Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hmh, da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor en kollega av meg fikk sparken for å ha solgt Red Bull til 12åringer.. o_o

Da vil jeg tro at du jobber i kiwi eller ihvertfall norgesgruppen da de er de eneste som håndhever denne anbefalte aldersgrensen

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sto i kø på min lokale coop-butikk. En eldre dame står forran meg i køen og skal, etter å møysommelig ha plassert varene på båndet, endelig betale. Setter et kort rett i inn teminalen.

Kassadamen "Da ble det 536 kroner. Har du medlemskort?"

Damen roter rundt i lommeboken og finner frem både tippekort, førerkort, busskort og jeg vet ikke hva. Til slutt sjekker kassadamen terminalen og finner meldlemskortet der. Det blir tatt ut og scannet.

Kassadamen "Dá ble det 536 kroner"

Damen roter rundt i lommeboken og finner frem enda flere kort før hun finner visakortet. Setter det inn. Taster feil kode. Kassadamen prøver å stoppe henne fra å ta ut kortet men rekker det ikke, må derfor vente til kassen er klar igjen. Damen taster feil igjen. Og drar igjen kortet ut, som hun ikke skal.

Kassadamen "Når det blir feil kode må du bare la kortet stå i og prøve på nytt."

Damen "Åja! Kooode! Jeg taste beløpet jeg. Hahaha!"

Damen setter inn kortet. Taster denne gangen koden. Står og ser på terminalen til den begynner å pipe. Spør kassadama om hun kan ta kortet. Begynner prossesen med å få hele kortkabalen tilbake i lommeboka.

Kassedamen "Takk! Vil du ha kvitteringen?"

Damen "Njeei, tjoo, tjaa, nei, jo, ja. Joda. Eller... Jo. Ja."

Og kvitteringen må selvsagt brettes så fint som bare det forran kassen.

:pasha:

Endret av maipai
  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto i kø på min lokale coop-butikk. En eldre dame står forran meg i køen og skal, etter å møysommelig ha plassert varene på båndet, endelig betale. Setter et kort rett i inn teminalen.

Damen roter rundt i lommeboken og finner frem både tippekort, førerkort, busskort og jeg vet ikke hva. Til slutt sjekker kassadamen terminalen og finner meldlemskortet der. Det blir tatt ut og scannet.

Damen roter rundt i lommeboken og finner frem enda flere kort før hun finner visakortet. Setter det inn. Taster feil kode. Kassadamen prøver å stoppe henne fra å ta ut kortet men rekker det ikke, må derfor vente til kassen er klar igjen. Damen taster feil igjen. Og drar igjen kortet ut, som hun ikke skal.

Kassadamen "Når det blir feil kode må du bare la kortet stå i og prøve på nytt."

Damen setter inn kortet. Taster denne gangen koden. Står og ser på terminalen til den begynner å pipe. Spør kassadama om hun kan ta kortet. Begynner prossesen med å få hele kortkabalen tilbake i lommeboka.

Kunne ønske jeg kunne gi deg 50 plusser :fnise:

vet ikke hvor mange kunder av den typen jeg har hatt i kasse :fnise:

Og hver gang sliter de litt og litt mer på tålmodigheten min xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er massiv kø, og kasse nr.2 er på vei.. De som da tar seg gooood tid med å plukke frem mynter, spørre om hvordan de skal tilberede datt, spør om jeg kan ringe hit og dit, skal ha noe ekstra fra bak kassen (eller nei, eller jo! eller nei..tar det imorra..), legge vekslet på rett plass i lommeboken, omorganisere vesken foran båndet, slik at alt ligger riktig. Og helst alt dette på en gang. Enser de ikke at folk står og tripper bak dem? Selv kan jeg ikke komme meg fort nok ut om jeg er kunde på slike steder.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Kunne ønske jeg kunne gi deg 50 plusser :fnise:

vet ikke hvor mange kunder av den typen jeg har hatt i kasse :fnise:

Og hver gang sliter de litt og litt mer på tålmodigheten min xD

DET skjønner jeg godt- jeg ble jo irritert bare av å lese det :hoho:

(Tålmodighetsprøve!)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG sånt har jeg virkelig IKKE tålmodighet til. Hadde litt av samme problemet da jeg var på apoteket for en stund siden.

Damen foran meg var vel 100 år gammel og tullet fælt med å taste inn koden. Hun var nesten blind for tastet feil hele tiden. Slå av en prat med kassedama skulle hun å. Da fikk jeg lyst til å si "move deg gamla. Jeg har ikke hele dagen!)

Lurer på hva slike mennesker tenker med jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OMG sånt har jeg virkelig IKKE tålmodighet til. Hadde litt av samme problemet da jeg var på apoteket for en stund siden.

Damen foran meg var vel 100 år gammel og tullet fælt med å taste inn koden. Hun var nesten blind for tastet feil hele tiden. Slå av en prat med kassedama skulle hun å. Da fikk jeg lyst til å si "move deg gamla. Jeg har ikke hele dagen!)

Lurer på hva slike mennesker tenker med jeg?

Når de er gamle, så er det jo naturlig at de surrer litt. Jeg blir ikke irritert når jeg ser de er gamle og skrøplige. Jeg får heller vondt av dem.

Du skal forhåpentligvis bli gammel en dag du også ;)

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så var det han som kom å la 2 bananer og en pakke kondomer på båndet.

da klarte jeg ikke å holde maska å fikk tilbake 'ikke spør' :ler:

edit: føler jeg må nevne at mannen var sikkert 35+

Lol :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de er gamle, så er det jo naturlig at de surrer litt. Jeg blir ikke irritert når jeg ser de er gamle og skrøplige. Jeg får heller vondt av dem.

Du skal forhåpentligvis bli gammel en dag du også ;)

Ikke det jeg reagerte mest på da. Jeg reagerte på at hun sto å bablet med kassedama etter hun hadde betalt og det er kø. Når jeg på toppen av det hele har dårlig tid, så blir jeg irritert! Endret av smalls
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann "Hei, du. Kan jeg spørre, har du silikon?"

Meg "Huh?"

Mann "Haha! Ja. Våtromssilikon altså! Sånn på tube."

Meg "Haha! Jada, det har jeg vet du!"

Mann "Jeg beklager. Uff, det var dumt sagt av meg. Unnskyld altså. Nei og nei."

Han ble helt fra seg han. Jeg holdt på og sprekke av latter :fnise:

HAHHA! :skratte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe direkte dumt da, men var en kid på 12-13 år som spurte om han kunne klemme på brystene mine, fordi han hadde sett broren gjøre det på dama....som forøvrig sto bak han med kjæresten, begge var ganske flaue.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det jeg reagerte mest på da. Jeg reagerte på at hun sto å bablet med kassedama etter hun hadde betalt og det er kø. Når jeg på toppen av det hele har dårlig tid, så blir jeg irritert!

Men, kan det tenkes at dette besøket på apoteket var den eneste formen for sosial omgang hun fikk den dagen? Eller uken?

Hun gledet seg sikkert til å samtale med mennesket bak disken.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men, kan det tenkes at dette besøket på apoteket var den eneste formen for sosial omgang hun fikk den dagen? Eller uken?

Da kan man vente til køen er borte. Er ikke riktig at andre skal "lide" for at hun evt ikke har annen sosial omgang.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen herregud da! Hun får ta praten når det ikke er kø bak henne. Skal jeg miste bussen min fordi hun må være sosial? Ærlig talt. Endret av smalls
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen herregud da! Hun får ta praten når det ikke er kø bak henne. Skal jeg miste bussen min fordi hun må være sosial? Ærlig talt.

Foreslår at du begynner å sykle;);)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreslår at du begynner å sykle;) ;)

På apoteket skal man hente medisiner, ikke prate i evigheten.

Om hun vil prate med noen får hun ta kontakt med blant annet Røde Kors, de har besøksvenn-muligheter. Da får vedkommende snakket med en som faktisk er interessert i å høre på det også, og hun slipper å ødelegge dagen for noen andre, som feks skal rekke en buss.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange gamle folk som sikkert er ensomme og som dermed setter stor pris på, og benytter seg av, samtalen med kassapersonalet i butikk. Når det er sagt så er det jo ganske irriterende hvis man forsinker køen etc.

Hadde en opplevelse på lillejulaften i fjor, en kunde som jeg småpratet med mens jeg slo inn varene. Da han hadde betalt og skulle gå så ønsket jeg ham god jul. Da sa han "du, du er den eneste som har ønsket meg god jul i år." Da fikk jeg skikkelig klump i halsen.

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Jøss. Hun får heller sette seg på en cafe å vær sosial ;) Det er uting å forsinke køen vet du, men du har vel all verdens med tid

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunshine23

På butikken skal kjøpe ting og ikke sinke køen med babbel. Da får man gå en annen plass. Røde kors feks. Jeg er helt enig i at dette er plagsomt man har dårlig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...