Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Awzm me

Haha, pleier å gi en-kroninger til de som er veldig vrange på det med at de skal veksle, og ikke forstår hva "lite veksel" betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er (dessverre) en av de få gangene jeg ikke har klart å holde latteren tilbake :-) Fikk temmelig dårlig samvittighet da, det var jo skikkelig upassende å le, og dama begynte å gråte. Jeg sa unnskyld da. Hun fikk et gavekort på tre bilvask fra bensinstasjonen da (selv om det ikke var vår feil), håper det hjalp bittebittelitt.

Huffda.. Dakar damen :fnise:

Lurer på hva mannen hennes sa når hun kom hjem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokhandel, en dame som rett og slett var sjokkert over at jeg ikke hadde lest alle ungdomsbøkene for alder 10-13, og kunne forklare handlingen detaljert. Var ikke godt nok å vite hvilke som var populære eller hadde fått gode anmeldelser, hvis jeg ikke har lest dem selv skal jeg ikke være så frekk å anbefale dem!

Lurer på når det er meninga jeg skal få tid til å lese absolutt hver eneste nye barne- og ungdomsbok som kommer ut :O

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokhandel, en dame som rett og slett var sjokkert over at jeg ikke hadde lest alle ungdomsbøkene for alder 10-13, og kunne forklare handlingen detaljert. Var ikke godt nok å vite hvilke som var populære eller hadde fått gode anmeldelser, hvis jeg ikke har lest dem selv skal jeg ikke være så frekk å anbefale dem!

Lurer på når det er meninga jeg skal få tid til å lese absolutt hver eneste nye barne- og ungdomsbok som kommer ut :O

Jeg får stadig høre det selv... jobber i en sexbutikk...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får stadig høre det selv... jobber i en sexbutikk...

:fnise:

Jeg har forresten nettopp begynt å jobbe i butikk, og har fra før av lest denne tråden veldig ofte, så var jo nesten redd for å møte kunder de første dagene, men de er så koselige flesteparten, nesten irriterende hvor lite jeg kan bidra med ;) Tror kunder i bokhandler kanskje er litt mindre stressa enn f.eks. matvarebutikker, i hvert fall inntrykket mitt så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg en litt dum kunde:P Var på Clas Ohlson, og gikk bort til hjem/diverse-avdelingen. Jeg så etter skotørker. Der sto det en ansatt, så jeg så min mulighet til å slippe å lete gjennom hele avdelingen.

"Hei unnskyld, hvor har dere skotørker?" spurte jeg

"Der..." sa han, og pekte sånn ca rett foran nesa mi :fnise:

Så nå forstår jeg plutselig hvorfor folk spør meg om ting som er rett i nærheten, de er kanskje redde for å bruke et par sekunder/minutter ekstra på å se ser rundt når de først ser en ansatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk kjeden min en klagemail fra en sint kunde som mente jeg var sur og spydig når jeg glemte å gi han en pose og sa "beklager så mye, selvfølgelig skal du få posen". Jeg snakket kanskje litt for lavt, noe jeg gjør når jeg er nervøs, men jeg sa det definitivt ikke spydig. :(

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk kjeden min en klagemail fra en sint kunde som mente jeg var sur og spydig når jeg glemte å gi han en pose og sa "beklager så mye, selvfølgelig skal du få posen". Jeg snakket kanskje litt for lavt, noe jeg gjør når jeg er nervøs, men jeg sa det definitivt ikke spydig. :(

Vet du. Sånne folk har alt for lite å gjøre. De har rett og slett ikke problemer nok i livet sitt. Å gjøre arbeidsdagen din sur ved å sende en slik klagemail om en POSE er bare lavmål. Håper sjefen din står på din side av saken.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunde ringte inn i dag:

"Hei! Jeg var innom dere forrige uke for å kjøpe Gore-Tex jakke og bukse. Prøvde både medium og large, men gikk for medium ettersom den satt finere på meg.

Nå befinner jeg meg på hytta i Jotunheimen 70 mil fra dere, og har innsett at jeg burde hatt large istedenfor. Drar ikke fra hytta før den 13. juli, så jeg lurte på om jeg kan bruke klærne i to uker nå (på tur ute) og komme til dere for å bytte til en større størrelse?

Er dette ok for dere? Er ganske sur for at jeg ikke får brukt klærne, så jeg lurer litt på hvordan du skal løse dette for meg. Fordi jeg regner med at jeg har rett på å bytte klærne selvfølgelig. "

:rolleyes:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunde ringte inn i dag:

"Hei! Jeg var innom dere forrige uke for å kjøpe Gore-Tex jakke og bukse. Prøvde både medium og large, men gikk for medium ettersom den satt finere på meg.

Nå befinner jeg meg på hytta i Jotunheimen 70 mil fra dere, og har innsett at jeg burde hatt large istedenfor. Drar ikke fra hytta før den 13. juli, så jeg lurte på om jeg kan bruke klærne i to uker nå (på tur ute) og komme til dere for å bytte til en større størrelse?

Er dette ok for dere? Er ganske sur for at jeg ikke får brukt klærne, så jeg lurer litt på hvordan du skal løse dette for meg. Fordi jeg regner med at jeg har rett på å bytte klærne selvfølgelig. "

:rolleyes:

Wow. Just wow....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunde ringte inn i dag:

"Hei! Jeg var innom dere forrige uke for å kjøpe Gore-Tex jakke og bukse. Prøvde både medium og large, men gikk for medium ettersom den satt finere på meg.

Nå befinner jeg meg på hytta i Jotunheimen 70 mil fra dere, og har innsett at jeg burde hatt large istedenfor. Drar ikke fra hytta før den 13. juli, så jeg lurte på om jeg kan bruke klærne i to uker nå (på tur ute) og komme til dere for å bytte til en større størrelse?

Er dette ok for dere? Er ganske sur for at jeg ikke får brukt klærne, så jeg lurer litt på hvordan du skal løse dette for meg. Fordi jeg regner med at jeg har rett på å bytte klærne selvfølgelig. "

:rolleyes:

Wow...

Hva tenkte du da? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow...

Hva tenkte du da? :fnise:

Nei, hva tenkte jeg da :) Jeg spurte om han var seriøs, og da ble han litt sur. Så ba jeg butikksjefen ringe han opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du. Sånne folk har alt for lite å gjøre. De har rett og slett ikke problemer nok i livet sitt. Å gjøre arbeidsdagen din sur ved å sende en slik klagemail om en POSE er bare lavmål. Håper sjefen din står på din side av saken.

Takk :) sjefen min støtter meg og har sagt ifra til sjefen sin igjen at det er flere sider av en sak og at det nok var en misforståelse. Likevel ubehagelig for meg at sjefene kanskje tror at jeg har vært spydig og frekk.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var å handlet på Lindex i helgen og var vitne til en skikkelig idiot-kunde...

Damen foran meg i køen ville returnere en topp, men den hadde fått flekker fra foundation og luktet parfyme, så den ansatte sa nei. Samtalen gikk omtrent som dette:

Kunde: Jeg vil gjerne returnere denne. *legger toppen og kvitteringen på disken*

Den ansatte ser på toppen og legger den ned på disken.

Ansatt: Dessverre kan jeg ikke ta denne i retur. Det er rester av foundation i halslinningen og den lukter av parfyme.

Kunde: Den var sånn da jeg kjøpte den, det er jeg sikker på. Jeg har ikke prøvd den en gang. Det er 30 dagers åpent kjøp og jeg vil ha pengene mine tilbake.

Ansatt: Ja, vi har 30 dagers åpent kjøp, men det forutsetter at varen er i salgbar stand. Ville du kjøpt en topp som har foundation-merker i halslinningen og lukter parfyme?

Kunde: Nei, det ville jeg selvsagt ikke.

Ansatt: Denne toppen har både foundation-merker i halslinningen og parfymelukt. Du ville ikke kjøpt den, og det er du ikke alene om. Derfor kan jeg ikke ta den i retur.

Kunden bannet og skjelte ut den ansatte før hun stormet ut med toppen under armen. Når det ble min tur ga jeg navn og telefonnummer til den ansatte og sa at om hun fikk problemer som følge av denne episoden så fikk hun be sjefen ringe meg. Jeg støtter henne 100%.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er møkk lei utlendinger som later som de ikke kan norsk, og derfor tror reglene våre ikke gjelder dem.

I dag kom en mor og en datter i kassen min. De tømmer en hel bærepose med varer på kassebåndet og sier "vi skal levere disse inn igjen." Jeg ser på varene at absolutt alt var salgsvarer, og sier jeg ikke kan ta det inn igjen.

De sier om igjen at de skal levere tilbake varene, og jeg gjentar svaret mitt. De later som om de ikke forstår og spør igjen. Dette gjentar seg fem ganger før jeg gir opp og tilkaller en kollega. Kollegaen min slår over på engelsk, og de ble dødelig fornærmet.

Kundene: Vi skjønner norsk.

Meg: Flott! Da har dere skjønt at dere ikke kan bytte levere dette tilbake.

Kundene: H&M tar det inn igjen.

Meg: Vi er ikke H&M.

Kundene: Dere burde vært det!

Meg: ( :klo: ) men det er vi altså ikke

Kundene: Hva skal vi liksom gjøre med varene vi ikke kan bruke da?

Meg: Hva dere vil!

Kundene: Vi skal levere dem tilbake!

Meg: Nei, det skal dere ikke. Jeg tar ikke imot dem.

Kundene: Så vi skal ha masse varer vi ikke kan bruke.

Meg: Det ser sånn ut dessverre.

Kundene: Det er jo ikke vår feil at vi kjøpte feil størrelse på plaggene!

Ehm hvem sin feil er det da? Og om folk vil bytte en vare eller to i andre salgsvarer så er jeg som regel medgjørlig, men ikke en hel bærepose.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Marsvinet

En skjelden gang forviller det seg noen skikkelige knøler inn der jeg jobber. Det er skjeldent, men av og til kommer det noen fryktelig lite urbane typer og skal unne seg et besøk på en "fin restaurant" for en gangs skyld. Jeg snakker om utrolig harry mennesker som aldri har vært på restaurant før (med mindre man teller BK som "restaurant"). De klager over at de ikke liker div krydder, løk eller sterke oster. De sier "æsj" når du forklarer franske eller italienske betegnelser fra menyen. De er misfornøyde over at rettene har restaurant-størrelse. Blir sure og føler seg "lurt" når du tømmer ett vinglass (nøyaktig 1/5 av en vinflaske) i glasset, ("opp til kanten ja!" Med sur, bestemt mine). De tror at det er alternativt å følge skjenkeloven, og at de kan be om å få en "ekstra sterk drink" eller en "stor shot". De tror at dyr mat betyr store posjoner, og vet ikke å sette pris på kvalitet...

Både vi og de selv ville ha fått en bedre opplevelse hvis de hadde holdt seg hjemme på bøgda med hjemmebrenten og fredagstacoen sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

For ikke å snakke om kunder som bruker "kunden har alltid rett" som argument for å få urimelige fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

For ikke å snakke om kunder som bruker "kunden har alltid rett" som argument for å få urimelige fordeler.

Kunden har vel egentlig "aldri" rett etter min mening ;)

Seriøst....hvorfor tror folk det er mennesker som jobber i butikkene? De er jo ikke der for å se på kundene. De har som regel grei opplæring og mange har kurser o.l avhengig av butikken de jobber for. Da har som regel de mye mer insikt i varene de selger, en han/hun knølen som vimser rundt :kari:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden har vel egentlig "aldri" rett etter min mening ;)

Seriøst....hvorfor tror folk det er mennesker som jobber i butikkene? De er jo ikke der for å se på kundene. De har som regel grei opplæring og mange har kurser o.l avhengig av butikken de jobber for. Da har som regel de mye mer insikt i varene de selger, en han/hun knølen som vimser rundt :kari:

Men er noen butikk ansatte som ikke burde jobbe i butikk i det hele tatt da ._.

De bare er der for å være der..>.<

(mest ungdommer da!:))

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...