". 

Kunde: "Bare to? Det har jeg ikke fått med meg? Jeg skal ha alle disse nihundreogtjueåtte. Jeg kan ta det i flere omganger for da går det fint, gjør det ikke?"

:bond: Nei, fortsatt bare to per kunde. Du får ikke kjøpe alt av xxxx i hele butikken og drite i begrensningene bare fordi du tilbyr deg å betale det i flere omganger. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, for oss som jobber i butikk så er det lett å skjønne, men med tanke på hvor mange sider denne tråden har eller bare personlig erfaring med kunder i butikken så er det absolutt ikke en selvfølge for alle.

Jeg har ikke sagt at kunden burde få den til til tilbudsprisen, men at det er feilmerking når man kun har pris på en av to lignende varer.

Kunder misforstår tilbud hele tiden og når det da ikke engang henger pris på en lignende vare som står sammen med den som er på tilbud er det ikke så rart.

Hos oss f.eks har vi ofte 5 for 99 på freia sine storplater, selv om vi har en stor eksponering med bare freias storplater med plakater med bilde og tekst, går allikevel noen kunder til et helt annet sted i butikken å finner frem nidar sine storplater og tror det er med på tilbudet. Hadde de stått på samme eksponering som freia sine uten å ha vært priset hadde enda flere trodd de var med på tilbudet.

• Liker 2
Skrevet

Ja, for oss som jobber i butikk så er det lett å skjønne, men med tanke på hvor mange sider denne tråden har eller bare personlig erfaring med kunder i butikken så er det absolutt ikke en selvfølge for alle.

Jeg har ikke sagt at kunden burde få den til til tilbudsprisen, men at det er feilmerking når man kun har pris på en av to lignende varer.

Kunder misforstår tilbud hele tiden og når det da ikke engang henger pris på en lignende vare som står sammen med den som er på tilbud er det ikke så rart.

Hos oss f.eks har vi ofte 5 for 99 på freia sine storplater, selv om vi har en stor eksponering med bare freias storplater med plakater med bilde og tekst, går allikevel noen kunder til et helt annet sted i butikken å finner frem nidar sine storplater og tror det er med på tilbudet. Hadde de stått på samme eksponering som freia sine uten å ha vært priset hadde enda flere trodd de var med på tilbudet.

Nei,ikke for alle,men jeg jobber ikke i butikk og er en vanlig kunde.

Jeg leser på plakaten,og dermed får jeg stort sett med meg hva som er på tilbud.

En gang tok jeg feil,og det var da Spar hadde 6 brus for en viss sum. De hadde da gått over til 5 brus. Da var det jo faktisk min feil at jeg ikke hadde sett etter,og med det tilbudet så gjelder det kun visse typer brus. Det jeg gjorde da var å si "åja,ok" og kjøpte brus nr.6 utenom.

Selvsagt kan man se feil,men å bli sur og sint for at man tok feil og påstå at den er på tilbud når den ikke er det er temmelig dustete :)

Anonymous poster hash: b082f...fe2

• Liker 3
Skrevet

Jobber på en søppelplass, og der har vi klassikeren "har noe søppel jeg skal levere jeg". Gjerne sagt med etterfølgene latter av seg selv. Bruker bare å svare "ja da har du kommet til riktig plass", ler med og later som jeg ikke hører den 20 ganger om dagen...

Når du kjører ut må du også signere på en kvittering, og da er klassikeren "ja vil du ha nummeret mitt i samme slengen da?". Som regel kommer dette fra 50-ish år gamle menn, jeg er en 20 år gammel jente.

"Nei, men du kan få nummeret til bestemoren min." *sukkersøtt smil*

Anonymous poster hash: ec581...071

• Liker 13
Skrevet

Hos oss f.eks har vi ofte 5 for 99 på freia sine storplater, selv om vi har en stor eksponering med bare freias storplater med plakater med bilde og tekst, går allikevel noen kunder til et helt annet sted i butikken å finner frem nidar sine storplater og tror det er med på tilbudet. Hadde de stått på samme eksponering som freia sine uten å ha vært priset hadde enda flere trodd de var med på tilbudet. Anonymous poster hash: 9edb6...098

Når det ikke står pris på en vare er det ikke feilmerking, men manglende merking. En leser på plakaten, og ser at disse-og-disse varene er med, og da ser en jo at varen som står rett ved ikke er med på tilbudet, uansett om den mangler pris. Om kunden ikke får det med seg, får han likevel ikke varen som sto rett ved til samme pris, fordi enhver logisk person ville forstått at den ikke var med. Men ja, kunder leser det de vil lese. (Og med dette har jeg ikke sagt at manglende merking er greit, det er det ikke).

Anonymous poster hash: 85e0b...466

• Liker 3
Skrevet

Off, når det er tilbud med et maks antall pr. kunde er det stort sett et mareritt å stå bak kassa, spesielt på kaffe... :P

Her blir det stort sett diskusjoner og jeg må forklare og forklare, fordi HVORFOR er det sånn??? Kan ikke bare JEG kjøpe en kartong da?

Veldig mange oppgitte blikk og sure miner, også spørsmålstegn og pinlig stillhet når jeg informerer om at det er maks 5 pr.kunde med et smil:) "hææ? mener du 5 poser "? Ja, hva ellers liksom? Er ikke det logisk?:P henger alltid opp bilde fra kundeavis OG plakat med maks 5 pr. kunde, hvordan kan man unngå å se det?! :P

Har også fått høre 2. Verdenskrig har blitt trukket inn i dette forferdelige systemet med maks antall! Så grusomt er det!

Med 10 kronersmarked er det like ille, for da er det ikke maks antall og da blir det jo fort tomt! Spesielt ille er det siste dagen av tilbudet, 1 time før stengetid, veldig rart at det er mange tomme hyller :)

Kjenner jeg blir lei enkelte kunder, selv om jeg er heldig og har veldig mange hyggelige og morsomme stamkunder!:)

Anonymous poster hash: efb6b...4ab

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...