Sphynx Skrevet 3. juli 2014 #5861 Skrevet 3. juli 2014 Meg: Heisann! Får du hjelp? Kunde: Ja. Jeg fortsetter med arbeidet mitt. Og så plutselig blir hun dritsur og sier; "Ja, skal du ikke hjelpe meg da?!" Kan ikke si får du hjelp eller trenger du hjelp, for uansett er det feil. Man kan ikke vinne Klassiker. Såååå utrolig lame. Hadde en kjempesøt kunde i dag da som faktisk sa 'unnskyld meg' hver gang han lurte på noe. Ble litt satt ut av høfligheta faktisk 4
SuperFace Skrevet 3. juli 2014 #5862 Skrevet 3. juli 2014 De værste kundene er de som tror at alle som jobber i butikken er roboter.. At de ikke har personlighet, eller et liv utenom butikken. Spesielt på lørdags ettermiddager, da enkelte kommer inn i butikken 1 min før stengetid og tar med seg handlevogna og ei milelang handleliste og forventer at det skal gå helt fint.. Og de som blir sinte når de ikke får komme inn når vi har låst alle dørene og tatt ut alle kassene.. Har blitt hudflettet så utrolig mange ganger i slike situasjoner! Og de som sier "skal bare ha den ene tingen og jeg vet akkurat hvor den ligger" lyver 98% av gangene! De vet aldri hvor det ligger, de vet ikke engang hva de skal ha omtrent!! ..Neida, vi som jobber i butikk har ikke noe liv utenom. Når vi har jobbet i 8 timer på en lørdag så kan vi likesågjerne være litt ekstra lenge på jobb siden vi ikke er mennesker og sånt. 6
blabla- Skrevet 3. juli 2014 #5863 Skrevet 3. juli 2014 er utrolig mange som formulerer seg slik "Jeg skal få denne jeg" Altså, er det bare jeg som syns det er en merkelig ting å si? Merket det spesielt godt i min tidligere jobb på cafe: "Jeg skal få en baguett med ost og skinke" Hva jeg tenker hver gang jeg hører dette: Elling-filmene 2
cellar Skrevet 3. juli 2014 #5864 Skrevet 3. juli 2014 Denne er litt trist egentlig. En gammel dame som er innom oss omtrent hver dag, har de siste ukene luktet noe grusomt. Det er så ille at jeg går omveier i butikken for å slippe å gå nærme henne. Når hun kommer til kassen skal hun ha "røyk". Så ser jeg lenge på henne og venter på noe mer utfyllende, før jeg spør hvilken type. Siden hun kjøper røyk hver dag så burde jeg kanskje ha lært hvilken type hun bruker, tenker du? Neeeida, hun varierer nemlig, prince gold den ene dagen, og petterøes den andre. Tror hun har demens 1
Stalitaa Skrevet 3. juli 2014 #5865 Skrevet 3. juli 2014 I dag fikk jeg litt sånn, eh-what-opplevelse. Tok telefonen. Meg: Hei! ******* (Navnet på sjappa), du snakker med **** Kunde: Ja det var på tide! Endelig noen som snakker norsk! (Vi er alle norske på jobben min, kun en utendlandsk ved en annen avdeling som prater helt OK forståelig norsk.) Meg: Hehe..... Det gjør vi nok alle det, men. Kunde: HAH! Jah... Uansett. Hva skal det bety? -.- 3
The Kitten Skrevet 3. juli 2014 #5866 Skrevet 3. juli 2014 Jeg solgte en vare som gikk inn til feil pris. Slikt skal ikke skje, og jeg setter pris på at kunden gir beskjed så jeg kan rette opp. Det jeg ikke setter pris på er når kunden gir beskjed på dette viset: Kunde (etter å ha betalt): Hallo! Hallo! Meg: Hei Kunde: Det har skjedd en feil! Det har skjedd en feil. Meg: Hva da? La meg se er du grei. Kunde: Du har gjort en feil! En feil! Meg: Ja, jeg har skjønt det. Kunde: En feil er det du har gjort. En feil! Meg: (tenker har han nettopp lært ordet "feil"?) Som jeg skal rette opp i. Kunde: Ja for du gjorde en feil. Se her finner du feilen? Meg: To sekunder... Kunde: Her! Dette er feil! Denne prisen er feil! Dette er en feil! Meg: Helt riktig! Det er en feil! 23
novacane Skrevet 4. juli 2014 #5867 Skrevet 4. juli 2014 Jeg solgte en vare som gikk inn til feil pris. Slikt skal ikke skje, og jeg setter pris på at kunden gir beskjed så jeg kan rette opp. Det jeg ikke setter pris på er når kunden gir beskjed på dette viset: Kunde (etter å ha betalt): Hallo! Hallo! Meg: Hei Kunde: Det har skjedd en feil! Det har skjedd en feil. Meg: Hva da? La meg se er du grei. Kunde: Du har gjort en feil! En feil! Meg: Ja, jeg har skjønt det. Kunde: En feil er det du har gjort. En feil! Meg: (tenker har han nettopp lært ordet "feil"?) Som jeg skal rette opp i. Kunde: Ja for du gjorde en feil. Se her finner du feilen? Meg: To sekunder... Kunde: Her! Dette er feil! Denne prisen er feil! Dette er en feil! Meg: Helt riktig! Det er en feil! Den kjenner jeg igjen. Det forekommer selvsagt at prisen som kommer opp i kassa er feil i forhold til det som står i butikken, og de retter vi selvfølgelig opp i med en gang så kunden får prisen som er annonsert, men noen klikker jo helt i vinkel før vi i det hele tatt får sagt noe som helst. "HALLOOOO NÅ HAR JEG BETALT ALTFOR ALTFOR ALTFOR MYE!!!!!!! DET ER IKKE GREIT!!!!!!" "Ja, ser her at du har betalt 20 kr for mye i forhold til prisen i butikken, det skal du selvfølgelig få tilbake nå med en gang"... For å ikke snakke om de som spontant bryter ut "NEI!!! DEN KOSTET 49!!" Meg: Ja, den koster 49,90 så da blir det rundet opp til 50kr når du betaler kontant. 7
The Kitten Skrevet 4. juli 2014 #5868 Skrevet 4. juli 2014 Kunden kom bort til meg og sa: Jeg har veldig dårlig syn, men ellers er det ingenting i veien med meg! 1
blabla- Skrevet 4. juli 2014 #5869 Skrevet 4. juli 2014 (endret) Folk som ikke gidder å sjekke prisen på plagget de står og skal betale for(stoor synlig prislapp), og som blir rasende på meg fordi de mener plagget er for dyrt. Da er det allerede slått inn på kassa og jeg må annullere salget..yey Endret 4. juli 2014 av blabla- 2
Edie Skrevet 4. juli 2014 #5870 Skrevet 4. juli 2014 Eller; x kjede selger samme vare for xx pris! Hva tror du jeg kan gjøre med det? Da får du handle på x kjede da... 4
The Kitten Skrevet 4. juli 2014 #5871 Skrevet 4. juli 2014 Kunde: Kan jeg prøve disse trusene hjemme og bytte dem om de ikke passer? Meg: Nei, det går ikke. Kunde: Hvorfor ikke? Meg: Vi har ikke lov av mattilsynet. Kunde: Hvorfor ikke? Hva om de ikke passer? Meg: Fordi det er uhygenisk. Kunde: Sier du at jeg er uhygenisk? Meg: Det sa jeg ikke. Kunde: Jeg dusjer hver dag! Meg: Fint for deg. Du kan prøve trusene utenpå dine egne i prøverommet der borte. Kunde: Hallo! Det må du da skjønne at jeg ikke har tid til. Meg: Neivel, var det noe mer jeg kunne hjelpe deg med? Kunde: Nei, du var ikke til noe hjelp uansett. 19
Gjest Timber Skrevet 4. juli 2014 #5872 Skrevet 4. juli 2014 Jeg har så utrolig lyst å komme med litt tåpelige svar til spørsmålet "Stenger dere?" når folk ser at vi har slukket alt lys, tatt inn alle skilt og driver og låser ytterdørene. Det burde være litt opplagt på en måte... Igår fikk jeg høre at det var mitt problem at en person ikke fikk gjort det han hadde planer om. Fordi han kom 20 min etter stengetid. Det irriterende er jo at enkelte starter å kverulere, enda jeg prøvde å forklare at ønsket tjeneste var fysisk umulig etter er visst klokkeslett fordi datasystemer slår seg av også.
Meaty Skrevet 5. juli 2014 #5873 Skrevet 5. juli 2014 Kunde: Kan jeg prøve disse trusene hjemme og bytte dem om de ikke passer? Meg: Nei, det går ikke. Kunde: Hvorfor ikke? Meg: Vi har ikke lov av mattilsynet. Kunde: Hvorfor ikke? Hva om de ikke passer? Meg: Fordi det er uhygenisk. Kunde: Sier du at jeg er uhygenisk? Meg: Det sa jeg ikke. Kunde: Jeg dusjer hver dag! Meg: Fint for deg. Du kan prøve trusene utenpå dine egne i prøverommet der borte. Kunde: Hallo! Det må du da skjønne at jeg ikke har tid til. Meg: Neivel, var det noe mer jeg kunne hjelpe deg med? Kunde: Nei, du var ikke til noe hjelp uansett. I sånne situasjoner har jeg funnet ut at det kan være lurt å prøve å få kunden til å tenke over at ANDRE kan være uhygieniske, og si noe ala "Vi er nødt til å kunne garantere overfor våre kunder at trusene er ubrukte, og det kan jeg jo ikke garantere dersom kunder får lov å returnere dem. Ville DU kjøpt denne trusa dersom du kan risikere at noen andre allerede har brukt den?" Har nemlig hatt et par sånne kunder jeg også, de har tenkt seg om og innrømt at det nok var en lur regel likevel. I vår butikk (alt-mulig-butikk) har vi nemlig ikke prøverom, men vi kan selvfølgelig ikke bytte truser likevel. Til gjengjeld koster ikke trusene all verden, så den sjansen får man bare ta. Man vet vel som regel hvilken størrelse man trenger. Men det er klart, noen skal jo kverulere på alt...har hatt kunder som har blitt dritsure fordi de ikke har fått byttet ti-kroners julevarer i februar. 4
Hattifnatten Skrevet 5. juli 2014 #5874 Skrevet 5. juli 2014 (endret) Jeg har så utrolig lyst å komme med litt tåpelige svar til spørsmålet "Stenger dere?" når folk ser at vi har slukket alt lys, tatt inn alle skilt og driver og låser ytterdørene. Det burde være litt opplagt på en måte... Synes nå det er bedre at de forsikrer seg om at dere holder på å stenge, enn at de kommer inn og tar seg til rette! Endret 5. juli 2014 av Hattifnatten 6
Sphynx Skrevet 5. juli 2014 #5875 Skrevet 5. juli 2014 Jeg hadde en kunde innom som snakket veldig dårlig norsk... han ble veldig fornærmet da han ikke fikk prøvd en penisforlenger. Han seriøst bare tok med seg pakken og stormet mot prøverommet. Jeg stoppa han jo selvfølgelig og bare wtf mann, du kanke prøve denne!!! Men hvordan skulle han vite om den passa på kuken hannes? Da ble jeg litt sint og ga han en leksjon om hygiene og at man ikke kan prøve undertøy eller leketøy!!! Han så ikke helt ut til å forstå dette da han begynte å skrike til meg på sitt språk...og at han var 'clean'. Jeg driter i hvor 'clean' du påstår du er, dette har vi ingen garanti for! Ville du likt å kjøpe en penisforlenger som kanskje 40 andre menn har hatt pikken sin oppi???? Han så virkelig ikke problemet i det.... Han kom fram til at han skulle kjøpe den da, siden han ikke fikk prøve den.... helt til jeg påpeker at han ikke får bytte den heller.... mannen var innom i over en time og diskuterte. Han presterte også på å få låne en linjal så han kunne måle penisen sin right here and now. Kjøp den eller get lost sa jeg bare til slutt..... 18
Gjest HarryDotter Skrevet 5. juli 2014 #5876 Skrevet 5. juli 2014 Jeg hadde en kunde innom som snakket veldig dårlig norsk... han ble veldig fornærmet da han ikke fikk prøvd en penisforlenger. Han seriøst bare tok med seg pakken og stormet mot prøverommet. Jeg stoppa han jo selvfølgelig og bare wtf mann, du kanke prøve denne!!! Men hvordan skulle han vite om den passa på kuken hannes? Da ble jeg litt sint og ga han en leksjon om hygiene og at man ikke kan prøve undertøy eller leketøy!!! Han så ikke helt ut til å forstå dette da han begynte å skrike til meg på sitt språk...og at han var 'clean'. Jeg driter i hvor 'clean' du påstår du er, dette har vi ingen garanti for! Ville du likt å kjøpe en penisforlenger som kanskje 40 andre menn har hatt pikken sin oppi???? Han så virkelig ikke problemet i det.... Han kom fram til at han skulle kjøpe den da, siden han ikke fikk prøve den.... helt til jeg påpeker at han ikke får bytte den heller.... mannen var innom i over en time og diskuterte. Han presterte også på å få låne en linjal så han kunne måle penisen sin right here and now. Kjøp den eller get lost sa jeg bare til slutt..... Den jobben din må seriøst være traumatisk til tider?!? Hadde rett og slett ikke taklet sånt...så pinlig men samtidig ekkelt 3
Gjest HarryDotter Skrevet 5. juli 2014 #5877 Skrevet 5. juli 2014 Kunde: Kan jeg prøve disse trusene hjemme og bytte dem om de ikke passer? Meg: Nei, det går ikke. Kunde: Hvorfor ikke? Meg: Vi har ikke lov av mattilsynet. Kunde: Hvorfor ikke? Hva om de ikke passer? Meg: Fordi det er uhygenisk. Kunde: Sier du at jeg er uhygenisk? Meg: Det sa jeg ikke. Kunde: Jeg dusjer hver dag! Meg: Fint for deg. Du kan prøve trusene utenpå dine egne i prøverommet der borte. Kunde: Hallo! Det må du da skjønne at jeg ikke har tid til. Meg: Neivel, var det noe mer jeg kunne hjelpe deg med? Kunde: Nei, du var ikke til noe hjelp uansett. Finnes det virkelig SÅ dumme folk?
Sphynx Skrevet 5. juli 2014 #5878 Skrevet 5. juli 2014 Den jobben din må seriøst være traumatisk til tider?!? Hadde rett og slett ikke taklet sånt...så pinlig men samtidig ekkelt Haha! Nah, jeg har så mye bein i nesa at det går bra. Hadde nettopp en døv mann innom. Det var kleint. Prøver så godt jeg kan å forså og å forklare, men det er jo alltids veldig vanskelig :\ Synes det er ''værre'' enn å ha innom en som er ekkel eller vanskelig Har skjedd en del ganger før, men det blir litt vanskelig. Han begynte til slutt å tegne hva han skulle ha, så det var litt enklere. Hehe 1
Fame Skrevet 5. juli 2014 #5879 Skrevet 5. juli 2014 Nå var det en dame innom som greide kunststykke å miste pølsa si på gulvet. Hun springer da bort til meg og ber meg vaske det opp med en eneste gang. "Jeg må nesten bare lage ferdig maten her, så skal jeg vaske det opp" sier jeg med et smil. Så går det 30 sekunder før hun igjen ber meg tørke det opp. Der står jeg da, med 5 burgerbestillinger og 2 nuggets. "Jeg gjør det etterpå.." "Ungdom altså. Skal alltid drøye vasking" Herreminskaper 8
Gjest Timber Skrevet 5. juli 2014 #5880 Skrevet 5. juli 2014 Synes nå det er bedre at de forsikrer seg om at dere holder på å stenge, enn at de kommer inn og tar seg til rette! Jo da, sant det. Det virker bare så opplagt for meg at en mørklagt butikk er stengt langt på kveld...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå