AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #8561 Skrevet 7. oktober 2015 I går var jeg i godt humør på jobb (hatt fri en uke heheh), så takk til deg kunde som ødelagte humøret mitt med en skikkelig spydig kommentar Av og til får jeg lyst å legge meg ned og grine altså.... Har lært meg å ikke ta sånne ting innover meg, MEN føler likevel på "hva har jeg gjort deg", "plager jeg deg så mye når jeg sier hei" osv. Anonymous poster hash: 50b78...caf 2
this_is_she Skrevet 8. oktober 2015 #8562 Skrevet 8. oktober 2015 (endret) Kunde: koster denne genseren 200 nå? Jeg: ja det gjør den Kunde: da kunne du sagt det forrige uke da jeg kjøpte den til fullpris!! Jaa, jeg skjønner det er kjipt å se ting er billigere uken etter, men det er vel ingen som driver butikk sånn? "Du burde ikke kjøpe den nå, for den kommer på salg om to uker!".. Dessuten vet ikke deltidsansatte om hva som vil komme på salg og når, + at det kun var et helsetilbud. Guud! Åh gud... Helt enig. Er så lei av folk som betaler for seg i kassa og bare "ja, denne er vel på 50% neste uke den da sikkert? HEHE!" Eller folk som tilfeldigvis går forbi butikken når vi har salg, bremser opp og rygger sint inn i butikken mens de med skjelvende hånd peker på ett eller annet de kjøpte for noen dager siden. "DEN DER BETALTE JEG FULLPRIS PÅ NÅR JEG KJØPTE DEN!" Altså...hva er det folk egentlig tror? At vi gjør det for å være jævlig med de? At vi skal få dårlig samvittighet for at vi solgte plagget til de når det var fullpris, og gi de pengene tilbake? ALLE klær kommer på salg en eller annen gang. Tydeligvis ingen som har fått med seg det. Endret 8. oktober 2015 av this_is_she 9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #8563 Skrevet 8. oktober 2015 Kan godt hende jeg har nevnt det før, men. Jeg jobber natt på bensinstasjon og hadde en fast kunde som jeg likte veldig godt (han var vekter, og hadde fast rute i området). Han var alltid innom i løpet av de stilleste timene, normalt sett da jeg vasker kaffemaskiner/doer/gulv. Vi hadde brukt en del tid på å snakke om jobbene våre, og jeg trodde han visste hvor mye jeg faktisk skal gjøre i løpet av en natt. En gang han var innom påpeker han at jeg er heldig, siden jeg tross alt bare trenger å selge pølser! Etter det har jeg ikke giddet å ha noen god tone med han. Det er greit at folk flest tror jeg sitter på ræva halve natt, men han som har sett meg jobbe, burde vite bedre. Anonymous poster hash: 9c9f6...8b8 2
altflyter Skrevet 8. oktober 2015 #8564 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg jobbet i en kafè som hadde ufattelig mange kunder innom i løpet av en dag. Holdt på å bli gal av dem som kom inn og sa "jeg skal ha det vanlige". Da snakker vi ikke de kundene som faktisk kom flere ganger i uken... de kunne jeg stort sett huske, men dette var kunder som gjerne var innom annenhver måned. Hvordan i H skal jeg vite hva "det vanlige" er når vi har flere hundre kunder om dagen? Jeg husker ikke ansiktet på hvert eneste menneske som er innom!!! Og selvsagt ble de sur når jeg på en høflig måte sa at det hadde vært fint om de kunne fortelle meg hva de ønsket fordi jeg ikke kunne huske hva de kjøpte sist. "DET MÅ DA DU VITE! DETTE ER ELENDIG SERVICE!!!" ARGH! 7
Meaty Skrevet 8. oktober 2015 #8565 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg trodde at 'det vanlige' var et kodeord for mensen... 😏 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #8566 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg hadde en kunde på butikken jeg jobbet i en stund tilbake som virket veldig hyggelig. Jeg scannet varene og sa beløp. Så KASTER hun pengene på meg(??) Flere av myntene havnet mellom sprekker i kassesystemet (som er umulig å få opp uten å skru fra hverandre apparatet. Jeg sa jeg ikke visste om hun hadde gitt meg rett beløp, og måtte dermed be henne betale på nytt det jeg ikke fant rundt meg (ja, fikk fint beskjed av henne om å lete alt frem). Hun ble skikkelig forbannet, og skulle aaaaldri handle i butikken igjen. Vel, man KASTER IKKE PENGENE PÅ ANSATTE! Anonymous poster hash: e03ae...984 31
