Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Mange spennende kunder innom i dag. Nå kom en inn og sa at kortautomaten på pumpene var så treige så han visste ikke helt åssen han skulle fylle da.

Jeg: Du kan fylle og komme inn å betale

Kunde: Men jeg vil fylle til kortet er tomt.

Bah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunder som graver og plukker i jordbærkurvene kan dra seg til h*lvete! Æsj!

Derfor pakker vi inn alle i plastfolie hos oss.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Derfor pakker vi inn alle i plastfolie hos oss.

Ja, sett flere gjør det. Kunne ønske alle butikker gjorde det. Greit nok at man skal skylle bærene før man spiser dem, men ekkelt at folk graver, plukker og ikke minst teit at de topper kurvene sine for å få "mer bær for penga". Grrr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En somalier kom i kassen min i går. Han så grei ut, så jeg smilte litt ekstra.

-Det blir 28 kroner, sier jeg.

Mannen stirrer måpende ned på klasen med appelsiner, og det lille smilet han viste tidligere forsvinner raskt idet han vrenger ut tennene og regelrett hveser;

-WHAAAHH? HVÅR MYE FOR SHILÅÅÅ!?"

Jeg oppgir kilopris og rekker ham kvitteringen. Den skal han ikke ha. På frekt vis vifter han med hånden og ser andre veien. Jaha, tenker jeg. Så kommer kona. Hun ser litt hyggeligere ut, men den gang ei. Hun kaster blikk bort på en irritert ektemann, og så bort på meg.

"HANH MÅ HA POSEHHH"

Javel, tenker jeg. Rekker ham en pose som egentlig koster en krone, så jeg slår den inn på hennes varer. De skal jo sikkert pakke sammen. Mannen hiver oppi varene hennes. Og så, når hun er ferdig med å betale fisker han opp shampoen og balsamen hennes og rekker dem til henne. For han skal ikke ha hårproduktene hennes i posen. Deretter snur han på hælen og går fra henne imens hun står der med en shampo og balsam i hendene.

"..kan jeh få poseh?"

Visste ikke om jeg skulle le eller grine, egentlig.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne "posetyver" opplever jeg daglig. Det er særlig en mann fra Hedmark som holder på sånn. Siden det er så viktig å få frem hvor folk kommer fra, mener jeg. :filer:

Endret av Meaty
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånne "posetyver" opplever jeg daglig. Det er særlig en mann fra Hedmark som holder på sånn. Siden det er så viktig å få frem hvor folk kommer fra, mener jeg. :filer:

Refererer du til at jeg omtalte mannen som somalier? Hadde det vært bedre om jeg skrev "utlending", kanskje? Jeg er helt sikker på at dersom en nordmann trappet opp i en somalisk butikk, og betjeningen deltok i en tråd ala dette, så hadde det nok kommet frem at kunden var nordmenn og at vedkommende snakket rart.

Det er virkelig ikke noe rasistisk ved dette i det hele tatt. For øvrig er poenget den enorme kulturforskjellen, så da ble det plutselig vesentlig å skrive mannens opprinnelse.

Jeg har aldri opplevd at en norsk kunde har nektet kona si å ha varene sine i posen hans;)

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som graver og plukker i jordbærkurvene kan dra seg til h*lvete! Æsj!

Nesten like irriterende som for kunder som betaler for et produkt og når de kommer hjem er det masse råttne jordbær i kurven. Da snakker vi æsj!
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Nesten like irriterende som for kunder som betaler for et produkt og når de kommer hjem er det masse råttne jordbær i kurven. Da snakker vi æsj!

Da snakker vi butikkpersonell som ikke gjør jobben sin! Vi gjennomgår kurvene nøye før vi setter dem ut, samt ila. dagen (med plasthansker selvsagt). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da snakker vi butikkpersonell som ikke gjør jobben sin! Vi gjennomgår kurvene nøye før vi setter dem ut, samt ila. dagen (med plasthansker selvsagt). :)

Skulle ønske det jobbet flere som dere her i Nord-Norge. 8/10 av matbutikkene har helt elendig frukt og grønnsaksavdeling, med mye råttent som igjen ødelegger det friske. Handler kun om latskap fra ansatte, ting sjekkes for sjeldent og rullering blir ofte heller at de slenger det nye på det gamle. Er sånn på alle butikkene hvor jeg bor. Blir like forbanna hver gang jeg kommer hjem og skal starte på middagen men finner ut at de kjøpte grønnsakene er dårlig når jeg får åpnet dem. Så her har jeg på ingen måte dårlig samvittiget for å granske jordbærkurver, druerkurver eller poser med moreller nøye når jeg skal kjøpe det. Endret av Kassiopeia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest extra

Her om dagen kom det en kunde inn i butikken som sa han hadde tanket diesel på kort, men at han ikke hadde kvittering og ville ha det. Jeg så at det ikke lå inne noen tankinger som var blitt betalt med kort, men at det lå en i kassen som ikke var betalt. Det viste seg å være hans.

Meg: Jeg ser at det ligger en tanking inne her, så du har nok ikke betalt med kort ute.

Kunde: (sur tone) Men jeg gjorde alt, puttet kortet i og trykte kode. Jeg hadde tenkt å bare kjøre jeg!

Meg: Ja, vi har et litt dumt system, men det var bra du kom inn i alle fall. Du må nok betale den dieselen som ligger inne her.

Kunde: Men jeg gjorde alt ute! Betaler jeg dobbelt nå da? Jeg som hadde kommet til å kjøre!

Meg: Du må ha gjort noe feil, hvis ikke ville ikke tankingen ha kommet opp på skjermen sånn som dette. Du betaler ikke dobbelt.

Kunde: Er du sikker på det da!?

Meg: Ja, det er jeg sikker på. Selv om systemet muligens sviktet ute siden du ikke tanket på kortet der, er jeg sikker på at når det vises på skjermen min, har det ikke blitt betalt. Hvis det viser seg at du har betalt dobbelt når du sjekker kontoen din, får du heller ta kontakt med oss og så skal vi fikse det.

Kunde: (betaler, fortsatt med sur mine.) Jeg som hadde kommet til å bare kjøre!!!!

Det kom også en tysker innom som ville betale for en bom han hadde kjørt forbi. Hos oss er det bare en du kan betale for, og veldig ofte kommer det folk og lurer på om de kan betale alle bommene de har kjørt forbi.

Kunde: Jeg skal betale bommen.

Meg: Okei, kjørte du forbi *bomstasjon*? Det er bare den du kan betale her.

Kunde: Det vet vel ikke jeg, det må du vite!

Meg: (Prøver å forklare hvor bommen er og om det er der han kom fra. Gir til slutt opp etter flere meningsløse svar.) Vet du når ca. du kjørte forbi?

Kunde: Se på klokka di! Det må vel du finne ut!

Meg: (Ser oppgitt på kollega og regner fram ca. tid. Fyller ut skjema.) Det blir 40 kroner.

Kunde: (Finner kortet sitt)

Meg: Det er dessverre bare kontant.

Kunde: Jeg har ikke kontant!!!!

Meg: Vet du hva, siden du ikke har kontanter og ikke er sikker på om du kjørte forbi denne bommen, er det lurere om du bare venter på regning i posten.

Kunden: Ok. Hade bra!!! (Plutselig hyggelig.)

Det var også en dame som skulle ha en ostepølse. Kollegaen min drev på med mat, og lagde pølsen klar. Da hun går bort for å ta pølsen, sier hun surt "Jeg skulle ha grovt brød og rekesalat altså!!!!". Kjære deg, tenkte jeg, da sier du i fra.

Kanskje han hadde angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som graver og plukker i jordbærkurvene kan dra seg til h*lvete! Æsj!

Jeg plukker alltid de på toppen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag morgen er ikke dagen vi er mest bemannet, så jeg hadde oppsyn med kassen samtidig som jeg fylte inn litt frukt. Samtidig som jeg følger med, så har jeg en sensor med lyd som går av om noen kommer inn i kasseområdet.

Plutselig sto en fast kunde jeg pleier å snakke litt med og kikket på meg fra kassene, og alarmen gikk. Mens jeg går de få skrittene bort så spøker jeg og sier: "du må da gå inn riktig vei, hehe" (han hadde gått fra inngangsdøren og rett til kassene uten å gå gjennom butikken, og jeg faila i å legge merke til han, og alarmen gikk ikke før han kom på "butikksiden" av kassene), da ser jeg en dame som står inntil kassen, og spydig sier "jah, men det kan hende kundene vil SPØRRE om dere har en vare FØR de går inn i butikken skjønner du vel!".

..før hun la ut i det vide og brede om en vare som vi ikke har, har ikke tall på hvor mange ganger jeg måtte si "nei, det har vi ikke", før hun gikk.

Hun kunne jo bare gått rett bort til meg i fruktavdelingen, for eksempel..?

Eller jeg kan sitte på ræva en rooolig lørdagsmorgen og vente på spørrende kunder mens jeg glor i taket :sarkasme:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunde: ER DET INGEN SOM JOBBER HER???

Kollega: Jeg er jo her. Jeg kan hjelpe deg. :)

Kunde: Ja, men du er utlending.

Kollega: Jeg kan hjelpe deg likevel.

Kunde: Nei, du kan ikke hjelpe meg. Du er utlending.

Kollega: Jeg er norsk statsborger.

Kunde: Det er du ikke. Du er utlending.

Så henvender kunden seg til meg, for jeg hadde kommet bort mens dette sto på.

Kunde: Er du norsk?

Meg: Ja...

Kunde: Kan du hjelpe meg?

Meg: Dessverre. Jeg ekspederer ikke rasister.

Kunde: Dette skal sjefen din få høre! Hva er navnet ditt?

Jeg oppga fornavnet mitt.

Kunde: Og etternavnet?

Meg: Det får du ikke. Jeg er den eneste i landet med denne navnekombinasjonen, og jeg ønsker ikke at fremmede skal kunne søke meg opp.

Kunde: Vel, vel. Dette skal sjefen din få høre.

Meg: Helt i orden. Lykke til! Hun er forresten heller ikke norsk.

:klappe::klappe::klappe:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg ikke på de som vil ha ting innpakka, men som så blir sure fordi jeg ikke pakker det inn på nøyaktig samme måte som de pleier å gjøre det. Hvis man vil ha det gjort på en spesifikk måte får man gjøre det selv hjemme, grenser for hvor mange metoder jeg kan lære meg! Dustedamer.. ;)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunde: Hei har dere noen støvletter?

Meg: Ja, vi har de her, men det er veldig utplukket i størrelser. (Vi selger i utgangspungtet ikke sko så vi selger de ut) Hvilken størrelse trenger du?

Kunde: Har du noen som går over kneet?

Meg: Ja, det blir disse, men som sakt har vi ikke mange størrelser igjen, hvilken størrelse trenger du?

Kunde: Hva koster de?

Meg: Prisen varierer fra sko til sko, men vi har 25% på de nå. Men igjen, hvilken størrelse er du på utkikk etter?

Kunde: Disse var jo ganske fine, hva koster de med rabatt?

Meg: Jeg kan gå å sjekke i kassa, men er du sikker på at vi i det hele tatt har din størrelse?

Kunde: Nei de blir nok for dyre, hva med disse? Det er kult med snøring.

Meg: Ja, de har vi kun i størrelse 41 og 45..Hvilken størrelse trenger du?

Kunde: Nei det blir nok for dyrt, jeg får tenke på det.

Også går han... What...Jeg vet ennå ikke hvilken størrelse han trengte.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Hei har dere noen støvletter?

....

....

Også går han... What...Jeg vet ennå ikke hvilken størrelse han trengte.

Han? :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han? :fnise:

Heeehee, jah, han ;) vi sleger støvletter i lakk og latex til menn ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeehee, jah, han ;) vi sleger støvletter i lakk og latex til menn ;P

Du jobber i sexbutikk right? Det gjør venninnen min også. Var innom og besøkte henne en gang. Hun får MYE rare spørsmål. Var en som lurte på hvor man kunne få kjøpt en dame det i byen. Så hun måtte forklare han at det var ulovlig her i landet. Han så helt fortumlet ut :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...