Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde to kunder idag, turister som knapt kunne si ting på engelsk..
De ville ha "Bottle...eh....fire..ehh....cooking...eh...gas eh....KABOOM" jeg sto å klødde meg i hodet, fant ut de var franske og måtte ta opp smart telefonen og ta google translate,
Vi fant ut tilslutt! :fnise:

Er kanskje ikke så dumt, men du føler deg litt fortapt xD

  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så lei av å si hei til kunder, så stirrer de på meg oppgitt og sier: Jeg bare ser jeg.

Åååå, hvor blir det av høfligheten :( Jeg hadde da ikke løpt etter deg og prakket på deg salg om du sa hei tilbake..

  • Liker 3
Skrevet

Jeg er velsignet med å jobbe i en butikk hvor det er svært mange herlige og høflige kunder. Det er dog en ting jeg ikke forstår; de som IKKE sier noe. Scenarioet er omtrent som følger:

*Kunde kommer inn i butikk*

Meg: Heihei! :)

Kunde: *Kikker i min retning, går stille forbi*

Jeg lar det gå et par minutter, før jeg går bort til kunden igjen.

Meg: Kan jeg hjelpe deg med noe? :)

Kunde: *stillhet, overser meg*

Meg: Er det noe spesielt du kikker etter i dag? :)

Kunde: *stillhet, overser meg*

Meg: :plystre:

Altså... med mindre du er døv eller stum har du ingen unnskyldninger for å ikke svare, og om du er døv eller stum kan du i det minste koste på deg et smil :P

  • Liker 20
Skrevet

Jeg hadde to kunder idag, turister som knapt kunne si ting på engelsk..

De ville ha "Bottle...eh....fire..ehh....cooking...eh...gas eh....KABOOM" jeg sto å klødde meg i hodet, fant ut de var franske og måtte ta opp smart telefonen og ta google translate,

Vi fant ut tilslutt! :fnise:

Er kanskje ikke så dumt, men du føler deg litt fortapt xD

I feel you! Oh loooooord.

Se for deg at du får folk som ikke snakker norsk eller engelsk og kommer inn i en sexbutikk og skal ha noe. DA får du rare forklaringer! Klassikeren er de som spørr etter viagra og peker på penisen og sier UP UP UP STRONG BOOM BOOM BOOM YEAH. Og laker jukkebevegelser. Heh... :rolleyes:

  • Liker 15
Gjest Regnstorm
Skrevet

Jeg er velsignet med å jobbe i en butikk hvor det er svært mange herlige og høflige kunder. Det er dog en ting jeg ikke forstår; de som IKKE sier noe. Scenarioet er omtrent som følger:

*Kunde kommer inn i butikk*

Meg: Heihei! :)

Kunde: *Kikker i min retning, går stille forbi*

Jeg lar det gå et par minutter, før jeg går bort til kunden igjen.

Meg: Kan jeg hjelpe deg med noe? :)

Kunde: *stillhet, overser meg*

Meg: Er det noe spesielt du kikker etter i dag? :)

Kunde: *stillhet, overser meg*

Meg: :plystre:

Altså... med mindre du er døv eller stum har du ingen unnskyldninger for å ikke svare, og om du er døv eller stum kan du i det minste koste på deg et smil :P

Jeg har blitt litt frekkere på dette merker jeg. Jobber på en café der vi stort sett har bare snille kunder, men de kan være ganske uhøflige når det kommer til å svare når jeg prater til dem, så typisk meg nå har blitt:

*kunde stiller seg foran kassa*

Meg: Hei!

*stillhet*

*stillhet*

Meg: HEI!!

Kunde: Uhm, hei! hehe

Skal sies at jeg hever stemmen med et stort smil, jeg bare hater å bli oversett, og jeg har enda ikke opplevd at kunden har blitt sur, de blir mer flaue over at de ikke svarte første gangen :ler:

  • Liker 14
Skrevet

Hadde ei dame innom for en stund siden. Og hun ville gjerne prøve en top i latex. Vi har strenge regler når det kommer til å prøve latex og noen ganger kan ikke kunden prøve det, av årsaker som hygiene. Hun skulle derimot få prøve, men jeg ba henne ta av seg smykker og ringer, for hun hadde stort blingbling som kunne rive den opp. Hun ser på meg og sier ''Javel *skeptisk*, jeg kan ta det av meg, men jeg lar det ikke ligge igjen her!!!!!!'' hvor jeg svarer at hun selvfølgelig ikke trenger det, hun kan legge det i vesken sin som hun kan ta med i prøverommet. - ''Det bør jeg få lov til altså! For denne ringen koster over 100.000,- og den lar jeg ikke bli liggende her på disken med en som deg!!! Altså den koster faktisk over 100.000,-'' .... Altså, om ringen hadde kostet 1,- så hadde jeg fremdeles forventet at hun skulle ta den med seg, det er jo ikke vanlig å legge igjen tingene sine i kassa for å gå å prøve ting. Jeg må si jeg var rask til å himle med øynene når dama var inne i prøverommet. En som deg? Jaha? Takk for den liksom. Og tror hun presterte på å si ''Over 100.000,-'' sikkert 10 ganger.... Min kollega hørte også dette og ble helt paff og flirfull. Det som toppa det hele var at han som hadde kjøpt denne ringen til over 100.000,- kom innom for å betale. En gammel sugerdaddy som ikke akkurat så fattig ut. Oh lord.

  • Liker 15
Skrevet

Ha ha jeg var en sånn rar kunde igår.

Skulle handle bikini og begynte å legge ut til stakkars butikkdamen om hvorfor jeg ikke kunne ha den og den typen topp. Jeg tipper hun var lite interessert i hvorfor brystvortene mine er unaturig høyt oppe. :fnise:

Da det gikk opp for meg hva jeg holdt på med sa jeg: Øh dette er jo ikke noe du trenger å vite, og det interesserer deg nok midt i ryggen og litt lengre ned. Kanskje jeg skal begynne å fortelle deg om da datteren min fikk mensen heller?

Stakkar søte jenta, hun rødmet og sa he he nei og snek seg bort.

Huff avogtil tar jeg litt av.

  • Liker 19
Gjest HarryDotter
Skrevet

Jeg er velsignet med å jobbe i en butikk hvor det er svært mange herlige og høflige kunder. Det er dog en ting jeg ikke forstår; de som IKKE sier noe. Scenarioet er omtrent som følger:

*Kunde kommer inn i butikk*

Meg: Heihei! :)

Kunde: *Kikker i min retning, går stille forbi*

Jeg lar det gå et par minutter, før jeg går bort til kunden igjen.

Meg: Kan jeg hjelpe deg med noe? :)

Kunde: *stillhet, overser meg*

Meg: Er det noe spesielt du kikker etter i dag? :)

Kunde: *stillhet, overser meg*

Meg: :plystre:

Altså... med mindre du er døv eller stum har du ingen unnskyldninger for å ikke svare, og om du er døv eller stum kan du i det minste koste på deg et smil :P

hahaha...de folkene der er det desverre MAAAAANGE av! :fnise: . Det går jo an å spandere på seg et lite "hei" tilbake ja....

Gjest HarryDotter
Skrevet

I feel you! Oh loooooord.

Se for deg at du får folk som ikke snakker norsk eller engelsk og kommer inn i en sexbutikk og skal ha noe. DA får du rare forklaringer! Klassikeren er de som spørr etter viagra og peker på penisen og sier UP UP UP STRONG BOOM BOOM BOOM YEAH. Og laker jukkebevegelser. Heh... :rolleyes:

Har alltid lurt på hvordan en sånn jobb må være :sjenert: . Møter du mange som er skikkelig råflaue over noe de skal ha eller noe slikt?

Skrevet

Har alltid lurt på hvordan en sånn jobb må være :sjenert: . Møter du mange som er skikkelig råflaue over noe de skal ha eller noe slikt?

Har heldighvis ikke så mange flaue kunder, men oh my, jeg hater de. Det er så pinelig for de og jeg blir pinelig berørt av de igjen. Så jeg prøver virkelig å gjøre de mer komfortabel om å prate om det, men av og til skaper det en motsatt effekt og gjør ting tusen ganger værre :laugh: Jeg sliter skikkelig med flaue kunder! Haha. Veeeeel noen ganger er jeg veldig flink til å få kunden til å åpne seg da, og da har jeg fått veldig mye TMI.... Ingen av delene er bra :fnise:

  • Liker 3
Gjest HarryDotter
Skrevet

Har heldighvis ikke så mange flaue kunder, men oh my, jeg hater de. Det er så pinelig for de og jeg blir pinelig berørt av de igjen. Så jeg prøver virkelig å gjøre de mer komfortabel om å prate om det, men av og til skaper det en motsatt effekt og gjør ting tusen ganger værre :laugh: Jeg sliter skikkelig med flaue kunder! Haha. Veeeeel noen ganger er jeg veldig flink til å få kunden til å åpne seg da, og da har jeg fått veldig mye TMI.... Ingen av delene er bra :fnise:

Hehe så kult! Det er jo liksom en veldig intim greie det med leketøy og sånt :fnise: . Folk handler vel også mye etter spesifike behov også? Litt sånn: "Jeg trenger en dildo...men den MÅ være misnt 25cm...for jeg er ganske "vid". Jeg skjønner at den er litt flau :fnise:

Ellers er det utrolig teit når en kunde (som står bakerst i køen) roper litt "diskree": JEG har ganske dårlig tid jeg!!!" i håp om at han/hun skal rykke kjappere frem :frustrert:

  • Liker 1
Skrevet

Hørt på vinmonopolet i dag:

Kunde: Er det skrukork på denne vinen?

Ansatt: Ja, det er det.

Kunde: Så hvordan er det meningen jeg skal åpne den da?

Jeg døde litt innvendig.

  • Liker 16
Skrevet

Hehe så kult! Det er jo liksom en veldig intim greie det med leketøy og sånt :fnise: . Folk handler vel også mye etter spesifike behov også? Litt sånn: "Jeg trenger en dildo...men den MÅ være misnt 25cm...for jeg er ganske "vid". Jeg skjønner at den er litt flau :fnise:

Ellers er det utrolig teit når en kunde (som står bakerst i køen) roper litt "diskree": JEG har ganske dårlig tid jeg!!!" i håp om at han/hun skal rykke kjappere frem :frustrert:

Haha, oh yes. Folk er veldig nøye på hva de skal ha, og noen ganger har de helt drøye ønsker om ting som ikke finnes. Også presterer de på å kalle det dårlig service om vi ikke har det, selvom jeg leiter ræva av meg etter noe som kan ligne....... :dry: Tror de mener dårlig utvalg, men ordlegger seg med dårlig service. Og det er jo ikke akkurat gøy å høre når man virkelig prøver å leite etter en vibrator på akkurat 17,9 cm og 7,4 omkrets i limegrønn med nagler, med vibrasjon i kun tuppen og rotasjon i resten, med anal kuler og sugekopp i samme leketøy. Altså noen ganger er det helt merkelige ting kunden forlanger og selvom vi har sinnsykt stort utvalg blir de ikke fornøyde. Også har vi jo de kundene som synes vi har alt for stort utvalg og ikke klarer å bestemme seg, we cant win :rolleyes:

Gjest HarryDotter
Skrevet

Haha, oh yes. Folk er veldig nøye på hva de skal ha, og noen ganger har de helt drøye ønsker om ting som ikke finnes. Også presterer de på å kalle det dårlig service om vi ikke har det, selvom jeg leiter ræva av meg etter noe som kan ligne....... :dry: Tror de mener dårlig utvalg, men ordlegger seg med dårlig service. Og det er jo ikke akkurat gøy å høre når man virkelig prøver å leite etter en vibrator på akkurat 17,9 cm og 7,4 omkrets i limegrønn med nagler, med vibrasjon i kun tuppen og rotasjon i resten, med anal kuler og sugekopp i samme leketøy. Altså noen ganger er det helt merkelige ting kunden forlanger og selvom vi har sinnsykt stort utvalg blir de ikke fornøyde. Også har vi jo de kundene som synes vi har alt for stort utvalg og ikke klarer å bestemme seg, we cant win :rolleyes:

NETTOPP! :hoho: :hoho: :hoho:

  • Liker 2
Skrevet

Jeg hadde to kunder idag, turister som knapt kunne si ting på engelsk..

De ville ha "Bottle...eh....fire..ehh....cooking...eh...gas eh....KABOOM" jeg sto å klødde meg i hodet, fant ut de var franske og måtte ta opp smart telefonen og ta google translate,

Vi fant ut tilslutt! :fnise:

Er kanskje ikke så dumt, men du føler deg litt fortapt xD

Hva skulle de ha?

  • Liker 5
Skrevet

jobber for en tv-internet leverandør og synes det er like tåpelig at hvis de ikke får noe ekstra uten å betale for det eller klager på feil som er utenfor vår kontroll eller i mange tilfeller, deres egen feil, at de truer med å bytte leverandør. "vet du hva, hvis det her ikke blir fikset så trur jeg at jeg må bytte leverandør, JAh!!. dere har kort tid på dere og jeg gir dere siste sjanse for å fikse det!"

altså for det første kunne jeg ikke brydd meg mindre om du vil bytte leverandør. jeg får fortsatt samme beløpet på lønnslippen min uansett og det er ikke jeg som eier firmaet, så bare bytt leverandør så slipper vi ihvertfall å høre mer til deg :)

og til de som mistet signaler så må må vi sende ut en person for å komme å se på det og fikse problemet. men hvis du så bruker 15 min på å kjefte og spesielt hvis du er frekk personlig mot meg så kan du bare glemme at jeg sender ut han for å fikse det. så da kan du bare være der uten tv og internett helt til du etterlyser han

Slemt? ja kanskje, men noen må lære seg folkeskikk, enten som barn eller som voksne.

og til de hyggelige så sender jeg deg mer enn gjærne den fjernkontrollen/ledningen helt gratis eller fjerner en film fra fakturaen, noe som jeg egentlig ikke skal

Er ofte ganske håpløst å prøve å kommunisere med f.eks. Canal Digital, så hvis du jobber der kan jeg skjønne kunden til en viss grad. Jeg pleier å bli så lei av å måtte forklare samme problem om og om igjen, uke etter uke, til ulike personer, og likevel er det ingen som sender noe fyr eller hjelper meg på noen fornuftig måte.

En gang betalte jeg i flere mnd uten at ting fungerte, og SÅ sendte de endelig noen for å fikse det, og det varte i noen uker, så var det på'an igjen. Til slutt blir man lei, personlig er jeg alltid hyggelig, men med tv- og internettleverandører kjenner jeg ofte at tålmodigheten blir satt skikkelig på prøve. Dette gjelder også mobilselskaper. Jeg understreker at jeg er veldig lett å ha med å gjøre, og er aldri uhøflig, men folk blir lei og av og til går det så langt at man faktisk bytter, ikke fordi man tror at de på kundeservice bryr seg personlig, men fordi man håper på å få bedre hjelp/å få det man betaler for hos noen andre.

  • Liker 5
Skrevet

Hva skulle de ha?

En type gassflaske som vi ikke selger men veit at en butikk lengre oppi veien selger alt innenfor hytte/camping/bobiler ^_^

Så måtte sende de bort til den butikken :) (den kan man se fra stasjonen) Og jeg med google translate skriver at de selger alt innenfor bobil og slike ting x)

  • Liker 1
Skrevet

Åh, kom på en litt skjønn historie. I tippingen var det en eldre mann (type 80 år) som ville ha 3 forskjellige jokre. Han så veldig på meg når jeg laget kupongen, og med en gang den var skrevet ut nappet han den til seg for å se på den. Så roper han: "NEI! Du klarte det! Du klarte å lage tre forskjellige!" - så begynner han å danse rundt i ring mens han roper "Jippiii, jippiiii". :fnise: Vet det ergrer mange at ikke alle kan dette med forskjellige jokre, men han ble i overkant glad. Herlig med sånne glade mennesker!

Haha, aww, denne gjorde meg skikkelig glad og litt rørt :lillesky: Søte, gamle mannen.

  • Liker 11
Skrevet

Når jeg nettopp har tatt oppgjøret, noen skal ta ut penger, og samtalen lyder så her:

*Jeg holder på å legge penger i posen*

Kunde: Jeg skal ha ut en 500-lapp (frekk måte å spørre på, men ok)

Jeg: Jeg har dessverre nettopp tatt oppgjøret og har ikke en 500-lapp å gi bort.

Kunde: Men du har jo masse 500-lapper der

Jeg: Dette er penger som skal legges i safen, jeg kan dessverre ikke gi ut det.

Kunde: Men jeg skal ha en 500-lapp

Jeg: ................

Det skal ikke være lett.

  • Liker 7
Skrevet

Når jeg nettopp har tatt oppgjøret, noen skal ta ut penger, og samtalen lyder så her:

*Jeg holder på å legge penger i posen*

Kunde: Jeg skal ha ut en 500-lapp (frekk måte å spørre på, men ok)

Jeg: Jeg har dessverre nettopp tatt oppgjøret og har ikke en 500-lapp å gi bort.

Kunde: Men du har jo masse 500-lapper der

Jeg: Dette er penger som skal legges i safen, jeg kan dessverre ikke gi ut det.

Kunde: Men jeg skal ha en 500-lapp

Jeg: ................

Det skal ikke være lett.

Hvorfor tar du oppgjøret et sted kunder ser? Har dere ikke et kontor eller pauserom?

  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...