AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #7261 Del Skrevet 19. januar 2015 Venninne som jobber på apotek fortalte meg denne her om dagen. Mannlig kunde: "Skal ha en lønningstest til kona" Han mente visst eggløsningstest Anonymous poster hash: fd4a1...a0a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holar Skrevet 20. januar 2015 #7262 Del Skrevet 20. januar 2015 Fra Drosjesentralen. Kjære kunde. Både du og jeg vet at det snør masse i dag, og at det har snødd i hele natt. Når du har hatt førerkort og kjørt bil i 30 år, bodd i det samme huset i 25 år, og det er for glatt for deg å komme ut av gårdsplassen, hvorfor forventer du at vi klarer å komme med en bil til døra? Greit nok at brøytebilen har vært og brøytet veien, men hva med å måke gårdsplassen din? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 20. januar 2015 #7263 Del Skrevet 20. januar 2015 Fikk akkurat en surmaget tilbakemelding fra en kunde som syntes kjøkkentegningene hun fikk var lite kreative og løsningen min var visst svært dårlig så hun går for en annen leverandør. Javel... Kunden ga streng beskjed om at jeg ikke kunne flytte vask/oppvaskmaskin pga at det er for dyrt å flytte vann og avløp. Jeg fikk også streng beskjed om at koketoppen ikke kunne flyttes pga at hun ikke ønsker å flytte kanalen til ventilatoren. Rommet er på 3,5 x 4 meter med dører på to av veggene og vinduer på den tredje. Når plassering av vask, oppvaskmaskin og koketopp er låst og rommet er bittelite er det ikke så lett å finne opp kruttet. *river meg i håret og sletter tegningen* 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 20. januar 2015 #7264 Del Skrevet 20. januar 2015 Fikk akkurat en surmaget tilbakemelding fra en kunde som syntes kjøkkentegningene hun fikk var lite kreative og løsningen min var visst svært dårlig så hun går for en annen leverandør. Javel... Kunden ga streng beskjed om at jeg ikke kunne flytte vask/oppvaskmaskin pga at det er for dyrt å flytte vann og avløp. Jeg fikk også streng beskjed om at koketoppen ikke kunne flyttes pga at hun ikke ønsker å flytte kanalen til ventilatoren. Rommet er på 3,5 x 4 meter med dører på to av veggene og vinduer på den tredje. Når plassering av vask, oppvaskmaskin og koketopp er låst og rommet er bittelite er det ikke så lett å finne opp kruttet. *river meg i håret og sletter tegningen* Da får et annet firma ta seg av den surmaga dama. Tenk positivt på det 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #7265 Del Skrevet 20. januar 2015 En gang på slutten av 80-tallet jobbet jeg i en større klesbutikk-kjede, der vi hadde forskjellige avdelinger. Bijouteri, dameavdeling, herreavdeling. Herreavdelingen lå i andre etasje, og hadde èn utgang. Man kunne komme opp dit på to måter, gjennom en gang som gikk skrått oppover, eller rulletrappen. Rulletrappen gikk kun opp, og kom du den veien til herreavd og skulle du ut igjen, så ville du naturligvis lure litt på hvordan du kom ut igjen siden rulletrappa bare gikk opp. En gang var en venninne av meg på jobb. Hun jobbet deltid på herreavdelingen. En jente som visste å svare for seg. En dag kommer en fyr på rundt 20 år seilende. Høyt roper han "Hvor er herreavdelinga?" En ansatt peker opp rulletrappa, og kunden forsvinner opp. Vel oppe roper han (ja, han ropte) til første og beste ansatte han ser, som er min venninne: "Hvor har'u skinnjakkene hen?" Venninnen min pekte på stativet med herrejakker, som sto rett i glaningen hans. Kunden kastet et foraktelig blikk på utvalget og fnyser. "Er den dritten alt du har?" Venninnen min tar ikke sånt nådig opp... Han snur seg for å gå, men oppdager at rulletrappa bare går opp. Han har ikke sett utgangen ned gangen i andre enden av avdelingen. Han glefser bare "Hvordan kommer jeg ut fra denne sjappa?" Venninnen min løfter hånden og peker på et av de store vinduene ut mot gaten og sier: "Der. Du kan hoppe ut av vinduet." Anonymous poster hash: 3a275...82e 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #7266 Del Skrevet 20. januar 2015 En gang på slutten av 80-tallet jobbet jeg i en større klesbutikk-kjede, der vi hadde forskjellige avdelinger. Bijouteri, dameavdeling, herreavdeling. Herreavdelingen lå i andre etasje, og hadde èn utgang. Man kunne komme opp dit på to måter, gjennom en gang som gikk skrått oppover, eller rulletrappen. Rulletrappen gikk kun opp, og kom du den veien til herreavd og skulle du ut igjen, så ville du naturligvis lure litt på hvordan du kom ut igjen siden rulletrappa bare gikk opp. En gang var en venninne av meg på jobb. Hun jobbet deltid på herreavdelingen. En jente som visste å svare for seg. En dag kommer en fyr på rundt 20 år seilende. Høyt roper han "Hvor er herreavdelinga?" En ansatt peker opp rulletrappa, og kunden forsvinner opp. Vel oppe roper han (ja, han ropte) til første og beste ansatte han ser, som er min venninne: "Hvor har'u skinnjakkene hen?" Venninnen min pekte på stativet med herrejakker, som sto rett i glaningen hans. Kunden kastet et foraktelig blikk på utvalget og fnyser. "Er den dritten alt du har?" Venninnen min tar ikke sånt nådig opp... Han snur seg for å gå, men oppdager at rulletrappa bare går opp. Han har ikke sett utgangen ned gangen i andre enden av avdelingen. Han glefser bare "Hvordan kommer jeg ut fra denne sjappa?" Venninnen min løfter hånden og peker på et av de store vinduene ut mot gaten og sier: "Der. Du kan hoppe ut av vinduet." Anonymous poster hash: 3a275...82e HVA FAEN? Sånn sier man ikke! Anonymous poster hash: 3aa17...180 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 20. januar 2015 #7267 Del Skrevet 20. januar 2015 Hadde en kunde som snakket engelsk til meg. Skikkelig gebrokkent også. Plutselig sier han "du jeg kan forresten snakke norsk også." Fristet å fortsette på engelsk bare på trass. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 20. januar 2015 #7268 Del Skrevet 20. januar 2015 Da får et annet firma ta seg av den surmaga dama. Tenk positivt på det Tro meg, jeg griner ikke over å slippe denne kunden, tvert i mot. Jeg fikk en dårlig følelse allerede da hun leverte inn plantegninger og ba om kjøkkenforslag. Prøvde gjentatte ganger å forklare at det ikke var mulig gjøre ting veldig annerledes enn nåværende løsning når jeg ikke kunne flytte på hverken vann/avløp eller ventilasjon og rommet var bittelite. Det gikk ikke hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 21. januar 2015 #7269 Del Skrevet 21. januar 2015 HVA FAEN? Sånn sier man ikke! Anonymous poster hash: 3aa17...180 Hvorfor ikke? En er i et lavtlønnsyrke, og risikerer ikke noe annet enn at lønna vil komme fra NAV ei stund... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 21. januar 2015 #7270 Del Skrevet 21. januar 2015 Jeg var kunden i dette tilfellet, og siden dette fant sted i Tyskland, så får jeg bare tale den stakkars ansatte sin sak. Jeg hadde store planer om å bake en kake, og oppskriften forlangte bl.a. "4 extra large eggs". Så jeg sprang ned på butikken for å kjøpe disse fire ekstra store eggene. Lettere vill i blikket og oppkavet grunnet mitt forestående bakeeventyr, tar jeg tak i den første ansatte jeg fant. En eldre, distingvert handelsmann. Og her bryter jeg ut på mitt kaudervelske tysk: "Haben Sie extra grosse Eier?", med trykk på "Sie". Mannen ser strengt tilbake på meg og fnyser ut: "Welche Frechheit! Unverschämt!" ("Hvilken frekkhet! Uforskammet!"). Jeg skjønner at jeg har gjort noe galt, men vet ikke hva. Så jeg går hjem igjen uten fire ekstra store egg. Lettere betuttet forteller jeg historien til en venn av meg som begynner å bryte ut i latter. "Eier" er tysk slang for baller, altså testikler. Det korrekte er visstnok "Wo finde ich Eier?" ("Hvor står eggene?"). Jeg derimot har altså spurt en eldre mann om han har ekstra store baller/testikler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #7271 Del Skrevet 21. januar 2015 Det er da også noe å henge seg opp i... Tror ikke alle tenker over nøyaktig ordbruk, så lenge man ikke høres sur ut burde det da være greit. Det blir nesten som å si: Ja, da skal jeg ha 3 kroner. Eller, da kan jeg få 3 kroner av deg når man sitter i kassa. Som kunde faller det meg ikke inn å si det på den måten. Trodde det handlet om litt folkeskikk. Men selvsagt så kommer det an på hvordan personen sier det. Anonymous poster hash: 90d7d...265 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #7272 Del Skrevet 21. januar 2015 Veldig deilig å jobbe i bar der man kan være litt mer direkte. Mange hater virkelig å få beskjed om at de er for fulle. Ingen fremmede skal fortelle dem hva de er må vite! Beste var forrige uke. Vi har en trapp opp til baren, og vedkommende støtte seg til rekkverket på vei opp, han når omsider baren. Meg: Beklager, jeg tror nok ikke jeg kan servere deg. Kunde: Hva?! Har du stengt? (Klokken var 21 og vi stenger ikke før kl. 2:30) Meg: Nei, men du er for full til å være her, om skjenkekontrollen kommer så risikerer vi å måtte stenge. Du er velkommen en annen dag, bare ikke i kveld. Kunde: Jeg er ikk *hikk* full vel!! Meg: Du må nok gå. Kunden snur seg bestemt mot trappen, og kommer med noen gloser om hvor idiotisk det var å nekte han, han var da ikke full, og om hvor idiot jeg var. Neste sekund tryner fyren skikkelig ned trappa og jeg hører et høyt *BOMP* i døra. Meg: HVA SA DU..? Jeg hørte ikke helt. Ha en fin kveld videre! Var også en slitsom kunde innom en kveld for noen uker tilbake. Han skulle ha pernod med TO isbiter. Jeg ga han dette, men da bare smilte han og sa på en utrolig selvgod måte: Jeg skal ha en isbit til... Visste at denne fyren ble litt ekkel når han drikker litt mye, men går og henter den isbiten. Han snur seg mot meg og sier: Du trenger ikke å bli så sur da, det var jo bare en liten ting jeg spurte om, og går. Før han kommer tilbake igjen: -Det var ikke nok isbiter, jeg vil ha flere. Da klistrer jeg på meg et falsk smil, fyller opp hele glasset hans med de forbaskede isbitene og setter det på disken. Og han måtte visst påpeke hvor dårlig humør jeg ble av den episoden (uvitende om at jeg misliker han sterkt i den tilstanden) hver gang han skulle ha noe mer. Vel, kvelden gikk og jeg skulle ta oppgjøret. Mens jeg holder på med dette kommer samme fyr til baren og skal ha fire løse sigaretter, og han hadde nøyaktig sum, noe som ikke er noe problem da jeg kan bare putte pengene ved siden av kassen til nestemann dagen etter. Men klarte ikke å dy meg. Meg: Beklager, kassen er nok stengt! Han: Men herregud da! Jeg har jo akkurat nok! Meg: Joda, men kassen er nok fortsatt stengt så jeg kan nok ikke hjelpe deg. Annen kunde: Jeg har røyk du kan bomme. Han: Nei, da kan det for faen være det samme!! Meg: Hei, du trenger da ikke bli så sur, det er bare slik det er. Åhh, priceless! Anonymous poster hash: 90d7d...265 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
159 Skrevet 21. januar 2015 #7273 Del Skrevet 21. januar 2015 Hadde et voksent par i dag som storhandlet. Blant annet mye frukt. Det merkelige var at de ikke hadde frukten i poser, men la de løst på båndet. Lime, banan, eple, appelsin, pære osv. om en annen. Litt unødvendig mange ganger jeg måtte bruke vekta, men håper inderlig de vasker frukten godt dersom de spiser den med skallet på! Utenom sparte de ikke på poser og annen mat, så tror ikke det var miljøet de tenkte på 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #7274 Del Skrevet 21. januar 2015 Hadde de poser kun på stykkvare? Og vektvarene poseløse? I så fall er vel forklaringen der...Anonymous poster hash: 94698...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #7275 Del Skrevet 21. januar 2015 Hadde de poser kun på stykkvare? Og vektvarene poseløse? I så fall er vel forklaringen der...Anonymous poster hash: 94698...173 Både stykkvare og vektvare var poseløse. Både frukter som er vanlig å spise med og uten skall. Det var nok ca. 30 enheter til sammen, f.eks. 5 pærer, 2 sitron, 1 banan, 2 kiwi, 6 epler osv. Disse var "strødd rundt på båndet blant de andre varene. Reagerte siden jeg aldri har opplevd lignende før, og fordi båndet naturligvis er ganske skittent. Anonymous poster hash: 6a2f7...701 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 21. januar 2015 #7276 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Hadde et voksent par i dag som storhandlet. Blant annet mye frukt. Det merkelige var at de ikke hadde frukten i poser, men la de løst på båndet. Lime, banan, eple, appelsin, pære osv. om en annen. Litt unødvendig mange ganger jeg måtte bruke vekta, men håper inderlig de vasker frukten godt dersom de spiser den med skallet på! Utenom sparte de ikke på poser og annen mat, så tror ikke det var miljøet de tenkte på Åh nei, ikke enda en butikkansatt som følger litt for mye med på hva folk kjøper, og som attpåtil tolker ting i verste mening... Jaja, en butikkansatt jeg møtte en gang, pakket omhyggelig inn bananene jeg hadde lagt på båndet med et smil om munnen. Siden han smilte, fant jeg ut at det var best å bare la ham gjøre det, selv om jeg syntes det hele var unødvendig. Dette var ikke dumme kunder etter min mening. Hvem spiser lime, banan og appelsin med skallet på? Tror uansett ikke frukt blir så mye renere av å puttes i poser (selv om kassebåndene er aldri så skitne (hvor ofte de vaskes, er jo uansett butikkens ansvar). Tenk på alle de personene som har tatt på frukten før den når kunden! Frukten i seg selv er jo uansett ikke ren, den er jo skitten. Og når frukten er skitten, blir jo også posene skitne. Du prøver å finne svar, og syns paret virket ufornuftige fordi de ikke ellers sparte på posene. Hvis de tenker som meg, syns de kanskje rett og slett at det er unødvendig å måtte pakke ut all frukten fra posene som uansett sannsynligvis blir ... kastet! Posene er jo i seg selv ikke rene pga den skitne frukten, som du selv påpeker. Endret 21. januar 2015 av student86 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #7277 Del Skrevet 21. januar 2015 Åh nei, ikke enda en butikkansatt som følger litt for mye med på hva folk kjøper, og som attpåtil tolker ting i verste mening... Jaja, en butikkansatt jeg møtte en gang, pakket omhyggelig inn bananene jeg hadde lagt på båndet med et smil om munnen. Siden han smilte, fant jeg ut at det var best å bare la ham gjøre det, selv om jeg syntes det hele var unødvendig. Dette var ikke dumme kunder etter min mening. Hvem spiser lime, banan og appelsin med skallet på? Tror uansett ikke frukt blir så mye renere av å puttes i poser (selv om kassebåndene er aldri så skitne (hvor ofte de vaskes, er jo uansett butikkens ansvar). Tenk på alle de personene som har tatt på frukten før den når kunden! Frukten i seg selv er jo uansett ikke ren, den er jo skitten. Og når frukten er skitten, blir jo også posene skitne. Du prøver å finne svar, og syns paret virket ufornuftige fordi de ikke ellers sparte på posene. Hvis de tenker som meg, syns de kanskje rett og slett at det er unødvendig å måtte pakke ut all frukten fra posene som uansett sannsynligvis blir ... kastet! Posene er jo i seg selv ikke rene pga den skitne frukten, som du selv påpeker. Haha. For dem var det nok helt naturlig, men jeg reagerte på det. Nå er det svært sjelden jeg tenker over hva kunder kjøper, men denne gangen ble det litt sånn; "1 eple - slå inn/veie, annen vare, annen vare osv., 1 eple til - slå inn/veie, annen vare, 1 pære, annen vare, annen vare, 1 eple til osv... Fruktene kom med så store mellomrom at det heller ikke var naturlig å samle dem for å veie de samtidig. Apropo skall: mange bruker det i matlaging. Ingen ting galt i det de gjorde altså, det er ikke det jeg mener. Kan jo legge til at folk er svært forskjellige; noen har plastposer på nesten hver eneste vare - både mel, frosne grønnsaker, kaffe, yoghurt, og finner det hensiktsmessig. Det er godt vi er ulike Anonymous poster hash: 6a2f7...701 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 21. januar 2015 #7278 Del Skrevet 21. januar 2015 Haha. For dem var det nok helt naturlig, men jeg reagerte på det. Nå er det svært sjelden jeg tenker over hva kunder kjøper, men denne gangen ble det litt sånn; "1 eple - slå inn/veie, annen vare, annen vare osv., 1 eple til - slå inn/veie, annen vare, 1 pære, annen vare, annen vare, 1 eple til osv... Fruktene kom med så store mellomrom at det heller ikke var naturlig å samle dem for å veie de samtidig. Apropo skall: mange bruker det i matlaging. Ingen ting galt i det de gjorde altså, det er ikke det jeg mener. Kan jo legge til at folk er svært forskjellige; noen har plastposer på nesten hver eneste vare - både mel, frosne grønnsaker, kaffe, yoghurt, og finner det hensiktsmessig. Det er godt vi er ulike Anonymous poster hash: 6a2f7...701 Mener du at fruktene kom hulter til bulter? Isåfall er jeg enig i at det var litt rart! Epler har jo en tendens til å trille avgårde Jeg gjør kanskje noe rart siden jeg kjøper kun en banan og ett eple om gangen, men det er altså derfor jeg ikke ser vitsen i å bruke poser... Jeg er klar over at fruktskall kan brukes til matlaging, men poenget er at frukten er jo skitten uansett om den er i pose eller ikke - og bør derfor vaskes før bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #7279 Del Skrevet 21. januar 2015 Mener du at fruktene kom hulter til bulter? Isåfall er jeg enig i at det var litt rart! Epler har jo en tendens til å trille avgårde Jeg gjør kanskje noe rart siden jeg kjøper kun en banan og ett eple om gangen, men det er altså derfor jeg ikke ser vitsen i å bruke poser... Jeg er klar over at fruktskall kan brukes til matlaging, men poenget er at frukten er jo skitten uansett om den er i pose eller ikke - og bør derfor vaskes før bruk. Ja, de kom hulter til bulter. Hadde det vært kun en frukt av hver sort hadde jeg ikke reagert. Og det er sant det du sier om vasking. Frukt og grønt skal alltid vaskes Nok om denne saken nå, beklager avsporing Anonymous poster hash: 6a2f7...701 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #7280 Del Skrevet 21. januar 2015 Jeg har vært forkjøla, og derfor hører jeg litt dårlig for tiden. Da hjelper det ikke at kunder velger å mumle når de skal snakke til meg, gjerne samtidig mens de prøver en sko (noe som betyr at ansiktet deres vender ned mot gulvet). Hvis jeg er så uheldig å si "hva sa du" eller "hæ" mer enn en gang, er det tydeligvis helt akseptabelt for enkelte (gjerne eldre damer) å glefse "HØRER DU DÅRLIG, ELLER" til meg. Jeg er blitt så lei av dette at jeg har begynt å bare svare "ja, dessverre". Da blir de veldig flaue. (Det er nemlig lett å glemme at noen faktisk har nedsatt hørsel, og at dette ikke er noe de kan noe for). Anonymous poster hash: ce34a...df9 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå