Rægs Skrevet 10. juni 2014 #5581 Skrevet 10. juni 2014 Kunde: "Kan jeg få rabatt siden jeg har kjøpt så mye? Jeg får alltid rabatter uansett hvor jeg handler!" Merker den stygge holdningen allerede.. Meg: "Beklager, men jeg har dessverre ikke lov til å gi bort rabatter." Kunde: "Ikke 30% rabatt engang?" (hva slags rabatt ville han ha? 50% på et par regnbukser som er New Season til 499 kr stk?) Meg: "Nei, dessverre. Ikke noe rabatt." Kunde: "Hva med 25% rabatt da? Hvis ikke sier jeg til sjefen din at jeg fikk dårlig service av deg!" Meg: "Ok, men det er sjefen min som faktisk har bestemt at vi ikke gir bort rabatter, uansett hvilken kunde det er snakk om." Kunde: "Hva med å gi meg 15% da, det får jeg gjennom DNT. Da har jeg strukket meg langt for å være en betalende kunde hos dere" (hahaha, hva hørte jeg nå? L O L) Meg: "Niks, ikke noe rabatt i dag gitt. Men du kan jo alltids gå til konkurenten vår som selger akkurat samme bukse for 150 kr dyrere, og tilbyr 15% rabatt. God helg a!" Kunde: "Syntes du kunne gitt meg buksa til minst 30% rabatt jeg da, er jo ikke sesong for regntøy nå uansett!" Meg: "Jasså, hvorfor trenger du den da?" og smiler masse :) Da gikk han. 23
Gjest extra Skrevet 10. juni 2014 #5582 Skrevet 10. juni 2014 Kunde: "Kan jeg få rabatt siden jeg har kjøpt så mye? Jeg får alltid rabatter uansett hvor jeg handler!" Merker den stygge holdningen allerede.. Meg: "Beklager, men jeg har dessverre ikke lov til å gi bort rabatter." Kunde: "Ikke 30% rabatt engang?" (hva slags rabatt ville han ha? 50% på et par regnbukser som er New Season til 499 kr stk?) Meg: "Nei, dessverre. Ikke noe rabatt." Kunde: "Hva med 25% rabatt da? Hvis ikke sier jeg til sjefen din at jeg fikk dårlig service av deg!" Meg: "Ok, men det er sjefen min som faktisk har bestemt at vi ikke gir bort rabatter, uansett hvilken kunde det er snakk om." Kunde: "Hva med å gi meg 15% da, det får jeg gjennom DNT. Da har jeg strukket meg langt for å være en betalende kunde hos dere" (hahaha, hva hørte jeg nå? L O L) Meg: "Niks, ikke noe rabatt i dag gitt. Men du kan jo alltids gå til konkurenten vår som selger akkurat samme bukse for 150 kr dyrere, og tilbyr 15% rabatt. God helg a!" Kunde: "Syntes du kunne gitt meg buksa til minst 30% rabatt jeg da, er jo ikke sesong for regntøy nå uansett!" Meg: "Jasså, hvorfor trenger du den da?" og smiler masse :) Da gikk han. Godt parert! 5
missdior Skrevet 10. juni 2014 #5583 Skrevet 10. juni 2014 Hadde inne en skikkelig prutegal kunde, jeg og! Hun kom til disken med sikkert fire kjeler i henda, og ville vite alt om dem, hvilken som var dyrest og hvilken hun kunne få mest rabatt for og hvilke av de vi hadde minst av på lager. Jeg prøvde å besvare spørsmålene hennes så godt jeg kunne, men før jeg hadde fått snakket ferdig kom et nytt spørsmål, det var helt sprøtt! Så spør hun om det er den siste kjelen vi har igjen av akkurat dette merket (det dyreste..), og jeg svare ja, det er siste. ÅÅH, da ble hun glad da! Hun hadde nemlig hørt av ei venninne at hvis det var den siste varen så hadde man rett på å få minst 50% rabatt også kunne man selvfølgelig prute det enda mer ned altså! ... :skratte: :skratte: :skratte: 17
sighopath Skrevet 10. juni 2014 #5584 Skrevet 10. juni 2014 Fortalt av en venninne som skulle spise frokost med en kamerat i utlandet. Etter å ha bestilt mat:Servitøren: "Would you like anything to drink?"Han: "I want apple sine juice" Servitøren: "excuse me?"Han: "a glass of apple sine juice, please." Venninnen min bare lo av han og servitøren kom tilbake med et glass med eplejuice. Han: "no, I wanted apple sine juice." Servitøren: "I don't think I understand" Da klarte ikke venninna mer og forklarte at han ville ha appelsinjuice, altså orange juice. Er det mulig 16
