Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hehe, jepp!

Burger med ost og skinke er visst også en ting.

Jeg hadde en kunde som ville ha dobbel ost & bacon burger,

MEN ga meg instrukser at han ville ha tacokrydder, salat,nacho,rekesalat,potetsalat,og salsadressing og mais om vi hadde det..

o__o kan umulig smake godt xDD

Men jeg bare "Null problem, det skal jeg fikse"

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en kunde som ville ha dobbel ost & bacon burger,

MEN ga meg instrukser at han ville ha tacokrydder, salat,nacho,rekesalat,potetsalat,og salsadressing og mais om vi hadde det..

o__o kan umulig smake godt xDD

Men jeg bare "Null problem, det skal jeg fikse"

:spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Vi har supersalg i butikken og haugevis med klær og sko på tilbud. Så er det alltid noen, forstålig nok, som skal spør om vi ikke har salgsvarer i andre størrelser bak på lageret. Jeg svarer at alt vi har på dalg er ute i butikken og det ikke finnes mer størrelser enn det henger ute. Er litt drittlei de som mener det er dårlig service som ikke vil springe bak og dobbelsjekke. Jeg vet at ALT er ute i butikken!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med dem som kjøper en hel hagegruppe, og så blir snurt fordi de ikke får plass til hele i Fiestaen sin.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, hva skjer med å bare se to sekunder på en plakat? :P selv om jeg kan skjønne at han ble litt forvirra om han var trøtt eller noe..

Vi har noen plakater her og der med bilde av sjokoladeboller og Pepsi Max hvor det til høyre på plakaten står: 3 pak + Pepsi Max 49 kr. Til venstre øverst ca står det sjokoladeboller.

Kom en kunde med 3 Pepsi Max, og bare: "men det er jo 49 kr for en 3 pak med Pepsi Max!" Når prisen ble dyrere enn 49. Jeg skjønte jo ikke en dritt, er det et nytt tilbud jeg har gått glipp av? Tilbudspriser går jo automatisk inn på kassa og...

"Hvilket tilbud er det du mener?" Sier jeg. Kunden peker på plakaten. Mest sannsynlig må han ha sett på kun der det står 3 pak + Pepsi Max og ikke på resten av plakaten det det skriker boller!!!! :P

Og det plusstegnet burde jo ha fått han til å tenke litt, men men :P

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom en i går med en reklamasjon og personen hadde absolutt ikke lyst til å stå i kø. Spurte om h*n ville ha en ny vare eller et tilgodekort og da sa h*n: ''jeg gidder ikke å hente en ny hvis jeg må stå i den lange køen *peker mot den andre kassa*. Så sier jeg at det er bare å komme tilbake til meg (sto i en service kasse), så skulle jeg fikse det. Men jeg sa også at det sto folk bak og ventet som jeg skulle hjelpe i mellomtiden (typ 2 stk) for h*n måtte i andre enden av butikken. Personen gikk og hentet en ny vare, mens jeg tok meg av de andre kundene. Personen kommer tilbake etter 3-4 minutter og da er jeg selvfølgelig opptatt med en annen kunde + at det står en bak som skal betale. Det ender med at personen steller seg ved siden av kassa, setter fra seg varen og tripper frem og tilbake + at h*n står å stirrer stygt på meg. Jeg blir ferdig med de to andre og brukte kanskje 3 minutter eller noe sånt (det var ihvertfall ikke lang tid h*n måtte stå på siden der). Så sier jeg: ''Sånn da var det din tur'' og smiler. Personen var bare skikkelig sur og det var så vidt jeg fikk et takk og hade da h*n gikk.

Altså du kommer ikke på en lørdag og forventer at du får særbehandling og slipper kø. Det sier seg jo selv. Da burde kunden heller kommet en kveld i løpet av uka. Da slipper de som regel kø!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen, hva skjer med å bare se to sekunder på en plakat? :P selv om jeg kan skjønne at han ble litt forvirra om han var trøtt eller noe..

Vi har noen plakater her og der med bilde av sjokoladeboller og Pepsi Max hvor det til høyre på plakaten står: 3 pak + Pepsi Max 49 kr. Til venstre øverst ca står det sjokoladeboller.

Kom en kunde med 3 Pepsi Max, og bare: "men det er jo 49 kr for en 3 pak med Pepsi Max!" Når prisen ble dyrere enn 49. Jeg skjønte jo ikke en dritt, er det et nytt tilbud jeg har gått glipp av? Tilbudspriser går jo automatisk inn på kassa og...

"Hvilket tilbud er det du mener?" Sier jeg. Kunden peker på plakaten. Mest sannsynlig må han ha sett på kun der det står 3 pak + Pepsi Max og ikke på resten av plakaten det det skriker boller!!!! :P

Og det plusstegnet burde jo ha fått han til å tenke litt, men men :P

Jobber vi i samme kjede tro? For det tilbudet virket veldig kjent :). Har heldigvis ikke opplevd akkurat samme problemet, men vi har da nylig hatt noen tilbud som er skapt for forvirring

Hadde tilbud på noen forskjellige sjokoladetyper som sto sammen på enden av en hyllerad. I de to øverse hyllene var det tre forskjellige typer, med prisen to for 35,- (tror jeg det var) Hylle nummer tre, hadde tre andre typer, også der to for 35, ganske mange som ikke så at det var to forskjellige tilbud som ikke kunne blandes, men når det er sagt, synes jeg det var lite gjennomtenkt å ha de to tilbudene på samme sted, det var dømt til å mislykkes :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en type oppførsel som jeg anser som småfrekk.

Sto i kø i butikken for å handle matvarer. Det var ikke så mye folk og det greide seg fint med den ene kassa som var åpen. Det var bare to foran og ingen bak meg.

Mens jeg sto der så jeg to kvinner med hver sin vogn som kom susende opp til den tomme nabokassa. Der stilte de seg opp og stirret på personalet, med en tydlig forventning om at noen skulle komme og åpne kassen for dem. Heldigvis (!) ble de behørig oversett, og etter å ha stått der og tygget drøv i ca to minutter i den tomme kassen kom de og stilte seg bak meg.

Snakk om å anse seg selv for å være viktig tenkte jeg ;)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med dem som kjøper en hel hagegruppe, og så blir snurt fordi de ikke får plass til hele i Fiestaen sin.

Hehe :) Minner meg om han fyren som kjøpte den største (og selvsagt dyreste Weber grillen) og ble snurt over at jeg ikke kunne få den til å "passe" i BMW cabrioleten hans med null bagasjeplass. Øh, hørt om varebil/tilhenger?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Minner meg om han fyren som kjøpte den største (og selvsagt dyreste Weber grillen) og ble snurt over at jeg ikke kunne få den til å "passe" i BMW cabrioleten hans med null bagasjeplass. Øh, hørt om varebil/tilhenger?

Hammerspace? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom en i går med en reklamasjon og personen hadde absolutt ikke lyst til å stå i kø. Spurte om h*n ville ha en ny vare eller et tilgodekort og da sa h*n: ''jeg gidder ikke å hente en ny hvis jeg må stå i den lange køen *peker mot den andre kassa*. Så sier jeg at det er bare å komme tilbake til meg (sto i en service kasse), så skulle jeg fikse det. Men jeg sa også at det sto folk bak og ventet som jeg skulle hjelpe i mellomtiden (typ 2 stk) for h*n måtte i andre enden av butikken. Personen gikk og hentet en ny vare, mens jeg tok meg av de andre kundene. Personen kommer tilbake etter 3-4 minutter og da er jeg selvfølgelig opptatt med en annen kunde + at det står en bak som skal betale. Det ender med at personen steller seg ved siden av kassa, setter fra seg varen og tripper frem og tilbake + at h*n står å stirrer stygt på meg. Jeg blir ferdig med de to andre og brukte kanskje 3 minutter eller noe sånt (det var ihvertfall ikke lang tid h*n måtte stå på siden der). Så sier jeg: ''Sånn da var det din tur'' og smiler. Personen var bare skikkelig sur og det var så vidt jeg fikk et takk og hade da h*n gikk.

Altså du kommer ikke på en lørdag og forventer at du får særbehandling og slipper kø. Det sier seg jo selv. Da burde kunden heller kommet en kveld i løpet av uka. Da slipper de som regel kø!

Det er nesten som om du får lyst til å si:

"Om du hadde vært kongen så må du uansett stille deg å vente til det blir din tur."

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt den pommes frites med burger driten. En meny er med brus, en hamburgertallerken er med brus og chips.

Det er også ekstra frustrerende når kunder ser på burgerlista, hvorav det står størrelsene og sier "En burger"

Jeg: Hva slags størrelse vil du ha?

Kunde: Hva har du?

-.-''''''

Også er det de som blir sure når de ikke får red bull og battery til menyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I butikken jeg jobber er det to kasser, den ene har som regel et skilt der det står "Denne kassen er stengt, vennligst benytt den andre kassen" . dette er er skilt med gul plakat, så man ser det, og når jeg står i den åpne kassa og ekspederer kunder så vil det for meg være helt åpenbart at det var den kassa som var åpen. Men neida! Daglig har jeg folk som står tent som lys ved den stengte kassa. Når jeg da sier at køen er på den siden så de må stille seg på den siden jeg står så er det mange som blir riktig sjokkert. Vi har også en disk som er pakkedisk. Altså kassa vår er en firkant, der det er tre disker, to med kasser, samt en halvhøy "vegg" med varer i mellom kasse 1 og kasse to, og pakkedisk på den andre siden av disse kassene. Og DER stille folk seg i kø. Øh, jeg må nesten ha en kasse å slå inn varene i?! Da er det naturlig å stille seg i kø der kassa er, der jeg står, og ofte der køen er?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnstorm

Vi har supersalg i butikken og haugevis med klær og sko på tilbud. Så er det alltid noen, forstålig nok, som skal spør om vi ikke har salgsvarer i andre størrelser bak på lageret. Jeg svarer at alt vi har på dalg er ute i butikken og det ikke finnes mer størrelser enn det henger ute. Er litt drittlei de som mener det er dårlig service som ikke vil springe bak og dobbelsjekke. Jeg vet at ALT er ute i butikken!

Slike kunder irriterer meg noe utrolig. Jeg jobber her. Det er ikke første arbeidsdagen min, og jeg har faktsik full kontroll på hva som befinenr seg på lager og hva som befinner seg ute i butikken, hvis ikke hadde jeg tilbudt meg å sjekke på eget initiativ.

Det verste er at jeg noen ganger går på lageret og står der og henger i et par minutter, bare for å få dem til å holde kjeft.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forbanner alle kunder som flytter seg ned mot varene sine når jeg skal gi veksel tilbake. Jada, jeg tåler å lene meg i en ugunstig posisjon for kroppen min 100 ganger om dagen, går helt fint det.

Jeg har pleid å legge vekselet i "myntbegeret" når dette skjer noen ganger, men da blir de såååå snurte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I butikken jeg jobber er det to kasser, den ene har som regel et skilt der det står "Denne kassen er stengt, vennligst benytt den andre kassen" . dette er er skilt med gul plakat, så man ser det, og når jeg står i den åpne kassa og ekspederer kunder så vil det for meg være helt åpenbart at det var den kassa som var åpen. Men neida! Daglig har jeg folk som står tent som lys ved den stengte kassa. Når jeg da sier at køen er på den siden så de må stille seg på den siden jeg står så er det mange som blir riktig sjokkert. Vi har også en disk som er pakkedisk. Altså kassa vår er en firkant, der det er tre disker, to med kasser, samt en halvhøy "vegg" med varer i mellom kasse 1 og kasse to, og pakkedisk på den andre siden av disse kassene. Og DER stille folk seg i kø. Øh, jeg må nesten ha en kasse å slå inn varene i?! Da er det naturlig å stille seg i kø der kassa er, der jeg står, og ofte der køen er?!

Dette skjer hele tiden der jeg jobber. Vi har fem kasser, men er låst til vår egen så kan ikke bytte. Kundene stiller seg alltid ved en kasse som er 1-2 plasser bort. Selv om jeg står og smiler mot dem i en annen kasse. Så jeg må gå bort til dem og hente varene deres. Hvorfor ikke bare gå til min kasse med en gang?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer hele tiden der jeg jobber. Vi har fem kasser, men er låst til vår egen så kan ikke bytte. Kundene stiller seg alltid ved en kasse som er 1-2 plasser bort. Selv om jeg står og smiler mot dem i en annen kasse. Så jeg må gå bort til dem og hente varene deres. Hvorfor ikke bare gå til min kasse med en gang?

Slikt skjer ofte hos oss også. Jeg sier vennlig i fra, og da kommer jo de fleste bort til meg i min kasse, men det må jo selvfølgelig komme ett eller annet fehode en gang i blant. En gang var det en som svarte med: Ja, men nå har jo jeg stilt meg ved denne kassen. :klaske:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært fullt av folk som har klaget over at rosene er så små og tette. Eh, ja. Det kalles en knopp og er et tegn på at rosene er helt ferske.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...