Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Også alle de som handler for f.eks 139 kr og skal ha ut 500 kr tilsammen.

Beklager, men vi har lite veksel/småpenger, men du kan få en 500 lapp utenom?

Nei da skal de ikke ta ut penger..

Har sånne folk tvangstanker om at de skal dra kort på kun runde summer? :klo:

En av kundene hos meg som gjør det samme sa en gang at hun bare ville betale runde summer med kort for da hadde hun kontroll på at ingen andre hadde brukt kortet eller noe i den dur. :fnise:

Også har du noen som bare trenger litt mynter til parkering osv.

Beste er de som vil ta ut penger, men som ender opp med å betale kontant når du sier du ikke har nok i kassa.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her om dagen kom det en kunde inn i butikken som sa han hadde tanket diesel på kort, men at han ikke hadde kvittering og ville ha det. Jeg så at det ikke lå inne noen tankinger som var blitt betalt med kort, men at det lå en i kassen som ikke var betalt. Det viste seg å være hans.

Meg: Jeg ser at det ligger en tanking inne her, så du har nok ikke betalt med kort ute.

Kunde: (sur tone) Men jeg gjorde alt, puttet kortet i og trykte kode. Jeg hadde tenkt å bare kjøre jeg!

Meg: Ja, vi har et litt dumt system, men det var bra du kom inn i alle fall. Du må nok betale den dieselen som ligger inne her.

Kunde: Men jeg gjorde alt ute! Betaler jeg dobbelt nå da? Jeg som hadde kommet til å kjøre!

Meg: Du må ha gjort noe feil, hvis ikke ville ikke tankingen ha kommet opp på skjermen sånn som dette. Du betaler ikke dobbelt.

Kunde: Er du sikker på det da!?

Meg: Ja, det er jeg sikker på. Selv om systemet muligens sviktet ute siden du ikke tanket på kortet der, er jeg sikker på at når det vises på skjermen min, har det ikke blitt betalt. Hvis det viser seg at du har betalt dobbelt når du sjekker kontoen din, får du heller ta kontakt med oss og så skal vi fikse det.

Kunde: (betaler, fortsatt med sur mine.) Jeg som hadde kommet til å bare kjøre!!!!

Det kom også en tysker innom som ville betale for en bom han hadde kjørt forbi. Hos oss er det bare en du kan betale for, og veldig ofte kommer det folk og lurer på om de kan betale alle bommene de har kjørt forbi.

Kunde: Jeg skal betale bommen.

Meg: Okei, kjørte du forbi *bomstasjon*? Det er bare den du kan betale her.

Kunde: Det vet vel ikke jeg, det må du vite!

Meg: (Prøver å forklare hvor bommen er og om det er der han kom fra. Gir til slutt opp etter flere meningsløse svar.) Vet du når ca. du kjørte forbi?

Kunde: Se på klokka di! Det må vel du finne ut!

Meg: (Ser oppgitt på kollega og regner fram ca. tid. Fyller ut skjema.) Det blir 40 kroner.

Kunde: (Finner kortet sitt)

Meg: Det er dessverre bare kontant.

Kunde: Jeg har ikke kontant!!!!

Meg: Vet du hva, siden du ikke har kontanter og ikke er sikker på om du kjørte forbi denne bommen, er det lurere om du bare venter på regning i posten.

Kunden: Ok. Hade bra!!! (Plutselig hyggelig.)

Det var også en dame som skulle ha en ostepølse. Kollegaen min drev på med mat, og lagde pølsen klar. Da hun går bort for å ta pølsen, sier hun surt "Jeg skulle ha grovt brød og rekesalat altså!!!!". Kjære deg, tenkte jeg, da sier du i fra.

• Liker 1
Skrevet

Her om dagen kom det en kunde inn i butikken som sa han hadde tanket diesel på kort, men at han ikke hadde kvittering og ville ha det. Jeg så at det ikke lå inne noen tankinger som var blitt betalt med kort, men at det lå en i kassen som ikke var betalt. Det viste seg å være hans.

Meg: Jeg ser at det ligger en tanking inne her, så du har nok ikke betalt med kort ute.

Kunde: (sur tone) Men jeg gjorde alt, puttet kortet i og trykte kode. Jeg hadde tenkt å bare kjøre jeg!

Meg: Ja, vi har et litt dumt system, men det var bra du kom inn i alle fall. Du må nok betale den dieselen som ligger inne her.

Kunde: Men jeg gjorde alt ute! Betaler jeg dobbelt nå da? Jeg som hadde kommet til å kjøre!

Meg: Du må ha gjort noe feil, hvis ikke ville ikke tankingen ha kommet opp på skjermen sånn som dette. Du betaler ikke dobbelt.

Kunde: Er du sikker på det da!?

Meg: Ja, det er jeg sikker på. Selv om systemet muligens sviktet ute siden du ikke tanket på kortet der, er jeg sikker på at når det vises på skjermen min, har det ikke blitt betalt. Hvis det viser seg at du har betalt dobbelt når du sjekker kontoen din, får du heller ta kontakt med oss og så skal vi fikse det.

Kunde: (betaler, fortsatt med sur mine.) Jeg som hadde kommet til å bare kjøre!!!!

Det kom også en tysker innom som ville betale for en bom han hadde kjørt forbi. Hos oss er det bare en du kan betale for, og veldig ofte kommer det folk og lurer på om de kan betale alle bommene de har kjørt forbi.

Kunde: Jeg skal betale bommen.

Meg: Okei, kjørte du forbi *bomstasjon*? Det er bare den du kan betale her.

Kunde: Det vet vel ikke jeg, det må du vite!

Meg: (Prøver å forklare hvor bommen er og om det er der han kom fra. Gir til slutt opp etter flere meningsløse svar.) Vet du når ca. du kjørte forbi?

Kunde: Se på klokka di! Det må vel du finne ut!

Meg: (Ser oppgitt på kollega og regner fram ca. tid. Fyller ut skjema.) Det blir 40 kroner.

Kunde: (Finner kortet sitt)

Meg: Det er dessverre bare kontant.

Kunde: Jeg har ikke kontant!!!!

Meg: Vet du hva, siden du ikke har kontanter og ikke er sikker på om du kjørte forbi denne bommen, er det lurere om du bare venter på regning i posten.

Kunden: Ok. Hade bra!!! (Plutselig hyggelig.)

Det var også en dame som skulle ha en ostepølse. Kollegaen min drev på med mat, og lagde pølsen klar. Da hun går bort for å ta pølsen, sier hun surt "Jeg skulle ha grovt brød og rekesalat altså!!!!". Kjære deg, tenkte jeg, da sier du i fra.

Ååååh det der hater jeg..

Jeg spør om de vil ha tilbehør, ingen svar, så går ut ifra at personen ikke vil ha..

Går for å legge den j**a pølsa i brødet og får en sur mine fra kunden "jah...jeg skal ha potetsalat/eller rekesalat" meg:"Det blir 6kr ekstra.." :fnise: Av og til gidder jeg ikke å la det gå...

Akkurat som med poser i..."nei, vil ikke ha pose................skal jeg få pose eller!?" *1kr takk...*

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg jobber i jo sportsbutikk, og det er mange av de kvinnelige kundene våre som hater at det står skrift på klærne vi selger. Altså Norrøna, Bergans, Sweet, Devold, Helly Hansen osv.

De syntes det er helt grusomt og føler at de blir vandrende reklame. Ganske gøy egentlig, ettersom de aller fleste av dem går med joggesko fra Nike, veske fra LV/Mulberry/Michael Kors og skjorte fra Ralph Lauren.

Det er vel akkurat ikke noe jeg personlig får gjort noe med heller akkurat. Men jeg bare jatter med og selvfølgelig skal produsenten få høre dette.

Syntes det er forøvrig trist at de ikke er mer stolt over å fronte norske merker som sliter i en knallhard konkurranse.

Endret av Rægs
  • Liker 9
Skrevet

Ååååh det der hater jeg..

Jeg spør om de vil ha tilbehør, ingen svar, så går ut ifra at personen ikke vil ha..

Går for å legge den j**a pølsa i brødet og får en sur mine fra kunden "jah...jeg skal ha potetsalat/eller rekesalat" meg:"Det blir 6kr ekstra.." :fnise: Av og til gidder jeg ikke å la det gå...

Akkurat som med poser i..."nei, vil ikke ha pose................skal jeg få pose eller!?" *1kr takk...*

Husker en "sjarmerende" ung mann som sto sammen med kameraten sin da de skulle kjøpe seg pølse i brød. Kameraten ville ha med tilbehør da denne unge mannen sa at han pleier alltid å si ifra det med tilbehøret når han fikk pølsa for da slapp han visst å betale for det. Det sa han rett foran meg. Betale må de uansett ja. :klo:

• Liker 6
Skrevet (endret)

En annen ting som er irriterende, er når kunder skal veksle 500 lapper eller 1000 lapper og man sier at man ikke har nok veksel i kassa, da tar de en tyggegummi pakke og sier krast at :Da kjøper jeg den, det kan du ikke nekte meg.

Man skal jo ikke nekte folk å handle, men det hender det har vært krise med veksle av en eller annen grunn og man ikke kan gjøre det. På 17 mai skulle også alle veksle for å ha småpenger i lomma. Hvis ikke du veksler denne 500 lappen så kjøper jeg en liten ting og det kan du ikke nekte meg! Jo, i dag så gjør jeg det, vi kan ikke veksle penger i dag hvor det er så mye folk og vi ikke har nok selv. Enkelte har ikke øyne for andre en seg selv.

Andre ting som er utrolig dårlig er når folk slenger fra seg søppla si hvor som helst. Det er tross alt de som jobber i kiosken/bensinstasjonen sin jobb å plukke opp etter meg. Eier ikke folk moral? Selv små barn er flinkere her.

Endret av wintergirl
  • Liker 7
Skrevet

En annen ting som er irriterende, er når kunder skal veksle 500 lapper eller 1000 lapper og man sier at man ikke har nok veksel i kassa, da tar de en tyggegummi pakke og sier krast at :Da kjøper jeg den, det kan du ikke nekte meg.

Man skal jo ikke nekte folk å handle, men det hender det har vært krise med veksle av en eller annen grunn og man ikke kan gjøre det. På 17 mai skulle også alle veksle for å ha småpenger i lomma. Hvis ikke du veksler denne 500 lappen så kjøper jeg en liten ting og det kan du ikke nekte meg! Jo, i dag så gjør jeg det, vi kan ikke veksle penger i dag hvor det er så mye folk og vi ikke har nok selv. Enkelte har ikke øyne for andre en seg selv.

Andre ting som er utrolig dårlig er når folk slenger fra seg søppla si hvor som helst. Det er tross alt de som jobber i kiosken/bensinstasjonen sin jobb å plukke opp etter meg. Eier ikke folk moral? Selv små barn er flinkere her.

Åjada mange av de...

Hadde en kunde med 1000lapp en gang, ba han å gå til den andre kassen da den hadde vært oppe lengre enn meg (jeg hadde akkurat startet skiftet)

Men det hadde han ikke tid til.

Så det han betalte for kostet rundt 30kr også sier jeg.."Ja ok...men jeg har ingen 100,200-500 lapper i kassen altså.. "Det går greit.."

Så han fikk resterende beløp i 50-lapper istedet -.-

Gikk jo greit utover dager da jeg endte opp med altfor mye veksel, men for det...

Du bør høre på de ansatte om å gå i den andre kassen, jeg kunne faktisk tatt køen fra den andre kassen til meg..

-

Ikke noe hva kunder sier eller gjør

Har du opplevd med noen av dine ansatte hvor de lemner kanskje en 1000lapp eller 500lapp i kassen, og det ender opp med at DU må veksle pengene før du starter skiftet ditt -.-

Åh det er så irriterende..Jeg kan ikke starte med 500kr og ingen 200-100eller 50lapper :fnise:

Hver gang jeg er ferdig på jobb, veksler jeg de store seddlene til mindre..

Er det lite kr stk?

Så veksler jeg en tier eller to..

• Liker 1
Skrevet

Åjada mange av de...

Hadde en kunde med 1000lapp en gang, ba han å gå til den andre kassen da den hadde vært oppe lengre enn meg (jeg hadde akkurat startet skiftet)

Men det hadde han ikke tid til.

Så det han betalte for kostet rundt 30kr også sier jeg.."Ja ok...men jeg har ingen 100,200-500 lapper i kassen altså.. "Det går greit.."

Så han fikk resterende beløp i 50-lapper istedet -.-

Gikk jo greit utover dager da jeg endte opp med altfor mye veksel, men for det...

Du bør høre på de ansatte om å gå i den andre kassen, jeg kunne faktisk tatt køen fra den andre kassen til meg..

-

Ikke noe hva kunder sier eller gjør

Har du opplevd med noen av dine ansatte hvor de lemner kanskje en 1000lapp eller 500lapp i kassen, og det ender opp med at DU må veksle pengene før du starter skiftet ditt -.-

Åh det er så irriterende..Jeg kan ikke starte med 500kr og ingen 200-100eller 50lapper :fnise:

Hver gang jeg er ferdig på jobb, veksler jeg de store seddlene til mindre..

Er det lite kr stk?

Så veksler jeg en tier eller to..

Jepp, de som allerede var på vakt hadde selv dårlig med veksel og måtte veksle det de hadde med meg, så måtte jeg starte med en 1000 lapp eller to 500 lapper :klo:

En gang var jeg drit lei og gav det meste igjen i mynter. Da var ikke kunden mye bli, men pokker i meg ikke mitt problem når de tror vi driver bank. Mange ganger har de mindre sedler, men må på død og liv ha lommeboka full av sedler :snurt:

Skrevet

Kanskje det er bedre å holde styr på bruken?

134kr der, 122 der, 44kr der...

bedre å runde opp og så legge vekslepengene i en sparegris :fnise:

Takk for ideen! Kanskje mange kunder sier dumme ting - men er lure likevel ;-)

Skrevet

Jeg ønsker alltid kunder en fin dag videre eller en god helg, og det beste er hvis de roper at "NEI, det kommer de IHVERTFALL ikke til å ha!" hvis nettet har sluttet å fungere og jeg ikke kan knipse med fingrene for å få det i orden på sekundet.

• Liker 3
Skrevet

Har heldigvis bare opplevd to ganger å få en kunde som tror de er lure når de prøver å kjøpe en tyggispakke etter at jeg har sagt jeg ikke kan veksle en 500 lapp eller 1000 lapp.

Første gangen var rett etter jeg begynte å jobbe der, så jeg ble litt tatt på senga, og gav henne følgelig alt veksel jeg hadde. Andre gangen hadde jeg hodet litt med meg. Etter å ha forklart hvorfor jeg ikke kunne veksle, og kunden tar en tyggegummi, starter jeg å telle opp det resterende beløpet i mynter :D Kunden ble pottesur og sa at da ville hun ikke ha den allikevel :D Et reserveknep jeg har notert meg, i tilfelle de allikevel vil ha alle myntene, er bare og si: OK, men da må du nesten vente i 6 minutter, det er den tiden jeg trenger for å veksle en 500 lapp til mynter med safen :P

Skrevet

Åh, min første kunde en lørdag her var en pen, middelaldrende dame som ville veksle en 1000-lapp. Jeg sa at jeg ikke hadde veksel nok til det, og at hun heller kunne gå i banken der de har vekslemaskin. Men neida, hun stod lenge og kverulerte før hun tilslutt henta seg en stekespade til 29 kroner og ville betale med 1000-lappen sin. Jeg så mitt snitt til å være litt bitch, så jeg ringte til vakten og ba han passe butikken. Kunden så stygt på meg og lurte på hva jeg drev med. "Jeg må ha mer vekslepenger, skjønner du vel!" sa jeg, og labbet i vei til hovedkontoret der vi har veksel. Brukte sikkert 15 minutter, og stoppet og pratet med kjentfolk på veien. Kom tilbake og kunden stod der og så møkksur ut. Jeg hadde passet på å bare ta med meg 50-lapper ned, så hun fikk tilbake over 900 kroner, i 50lapper. Åååh, dagens beste kunde ass :nigo:

He he, den var digg :tommelopp: Den fortjente hun. Der viste du henne hvor enkelt det er å bare labbe ned til banken og fikse sin egen veksel selv, istedenfor å være vanskelig mot andre :idesmil: :idesmil: :idesmil:

• Liker 3
Skrevet

Har heldigvis bare opplevd to ganger å få en kunde som tror de er lure når de prøver å kjøpe en tyggispakke etter at jeg har sagt jeg ikke kan veksle en 500 lapp eller 1000 lapp.

Første gangen var rett etter jeg begynte å jobbe der, så jeg ble litt tatt på senga, og gav henne følgelig alt veksel jeg hadde. Andre gangen hadde jeg hodet litt med meg. Etter å ha forklart hvorfor jeg ikke kunne veksle, og kunden tar en tyggegummi, starter jeg å telle opp det resterende beløpet i mynter :D Kunden ble pottesur og sa at da ville hun ikke ha den allikevel :D Et reserveknep jeg har notert meg, i tilfelle de allikevel vil ha alle myntene, er bare og si: OK, men da må du nesten vente i 6 minutter, det er den tiden jeg trenger for å veksle en 500 lapp til mynter med safen :P

Den tok jeg også når jeg ble ordentlig lei av sånne frekke kunder :ler2:

Skrevet

Hallelujah for Cash Guard :danse:

• Liker 3
Skrevet (endret)

En gang kom det inn en dame som skulle fylle drivstoff. Hun tanket, og kom inn for å betale. Jeg ser at hun har fylt bensin, men jeg er dønn sikker på at hun har dieselmotor. Jeg kommenterer det for sikkerhetsskyld. Hun blir fly forbanna for at jeg "kaller henne dum nok til å fylle feil", men hun ringer likevel mannen sin for å høre hva slags motor det er i bilen. Det er diesel.

Jeg må ringe etter tauebil, som frakter bilen til verksted og tømmer den. De fyller på en skvett diesel så hun skal kunne komme seg hjem/til bensinstasjon.

Hun kommer innom hos oss igjen mens jeg er på bakrommet og rydder. Jeg kommer ut i det hun holder på å betalehos min kollega. Når hun ser meg sier hun "det er virkelig ikke min dag i dag! Men nå har jeg i alle fall lært en gang for alle hva jeg skal fylle."

Jeg kikker på kassa, og ser hva hun har fylt nå... Bensin. Igjen.

Edit: Skrivefeil.

Endret av M1A
  • Liker 43
Skrevet

:hoho:

Det virkelig store spørsmålet nå er: hva sa du da?

• Liker 1
Skrevet

:hoho:

Det virkelig store spørsmålet nå er: hva sa du da?

Det er (dessverre) en av de få gangene jeg ikke har klart å holde latteren tilbake :-) Fikk temmelig dårlig samvittighet da, det var jo skikkelig upassende å le, og dama begynte å gråte. Jeg sa unnskyld da. Hun fikk et gavekort på tre bilvask fra bensinstasjonen da (selv om det ikke var vår feil), håper det hjalp bittebittelitt.

• Liker 23
Skrevet

Kom inn en kunde en gang som skulle betale for drivstoff. Hun hadde firmakort, og det ble avvist. Siden jeg ikke helt forsto feilmeldingen som kom opp, ba jeg en annen se på det, det viste seg andet kortet kun kunne brukes til å betale diesel, mens denne kunden ville betale for bensin. Så jeg spurte kunden, har du bensin eller diesel bil? Svaret jeg fikk "jeg vet ikke"........... Ble med kunden ut for å se etter, og selvfølgelig, på to store lapper i tanklokket sto det diesel.

En ting er å fylle feil, det kan skje de beste, men å bare velge en type på måfå når du ikke vet hva bilen bruker, er litt for dumt.

• Liker 5
Gjest Lypcha
Skrevet

En gang kom det inn en dame som skulle fylle drivstoff. Hun tanket, og kom inn for å betale. Jeg ser at hun har fylt bensin, men jeg er dønn sikker på at hun har dieselmotor. Jeg kommenterer det for sikkerhetsskyld. Hun blir fly forbanna for at jeg "kaller henne dum nok til å fylle feil", men hun ringer likevel mannen sin for å høre hva slags motor det er i bilen. Det er diesel.

Jeg må ringe etter tauebil, som frakter bilen til verksted og tømmer den. De fyller på en skvett diesel så hun skal kunne komme seg hjem/til bensinstasjon.

Hun kommer innom hos oss igjen mens jeg er på bakrommet og rydder. Jeg kommer ut i det hun holder på å betalehos min kollega. Når hun ser meg sier hun "det er virkelig ikke min dag i dag! Men nå har jeg i alle fall lært en gang for alle hva jeg skal fylle."

Jeg kikker på kassa, og ser hva hun har fylt nå... Bensin. Igjen.

Edit: Skrivefeil.

Å herregud, hahahaha! Tror nok ikke jeg hadde klart å holde latteren tilbake jeg heller. Stakkars.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...