Gjest Skrevet 8. oktober 2015 #8567 Skrevet 8. oktober 2015 (endret) Kunde kommer til kassa og holder i en vare han vil betale for Jeg: "Det blir sum"Kunde: "Den har en skade"Jeg: "Får jeg se?" *Kunde ser litt oppgitt ut men rekker meg varen, jeg finner skaden og gir avslag i pris* Kunde: "Du trodde ikke på meg du, kanskje? Jeg er stamkunde her!"Jeg: "Må se den likevel, vet du :)"Kunde: "Jeg er stamkunde her!"Jeg: "... Jeg må se den likevel.." *Kunde forlater butikken surt uten å si noe mer til meg, mumler bare til kameraten sin om at han er stamkunde* ... Altså? Endret 8. oktober 2015 av frisk 11
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #8568 Skrevet 9. oktober 2015 Denne toppet kaka for min del. Jeg jobbet i butikk på juleaften, dagen jeg trives best de 4 timene vi har åpent. Jeg liker å hjelpe kunder (99% menn) som har glemt gave til kona eller den ene tanten sin. MEN! Det kom to gutter (min alder, kjente dem igjen fra skolen) som skulle inn for å kikke (på juleaften!) et kvarter før stengetid. Når det var fem minutter igjen, gikk jeg hen og sa høflig at "Er det noe spesielt dere ser etter?". Jeg ble fint avvist og de gikk til den andre enden av butikken, mens de flirte ekkelt. Så blir klokken 14.00, og de tusler sånn halvveis mot kassen med en vare. HVORPÅ DE BRUKER 15 MINUTTER PÅ Å TA FREM PENGER og spør all verdens ting om denne varen. Klokken er nå kvart over. Når de får betalt, ønsker de å få varen pakket inn. Jeg sa at ettersom vi stengte for 15 minutter siden, så spurte jeg pent om de kunne ta med seg papir og ordne det selv, ettersom at vi ansatte har planer for denne dagen (nevnte jeg at det var 24 desember??). Men nei, dette måtte jeg ordne. Så da tok det et par minutter. Men det stoppet ikke der. En av de to går inn i butikken igjen for å kikke på ett eller annet, hvor jeg ber de forlate butikken og at vi nå har stengt. Han kommer da tilbake til kassen og ønsker å kjøpe noe jeg mener var tilfeldig plukket med. Han kikker ekkelt på meg, og vifter med varen i hånden og tar frem lommeboken. Jeg sier pent at vi har stengt, og at han ikke får handle mer. Han ber meg om mailadressen til min leder, for dette var dårlig kundebehandling... Min leder var heldigvis på jobb den dagen, og kommer ned for å si klart og tydelig at de nå må forlate butikken. Vel, de gikk da. Klokken var da 14.30 og verken jeg eller de som skulle hente meg etter jobb rakk kirken... Jobbet aldri den dagen igjen! Anonymous poster hash: e03ae...984 11
Gjest C'est la vie:) Skrevet 9. oktober 2015 #8569 Skrevet 9. oktober 2015 Frekke, gamle kjerringskrømt er det verste jeg veit! På lørdag hadde vi et prakteksemplar innom. Dessverre satt jeg på bakrommet og tok lunsj, mens den uheldige ekstrahjelpen vår ble nødt til å takle uvesenet. Hadde jeg vært ute i butikken og bevitnet dette hadde nok pipa fått en annen lyd, for MAKAN til oppførsel.. fikk det hele bare fortalt etterpå. Kunde: *kommer fra et eller annet Vel i bygda og skulle ha blomster til utlodning, så gjerne noe som ikke var så dyrt* Kollega: Disse her har vi tilbud på til *pris*. Kunde: Nei fysj, de er så stygge også står de så kort. Kollega: Hva med de her da? Kunde: SER DET UT SOM OM JEG LIKER ORANGE?? Kollega: *oppgitt* Vel, eh... Disse da? *fram og tilbake om forskjellige varer, og finner til slutt noe - går så til kassen* Kunde: *slår i disken(!)* JEG SKAL IKKE BETALE FOR POSER BARE SÅ DET ER KLART!! Jeg har vært kunde her i årevis og handlet SÅ mye av dere!!! Kollega: *helt fortumlet og vet ikke helt hva hun skal svare* Kunde: Ja, hva blir summen?? Kollega: *finner kalkulator for å regne sammen før det blir slått inn* Kunde: Akkurat ja, kalkulator. Dere lærer vel ikke hoderegning på skolen i dag. Det blir 250 kr. Kollega: *oppgitt* Nei, det blir faktisk 359 kr. Kunde: Jaha, da har vel jeg regnet feil da! Kollegaen min tar betaling, og smiler og sier hade (tiltross for megge-oppførsel til kunde), Kunden bare går uten å si noe som helst. Det kokte skikkelig i meg når hun fortalte dette til meg. Skulle ønske jeg hadde fått det med meg så jeg kunne leksa opp kvinnemennesket. Snakker jo ikke slik til folk. Beste kommentaren fra en bedriten kunde!!!
Gjest C'est la vie:) Skrevet 9. oktober 2015 #8570 Skrevet 9. oktober 2015 Jobbet på en jernvareforretning en tid tilbake: Kunde "Jeg skal ha en grisepikk" Meg ".... " (Skjønte at det var et verktøy, men altså...). Kunde "Hohoho, Ja du vet vel ikke hva det er du?" Meg "eheheh... nei, hva er det?" (Kunne han ikke sagt "jeg skal ha en skrueuttrekker??) Kunden koste seg en stund ved å la meg gjette (faktisk i flere minutter!) over hva DET kunne være. Når han endelig sa hva han var ute etter med ... riktig navn på verktøyet, kommenterte han: "Ja, da vet du hva det er til neste gang en kunde spør om det". Jeg fikk aldri det spørsmålet siden av andre kunder, om noen lurte... Men gjettelek er jo alltids gøy i en travel hverdag på jobb?
altflyter Skrevet 9. oktober 2015 #8571 Skrevet 9. oktober 2015 Meg: Hei! *smiler* Kunde: Fy faen så stygg du er! Hvorfor jobber du i butikk? Jotakk... Heldigvis hørte sjefen min dette og sa "Vet du hva? Vi er mennesker som jobber her og når du er så ufin så ønsker vi faktisk ikke slike kunder som deg. Vennligst forlat butikken og kom tilbake når du har lært deg folkeskikk" :D Gitteret er nesten helt nede og butikken stengte for 20 min siden. Jeg holder på med oppgjøret. Plutselig står det en kunde foran meg... kvapp noe helt sinnsykt. Jeg: Du. Vi er dessverre stengt for 20 min siden, så fint om du kan komme tilbake i morgen når vi åpner igjen Kunde: HÆÆÆ! Er dere stengt? Da må dere jo sette opp skilt da! Ahem... Når du må KRYPE under et gitter for å komme deg inn i butikken, så skulle man tro folk skjønner tegningen uten at man henger opp et stort skilt... Menmen. Forstår kundene litt da. Det er jo veldig normalt at butikkansatte oppfordrer til at kundene skal danse limbo for å komme seg inn i butikken... 22
Gjest Skrevet 9. oktober 2015 #8572 Skrevet 9. oktober 2015 Jobbet på en jernvareforretning en tid tilbake: Kunde "Jeg skal ha en grisepikk" Meg ".... " (Skjønte at det var et verktøy, men altså...). Kunde "Hohoho, Ja du vet vel ikke hva det er du?" Meg "eheheh... nei, hva er det?" (Kunne han ikke sagt "jeg skal ha en skrueuttrekker??) Kunden koste seg en stund ved å la meg gjette (faktisk i flere minutter!) over hva DET kunne være. Når han endelig sa hva han var ute etter med ... riktig navn på verktøyet, kommenterte han: "Ja, da vet du hva det er til neste gang en kunde spør om det". Jeg fikk aldri det spørsmålet siden av andre kunder, om noen lurte... Men gjettelek er jo alltids gøy i en travel hverdag på jobb? Æsj, ble nesten sint på dine vegne.. Hadde blitt irritert og nektet å gjette, tror jeg. Ler ikke av grisete humor servert av voksne menn. Det er rett og slett bare motbydelig og ikke noe jeg som en ung kvinne setter pris på å måtte forholde meg til i arbeidstiden min.. Han skulle værsågod fått sagt det selv.. Æsj, ass. 5
Brimi Skrevet 9. oktober 2015 #8573 Skrevet 9. oktober 2015 Meg: Hei! *smiler* Kunde: Fy faen så stygg du er! Hvorfor jobber du i butikk? Jotakk... Heldigvis hørte sjefen min dette og sa "Vet du hva? Vi er mennesker som jobber her og når du er så ufin så ønsker vi faktisk ikke slike kunder som deg. Vennligst forlat butikken og kom tilbake når du har lært deg folkeskikk" :D Gitteret er nesten helt nede og butikken stengte for 20 min siden. Jeg holder på med oppgjøret. Plutselig står det en kunde foran meg... kvapp noe helt sinnsykt. Jeg: Du. Vi er dessverre stengt for 20 min siden, så fint om du kan komme tilbake i morgen når vi åpner igjen Kunde: HÆÆÆ! Er dere stengt? Da må dere jo sette opp skilt da! Ahem... Når du må KRYPE under et gitter for å komme deg inn i butikken, så skulle man tro folk skjønner tegningen uten at man henger opp et stort skilt... Menmen. Forstår kundene litt da. Det er jo veldig normalt at butikkansatte oppfordrer til at kundene skal danse limbo for å komme seg inn i butikken... Etter hva jeg har lest i denne tråden så ville det ikke funket å ha et stort skilt heller. Man kan aldri "vinne" :-p
Shinigami Skrevet 9. oktober 2015 #8574 Skrevet 9. oktober 2015 Da hadde kundene klaga på at man ikke ser skiltet fordi det tross alt ikke lyser og blinker eller har feil farge eller noe 4
Hirondelle Skrevet 9. oktober 2015 #8575 Skrevet 9. oktober 2015 Da hadde kundene klaga på at man ikke ser skiltet fordi det tross alt ikke lyser og blinker eller har feil farge eller noe Ikke bruk farger! Det finnes jo fargeblinde folk, og de ser ikke forskjell på rødt og grønt og da blir de forvirret og føler seg utenfor og gud vet HVA de klarer å klage på!
Gjest Belle âme Skrevet 9. oktober 2015 #8576 Skrevet 9. oktober 2015 Eg vil nesten tru at dåkke lyger for morsomhetens skuld....Finnes det sånne mennesker?! "Fyfaen så stygg du er!" Til eit heilt fremmed menneske?!
Hirondelle Skrevet 9. oktober 2015 #8577 Skrevet 9. oktober 2015 Eg vil nesten tru at dåkke lyger for morsomhetens skuld....Finnes det sånne mennesker?! "Fyfaen så stygg du er!" Til eit heilt fremmed menneske?! Jeg skulle gjerne sluppet den drapstrusselen jeg mottok pga en tomatskive på en kundes hamburger. Jeg skulle ønske jeg løy for morohetens skyld. Men det gjør jeg ikke. Kunder er forferdelige. 11
Gjest Belle âme Skrevet 9. oktober 2015 #8578 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg skulle gjerne sluppet den drapstrusselen jeg mottok pga en tomatskive på en kundes hamburger. Jeg skulle ønske jeg løy for morohetens skyld. Men det gjør jeg ikke. Kunder er forferdelige. 😨😨fytti.....
altflyter Skrevet 9. oktober 2015 #8579 Skrevet 9. oktober 2015 Eg vil nesten tru at dåkke lyger for morsomhetens skuld....Finnes det sånne mennesker?! "Fyfaen så stygg du er!" Til eit heilt fremmed menneske?! Dessverre er det helt sant. Det er helt ufattelig hva enkelte mennesker kan lire av seg. Kunne ramset opp tusen ting, men gidder ikke akkurat nå... priser meg lykkelig over at jeg er ferdig med butikkjobber 2
Gjest Dwight Skrevet 9. oktober 2015 #8580 Skrevet 9. oktober 2015 Kunde: "Kan du hjelpe meg med langre.... nei, jeg ser jo på deg at du ikke driver med det hehe... jeg spør de der borte" Fatshamed på jobb er jo kult
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå