Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

"Jeg skal ha 50% på denne!"

"Det kan jeg dessverre ikke gi. Varen har akkurat kommet i butikk."

"Jeg SKAL ha noe avslag!!!!"

"Hvorfor mener du det?"

"Fordi jeg har handlet her fleeeeeere ganger før vel!!!"

Fint det..

Haha, minner meg om en kunde jeg hadde som hadde med seg en reklamasjon, fått ny vare og ferdig. Så kom hun tilbake med noe hun skulle kjøpe (midt i julerushet) og stilte seg forran ved kassen (LAAANG KØ, snek)

M: Du må dessverre stille deg i kø

K: Hva? Nei?

M: Jo, jeg må hjelpe disse som står før deg.

K: Nei? Jeg har handlet her mange ganger! Få snakke med sjefen!

Sjefen: Still deg i kø så hjelper vi deg.

Hun gikk.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dansedilla

Noen her som jobber på hotellet og vil dele hvor mye dumme ting reisene sier?? ;)

Jeg jobber på hotell. En sommer var det en merkelig gjest innom et par dager. Han oppholdt seg på hotellrommet med døra åpen, bare satt der og så på tv. Tror jeg hørte han dusje med alle dørene på vidt gap også. Jeg stelte rommet hans i to dager, og han gav meg over 100 kr i tips da han dro, "nå må du kjøpe deg chevrolet" fleipa han. I tillegg fikk jeg tidenes største potetgullpose av han og.

Sprøtt hele greia. Forsåvidt hyggelig da, men bare veldig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde legger på EN vare på båndet.

Meg: Da blir det 61 kroner da.

Kunde: *gir meg en femtilapp, og putter på en enkroning".

Meg: Har du ti kroner til?

Kunde: Nei.

Meg: Kan dessverre ikke selge deg varen dersom du ikke har litt mer penger.

Kunde: Men jeg har ikke ti kroner til

Meg: Da må jeg uheldigvis ta varen tilbake

Kunde: EHH OKEI DA, DU SKAL FÅ EN TJUEKRONING.

Meg: Ja, du får jo ti kroner tilbake da...

Meg: Da ble det 251 kroner.

Kunde: *Blar gjennom en stoooor bunke sedler, gir meg en tohundrelapp og en femtilapp*.

Meg: Har du en krone til?

Kunde: Neeeei, jeg har ikke det!

Meg: Ja, altså, jeg må nesten ha den kronen...

Kunde: JEG HAR IKKE EN KRONE.

Meg: Hadde du ikke flere sedler med deg...? (Jeg vet du har).

Kunde: FOR EN KRONE?!

En kunde lenger bak i køen: Du kan bare slå den kronen av mitt kjøp *stort smil*

Meg: Må nesten fysisk ha den kronen for å avslutte kjøpet, dessverre. Vil du kanskje ta vekk en vare?

Kunde: NEI!

...og gir meg en hundrelapp, av den haugen hundrelapper han hadde med seg.

JA, DET ER BARE EN KRONE, men jeg må likevel ha den!!

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Kunden tok en bunke poser. Jeg spurte hvor mange. Hun svarte 6-7 stk. "Men jeg jobber her så jeg får de vel gratis?" Jeg har aldri sett at hun har vært på jobb, men hun har handlet hos oss før. Hun hadde små barn, så kanskje hun var i permisjon? Trodde uansett ikke det var en norm at ansatte fikk gratis poser :vetikke:

Anonymous poster hash: 6a2f7...701

Jeg jobber i coop. Vi får gratis poser.

Anonymous poster hash: a3ac9...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

Meg: Da ble det 251 kroner.

Kunde: *Blar gjennom en stoooor bunke sedler, gir meg en tohundrelapp og en femtilapp*.

Meg: Har du en krone til?

Kunde: Neeeei, jeg har ikke det!

Meg: Ja, altså, jeg må nesten ha den kronen...

Kunde: JEG HAR IKKE EN KRONE.

Meg: Hadde du ikke flere sedler med deg...? (Jeg vet du har).

Kunde: FOR EN KRONE?!

En kunde lenger bak i køen: Du kan bare slå den kronen av mitt kjøp *stort smil*

Meg: Må nesten fysisk ha den kronen for å avslutte kjøpet, dessverre. Vil du kanskje ta vekk en vare?

Kunde: NEI!

...og gir meg en hundrelapp, av den haugen hundrelapper han hadde med seg.

JA, DET ER BARE EN KRONE, men jeg må likevel ha den!!

Det er standard! Om du mangler 5 kroner, eller 100 kroner så har du faktisk ikke råd!

Hadde en dame som manglet 100 kroner på en vare. Varen kostet 900kr.

Hun eksploderte fordi jeg ikke kunne

A) legge ut for henne.

B) gi henne avslag, siden varen var så dyr..

Og noen tror vi stammer fra apene? Vel, jeg skjønner til tider hvorfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at vedkommende ikke hang helt med, og kanskje trodde du ba om en tikroning for å gjøre tilbakebetalingen enklere? Som når prisen er 264 kr, og kunden gir 514 kr for å få tilbake færre mynter.

Anonymous poster hash: f9635...135

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søt, nydelig, fantastisk sønn skal putte penger på cashguarden, selv om det er 6-7 stykker i kø bak. Ekstra irriterende når jeg allerede har fått nok penger, men mammaen har en lommebok med litt mye mynt hun vil bli kvitt. Jeg hører at det kommer flere mynter på en gang, og samtalen kommer som følger:

Jeg: "Den tar bare en mynt av gangen, hvis det blir flere så henger den seg opp" (sagt i en hyggelig tone, med et smil)

Mor: "Det går så fint, så, ser du ikke det?"

Jeg: "Hehe, joda, men den tar bare en mynt av gangen, de blir sittende fast om det kommer flere på en gang"

Hun overser meg og fortsetter å la sønnen tømme hånda oppi, og TADA, CashGuarden slutter å ta imot penger, og henger seg opp.

Mor: "Den har sluttet å ta imot penger, jo"

Jeg: "Ja, noen mynter har satt seg fast oppi der, sånt skjer når det blir for mange på en gang" (fortsatt hyggelig, ikke like mye smil).

Mor: "Men HAN kunne jo ikke vite det!"

Stas å måtte begynne å veksle penger i annen kasse for å få gitt henne tilbake det hun skulle ha, mens hun beklager seg over å ha dårlig tid, og elendige kasser. På toppen må man sitte og se på køen vokse i alle kassene mens man venter de minuttene det tar før kassen klarer å ta imot mynter igjen etter man har fjernet de som satt fast. Jeg er helt enig i at det hadde vært flott om kassene ikke hang seg opp om man la på mer enn en mynt av gangen, men er liksom ikke stort jeg får gjort med det..

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha! Hva slags reaksjon fikk du?

Det ble et stille, stivt blikk før hun mumlet "Ehneida det går bra". Og så tok hun unga under armen og gikk :danse:

La oss forresten ta opp igjen en diskusjon:

Når dustekunder sier

"Og så skal jeg få tre poser"

eller

"Jeg kan få tre poser jeg"

NEI! DU SKAL IKKE FÅ. DU KAN SPØRRE OM Å FÅ. OG UANSETT - UANSETT - MÅ DU BETALE.

edit: ett ord for mye :)

Endret av Upadiela
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble et stille, stivt blikk før hun mumlet "Ehneida det går bra". Og så tok hun unga under armen og gikk :danse:

La oss forresten ta opp igjen en diskusjon:

Når dustekunder sier

"Og så skal jeg få tre poser"

eller

"Jeg kan få tre poser jeg"

NEI! DU SKAL IKKE FÅ. DU KAN SPØRRE OM Å FÅ. OG UANSETT - UANSETT - MÅ DU BETALE.

edit: ett ord for mye :)

Det er da også noe å henge seg opp i... Tror ikke alle tenker over nøyaktig ordbruk, så lenge man ikke høres sur ut burde det da være greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle ''kollegaer''!

Har jobbet i butikk i litt over ett år nå. Kommer ikke på noe prakteksempler her og nå, dog jeg vet at jeg har noen arkivert i toppetasjen et sted.

Men... FY FAEN!!! Så mange kverrulerende, sure, umulige mennesker det finnes der ute :hakeslepp: Det er tydelig at det ikke var mange som snek i køen da det ble utdelt folkeskikk. Og det er ikke alltid det de sier, men hva de faktisk tillater seg selv å gjøre...

...unnskyld litt OT og frustrasjon, bare måtte få det ut :fnise:

Anonymous poster hash: c3edc...7c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noen flere historier fra jobb. Noen kunder elsker å bare skulle si imot oss ansatte, for vi er jo så dumme.

Vi hadde flere forskjellige tilbud, 20% på alle varer og 3 for 2 på barneavdelingen (tror det var noe sånt). Kunden hadde handlet på barneavdelingen.

Meg: Hvis du gir meg 2 sekunder så skal jeg bare regne ut hva som blir billigst for deg av 3 for 2 eller 20% på alt.

Kunde: ..Bedre for meg mener du.

Meg: Ja, og billigst.

Kunde: Det heter bedre for meg..

Meg: Men det blir jo også billigst for deg.

*Starter å scanne inn*

En annen kunde skulle bare virkelig kvervulere med meg. Igjen så måtte jeg informere om de bonussparing-greiene, og forklarte at hvis hun laster ned appen vi har kommet med så vil hun ha full oversikt over hvor mye bonus hun har spart og at hun får 50kr i avslag hvis hun laster ned appen med en gang. Kunden hadde en gammel HTC-mobil, men lite lagringsplass, så et annet program tok all plassen på mobilen - så hun fikk ikke lastet ned appen. Sto med henne en evighet for å slette meldinger og andre programmer.. Så da står hun å kvervulerer med meg i en evighet:

Meg: Hvis du ikke får lastet ned appen så får jeg desverre ikke gitt deg 50kr i avslag på kjøpet, iom at jeg må scanne koden inne i appen.

Kunde: Men det er ikke alle som har mobiltelefon da!!

Meg: Nei, men man kan jo også få tilbudene på email hvis man ikke har mobil.

Kunde: Men er ikke alle som har PC hjemme heller.

Meg: Nei, det er en luksus man har. Men da kan man evt bruke offentlige steder, som bibliotek eller NAV, det kan man bruke PC gratis, og printer!

Kunde: Men er ikke alle som har bil til å komme seg dit.

Og sånn forstatte hun...

Neste kunde: Du er så tålmodig!

Anonymous poster hash: aad5a...460

Jobber i samme kjede, og er jo rett og slett komisk hvilken holdning enkelte har til kundeklubben. Hadde ei dame innom i butikken, som skulle levere tilbake endel klær. For det første krevde hun å snakke med en annen ansatt, noe som ikke var mulig da hun allerede var opptatt. Dama skulle også kjøpe en del andre varer. Samtalen går noe som dette:

Meg:"Får du melding fra oss på telefon"

Kunde:"Nei!! Og det skal jeg heller ikke få!!", i en veldig aggressiv tone.

Jeg er så ferdig med å slå inn varene, og kunden betaler.

Meg:"Ettersom du har returnert varer, må du skrive navn og telefonnummer på kvitteringa".

Kunde: "Må jeg skrive telefonnummer fordi du skal snikinnmelde meg i kundeklubben?"

Er det mulig å være paranoid....

Og irriterer meg generelt av folk som skal levere inn varer. Det heter kan få levere inn varen. Lurer på hva folk egentlig tenker når de kommer tilbake med klær fulle av dyrehår og røyklukt. Har til og med opplevd at folk har kjøpt strømpebukser, og deretter revet i stykker pakningen og prøvd strømpebuksa, for så komme tilbake til butikken og krevd å levere den inn igjen.

Anonymous poster hash: c2f14...ec4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om hva man finner i prøverommene. Har funnet alt fra snus og tyggis til brukte bind, truseinnlegg og blod. Enkelte flasser også noe sinnssykt og kaster klærne rett på gulvet. Er med god grunn at jeg vasker alt av klær før jeg tar de i bruk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på hotell. En sommer var det en merkelig gjest innom et par dager. Han oppholdt seg på hotellrommet med døra åpen, bare satt der og så på tv. Tror jeg hørte han dusje med alle dørene på vidt gap også. Jeg stelte rommet hans i to dager, og han gav meg over 100 kr i tips da han dro, "nå må du kjøpe deg chevrolet" fleipa han. I tillegg fikk jeg tidenes største potetgullpose av han og.

Sprøtt hele greia. Forsåvidt hyggelig da, men bare veldig rart.

Jeg jobber selv på et hotell i byen, og der skjer det mye. Så klart kommer jeg ikke gjennom en arbeidsdag uten å frustrere meg over dumme ting folk gjør. HVOR mange ganger får jeg ikke telefon om "hei, jeg ser på nett at dere har ledig rom til den og den prisen. Får man det til den prisen? og har dere ledig?" jeg tenker "NEI, ALT ER BARE JUG DUMME FAEN!" eller ved innsjekk "Hei og velkommen bla bla bla," "Jeg skal sjekke inn" "Hva er ditt etternavn?" "Marius Hansen" inni tenker jeg "ETTERNAVNET DITT!" JESUS FUCKING CHRIST.

Lista mi er enn så det laaaaaang over irritasjonsmomenter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da også noe å henge seg opp i... Tror ikke alle tenker over nøyaktig ordbruk, så lenge man ikke høres sur ut burde det da være greit.

Jeg syns det høres skikkelig frekt ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres skikkelig frekt ut.

Jeg er en høflig og grei kunde som sier hei til den ansatte og svarer normalt høflig når jeg får spørsmål om jeg trenger hjelp. Men jeg ber altså ikke om å få en vare, jeg sier at jeg skal ha varen. For jeg skal ha den, og implisitt i det ligger å betale for den. De gangene jeg har forsøkt meg med å si "kan jeg få vare x?" så har jeg uten unntak hatt lyst til å spille svært overrasket og nekte å betale for den siden "du svarte jo ja da jeg spurte om jeg kunne få?".

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dansedilla

Jeg jobber selv på et hotell i byen, og der skjer det mye. Så klart kommer jeg ikke gjennom en arbeidsdag uten å frustrere meg over dumme ting folk gjør. HVOR mange ganger får jeg ikke telefon om "hei, jeg ser på nett at dere har ledig rom til den og den prisen. Får man det til den prisen? og har dere ledig?" jeg tenker "NEI, ALT ER BARE JUG DUMME FAEN!" eller ved innsjekk "Hei og velkommen bla bla bla," "Jeg skal sjekke inn" "Hva er ditt etternavn?" "Marius Hansen" inni tenker jeg "ETTERNAVNET DITT!" JESUS FUCKING CHRIST.

Lista mi er enn så det laaaaaang over irritasjonsmomenter.

Hehe jeg slipper å ha så mye med dem å gjøre utenom å vaske rommene deres. Da er folk ganske greie. Ingen som har klikka på meg for at jeg vekker dem på morgenen faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For ikke å snakke om hva man finner i prøverommene. Har funnet alt fra snus og tyggis til brukte bind, truseinnlegg og blod. Enkelte flasser også noe sinnssykt og kaster klærne rett på gulvet. Er med god grunn at jeg vasker alt av klær før jeg tar de i bruk.

Kjenner meg igjen fra tiden i klesbutik!

En gang så måtte vi stenge det ene prøverommet vårt. Grunnen? Det OSTE svettelukt i hele prøverommet. Ble seriøst kvalm når jeg skulle ta vekk forhenget for å rydde der, for det stinket sånn. Noe av det verste jeg opplevde. Altså, dersom du svetter så sinnsykt mye, hvorfor prøver du klær på slutten av dagen? Kom heller litt tidligere slik at lukta blir mindre :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en høflig og grei kunde som sier hei til den ansatte og svarer normalt høflig når jeg får spørsmål om jeg trenger hjelp. Men jeg ber altså ikke om å få en vare, jeg sier at jeg skal ha varen. For jeg skal ha den, og implisitt i det ligger å betale for den. De gangene jeg har forsøkt meg med å si "kan jeg få vare x?" så har jeg uten unntak hatt lyst til å spille svært overrasket og nekte å betale for den siden "du svarte jo ja da jeg spurte om jeg kunne få?".

Det er greit det, du trenger ikke å forklare deg. Jeg tviler ikke på at du er en hyggelig kunde :)

Jeg syns likevel det er mye hyggeligere å bli spurt om å få en tjeneste, enn å si det på en måte som er forlangende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en i forrige uke som skulle kjøpe brød, men kortet hans pep stadig "ikke godkjent". Da snur han seg til meg og roper "DU STÅR SIKKERT OG TENKER AT NIGGERE SOM MEG IKKE HAR PENGER, MEN JEG HAR DET!!" og løp sin vei. Jeg ante ikke hva jeg skulle si til det engang :sjokkert:

Skal sies denne kunden lukter litt vel mye alkohol og hasj til tider.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat noe en kunde har sagt, men tror den kan passe inn her fordet.

Jeg jobbet som rengjører på et solsenter for en stund siden(har aldri tatt sol siden), og leverte inn oppsigelsen min den dagen jeg fant avføring i solsenga. Da klarte jeg rett og slett ikke mer. Har tidligere opplevd at folk har gjort både nr 1 og nr 2 i søpla, har funnet brukte kondomer og ja, mye smittefarlig...

Anonymous poster hash: f4a94...306
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...