Pawn Hearts Skrevet 10. juni 2014 #5585 Skrevet 10. juni 2014 Meg: "ja, det var en stor nummer 4? Ønsker du drikke eller noe annet til?" Kunde: "NEI! Men jeg skal ha en rømmedressing til!" Det går vel under kategorien "annet" gjør det ikke deeeeeet..... Her skjønner jeg kunden. H*n svarte benektende på spørsmålet om drikke, men presiserte etterpå at h*n ønsket rømmedressing. Verken spesielt feil eller dumt, spør du meg. 12
Sugar&Spice Skrevet 10. juni 2014 #5586 Skrevet 10. juni 2014 Her skjønner jeg kunden. H*n svarte benektende på spørsmålet om drikke, men presiserte etterpå at h*n ønsket rømmedressing. Verken spesielt feil eller dumt, spør du meg. Det samme skjer om vi sier bare "ønsker du noe annet til?" Også, så uansett hva vi gjør blir det alltid sånn... 1
cellar Skrevet 10. juni 2014 #5587 Skrevet 10. juni 2014 Kunden som begynte å skjelle oss ut fordi han ikke fikk kjøpt øl etter kl. 1500 på pinseaften. Fordi han hadde rett til å kjøpe det så lenge han plukket ølen fra hylla før 15, for sånn er det i ALLE andre butikker. Kom deg ut fra arbeidsplassen min, din kronidiot 4
Minya Skrevet 10. juni 2014 #5588 Skrevet 10. juni 2014 Kunden som begynte å skjelle oss ut fordi han ikke fikk kjøpt øl etter kl. 1500 på pinseaften. Fordi han hadde rett til å kjøpe det så lenge han plukket ølen fra hylla før 15, for sånn er det i ALLE andre butikker. Kom deg ut fra arbeidsplassen min, din kronidiot Utrolig hvor mange kunder som fortsatt tror at ølsalgsreglene er sånn. De ble endret fra å vise skjønn om kunden var inne i butikken før 15/18/20 til å måtte være slått inn/registrert på kassen før 15/18/20 i 2007.
Tiak Skrevet 11. juni 2014 #5589 Skrevet 11. juni 2014 Det samme skjer om vi sier bare "ønsker du noe annet til?" Også, så uansett hva vi gjør blir det alltid sånn... Ja, den der går i klasse med: - Kan jeg hjelpe deg med noe? - Nei. Men har du xxx? Det gjør jo ingenting, men det er en skikkelig snodig måte å svare på Samme med: -Skal jeg legge varen i en pose? -Ja, hvis du har en. Høres hver eneste dag. Altså, hvis jeg på mystisk vis var gått tom for poser, så hadde jeg ikke tilbudt deg en, kjære kunde 5
SuperFace Skrevet 11. juni 2014 #5590 Skrevet 11. juni 2014 Det var en kunde som kom for å returnere en slags gummipropp for å legge i vasken, som kostet kr 4,90. Jeg tok retur på den på returkassa og han hadde ikke kvittering på denne.. Da sa jeg at du får en tilgodelapp uansett, men hvis jeg scanner kvitteringen kan du bruke tilgodelappen til å ta ut pengene. Da hadde han plutselig kvitteringen likevel, så det gikk i orden. På kvitteringen så jeg forøvrig at han hadde kjøpt ca. 20 slike propper. Deretter ga jeg han tilgodelappen og sa at han måtte gå i kassa for å ta ut pengene, de 5 kronene altså. Da ble han med en gang hissig, og sa: "Huh?? Du kan jo bare ta de ut her." Så forklarer jeg han at dette er en returkasse, så det er ingen penger her. "Ja, men da kan jo du bare gå å hente pengene i en annen kasse du, vel?", og da svarer jeg at det lar seg dessverre ikke gjøre fordi det da vil bli minus på kassa med mindre jeg slår inn tilgodelappen, og jeg kan ikke slå inn den nå mens noen står og betaler. "Jasså. Så du forventer faktisk at jeg skal stille meg i DEN lange køen for å hente ut 5 kroner?! Nei vet du hva, glem det" så gikk han ut... Forventet han spesialbehandling? For 5 kroner? Herregud, det koster jo han mer enn 5 kr å dra ens ærend på butikken for å returnere den lille gummiproppen... 18
Fame Skrevet 11. juni 2014 #5591 Skrevet 11. juni 2014 Jeg irriterer meg grønn over de som henter dyre flasker med olje i butikken for så å si at de skal bytte de. Altså uten å ha kjøpt de først. 2
Lettpåtå Skrevet 11. juni 2014 #5592 Skrevet 11. juni 2014 :skratte: :skratte: :skratte: ÅÅH, da ble hun glad da! Hun hadde nemlig hørt av ei venninne at hvis det var den siste varen så hadde man rett på å få minst 50% rabatt også kunne man selvfølgelig prute det enda mer ned altså! ... Haha er det mulig! Rett på 50% hvis det er igjen bare en vare på lager! 4
Sugar&Spice Skrevet 11. juni 2014 #5593 Skrevet 11. juni 2014 Voksent menneske på telefonen i dag: "hva er purre?" 7
Sphynx Skrevet 11. juni 2014 #5594 Skrevet 11. juni 2014 Hvorfor tror menn at damestørrelser går på lengde!? Jeg har så mange menn som skal kjøpe noe fint til dama, som selvfølgelig ikke aner hvilken størrelse hun har. JEEEEZ. ''Hvilken størrelse bruker hun? Vet du det?'' -''JAH, HUN ER 1.76 CM LANG! '' Oooookei. Dama kan være 1.76 og størrelse XS eller 1.76 og størrelse XXXXXXXXXL. Hvorfor tror menn det? Det skjer minst en gang om dagen at en mann kommer med lengden på dama når han skal handle klær. Oh mai, jeg er frustrert nå. 8
Fiolinisten Skrevet 11. juni 2014 #5595 Skrevet 11. juni 2014 Hvorfor tror menn at damestørrelser går på lengde!? Jeg har så mange menn som skal kjøpe noe fint til dama, som selvfølgelig ikke aner hvilken størrelse hun har. JEEEEZ. ''Hvilken størrelse bruker hun? Vet du det?'' -''JAH, HUN ER 1.76 CM LANG! '' Oooookei. Dama kan være 1.76 og størrelse XS eller 1.76 og størrelse XXXXXXXXXL. Hvorfor tror menn det? Det skjer minst en gang om dagen at en mann kommer med lengden på dama når han skal handle klær. Oh mai, jeg er frustrert nå. Hehe, minner meg om onkelen min som skulle kjøpe BH til kona. Viste med hendene hvor store brystene var. "Så stor." med stor innlevelse i tillegg. Hjelper ikke stort, men jeg tror menn generelt er dårlig på størrelser 2
Frikk Skrevet 11. juni 2014 #5596 Skrevet 11. juni 2014 (endret) Det var shoppingdager på senteret, og masse tilbud. Vi hadde 20% på alt i butikken, minus et produkt. Siden en annen butikk på senteret også selger produktet ble butikkene enig seg i mellom at det ikke ble 20% på den, noe som dessverre var for sent å opplyse om i tilbudsavisen. Sjofelt gjort. Dere inngikk en avtale med en annen butikk til tross for at det var på tilbud i avisen. Det er arrogant mot kundene til den andre butikken! Endret 11. juni 2014 av Frikk 9
Frikk Skrevet 11. juni 2014 #5597 Skrevet 11. juni 2014 Og en annen ting. En som kom med en liter melk og femtilappen i hånda (altså et prakteksemplar av en kunde det er lett å ekspedere raskt). Han bare: "kjapp deg litt, jeg skal rekke bussen" Så mens jeg tok i mot pengene sa jeg rett ut at det går an å si hei, jeg hadde ikke tenkt å bruke lang tid uansett. Så sa han at jeg var jævla frekk. (For all del, det var jeg helt sikkert) Dermed la jeg vekslepengene hans på båndet og sendte det nedover. Frekk kan han sjøl være. Det heter hei, værsågod, takk, hadebra. Ikke noe jævla kjapp deg. Så det er kundens ansvar å si hei, ikke din? Det er jobben din å si hei! 5
Sphynx Skrevet 11. juni 2014 #5598 Skrevet 11. juni 2014 Så det er kundens ansvar å si hei, ikke din? Det er jobben din å si hei! Hun sa helt sikkert hei. Uansett hvor mye hei du sier, så får du ikke noe annet enn et tomt blikk tilbake.... Det er sååååååå koselig å skulle spørre om kunden trenger hjelp når du nettopp har hatt øyekontakt...? vil ikke kalle det øyekontakt engang, men jah, du har nettopp sakt hei og smilt til kunden som bare ignorer det hele... wtf. Hva er greia med å ta butikkansatte for gitt? 5
Frikk Skrevet 11. juni 2014 #5599 Skrevet 11. juni 2014 (endret) Da stiller det seg annerledes. Endret 11. juni 2014 av Frikk 1
Nanami Skrevet 11. juni 2014 #5600 Skrevet 11. juni 2014 Jeg ser veldig ung ut, så jeg hører ofte at jeg umuuuulig kan ha peiling på blomster. I dag skjedde det også. En kunde kom for å klage på noen blomster; "nei, du kan nok ikke dette uansett. Men jeg skal si det likevel, og så kan du hente sjefen". Eh, ja nå fikk jeg skikkelig lyst til å hjelpe deg. Starte en samtale med noe så frekt. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå